Kirjoittaja Aihe: Kinky vs. vanilja: erilaiset merkitykset samassa suhteessa?  (Luettu 12355 kertaa)

Sinnister94

Suuseksiä saa/antaa jo melkein joka kumppani nykyään, mutta onko anaaliseksi jo kinkyä?

Mielestäni anaaliseksi ei ole kinkyä, mutta joku muu voi kokea sen semmoisena?  :)

Trespasser

Itse en niinkään rajanvetoja välitä vetää, mutta ystävän kanssa keskustellessa heräsi dilemma mikä hänellä oli. Eli uusi tapailtu nainen oli kertonut, että tykkää kinkymmästä ja jopa pepulle piiskaamisesta :) Mutta suhteen kehittyessä kaikki nämä puheet ovat kaikonneet eikä piiskausta ole haluttu vaikka jotain raippoja ja läimyskyjä on varta vasten hankittu. Mistäköhän moinen voisi johtua, tämä kumppani on kuitenki erittäin kokenut joten ei luulisi olevan tarvetta mainostaa kokeneempaa em. saralla.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Itse en niinkään rajanvetoja välitä vetää, mutta ystävän kanssa keskustellessa heräsi dilemma mikä hänellä oli. Eli uusi tapailtu nainen oli kertonut, että tykkää kinkymmästä ja jopa pepulle piiskaamisesta :) Mutta suhteen kehittyessä kaikki nämä puheet ovat kaikonneet eikä piiskausta ole haluttu vaikka jotain raippoja ja läimyskyjä on varta vasten hankittu. Mistäköhän moinen voisi johtua, tämä kumppani on kuitenki erittäin kokenut joten ei luulisi olevan tarvetta mainostaa kokeneempaa em. saralla.

Toisinaan kyse ei ole kokeneisuudesta vaan kemioita.
Joitakin asioita ei voi ottaa vastaan tietyiltä hlöiltä vaikka olisi kuinka kokenut ja osaava.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Itse en niinkään rajanvetoja välitä vetää, mutta ystävän kanssa keskustellessa heräsi dilemma mikä hänellä oli. Eli uusi tapailtu nainen oli kertonut, että tykkää kinkymmästä ja jopa pepulle piiskaamisesta :) Mutta suhteen kehittyessä kaikki nämä puheet ovat kaikonneet eikä piiskausta ole haluttu vaikka jotain raippoja ja läimyskyjä on varta vasten hankittu. Mistäköhän moinen voisi johtua, tämä kumppani on kuitenki erittäin kokenut joten ei luulisi olevan tarvetta mainostaa kokeneempaa em. saralla.

Toisinaan kyse ei ole kokeneisuudesta vaan kemioita.
Joitakin asioita ei voi ottaa vastaan tietyiltä hlöiltä vaikka olisi kuinka kokenut ja osaava.
komppaan pitkälti Ladya tässä tuli vielä lisäys että moni voi tapaamis vaiheessa " lupailla liikoja " ja kun tulisi aika lunastaa lupaukset ne häviää kokonaan tai näivettyy pahasti itsellekkin oli luvattu siivousta vastaan " kunnon sessio "  piiskauksineen homman toteutus oli luokkaa 3 pientä hipasua " lasten raipalla " ihmetteli vielä kun en tullut uudestaan.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Itselläni on tällä hetkellä pitkästä aikaa omalla mittapuullani täysin vaniljainen seksikumppani. Kun noita kinkyjäkin seksikumppaneita on ollut, niin hyvä tehdä vertailuja vaniljan ja kinkyn eroista.

Vaniljassa korostuu juurikin tuo fyysinen läheisyys ja lähellä olo. Sen sijaan vanilja ei automaattisesti tarkoita sellaista hellää rakastelua, vaan munkin ja seksikumppanini touhuilu on ihan kunnon panemista. 🤣 Mutta toki sellainen hellyys on ehkä eri tavalla mukana kuin jos ajattelee kinkytouhuja.

Kinkytouhuissa taas pystyn parhaimmillaan irrottautumaan tästä maailmasta ja olemaan jossain muissa atmosfääreissä. Toki vaniljaseksissäkin tämä onnistuu, mutta varsinkin jos meno on sitä, että rynkytetään vartti samassa asennossa, niin helposti siinä saattaa ajatus harhautua muualle. 😂 Tosin en väitä etteikö näin voisi käydä kinkyhommissakin.

Pari asiaa olen huomannut tässä parin kuukauden aikana, kun minulla on ollut vaniljainen seksikumppani:

Kaipaan sitä vaniljaista menoa myös kinkytouhujen yhteydessä. Ainakin aftercaren muodossa jos ei muuta. Hipsuttelu on aivan oarasta hommaa.

Kuitenkin pelkkä vanilja ilman romanttisia tunteita toista kohtaan.. se menee n kerran kuukaudessa tällä hetkellä. Mutta en uskoisi, että jaksaisin sitä sen kauempaa. Vaniljaseksin huono puoli on yksinkertaisesti se, että uusia asioita ei välttämättä tule kokeiltua ja itselleni monipuolisuus on tärkeä asia seksissä.


subitar89

Itse pidän molemmista. Nykyisessä suhteessani ne mielestäni sekoittuu todella kivaksi kokonaisuudeksi. Siis nimenomaan seksissä. Se sisältää useimmiten aina kinkyjä elementtejä/toimintaa, mutta myös runsaasti läheisyyttä ja hellyyttä. Oikeastaan se on ollut meillä aina niin. Joskus se kinkyn osuus voi olla suurempi, toiminta rajumpaa. Mutta harvemmin pelkkää kinkyksi miellettävää. Toisaalta jos dynamiikka on selkeä, niin mulle myös se että kumppani pitää mua kainalossa ja silittelee voi olla kinkyä. Koska hän silittelee subiaan ja omaisuuttaan. Pitää turvassa. Koska hän haluaa.

humanistifemme

Hmmm. Nykyinen kumppani on alistuva ja itse oon switchahtava, ja jotenkin omassa päässä raja on siinä liidaanko minä vai onko se semmosta paneskeluun ajautumista. Että voi olla rajua vaniljaa ja hellää kinkyä, mutta se valta-asetelma ja headspace tekee eron.

JoeMan

Hmm, tämän viestin  myötä paluu tälle foorumille.

Itse olen löytänyt kinkymmän puolta kunnolla vasta aikuisena ja huomannut viihtyväni siinä hyvin. Olen ollut suhteessa parin ihmisen kanssa joiden kanssa tätä kinkympää puolta pääsi toteuttamaan kunnolla kun se oli molempien intresseissä ja haluissa. Päätin juuri suhteen jossa taas tätä puolta ei ollut ja muutenkin suhteen kipinä oli selkeästi hukassa. Tämä ongelma sai ymmärtämään etten halua enää uutta suhdetta jossa mennään pelkällä vaniljalla.

Mulle seksi on molempia. Kaipaan yhtä lailla sitä että pääsen olemaan vallassa ja toisaalta sitä että saan myös kosketusta sekä hellyyttä. Niin niitä arjen kosketuksia kuin iholla olemistakin, nahkakahleita ja sitomista.

Toivottavasti nämä kaikki löytyisi joskus yhdestä ihmisestä.

Beessi

Oon ollut vain vaniljaparisuhteissa. Yksi eksistä tykkäsi kovasti anaaliseksistä, enkä kokenut tätä millään tapaa kinkynä. Muutenkin tälleen naisena miesten kanssa seurustelleena, että aika oletuksena tulee miehiltä se asentojen säätäminen ja pyytäminen. Että periaatteessa vähän top/bottom ajautunutta seksi. Mutta kaikki ihan kauhuissaan mistään peruspanoa kummemmasta. Ja ei ollut kuitenkaan mitään valta-asetelmia vaikka välillä pantu lujempaa ja vaikka vedetty hiuksista. Ja toki näihin otteisiin saattanut vaikuttaa että oon joko vihjaillut tai suoraan sanonut, että kinky kiinnostaa.

Pakko sanoa, että oon kateellinen kun täällä lukee näistä fillistelyistä ja eri tavoista olla tilanteessa läsnä. Mulle on tosi vaikeaa olla täysin tilanteessa vaan yleensä on pakko fantasioida samalla tai vaihtoehtoisesti alan miettimään arkisia asioita tosi helposti ja tosi harvoin saan semmoisia länsäolon häivähdyksiä. Ja mun fantasiat on 99 % kinkyjä eli vaniljassa siis mielikuvittelen sen tilanteen valta-asetelmat.

Mulla on myös ehkä muutenkin jotain häiriöitä seksuaalisuudessa ton vahvan fetisoitumisen lisäksi. Mulle esim. ees vanilja ei maistuisi tilanteen jälkeen, koska haluan täysin irrottautua kaikesta "likaisesta" seksin jälkeen. En myöskään halua parisuhteeseen täyttä valta-asetelmaa vaan mulle on tärkeää irrottautua välillä "puhtaaseen" kliiniseen arkiolemiseen. Toki kaikkeen seksuaaliseen voi liittyä viejä/seuraaja asetelma vähintään, mutta en jaksais olla seksuaalisen todellisuuden ulkopuolella alisteisessa asemassa.

PS. Otan mielipiteitä vastaan tosta, että muokkaan seksitilannetta vahvasti pääni sisällä. Onko väärin toista kohtaan (en siis oo sanonu tästä heille, koska voi mahdollisesti loukata)?

Muokkaan sen verran, että tosiaan muutamia kertoja sessioineena on tota hetkessä elämisen ongelmaa myös ja tilanne tuntuu lähinnä absurdilta (ei nyt aina sentään).

Ja olis kiinnostava kuulla muiden taustoja, koska mietin voiko se vaikuttaa, että pääsin panopuuhiin vasta vanhempana eli olin pitkään neitsyt ilman mitään kokemuksia toisten ihmisten kanssa? Ja toisaalta olin jo lapsena kiusallisen seksuaalinen, enkä esim muista koska olisin ekan kerran alkanut runkkaamaan, koska muistoissani oon tehnyt sitä aina (vaikkakin lapsena en tiennyt mitä teen ja luulin olevani ainoa ihminen maailmassa, joka näin tekee). Että seksuaalisuus on kehittynyt tosi vahvasti oman pään sisällä tapahtuvaksi, silmät kiinni fantasioinniksi ja kiinnittynyt tosi vahvasti valta-asetelmien ympärille, jolloin vaniljaankin on pakko kuvitella se d/s asetelma itsekseni.

TyrvaaM

Lila,

tuohan on, voisiko sanoa että, täydellistä. Narttu sängyssä, mutta tasa-arvoinen/prinsessa normaalissa elämässä.

Ainakin miesten keskusteluissa, useinkin, puhutaan että naiset määräävät asioista. Pienellä huumorilla, kuitenkin puolittain tosissaan.

Parisuhteessa merkitystä on vain se miten minulla ja naisellani menee, miten me suhtaudumme suhteeseemme. Mitä merkitystä on sillä mitä kylän ämmät ajattelevat?
Jos sävelet ovat selvät meidän kesken, niin ulkopuolisilla ei ole mitään merkitystä.
Toivottavasti löydät miehen/masterin joka ymmärtää alistaa sinut makuuhuoneessa, mutta muualla kohtelee sinua kunnioituksella.
(Mielestäni jokaista subia kuuluu arvostaa ja kunnioittaa, koska hehän lopulta määräävät tahdin.)

Viettelys

Meillä vaniljaisempi meno on ehkä sitä ns. arkisempaa seksiä. Kun molemmat on väsyneitä töistä, kodinhoidosta, pihatöistä ja vastaavasta ja ei ehkä niin jaksa rueta mitään isompaa, mutta panettaa. Sitten vain niinsanotusti normaalimpaa seksiä. Tämä on semmoista hellempää ja enemmän ehkä "rakastelu" sanan alle menevää seksiä.

Sitten kun on aikaa ja jaksamista (ja lapset pois kotoa :D) niin voi hyvin pistää kunnon kolmen tunnin sessiot päälle. Mielestäni tämä melkein vaatii enemmän sitä luottamusta ja ihmisen tuntemista, että tälläisiin voi rueta. Itse en ainakaan kenenkään muun kuin miehen kanssa/mieheni läsnäollessa olisi valmis moiseen, koska hän tuntee minut ja rajani niin hyvin, että kuulee sen jo äänestä, aistii liikkeistä jne.