Kirjoittaja Aihe: Friends with benefits-suhteet  (Luettu 47914 kertaa)

Pip

Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #15 : 16.02.2016, 01:23 »
Juurikin näissä fwb -suhteissa se rehellisyys on kaiken perusta. Ilman sitä voi jommalle kummalle osapuolelle syntyä vääriä oletuksia.

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #16 : 16.02.2016, 01:44 »
Se pitää vielä lisätä tähän että vaikka kyseessä on fwb-suhde niin kyllä niissäkin voi olla mukana myös silittelyä ja lähellä oloa, myös muuta yhdessä oloa. Näiden suhteen pitää kuitenkin olla varovainen sille ne ovat "path to the dark side"  :)), eli jos kovin silitellään niin siitä ne tunteet voimistuvat.

-katy-

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #17 : 16.02.2016, 03:38 »
Jaa-a..jos olen panokaveri, mun pitää osata panna eikä esittää osaavani- jos olen ystävä erilaisin eduin, niin herranjumala, siinäkin vaaditaan ties vaikka ja mitä taitoja,rahaa,aikaa,panotaitoja-.. eli mää en ala tätäkään

Mitä eroa on sitten fuckbuddylla ja benifitfriendillä, entä buddylla ja friendillä? Vai pitäisikö olla Benifits between buddies/fuckbuddies.. kysyy aivan ymmärtämätön, muttei kokematon  :D

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2257
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #18 : 16.02.2016, 06:26 »
Mä oon ollut aina tämmöisissä kamalan huono, vaikka muutamaan fwb-juttuun olen päätynytkin. Yhdistän seksin ja sessioinnin varsin tehokkaasti romanttisiin tunteisiin, joten omalla kohdallani homma kosahtaakin siihen.

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #19 : 16.02.2016, 08:55 »
.. Rehellisyys,avoimmuus,kunnioitus,arvostus,jne - onglemana vain että "moiset oletukset" tuppaavat merkitsemään aivan eri tasoisia asioita, aika usein -puhtaita korulauseita, jopa valkoisia valheita..
90-luvun puolvälissä ehkä elin mainittua suhdetta 4-5 vuotta.. Eli snadia kokemusta ja näkemystä vois olla..

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #20 : 16.02.2016, 09:19 »
Onko tämä sitten vain omassa päässä pientä vikaa vai mikä lie, mutta itse kykenen "friends with benefits" tai "fuckbuddy" tai miksikä nyt ikinä näitä nimittääkään, täysin ilman että tulee romanttisia tunteita. Probleemana on se, että muilla on ennen minua alkanut näitä tunteita kehittymään, ja olen tähän aina rehellisesti sanonut, että minua ei kiinnosta alkaa sähläämään rakkauden mysteerien kanssa. Varsinkaan, jos itse ei niitä tuntemuksia tunne.

Tähän mennessä lähes kaikki vastaan tulevat ovat olleet hyvinkin ymmärtäväisiä, kerran olen joutunut sanomaan ihan rautalangan kautta kun alkoi mennä sellaiseksi "kodin leikkimiseksi" yhden fuckbuddyn kanssa, olisi pitänyt halia, pusia yms. Not for me, just fuck me, with me, and let´s go on our separate ways.

Eihän siitä sitten tietenkään voi toista ihmistä syyllistää jos tunteet tulee pintaan, ja ihan rehellisesti ei aina välillä jaksa sellaista säätämistä, vaikka kuinka olisi se avoimuus, kunnioitus ja kommunikoidaan, niin sitten kun ne tunteet tuleekin pintaan, niitä on vaikea erottaa seksistä.

Vanilja

Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #21 : 16.02.2016, 11:02 »
Mun kaikkiin ystävyyssuhteisiin kuuluu läheisyys ja lämpimät tunteet, niin miks ei sitten fwb-suhteeseenkin. Ja voihan ne ilman seksiä-ystävyyssuhteetkin muuttuu. Ihmissuhde, mimmonen vaan, on aina suunnaton mahdollisuus tai riski  ;D

Underworld

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #22 : 16.02.2016, 11:25 »
Termit on termejä ja eri henkilöillä erilaisista termeistä herää erilaisia fiilinkejä. Fwb termiin saattaa liittyä käsitys laskelmoivuudesta, tunteiden puutteesta/vähäisyydestä yms.
Tulipahan vain vastakysymyksenä mieleen, että mikä on sitten sitä oikeaa rakkautta? Itse ajattelisin, että kun ihminen toivoo kaikkea hyvää toiselle, ilman mitään odotuksia omasta edusta, se on oikeaa rakkautta. Itse ajattelen, että tuota esiintyy lähinnä vanhempien suhteessa (omiin)lapsiin.
 Tai "tosi ystävyys", monesti ystävystytään khuulien/menestyvien/suosittujen henkilöiden kanssa koska he hyödyttävät meitä.
Eli siis mielestäni friends with benefits periaatetta on mukana vähän kaikkialla, oli sitten seurustelu/avio tai jotain muuta kyseessä, annamme toiselle, mutta olemme aina tietoisesti tai alitajuntaisesti kiinnostuneita mitä ME siitä saamme  ;)

On ihmisiä jotka ovat oikeasti myötätuntoisia ja avuliaita: mm yksi nainen kertoi hiljattain, ettei pyytänyt ex-mieheltään 200 000€ osuuttaan yhteisestä talosta kun halusi exänsä saavan hyvän uuden startin elämään. Tuokin kysyy luonnetta....mutta ajattelen, että kaikki ajattelevat kuitenkin enemmän tai vähemmän omaa etuaan, on vain maailman ja ihmismielen luonne  :)

Aino

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #23 : 16.02.2016, 11:43 »
Mitä mieltä olette tällaisista fwb-suhteista? Onko niissä loppupeleissä järkeä vai ovatko tällaiset suhteet sinkkuelämän piristys?

Ainakin ne ovat avioelämän piristys.  ;D

Taitaapa tosiaan olla niin, että samat termit tarkoittavat eri ihmisille ihan eri asioita.

Minä ajattelen, että fwb-suhteeseen kuuluu nimenomaan se ystävyys. Ja ystävyyteen minulla ainakin kuuluu välittäminen, huolehtiminen, kunnioitus, jakaminen ja rakkauskin. Sitten fwb:n kanssa on tämän lisäksi niitä benefittejä: seksuaalista kemiaa, halujen ja tarpeiden kohtaamista.

Fuckbuddyn kinkyvastineeksi ymmärrän termin "play partners". Ja sen miellän kevyempänä suhteena, jossa harrastetaan seksiä tai kinkyillään, mutta ei ehkä muutoin olla hirmuisen kiinnostuneita toisen mietteistä ja maailmasta.

vorona

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #24 : 16.02.2016, 12:07 »
Mä en oikein tajua tätä ihmisten ja ihmissuhteiden lokerointia, ihan vilpittömästi siis.

Lienen vähän samoilla linjoilla Vaniljan kanssa: kaikkiin mun ihmissuhteisiin kuuluu hellyyttä ja rakkautta, oon niitä  jotka halailee ja pussailee kaikkia jotka vaan tarpeeksi lähelle päästää :D Taitaa olla niin, että mun kohdalla tunteet ei niinkään määritä millainen suhde minun ja toisen ihmisen välillä on, vaan se kuinka paljon ns. kosketuspisteitä minun ja sen toisen elämässä on.

Jos yksinkertaistan nyt oikein urakalla niin kaikki ihmissuhteeni ovat ihmisiä joiden kanssa viihdyn todella hyvin: meillä on yhteisiä intressejä, arvomaailmaa, huumorintajua, luotan heihin, auta, tuen, rakastan ja välitän hyvin paljon - mutta jos esim. fyysinen vetovoima puuttuu niin heidän kanssaan suhde pysyy vain tietyissä osissa elämää. Töissä, harrastuksissa tmv.

Sitten on ihmisiä, joihin pätee sama litania - yhteiset intressit jne. - ja lisäksi sitten natsaa se fysiikka jolloin hyvinkin voi olla fuckbuddyilyn paikka - mutta esim. elämäntilanne tai -tavat ovat niin eri planeetoilta että eipä siitä sen enempää.

Sitten jos kaikki edellmainittu osuu yksiin, ja vielä elämäntilanteetkin niin siinähän alkaa jo olla muuttoauton paikka.

Tosin omalla kohdallani todennäköisyys tähän on samaa luokkaa kuin USS Enterprisen ilmaantuminen Helsingin ilmatilaan.

narritar

Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #25 : 16.02.2016, 12:53 »
Eihän siitä sitten tietenkään voi toista ihmistä syyllistää jos tunteet tulee pintaan, ja ihan rehellisesti ei aina välillä jaksa sellaista säätämistä, vaikka kuinka olisi se avoimuus, kunnioitus ja kommunikoidaan, niin sitten kun ne tunteet tuleekin pintaan, niitä on vaikea erottaa seksistä.

Melkein ikävämpää omasta mielestä onkin se tilanne, että päätyy loukkaamaan tahattomasti jotakuta toista - vaikka kuinka olisi omasta mielestä asiat sovittu ja puhuttu ja oma "let's just fuck" -asenne kohdillaan. Jatkuvaan tilanteen päivittämiseen ja miettimiseen ja säätämiseen olen itsekin liian laiska, asiat kun ei koskaan pysy kuin hetken aikaa yksinkertaisina.

Tai ehkä omaksi ongelmaksi on muodostunut se, että on säätänyt liian hyvien kavereiden, ystävien, kanssa joita muutenkin näkee elämässä liian usein. : D Tai fwb on muuttanut kaverin lopulta ystäväksi. Ja kun fwb on on loppunut, ystävyyteen on tullut vähän kummallista hakemista taas, jotenkin vaikea palata täysin kivuttomasti olemaan samanlaista kaveria kuin ennen fwb:tä. Loppupeleissä turhaa draamaa mun kohdalla.

Mulle lokerot toimii hyvin, tykkään muutenkin kun asiat on linjassa, heh. En ees suukottele kavereita.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #26 : 16.02.2016, 13:11 »
kun tässä niin paljo tuosta suukottelusta ja halailusta puhutaan, niin itse ainakin huomioisin sen, että ihmiset on sen suhteen todella erilaisia. Toisethan halaa ja pussaa about jokaista, toiset taas ei ketään ja kaikkea siltä väliltä.
Eli ei se halailun tai pussailun "vaatiminen" tarkota välttämättä sitä että on rakastunut ja tahtoo romanttisen seurustelusuhteen, toisille se vaan on luonnollisempaa kuin toisille. Nuo erot on hyvä ymmärtää ja muistaa.
Ja fwb - siinähän on sana friend eli ystävä. En sanoisi itse fwb-suhteeksi sellaista jossa en haluaisi olla toisen kans muuten tekemisissä kuin vain pannessa. Ei sellanen oo ystävä, se on vaan hoito.

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #27 : 16.02.2016, 13:27 »
Jännä, että joillekin on ensin tullut seksi ja sitten vasta ystävyys. Itse näen nämä suhteet sellaisina jotka alkaa jo ihan vain ystävien välisestä suhteesta joka sitten siitä etenee seksiin.
Jos näissä onnistuu niin hieno homma, monesti silti tuppaa menemään penkin alle.  Itse kannatan näitä jos ne toimii siihen aikaan ja paikkaan.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #28 : 16.02.2016, 13:42 »

Ja fwb - siinähän on sana friend eli ystävä. En sanoisi itse fwb-suhteeksi sellaista jossa en haluaisi olla toisen kans muuten tekemisissä kuin vain pannessa. Ei sellanen oo ystävä, se on vaan hoito.

Komp tälle!

Itse harrastan oman fwb:ni kanssa kaikkea sellaista mitä nyt ystävät keskenään tekee. Nauretaan, itketään, katellaan telkkua, tehdään ruokaa, ajellaan edestakaisin autolla, puhutaan puhelimessa/skypessä tuntikausia, autetaan toista missä pystytään.. mitä nyt ystävän kanssa tehdään. Se benefits- osio on meidän tapauksessa sitten yhdessä nukkumista ja sessiointia. Niitä en muiden ystävien kanssa harrasta.

Ystävyys on kestänyt benefits-osion tauonkin, eli minun kirjoissani ollaan oikeasti ensin ystäviä, sitten jotain muuta.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #29 : 16.02.2016, 13:55 »
Jännä, että joillekin on ensin tullut seksi ja sitten vasta ystävyys. Itse näen nämä suhteet sellaisina jotka alkaa jo ihan vain ystävien välisestä suhteesta joka sitten siitä etenee seksiin.

Mahdoit viitata tuossa minun kommenttiini?
Itselläni on ollut tapana harrastaa "kierrätystä", että kerran hyväksi havaittu pano on hyötykäytetty uudestaan. Näistä on muodostunut seksisuhteita ja sitten siihen on tullut se kaveruus päälle, että alettu hengailla muutenkin. Mielestäni siinä kohtaa tuo sitten muuttuu fwb-suhteeksi, eikä kyseisen määreen sisällä ole merkitystä kumpi on ollut ensin, kaveruus vai seksi. Toisaalta taas ihan sama mulle, ehkä tuolle on sitten joku muu nimi.