Kirjoittaja Aihe: Friends with benefits-suhteet  (Luettu 47973 kertaa)

Vanilja

Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #45 : 18.02.2016, 08:10 »
Toisaalta sit taas se vaatii tosiaan oikeasti sitä, ettei kummallakaan ole varsinaisia tunteita toisiaan kohtaan, koska tämä saattaa helposti aiheuttaa mustasukkaisuutta.

Minä ajattelen, että nuo varsinaiset tunteet, jotka saatttaa aiheuttaa mustasukkaisuutta ja vaikeuttaa fwb-suhdetta, on oikeesti omistamisenhalua. Sillä toisen ihmisen omistamisenilluusiolla pilaa varsin suhteen kuin suhteen. Ystävyyssuhteissa toivoo kaikkea hyvää ja parasta toiselle. Mutta omistusaikeissa toivoo kaikkea hyvää ja parasta itselleen.
Minun ystäväni, kaikenlaiset ystäväni, ovat rinnallani, eivät kuulu minulle  :love:

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #46 : 18.02.2016, 09:45 »
Minusta on omituista jos haluaa iholleen ihmisen josta ei välitä = ei ole tunteita  :o

Eli taidan kanssa olla näitä joille kategoriat ei vain oikein istu omaan ajatteluun.

Yleisesti ottaen en tajua kuinka voi toimia eettisesti oikein ilman tunteita? Joku voi kertoa jos haluaa....Se sitten että mitä se eettisyys oikein sisältää onkin jo kimurantimpi juttu kun on kyse ihmisistä joilla on historiansa ja sitä myöden traumatologiansa.
Esim mustasukkaisuus herkästi ajatellaan juuri omistamisen haluksi, vaikka katsoisin että siihen sisältyy ennen kaikea turvattomuus. Samoin aika läheisesti usein epärehellisyys. Ja kun on kyse epärehellisyydestä niin se taas viittaa ihmisen defensseihin itsensä suhteen: kykenemättömyyteen kohdata omia tunteita. Usein siis myös siinä on kyse turvattomuudesta (halu sekä syödä että säilyttää se kakunpala ilman että joutuu oikeasti miettiä mikä on oma agenda ja sen syyt).
Sillä kuten joku jo aiemminn ketjussa totesi: ihmissuhde on aina riski ja näin ennustamaton vaikutuksiltaan. Enkä oikein näe mieltä ihmissuhteissa joihin kuuluu intiimiys ilman tunteita, ja tunteita ei voi hallita. Mutta se ei tarkoita etteikö tekoja, ja sanoja (ne ovat myös tekoja) voi hallita ja eikö niistä tule olla vastuussa (niin itselle kuin toisille). Jokainen kuitenkin vastaa myös omista tunteistaan.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #47 : 18.02.2016, 10:55 »
Minä ajattelen, että nuo varsinaiset tunteet, jotka saatttaa aiheuttaa mustasukkaisuutta ja vaikeuttaa fwb-suhdetta, on oikeesti omistamisenhalua. Sillä toisen ihmisen omistamisenilluusiolla pilaa varsin suhteen kuin suhteen. Ystävyyssuhteissa toivoo kaikkea hyvää ja parasta toiselle. Mutta omistusaikeissa toivoo kaikkea hyvää ja parasta itselleen.

Toisaalta mustasukkaisuus ja omistamishalu saattaa liittyä myös pelkoon, että joutuu yksin. Yksinjoutumisen pelko voi olla hyvin epärationaalista, johtua esimerkiksi huonosta itsetunnosta, ahdistuksesta, masennuksesta tai muista mielenterveysongelmista.  Jos ihminen on ahdistunut, ei hän välttämättä halua jakaa seurustelukumppaniaan tai ystäviään muiden kanssa, koska hän pelkää että he löytävät jonkun itseä paremman kumppanin ja hylkäävät hänet lopulta kokonaan.

Pelolle ei ole välttämättä mitään todellisuuspohjaa. Seurustelukumppanilla tai ystävällä ei ole välttämättä mitään todellisia aikeita hylätä häntä, vaikka välillä tapaisikin muita ihmisiä. Mutta sitä on mielenterveysongelmaisen erittäin vaikea hahmottaa.

Olen joskus itsekin löytänyt itsestäni näitä tunteita ahdistuskohtauksen iskiessä. Silloin tuntuu, että kaikki ihmiset oikeasti vihaavat minua, ja nekin jotka pitävät minusta ovat oikeasti lähtemässä pois heti kun he löytävät jonkun paremman. Tyyliin: "Miksi tuo nettituttu tykkäsi tuon täysin ventovieraan tyypin  kuvista - onko tuo tyyppi hänen uusi paras kaverinsa?" Tällöin on vain parasta laittaa tietokone pois ja yrittää suunnata ajatukset muualle johonkin vähemmän ahdistavaan.  Pitää ymmärtää, että vika on itsessä, ei toisessa. :-\

-katy-

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #48 : 18.02.2016, 11:53 »
Minusta on omituista jos haluaa iholleen ihmisen josta ei välitä = ei ole tunteita  :o
En miekään kässää tuota..on kai himossakin jotain tunteita mukana-mutta että miten himoita ihmistä,joka ei herätä mitään tunteita. Tai jos onkin olemassa erilaisia himoja,toiset sisältää tunteita ja toiset eivät. Jos himoitsen jotain esinettä tai vaatetta,niin se on ehkä sellaista pinnallisempaa himoa ja en hajoa,vaikken saisikaan sitä vempelettä minkä halusin-voiko ihmissuhteen asettaa vertailukohteeksi materialle- kenties.

No eipä mulle kuulu tosin, että mitä ja miten ihmiset toteuttavat suhteitaan,niin kauan kuin en itse ole siinä mukana. Mää en välitä  :D

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #49 : 18.02.2016, 12:00 »
Minusta on omituista jos haluaa iholleen ihmisen josta ei välitä = ei ole tunteita  :o
En miekään kässää tuota..on kai himossakin jotain tunteita mukana-mutta että miten himoita ihmistä,joka ei herätä mitään tunteita. Tai jos onkin olemassa erilaisia himoja,toiset sisältää tunteita ja toiset eivät. Jos himoitsen jotain esinettä tai vaatetta,niin se on ehkä sellaista pinnallisempaa himoa ja en hajoa,vaikken saisikaan sitä vempelettä minkä halusin-voiko ihmissuhteen asettaa vertailukohteeksi materialle- kenties.

No eipä mulle kuulu tosin, että mitä ja miten ihmiset toteuttavat suhteitaan,niin kauan kuin en itse ole siinä mukana. Mää en välitä  :D

Noh, munkin pitää ehkä hiukka tarkentaa tätä. Ymmärrän tietyllä tavalla kierteisesti että voi haluta jopa inhoamansa (tai tyyppi herättää vastenmielisyyttä) ihmisen kanssa tekemisiin ihokontaktitasolla. Siis että siihen liittyy kiihottumista jotenkin niin ettei itsekään osaa sitä aivan selittää (eikä edes tarvitse), mutta se on sitten jo jossain määrin ihan oikeasti perverssiä (ei tokikaan paheksuttavaa jos osapuolet toimii vapaaehtoiselta pohjalta). Eli uidaan aika syvällä mielen tasolla, mutta ihan vastuuntuntoisesti ja omasta toiminnasta vastaten.

mima2000

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #50 : 18.02.2016, 12:03 »
Eihän fwb-suhde (aina) tarkoita, ettei tunteita olisi. Onhan siiä myös se ystävä osuus ja ainakin minulla on syviä tunteita ystävääni kohtaan. Emme vain ole yhteen sopivia parisuhteen merkeissä. Ei minustakaan fwb-järjestely optimaalinen ole, mutta minkäs teet.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #51 : 18.02.2016, 13:34 »

Miltei aina, ellei jopa aina, näissä fwb-suhteissa toiselle kehittyy enemmän tunteita kuin toiselle, ihan samoin kuin pelkissä seksisuhteissakin.

Sen vuoksi nämä on pääosin tuhoon tuomittuja, ainakin sen osapuolen kannalta, sen jolle niitä tunteita tulee.

Etukäteen on monesti mahdotonta sanoa kummalle se tapahtuu, mutta toiselle aina, melko usein molemmille.

IKRM

chilinen

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #52 : 18.02.2016, 19:24 »
Whatever works. Kummallekin.

Underworld

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #53 : 18.02.2016, 20:18 »
Tuohan on melko yleistä, että exien kanssa pannaan, varmaan toisinaan myös sessioidaan(?)

Menee osin fwb kategoriaan, henkilö tunnetaan entuudestaan hyvin ja jos välit ovat jotain välttävän ja hyvän väliltä niin melko useinhan ihmiset tuntuvat vanhojen kumppaneiden kanssa puuhastelevan. Erityisesti jos on yhtälö, että kummatkin sinkkuja ja toisaalta havaittu, että vakavampi yhteinen juttu ei niin toimiva  :)

Nick

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #54 : 18.02.2016, 20:23 »
Mä en o koskaan pannut exien kanssa. Vaikka exiin on ollut pääsääntöisesti loistavat välit. Ehkä just sen säilyttämiseksi.

Uudelleenyrityksiä on teininä ollut yksi ja myöhemmin toinen mut se on kai eri juttu.

chilinen

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #55 : 18.02.2016, 20:36 »
Komppaan Nickiä. Exät on erikseen, ja hyvä mieli säilyy paremmin olemalla kajoamatta entisiin fyysisyyksiin

DareDoll

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #56 : 18.02.2016, 20:42 »
Minä kyllä panen exien kanssa mut vain niiden jotka sen ansaitsee  :)

nti N

Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #57 : 18.02.2016, 21:43 »
Exät on exiä jostain syystä, enkä rupea heihin kajoamaan, vaikka hyvissä väleissä olenkin. Tiedän, että pari haluaisi kyllä, mutta en todellakaan missään vaiheessa olisi lähtenyt herättämään heissä turhia tunteita tai toivoa. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.

Sen sijaan ystäviäni kohtaan minulla on paljonkin tunteita. Siksi en pidä kummallisena, että ollaan tyttöjen kanssa nautittu illasta, jos siltä on tuntunut. Kumpikin osapuoli on tiennyt missä mennään ja ystävyyssuhde on jatkunut tämänkin jälkeen.

-katy-

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #58 : 18.02.2016, 21:48 »
Noh, munkin pitää ehkä hiukka tarkentaa tätä. Ymmärrän tietyllä tavalla kierteisesti että voi haluta jopa inhoamansa (tai tyyppi herättää vastenmielisyyttä) ihmisen kanssa tekemisiin ihokontaktitasolla. Siis että siihen liittyy kiihottumista jotenkin niin ettei itsekään osaa sitä aivan selittää (eikä edes tarvitse), mutta se on sitten jo jossain määrin ihan oikeasti perverssiä (ei tokikaan paheksuttavaa jos osapuolet toimii vapaaehtoiselta pohjalta). Eli uidaan aika syvällä mielen tasolla, mutta ihan vastuuntuntoisesti ja omasta toiminnasta vastaten.
Noinhan se. Itse tuossa edellä vähän leukailin,koska yleensä jos ottaa tunteet ja niiden merkityksen esille, niin jo on joku leimaamassa kukkahattutädiksi ja moralisoijaksi ja ämmien jutuiksi. Mutta että näemmä naissukupuolisetkin osaavat laittaa tunteet sivuun,kai.

Niin joo ja onhan toi inhokin tunne siinä missä ihastus ja rakastus  :D

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #59 : 18.02.2016, 23:16 »
Ystävyydestä voidaan siirtyä lisäksi seksiin, ja ystävyydestä seksillä myös ystävyyteen ilman seksiä. No prob. Samoin seukkailusta ystävyyteen oikein mainiosti, mutta sitten siitä takaisin seksiin ei ainakaan minulta ole koskaan onnistunut.
Mitään luonnonlakia en toki halua asiasta laatia - ehkä kyse on vain ollut tilanteista ja yksilöistä ja niistä muodostuvista yhtälöistä, silti, vaikea kuvitella että tekisin totutusta kaavasta poikkeusta tulevaisuudessakaan. Jokin ajatuksessa vain tökkii.