Kirjoittaja Aihe: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä  (Luettu 22328 kertaa)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #45 : 17.03.2016, 19:41 »
En ymmärrä miten voi asettaa yhtäläisyysmerkit lauseen "sub ei kykene vastaanottamaan D:n tunteita" ja "Joo. Sehän on tietysti mahdollista että subi onkin välinpitämätön tai tavalla tai toisella käyttää D:tä hyväkseen."

Lisäksi on sanottava, en puhunut tuossa itsestäni vaan mietin yleisellä tasolla olevaa.

Toki tiedän että keskustelu on hyväksi. Tunteista keskusteleminen suhteessa, siihen pitäisi kannustaa.
Käytännössä ei aina mene näin.
On asioita mitä voidaan jakaa subin kanssa ja on asioita mitä ei jaeta. Ei välttämättä jaeta kenenkään kanssa. Koska... (jokaisella omat syynsä)

Niin ja joo, olen hyväksikäyttänyt subia. Hän on hyväksikäyttänyt minua. Kutsun tuollaista vuorovaikutukseksi, yhteistyötä. Minä annan ja minä saan. Kuten hänkin.

Sellaiset kaksi pientä sanaa joita kunnioitan, sanoi ne kuka tahansa. En halua.

Miriam

  • Vieras
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #46 : 17.03.2016, 20:18 »
En ymmärrä miten voi asettaa yhtäläisyysmerkit lauseen "sub ei kykene vastaanottamaan D:n tunteita" ja "Joo. Sehän on tietysti mahdollista että subi onkin välinpitämätön tai tavalla tai toisella käyttää D:tä hyväkseen."

Ok. Millä tavalla tarkoitit sen? Toinen tulkinta minkä itse pystyn tähän keksimään olisi, että subi on jollain tavalla emotionaalisesti liian hauras tai epävakaa kyetäkseen vastaanottamaan niitä D:n tunteita. Mihin mun seuraava kysymys olisi että mistä se johtuu? Ja mitä sille voisi tehdä? Tietenkään ketään ei voi pakottaa käsittelemään omia ongelmiaan ja etsimään niihin ratkaisuja, jos hän ei itse sitä tahdo. Mutta se ei tietysti poista ongelmaa. Jos sitä ongelmaa ei tahdo käsitellä niin siellähän se sitten jatkaa muhimistaan.

Vai tarkoititko tämän jollain muulla tavalla?

Toki tiedän että keskustelu on hyväksi. Tunteista keskusteleminen suhteessa, siihen pitäisi kannustaa.
Käytännössä ei aina mene näin.

Totta, aina ei mene näin. Ja silloin kun ei mene, niin siellä on taustalla joku ongelma, jota olisi syytä käsitellä. Vai olemmeko eri mieltä tästä? Jos olemme, niin joudutaan ehkä menemään "agree to disagree" -linjalle. Sen verran perustavanlaatuisesta käsitysten eroavaisuudesta kyse.

Niin ja joo, olen hyväksikäyttänyt subia. Hän on hyväksikäyttänyt minua. Kutsun tuollaista vuorovaikutukseksi, yhteistyötä. Minä annan ja minä saan. Kuten hänkin.

Niin, kun käytin tuossa sanaa "hyväksikäyttö", tarkoitin sillä sitä mistä englanniksi sanotaan "abuse". Eli tarkoitin ihan todellista psykologista tai emotionaalista väkivaltaa. En siis sellaista kinkyä "hyväksikäyttöä", joka tapahtuu yhteisymmärryksessä ja jota molemmat osapuolet haluavat. Oletan että sinäkään et tässä tarkoita todellista henkistä (tai muutakaan) väkivaltaa? Vai?

Viridian

Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #47 : 17.03.2016, 20:40 »
Dominoivatkin voi dropata. Ei ole vain subien ominaisuus. Ja silloin subin pitää olla Dominoivansa tukena.

Kuinka moni Dominoiva pystyy vastaanottamaan tukea subiltaan omien matalalentojen takia. Toinen D ymmärtää parhaiten mitä siellä pään sisällä ja tunnemaailmassa tapahtuu. Yksi puhelinsoitto oman turvaverkostonsa D-ystäville. Silloin pystytään puhumaan asioista samalla kielellä.

Komppaan Whippiä. Asiat ovat usein monimutkaisempia, eikä aina edes liity juuri siihen yhteen subiin vaan kokonaisuuteen. Silloin ei kannata hajottaa illuusiota kenenkään yhden kanssa, vaan hakea se tuki yleisellä tasolla ystävältä, joka on ehkä itsekin askarrellut samojen tunteiden tai tapahtumien kanssa. Mutta todettakoon, että omat harmini ovat nykyään pikkuharmeja, paha olo ei tunnu ylitsepääsemättömältä, eikä minulla ole taipumusta ns. dropata. Ehkä niiden hoitoon sopii siksi se hyvä keskustelu, joka palauttaa ajatukset oikeille tai entistä paremmille uusille urille.

Tämä sanottuna, eikö kannattaisi lähestyä asiaa myös siten, että pyrkisi ratkaisemaan seurauksen ratkaisemalla syyn? Jos droppi tulee siitä, että session jälkeen arki nyt vaan on..arkea, voisiko kehittää arjensietoaan? Jos herkkyyttä, voisiko karaistua? Vai nauttia joka hetkestä surkeuttakin siksi, että se menee kuitenkin ohi?

Krapulaan auttaa kuulemani mukana viina, mites auttaako sessiodroppiin uusi sessio? Vähän niinkuin vanhan valkosipulin hajuun auttaa uusi valkosipuli..

Vir, joka on selvinnyt omista pahimmista kohtalon murjomisista arjen rutiinien avulla.. kun joka aamu herää, tekee aamupalan, syö sen, lähtee liikkeelle jne. vaikkei huvittaisi, se alkaa hiljalleen sujua helpommin. Pahin vaihe oli se, kun aamulla herättyä oli vain muutama sekunti hyvää oloa unen tokkurassa, ennenkuin muisti, että uusi aamu, ja asiat ovat edelleen ihan samoin kuin illalla, menetetty on menetettyä. Sitten jossain kohtaa, jonain päivänä, yllättää itsensä nauramasta ja ihmettelee mikä ääni se oli. Siitä se lähtee.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #48 : 17.03.2016, 20:51 »
Miriam, annoit erittäin hyvän esimerkin siihen miksi sub ei kykene vastaanottamaan D:n tunteita.
On muitakin syitä mitä mietin. Kuten suuren mietinnän aiheena aina ollut se, miksi ihminen ei kykene vastaanottamaan.  Mistä syystä joku osa-alue minässä on suljettu eikä päästä jotain läpi sisälle. Riittääkö syyksi vain se, että ei halua. Se on kylläkin ihan eri asia kuin ei kykene.

Pelko kohdata totuus on varmaankin aika usein este asioiden käsittelemiselle. Ei kykene vastaanottamaan, ei kykene kuuntelemaan.
Siihen ei voi ketään pakottaa.

Jos ei kykene johonkin psyykkisesti, onko se sellainen ongelma mikä pitää käsitellä.
Ajattelen..joskus on parempi olla käsittelemättä jos siitä ei ole haittaa kenellekään eikä solmun avaamiseen ole tarvetta.
Uskon myös siihen, että ihminen alkaa avaamaan solmujaan omana aikanaan kun se aika on tullut juuri hänen kohdalle. Silloin löytyy motivaatio joka toimii pakottavana voimana selvittelemisiin.

Abuse...luin uudestaan kommenttisi. Olin käsittänyt sen tavalla jota et tarkoittanut.
Mentaalitason väkivalta, sitä en hyväksy koskaan...ellei näin ole yhdessä sovittu. Joskus kokeillut tällaista tarkoituksella ja luvan kanssa. Epäonnistuin todella huonosti.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #49 : 17.03.2016, 20:55 »
Vielä..olisi mukava kokea joskus Domdrop. Kaipa sellainen on olemassa, näin olen kuullut.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #50 : 17.03.2016, 23:01 »
Vielä..olisi mukava kokea joskus Domdrop. Kaipa sellainen on olemassa, näin olen kuullut.

Sitä ei ole mukavaa kokea, se tuntuu hirvittävältä.

IKRM

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #51 : 17.03.2016, 23:24 »
Kukin tyylillään. Itse näen kinkysuhteen, on se sitten minkä laatuinen tahansa, ihmissuhteena, jossa kommunikaatio on keskiössä. Jos D:lläni on huono päivä, kuuntelen ja tuen miten pystyn. Jos sessio menee mönkään, asia pitää keskustella läpi. Jos D droppaa, tuen, jos tukeni kelpaa. Yleensä on kelvannut, koska kuitenkin... Droppi on tullut session jälkeen. Paikalla on ollut D ja minä. Vain me tiedämme mitä tapahtui. Voimme jakaa kokemuksiamme, tunteitamme, ajatuksia. Tuskin kukaan ulkopuolinen siihen pystyy.

Mutta niin, kukin tavallaan.

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #52 : 18.03.2016, 02:06 »
Ihan vaan mielenkiinnosta.. "Kuinka usein D dropannu jutuissanne.." ?!
Itse myönnän et ehkä kerran - eka punanen oli "kovapaikka" - sekään ei kai silti ollut "ns. Aito droppi.. Toisaalta hyvä että yks punanen silti koettu.. "Nyt sitäkään ei enää tarvitse pohtia...

Pip

Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #53 : 18.03.2016, 02:30 »
Jos D:llä ei järki tai ÄO riitä käsittelemään, että mikä oikeasti meni pieleen, niin silloin ollaan todella vaarallisilla vesillä.

Mulle jostain syystä tulu Déjà-vu -olo siitä, että oon tän saman sanonut jo aiemmin vastaavassa tilanteessa...

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #54 : 18.03.2016, 06:23 »
Jos D:llä ei järki tai ÄO riitä käsittelemään, että mikä oikeasti meni pieleen, niin silloin ollaan todella vaarallisilla vesillä.

Mulle jostain syystä tulu Déjà-vu -olo siitä, että oon tän saman sanonut jo aiemmin vastaavassa tilanteessa...

Jep. Vaarallisilla vesillä ollaan, jos ei kommunikaatio pelaa. Hyvin usein itse droppaan silloin, kun sessio on ollut todella intensiivinen ja onnistunut. Sitä tulee niin korkealta alas. Eräässä suhteessa D tosiaan droppaili aika useasti ja apuninei kelvannut. Lopulta kommunikointi tyrehtyi ja homma oli siinä, kun luottamuskin meni.

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #55 : 18.03.2016, 09:52 »
Tästä aiheesta voisi kirjoittaa toisen kolumnin nimellä paskat tunteet. Jos ei tunne, ei myöskään droppaile, jos uskaltaa tuntea, droppailee syvästi. Paskat tunteet siis.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #56 : 18.03.2016, 10:25 »
Tästä aiheesta voisi kirjoittaa toisen kolumnin nimellä paskat tunteet. Jos ei tunne, ei myöskään droppaile, jos uskaltaa tuntea, droppailee syvästi. Paskat tunteet siis.

Anna mennä, KisunPusu!  :love:

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #57 : 18.03.2016, 10:28 »
Remember;

Not a cross the street

but

Up the street!


 >:D

koo

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 93
  • Dirty South
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #58 : 18.03.2016, 13:05 »
Ihan vaan mielenkiinnosta.. "Kuinka usein D dropannu jutuissanne.." ?!
Itse myönnän et ehkä kerran - eka punanen oli "kovapaikka" - sekään ei kai silti ollut "ns. Aito droppi.. Toisaalta hyvä että yks punanen silti koettu.. "Nyt sitäkään ei enää tarvitse pohtia...

D-dropit on mielenkiintoinen puheenaihe. Itsekään en ole varsinaista D-droppia kokenut, vaan intensiivisten ja pitkien sessioiden jälkeen on tullut törmättyä Endorfiinien puutostilasta johtuvaan haikeuteen tai lievään masennukseen, missä esimerkiksi on vaikeaa motivoitua arkisista askareista seuraavana päivänä.

Kumppanin turvasanan käyttö ei ole itselläni aiheuttanut droppaamista, varsinkaan kun niihin on ollut aina järkevä syy. Esimerkiksi tekemäni sidonta on aiheuttanut liian pahaa paikkojen puutumista. Turvasanan kautta saattaisin saada itselleni aikaiseksi dropit, mutta se vaatisi osaltani yllättävää tilannetta. Tällainen tilanne voisi esimerkiksi tulla sitä kautta vastaan, kun en ole kivun suhteen hirveä sadisti, että ylittäisin syystä tai toisesta omat kivun tuottamismieltymykseni vaikkapa vahvasti masokistisen ihmisen kanssa ja ampuisin kivun tuottamisessa sitten ylitse, niin että turvasanaa jouduttaisiin käyttämään. Tällaisen tilanteen uskoisin voivan aiheuttaa itselleni dropit.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #59 : 18.03.2016, 13:14 »
D-dropit on mielenkiintoinen puheenaihe.

En tiedä miksi, mielenkiintoinen aihe.

Jos D droppaa sessiossa tai sen jälkeen, siihen on aina syynä subin toiminta tavalla tai toisella.

Mielenkiintoista keskusteltavaa vois sen sijaan olla, miksi osa subeista ilmeisesti dropittaa Dominsa enemmän tai vähemmän säännöllisesti.

Saadakseen tyydytettyä hoivaviettiään?

IKRM