Kirjoittaja Aihe: Friends with benefits-suhteet  (Luettu 47794 kertaa)

submit

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #60 : 18.02.2016, 23:23 »
Panokamusuhteessa oli järkeä joskus muinoin parisuhdetta lopetellessa, kun kaipasi sitä että edes joku koskee ja on iholla. En kuitenkaan osaa kuvitella, että enää pitkäaikaisesti viihtyisin / haluaisin pitää yllä sellaista suhdetta.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2016, 08:10 kirjoittanut submit »

Zina

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #61 : 19.02.2016, 10:14 »
Tarviiko edes kovin tiukasti pysyä luokituksissa, määritelmissä tai sopimuksissa? Voisiko vain kiitollisena ja uteliaana ottaa vastaan sen mitä kukin päivä tuo tullessaan? Hyväksyä ja oppia?

Underworld

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #62 : 19.02.2016, 15:51 »
Ehkä tuon kinky-testin prosentteja voisi soveltaa suhde statukseen?
Esim: Olen henkilön x kanssa:

15% naimisissa
56% exä
89% ystävä
80% fuckbuddy

 :P

Musashi

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #63 : 22.02.2016, 00:06 »
Eksiä en ole koskaan pannut enkä varmaan tulekaan panemaan. Jotenkin se ei vaan toimisi. FWB on hyvä asia, itselläni on ollut semmoinen jonkun kuukauden ajan ja kyllähän siitä saa seksiä ja myös sitä läheisyyttä. Tosin kun kumpikin tietää että suhteesta ei sen vakavampaa tule niin tunteet eivät muodostu ongelmaksi. Ei varmaan silti oo jokaisen kuppi teetä.

Annaleena

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #64 : 23.02.2016, 12:46 »

Itselläni oli aluksi hämmentynyt olo, kun fwb-kumppanini avoimesti kertoi naisista, joista on kiinnostunut, koska en oikeastaan ollut tottunut tällaiseen. Mutta nyt on kiva, kun itsekin olen alkanut kertoa miehistä, josta olen kiinnostunut. Jollain tapaa juuri tuollainen yhdessä fiilistely on mukavaa :) Ja mielestäni tällainen yhdessä fiilistely kertoo juuri siitä ystävyydestä, joka on hieno asia ^^


Lisäksi olen rehellisesti kertonut kun olen käynyt treffaamassa kiinnostavia ihmisiä, ovat ne ihmiset sitten milloin mistäkin kaupungista. Avoimuudesta olen ainakin oppinut, voisipa sitten vakisuhteessakin olla näin avoin.

Pitkästä aikaa kirjoittelen baariin, ollut paljon muuta ja lakanoidenkin välissä on enemmän jumpattu lähinnä vaniljaa ja harmaan sävyjä kuin kovasti kinkyä.. Kun nyt vaihteen vuoksi innostuin eilen sitomaan, tuli mieleeni vapaapäivän kunniaksi piipahtaa baariin. Ja tästä löytyi aika mielenkiintoinen ketju. Friends with benefits. Onhan minullakin ollut sellainen joskus sinkkuaikana. Tosin emme mistään benefits-osiosta erikseen sopineet. Mukava opiskelukaveri, jonka kanssa heiluimme opiskelijaelämässä ja aina, kun kumpikin oli ilman parisuhdetta, päädyimme harrastamaan seksiä keskenämme. Jonkin asteista vetovoimaa välillämme oli toisiamme kohtaan mutta en usko, että kumpikaan missään määrin mietti mitään pysyvämpää välillemme. Vetovoima oli vain fyysistä. Ehkä kyse oli ihan vain tarpeiden tyydyttämisestä silloin, kun ei parempaakaan ollut vierellä. Moni yhteisessä tuttavapiirissämme luuli meidän seurustelevan, kunnes jommalle kummalle ilmestyi "oikea" seurustelukumppani.

Kiitos, olipas mukava muistella vanhoja..!  :D ..pitääkin ottaa yhteyttä vuosien jälkeen ja kysellä miten menee.. tiemme erkanivat, kun lähdin ulkomaille ja kaveri löysi sen jälkeen Elämänsä Naisen ja muutti pois opiskelupaikkakunnalta.

Mutta nuo lainauksiin boldaamani kohdat pistivät silmään. Miksei vakituisessa parisuhteessa voisi olla samalla tavalla avoin..? Itselleni olisi kummallista, jos EN voisi kertoa ihan mistä vain puolisolleni. Tapasin aviomieheni yhden illan tarkoituksessa aikanaan ja taisipa mukana kuviossa olla muitakin kuin vain me kaksi. Mitään vakavampaa siitä ei pitänyt olla edes mitenkään mahdollista syntyä..  ;D Mikä on ollut loistava pohja sille, ettei kulissien pitäminen tai teeskentely ollut alussakaan tarpeen - kaikesta kaaoksesta on syntynyt avoin ja rehellinen pohja. Tunnemme toisemme täysin läpikotaisin. Mieheni sanoin, varmasti vastaan tulee muitakin ihmisiä, joita kohtaan tunnemme tunteita ja vetoa, miksei niistä voi siis puhua avoimesti keskenämme. Juuri tuollainen yhdessä fiilistely ON mukavaa - ehkä se on sitten sitä parisuhteen ystävyysosiota.. (?)

Amynsomnia

Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #65 : 23.02.2016, 15:38 »
Joskus muinoin ei olisi tullut jotenka mieleenkään moinen suhde mutta no sitähän sanotaan että melkein kaikkea pitää kokeilla edes sen kerran niin nyt mulla on itseasiassa useampi Fwb- suhde. Hyvin toimii. Ei voi valittaa.
Näin vapaana ollessa se tuo piristystä mun elämään. Jokainen osapuoli saa mitä haluaa. :)

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #66 : 23.02.2016, 17:08 »

Itselläni oli aluksi hämmentynyt olo, kun fwb-kumppanini avoimesti kertoi naisista, joista on kiinnostunut, koska en oikeastaan ollut tottunut tällaiseen. Mutta nyt on kiva, kun itsekin olen alkanut kertoa miehistä, josta olen kiinnostunut. Jollain tapaa juuri tuollainen yhdessä fiilistely on mukavaa :) Ja mielestäni tällainen yhdessä fiilistely kertoo juuri siitä ystävyydestä, joka on hieno asia ^^


Lisäksi olen rehellisesti kertonut kun olen käynyt treffaamassa kiinnostavia ihmisiä, ovat ne ihmiset sitten milloin mistäkin kaupungista. Avoimuudesta olen ainakin oppinut, voisipa sitten vakisuhteessakin olla näin avoin.

Pitkästä aikaa kirjoittelen baariin, ollut paljon muuta ja lakanoidenkin välissä on enemmän jumpattu lähinnä vaniljaa ja harmaan sävyjä kuin kovasti kinkyä.. Kun nyt vaihteen vuoksi innostuin eilen sitomaan, tuli mieleeni vapaapäivän kunniaksi piipahtaa baariin. Ja tästä löytyi aika mielenkiintoinen ketju. Friends with benefits. Onhan minullakin ollut sellainen joskus sinkkuaikana. Tosin emme mistään benefits-osiosta erikseen sopineet. Mukava opiskelukaveri, jonka kanssa heiluimme opiskelijaelämässä ja aina, kun kumpikin oli ilman parisuhdetta, päädyimme harrastamaan seksiä keskenämme. Jonkin asteista vetovoimaa välillämme oli toisiamme kohtaan mutta en usko, että kumpikaan missään määrin mietti mitään pysyvämpää välillemme. Vetovoima oli vain fyysistä. Ehkä kyse oli ihan vain tarpeiden tyydyttämisestä silloin, kun ei parempaakaan ollut vierellä. Moni yhteisessä tuttavapiirissämme luuli meidän seurustelevan, kunnes jommalle kummalle ilmestyi "oikea" seurustelukumppani.

Kiitos, olipas mukava muistella vanhoja..!  :D ..pitääkin ottaa yhteyttä vuosien jälkeen ja kysellä miten menee.. tiemme erkanivat, kun lähdin ulkomaille ja kaveri löysi sen jälkeen Elämänsä Naisen ja muutti pois opiskelupaikkakunnalta.

Mutta nuo lainauksiin boldaamani kohdat pistivät silmään. Miksei vakituisessa parisuhteessa voisi olla samalla tavalla avoin..? Itselleni olisi kummallista, jos EN voisi kertoa ihan mistä vain puolisolleni. Tapasin aviomieheni yhden illan tarkoituksessa aikanaan ja taisipa mukana kuviossa olla muitakin kuin vain me kaksi. Mitään vakavampaa siitä ei pitänyt olla edes mitenkään mahdollista syntyä..  ;D Mikä on ollut loistava pohja sille, ettei kulissien pitäminen tai teeskentely ollut alussakaan tarpeen - kaikesta kaaoksesta on syntynyt avoin ja rehellinen pohja. Tunnemme toisemme täysin läpikotaisin. Mieheni sanoin, varmasti vastaan tulee muitakin ihmisiä, joita kohtaan tunnemme tunteita ja vetoa, miksei niistä voi siis puhua avoimesti keskenämme. Juuri tuollainen yhdessä fiilistely ON mukavaa - ehkä se on sitten sitä parisuhteen ystävyysosiota.. (?)
"...voisipa sitten vakisuhteessakin olla näin avoin." Kun tuon tekstinkohdan kirjoitin aikanaan niin arvelin että siihen joku saattaisi tarttuakin :). En tiedä miten sen laittaisi sanoiksi parhaiten, kuitenkin fwb suhteessa tulen kertoneeksi kaiken koska näin on sovittu. Tämä käsittää satunnaiset yhden yön suhteet jotka baarista ovat mukaan tarttuneet ja kaiken muunkin seksiin, naisiin ja suhteisiin liittyvät asiat. Jostain syystä vakisuhteissani (vaniljaisia) asiat ovat menneet siihen että asioita on pitänyt alkaa salailemaan. En esimerkiksi ole viitsinyt painostaa tarpeeksi mielenkiintoisten leikkien mukaanottamiseen makkarin puolella tai kun se vihjaus kolmannesta pyörästä tai toisesta pariskunnasta ei ole mennyt läpi aikaisemmin niin sitten sen ehdottaminen jää lopulta kokonaan pois. Lopulta turhautuminen on johtanut syrjähyppyihin ja sitä myötä sitten salailuun. Toisin sanoen en tiedä että onko tuo avoimuuden puute liitoksissa vaniljasuhteisiin ja vakiintuneisiin normeihin, voisiko asian laita olla eri kinky-suhteessa jossa asioista voi luultavimmin puhua suoremmin.

master4spanks

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #67 : 25.02.2016, 13:24 »
Its one of the best choice when people need something for their soul and due to their surroundings , family life or circumstance you can not get everything in one package .... i find lots of people who are in relation , that is worst than vanilla relation , they have to be in that relation due to their family circumstances but on the other hand they have a kinky soul , their interests or needs do not match with their partner , there it works very nicely and perfectly . you move with that one who got special bond and chemistry like you and there you practice all that what stimulates your mind body and soul without any special attachment or any kind of feelings ......... from day first everything is clear that what can be the boundaries and limits to make it a serious relation ..... its just like this that u get professional services for you from some profession in return of providing your skills to them ...... i love this and practicing it for the last 5 years with like minded to explore and enjoy my fetish and fantasizes while making a balance in my routine life .......  :) :)
this is one of the reason to be on this fantastic site too that fulfill your kinky lust and pleasure with those who have common interests and bond with harmony to enjoy time to time without special commitments . :) :)

Feird

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #68 : 31.03.2016, 19:58 »
No mä olen tätä pähkäilly ja todennu että seksi ja sessiointi ei oo sen kummempi toiminto ku kaljalla käyminen kaverin kanssa. Eri ihmiset kuitenkin tykkää vähän eri jutuista joten sinänsä ihan vaihtelua tuollaset sessiosuhteet ja muut fwb:t tuo vakisuhteeseenki. Mut avoimuushan näissä se pointti on, jos selän takana aletaan vehtaamaan ni pettämisekshän se menee ja tietysti näistä nyt pitää muutenkin sopia et molemmille osapuolille se on ok. Sen lisäks tälläset kaverisuhteet pitää pystyä pitämään vaan kaverisuhteina. Seksi ja rakastaminen on kuitenkin 2 eri asiaa, tietysti jotain tunteita aina syttyy ja ihastumisia tapahtuu (oishan se vähän outoa jos ei tapahtuis) mut se miten niihin suhtautuu on jokaisen itsensä päätettävissä. Tietysti näissä on omat riskinsä, mut se riski on otettava jos jotain muuta haluaa kokeilla. Mun mielestä on vähän ahdistavakin ajatus et yhden ja saman ihmisen kans pitäis harrastaa seksiä hamaan hautaan saakka, kyllähän oman vakikumppanin kanssa voi kokeilla vaikka minkälaisia juttuja ja kannattaakin, mutta yhden ihmisenkin kanssa ei voi tiettyä enempää tehdä. Ja kaikki ei kuitenkaan oo kiinnostunu ihan kaikesta, itselläni on aika paljonkin asioita mitä haluais päästä kokeilemaan. Tälläset sessiosuhteet on siihen ihan hyvä ratkasu. Yhtälailla se toimii sinkuillakin, ei jokasen panokaverin kanssa tarvi miettiä asuntolainaa ja häitä, voi vaan pitää hauskaa ja ei sen kummempaa. Tietysti siinä varmaan helpommin alkaa harkita et oisko kaverista johonkin vakavampaankin jos on vähän niinkun vakisuhdetta vailla.

Mini-piip

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #69 : 01.04.2016, 00:24 »
Hmm... Tämä aihe on niin monitahoinen etten ole aiemmin viittinyt ottaa siihen kantaa... Itse olen ristiriitaisessa asemassa senkin takia että puhun yhtä ja teen toista :D

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että seksi on sen parempaa mitä paremmin tunnetaan tai mitä lähemmäs toista ihmistä pääsee. Tässä mielessä kaverin kanssa hässiminen onkin loisto idea koska samassa paketissa olisi sekä ystävyys että nautinto! Ongelmaksi tilanne syntyy siinä vaiheessa jos/kun tunteita syttyy. Ja niitä syttyy aika varmasti mikäli seksi on todella hyvää, joko opportunistisesti ajatellen että "jess, hyvä tyyppi ja hyvää seksiä, tätä mä kaipaan" tai sitten vaan semmoinen kiintymys joka kasvaa tarpeeksi ja rakkaudeksi.

Suurin ongelma on tilanne jossa kummatkin/kaikki osapuolet hakevat eri asioita. Mikäli kumpikin haluaa vain seksiä eikä muuta niin ongelmaa ei (toistaiseksi) ole! Mutta usein jompikumpi elättelee toiveita suhteesta jolloin tilanne ei enää ole niin kevyt ja helppo kuin se aluksi oli. Täytyy alkaa ottaa toisen tunteet huomioon tai katkaista suhde äkkiä jottei tulisi loukanneeksi toista. Avoimessa seksisuhteessa sekin saattaa hiertää jos toisella on paljon kysyntää ja toisella ei, jolloin jälkimmäinen kokee suhteen tärkeämmäksi itselleen kuin toinen.

Ihan edellisistä syistä johtuen olen ymmärtänyt että semmoinen alle 1kk panosuhde voi toimia vielä melko mutkattomaksi mutta sen pitempään vaaditaan jo aika paljon kummaltakin osapuolelta jotta tilanne ei eskaloituisi mihinkään suuntaan  :P

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #70 : 02.04.2016, 13:29 »
"Kadehdi en niitä jotka luotuja on kaksoiselämään.
Joskus tuntuu etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään." :(

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #71 : 02.04.2016, 17:32 »
Täs on sellainen jutskeli ku et sanotaan seksuaalienergian ilmenevän erilaisissa muodoissa (vähä niinkö jää->vesi->vesihöyry). Eli eka on himo ja fyysinen halu (meilläpäin käytetään termiä "seksi", tai "se on vain seksiä" on aika yleinen kans). Sit seuraava ilmenemismuoto on rakkaus, eli emotionaalinen/psyykkinen taso, ja kolmas on henkinen taso eli rakkaus/ykseys.
Eli kyse on samasta matskusta mut hiukka eri olomuodoissa. Minusta juttu tosiaan on noin. Ja kun sen on kokeneut noilla kolmella tasolla, olomuodossa, ni on aika kurjaa sanoa et "joo, ihan vaan seksiä ilman tunteita". Silloin se tuntuu et splittaa aika olennaisia osia kokemuksista ulos ja aika vähän ainakaan itse koen motivaatiota "vain seksiin", eli siihen triviaaleimpaan ja yleisimpään (ja alinta olomuotoa edustavaan) toimintaan.

Toinen jota minun on aina ollut hankala tajuta on, että miten niitä tunteita joita ei haluta oikein tulee....Kun minusta niitä ei tule. Koen tunteiden, jopa ihan sen seksinkin tason, sellaisena että siinä pitää tapahtua jonkinlaista resonointia muuten ei tule yhtään mitään, ei toivottua eikä toivotonta tai, ööö siis, toivomatonta. Tunteet joille ei tule resonanssia ikäänkuin kuolevat heti kynnykselle, eli eivät lähde rakentumaan ilman vastaresonanssia.
Eli koen että voidaan liikkua alemmasta tasosta ylempiin, ja lisätä tasoja mutta saman henkilön kanssa paluu vain vähempiarvoisiin(?) toimintoihin ei nappaa, ei anna mitään. Samoin pelkkä seksin taso ei pidemmän päälle kestä (ainakaan minulla, kun elämässä ja maailmassa on niin paljon kaikkea kiinnostavaa ja kehittävää muuta puuhaa).

No joo, ehkä mä vaan en tajua....toi "benefits" on kans sellainen termi jota on ihan hitsin hankala sovittaa ihmissuhteisiin..."friends" on kaunis sana kyllä.

Tkuisäntä

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #72 : 02.04.2016, 20:19 »
"No joo, ehkä mä vaan en tajua....toi "benefits" on kans sellainen termi jota on ihan hitsin hankala sovittaa ihmissuhteisiin..."friends" on kaunis sana kyllä."

Komppaan tuota ja koko Chmlnidaen tekstiä täysin.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #73 : 02.04.2016, 20:40 »
....yks vertaus oli aika osuva minusta: rahkaa, voita ja juustoa. Et jos vaan vetää rahkaa kaikki päivät niin kyl jotain maidon mahdollisuuksien ymmärtämisestä ja kokemisesta jää raskaasti uupumaan  ;D

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Friends with benefits-suhteet
« Vastaus #74 : 03.04.2016, 10:36 »
No joo, ehkä mä vaan en tajua....toi "benefits" on kans sellainen termi jota on ihan hitsin hankala sovittaa ihmissuhteisiin..."friends" on kaunis sana kyllä.

Benefits on vain kiertoilmaisu seksille. Toisaalta nykyajan ongelma on, että kaikki jotka eivät tajua mistä on kyse, osaavat kyllä googlata. Lapsikin voi nykyään tehdä äänihaun kännykällä, jos ei vielä osaa kirjoittaa.  8)

Enemmän ihmettelisin 'friends'-sanaa, kun nykyään on niin paljon erilaisia termejä erilaisille ihmissuhteille. Milloin voidaan kutsua ihmistä kaveriksi, milloin ystäväksi, milloin kyseessä on pelkkä (netti)tuttu...