Kirjoittaja Aihe: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä  (Luettu 22324 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #75 : 19.03.2016, 23:39 »
Minusta on aika tolkutonta syyttää yhtään ketään yhtään kenenkään dropista. Droppi tulee jos tulee. Siihen vaikuttaa fyysiset ja psyykkiset olotilat. Se ei ole kenenkään syy, enkä usko että kukaan pystyy "dropittamaan" ketään.

Tietysti pystyy, se on jopa erittäin helppoa.

Ajattelutapasi on juuri sitä 'kellumista kohtalon armoilla' josta aiemmin kirjoitin.

IKRM

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #76 : 20.03.2016, 10:15 »
Minusta on aika tolkutonta syyttää yhtään ketään yhtään kenenkään dropista. Droppi tulee jos tulee. Siihen vaikuttaa fyysiset ja psyykkiset olotilat. Se ei ole kenenkään syy, enkä usko että kukaan pystyy "dropittamaan" ketään.

Tietysti pystyy, se on jopa erittäin helppoa.

Ajattelutapasi on juuri sitä 'kellumista kohtalon armoilla' josta aiemmin kirjoitin.

IKRM

No kerrohan,miten dropitetaan?  Vai onko se jokin vain Dominoiville kuuluva salaisuus, joka ei saa levitä meidän syntisten subien joukkoon? Ja mites muuten homma toimii, kun käsittääkseni jokainen subi on erilainen, samoin kuin jokainen Dominoiva?

Mä en jaksa tuhlata aikaa ajattelutapojeni analysointiin. Mut kiva kun teet sen mun puolesta, ilman käskyäkin! :D

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #77 : 20.03.2016, 10:29 »
Mä en jaksa tuhlata aikaa ajattelutapojeni analysointiin.

Tämä on kyllä tullut jo ajat sitten selväksi. Se on juuri sitä kellumista.

Eniten ihmettelen, miten silti voi olla mielipide joka asiaan, vaikka myöntää ettei ole asioita miettinyt, eikä mieti.

IKRM

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #78 : 20.03.2016, 10:39 »
Mä en jaksa tuhlata aikaa ajattelutapojeni analysointiin.

Tämä on kyllä tullut jo ajat sitten selväksi. Se on juuri sitä kellumista.

Eniten ihmettelen, miten silti voi olla mielipide joka asiaan, vaikka myöntää ettei ole asioita miettinyt, eikä mieti.

IKRM

Hah. Sinähän se tunnut tuntevan minut niin hyvin. Pitäisi varmaan olla imarreltu, kun suuri ja mahtava IKRM on vaivannut päätään sillä, millainen ihminen olen. :D

Niin ja, miten dropitetaan? Älä väistele kysymystä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #79 : 20.03.2016, 10:57 »

IKRM

Niin ja, miten dropitetaan?

IKRM vastaa jos näkee sen tarpeelliseksi.
Mietin kysymystä omien toimintatapojeni perusteella. Lienee sallittua, ellei ylläoleva ollut yksityinen keskustelu.

-subin luottamus
-Luodaan jännite

Jos D:llä on subin luottamus, silloin s uskaltaa päästää irti ja ottaa vastaan sen mikä tulee. Olemaan hetkessä läsnä. D:n luoman jännitteen kautta s droppaa koska kemiat...

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #80 : 20.03.2016, 11:24 »

IKRM

Niin ja, miten dropitetaan?

IKRM vastaa jos näkee sen tarpeelliseksi.

IKRM näkee tarpeelliseksi arvostella minua ihmisenä, haukkua tyhjäpääksi ja kykenettömäksi ajatteluun. Tämä kaikki ihmiseltä, joka ei koskaan ole tavannut minua. Vaikka kuinka olisi oman subinsa kanssa 24/7-suhteessa, se ei oikeuta kohtelemaan muita subeja vähättelevästi. Pitäisi osata nähdä ulos omasta kuplastaan.




DareDoll

  • Vieras
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #81 : 20.03.2016, 12:09 »
Minusta on aika tolkutonta syyttää yhtään ketään yhtään kenenkään dropista. Droppi tulee jos tulee. Siihen vaikuttaa fyysiset ja psyykkiset olotilat. Se ei ole kenenkään syy, enkä usko että kukaan pystyy "dropittamaan" ketään.

Ja se punaisen pelko... En ymmärrä, miksi jotkut D:t pelkää turvasanaa, sitä että subi sen joutuu sessiossa sanomaan. Minusta D, joka osaa ottaa turvasanan vastaan, eikä aloita kauheaa draamailua sen jälkeen, on täysjärkinen ja vastuunsa vakavasti ottava D.

+1

Nimim. Kokenut erään sellaisenkin mielestään tryymäästerin joka oikeasti suuttui turvasanan käytöstä  :o

Viridian

Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #82 : 20.03.2016, 12:12 »
Minusta on aika tolkutonta syyttää yhtään ketään yhtään kenenkään dropista. Droppi tulee jos tulee. Siihen vaikuttaa fyysiset ja psyykkiset olotilat. Se ei ole kenenkään syy, enkä usko että kukaan pystyy "dropittamaan" ketään.

Ja se punaisen pelko... En ymmärrä, miksi jotkut D:t pelkää turvasanaa, sitä että subi sen joutuu sessiossa sanomaan. Minusta D, joka osaa ottaa turvasanan vastaan, eikä aloita kauheaa draamailua sen jälkeen, on täysjärkinen ja vastuunsa vakavasti ottava D.

Jos D:llä ei järki tai ÄO riitä käsittelemään, että mikä oikeasti meni pieleen, niin silloin ollaan todella vaarallisilla vesillä.

Mulle jostain syystä tulu Déjà-vu -olo siitä, että oon tän saman sanonut jo aiemmin vastaavassa tilanteessa...

Jep. Vaarallisilla vesillä ollaan, jos ei kommunikaatio pelaa. Hyvin usein itse droppaan silloin, kun sessio on ollut todella intensiivinen ja onnistunut. Sitä tulee niin korkealta alas. Eräässä suhteessa D tosiaan droppaili aika useasti ja apuninei kelvannut. Lopulta kommunikointi tyrehtyi ja homma oli siinä, kun luottamuskin meni.

Jotenkin musta tuntuu, että jos D nyt sitten kuitenkin droppaa punaisesta, joka tulee vaikkapa jotenkin yllättäen, ja nimenomaan D:n toimista. Ja tarvitsisi tukea asian käsittelyyn. Niin auttaako asiassa esimerkiksi sub, jonka mielestä droppaaminen punaisesta on draamailua ja täysjärkisyyden puutetta, ja dropista kertomattomuus on luottamuspulaa. Vähän niinkuin loose-loose?

Mutta vielä tuohon dropittamiseen. Jos resepti on intensiivinen ja onnistunut sessio, niin silloin dropittaminen on em. toiminnan järjestämistä. Saman henkilön kanssa askarrellessa luultavasti ajan kanssa oppii haarukoimaan tason, millä tulos on todennäköisempi kuin sattuma, ja pyrkimään haluttuun päämäärään, oli se sitten kumpi tahansa. Tämä siis vain loogisina päätelminä annettujen tietojen valossa.

Koska näissä kuuluu aina antaa jotain itsestäänkin, niin jos taas mietitään sitä, miten minut saa surulliseksi session jälkeen, niin kyllä sub siihen pystyy omilla toimillaan helpostikin. Esimerkiksi niin, että saatuaan minulta mitä halusi, sen enemmän tai vähemmän onnistuneen session, minusta ei enää olekaan väliä. Esimerkiksi kun päivä pari session jälkeen otan yhteyttä varmistaakseni, että toisella kaikki hyvin, annetaan lyhyt vastaus, että joo, hyvä setti, olen ok, näkyillään. Ei vastakysymystä olenko minä ok, oliko minusta kannattavaa ja mukavaa kuluttaa aikaani, energiaani, tunteitani. No kiitos kysymästä, oli, mutta voin harkita uudestaan oliko vaiko ei, jos minusta tuntuu, että toista ei voisi vähempää kiinnostaa.

Ilmeisesti en kuitenkaan helpolla opi, koska ajoittain sessioin muidenkin kuin oman perusporukan kanssa, ja otan riskin, että kaikki ei aina lähde lentoon, tai jos joskus lähteekin, olen vain väline, joita riittää.

Ymmärrän periaatteessa sen, miksi punaisesta voi ottaa päähän jälkeenpäinkin, vaikka rajaisin ymmärryksessäni hiukan sitä, mikä se juurisyy on. Jos kyseessä on informaatio asiasta, josta ollaan tietoisia tyyliin "viesti minulle,kun alkaa asento rasittaa liikaa", niin siinä ei ole mitään yllättävää ja sellaista mistä olisi syytä ruoskia itseään henkisesti. Jos taas tulee ihan puun takaa jotain, minkä olisi voinut huomata, jos olisi ollut fiksumpi, tarkkaavaisempi ja parempi, mutta ei huomannut, ja siksi tilanne meni siihen, että keskeytys on pakko ja heti ja punainen, eikä joustava irrottautuminen tilanteesta, niin kyllähän se vähän kyrsii. Tai oletan että kyrsisi, kun itselläni on ihmisiä, jotka ei koskaan sano, vaan huomaan sitten itse hiukan myöhässä, missä kohtaa olisivat sanoneet, jos olisivat sellaisia, jotka sanovat. Sekin kyrsii. Ja jos olen juuri saattanut toisen yli kohtuuden tai järjen rajan, syynä minun ikioma havaintokyvyn heikkous, niin en kai minä sitten vielä sitäkin harmia kaataisi sen saman ihmisen niskaan, en tietenkään.

Sellainenkin droppi voisi oikeastaan olla mahdollinen, että kun kerrankin jokin menee aivan eri sfääreihin kuin yleensä, ja jotenkin tajuaa, että tämän ainutlaatuisempaa ei ehkä koskaan tämän ihmisen kanssa enää tule, niin silloin iloon ja nautintoon sekoittuu aina se sininenkin sävel. Rakkaus on lumivalkoinen vain pienen hetken -tyyppisesti. No joo. Kaikenlaiset ainutkertaisuudet ovat minulle yhtä aikaa ihania ja surullisia, varmaan monelle muulle ei, mutta minkäs sitä omalle päälleen voi?

Vir

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #83 : 20.03.2016, 12:39 »
IMHO. Droppi ja draamailu ei ole todellakaan sama asia. Draamailulla koitetaan manipuloida. Droppi on... Huonoa mieltä. En osaa sitä muutenkaan kuvailla. Eikä dropin takana ole mitään manipulointiyritystä.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #84 : 20.03.2016, 13:10 »



Jotenkin musta tuntuu, että jos D nyt sitten kuitenkin droppaa punaisesta, joka tulee vaikkapa jotenkin yllättäen, ja nimenomaan D:n toimista. Ja tarvitsisi tukea asian käsittelyyn. Niin auttaako asiassa esimerkiksi sub, jonka mielestä droppaaminen punaisesta on draamailua ja täysjärkisyyden puutetta, ja dropista kertomattomuus on luottamuspulaa. Vähän niinkuin loose-loose?

Mutta vielä tuohon dropittamiseen. Jos resepti on intensiivinen ja onnistunut sessio, niin silloin dropittaminen on em. toiminnan järjestämistä. Saman henkilön kanssa askarrellessa luultavasti ajan kanssa oppii haarukoimaan tason, millä tulos on todennäköisempi kuin sattuma, ja pyrkimään haluttuun päämäärään, oli se sitten kumpi tahansa. Tämä siis vain loogisina päätelminä annettujen tietojen valossa.

Koska näissä kuuluu aina antaa jotain itsestäänkin, niin jos taas mietitään sitä, miten minut saa surulliseksi session jälkeen, niin kyllä sub siihen pystyy omilla toimillaan helpostikin. Esimerkiksi niin, että saatuaan minulta mitä halusi, sen enemmän tai vähemmän onnistuneen session, minusta ei enää olekaan väliä. Esimerkiksi kun päivä pari session jälkeen otan yhteyttä varmistaakseni, että toisella kaikki hyvin, annetaan lyhyt vastaus, että joo, hyvä setti, olen ok, näkyillään. Ei vastakysymystä olenko minä ok, oliko minusta kannattavaa ja mukavaa kuluttaa aikaani, energiaani, tunteitani. No kiitos kysymästä, oli, mutta voin harkita uudestaan oliko vaiko ei, jos minusta tuntuu, että toista ei voisi vähempää kiinnostaa.

Ilmeisesti en kuitenkaan helpolla opi, koska ajoittain sessioin muidenkin kuin oman perusporukan kanssa, ja otan riskin, että kaikki ei aina lähde lentoon, tai jos joskus lähteekin, olen vain väline, joita riittää.

Ymmärrän periaatteessa sen, miksi punaisesta voi ottaa päähän jälkeenpäinkin, vaikka rajaisin ymmärryksessäni hiukan sitä, mikä se juurisyy on. Jos kyseessä on informaatio asiasta, josta ollaan tietoisia tyyliin "viesti minulle,kun alkaa asento rasittaa liikaa", niin siinä ei ole mitään yllättävää ja sellaista mistä olisi syytä ruoskia itseään henkisesti. Jos taas tulee ihan puun takaa jotain, minkä olisi voinut huomata, jos olisi ollut fiksumpi, tarkkaavaisempi ja parempi, mutta ei huomannut, ja siksi tilanne meni siihen, että keskeytys on pakko ja heti ja punainen, eikä joustava irrottautuminen tilanteesta, niin kyllähän se vähän kyrsii. Tai oletan että kyrsisi, kun itselläni on ihmisiä, jotka ei koskaan sano, vaan huomaan sitten itse hiukan myöhässä, missä kohtaa olisivat sanoneet, jos olisivat sellaisia, jotka sanovat. Sekin kyrsii. Ja jos olen juuri saattanut toisen yli kohtuuden tai järjen rajan, syynä minun ikioma havaintokyvyn heikkous, niin en kai minä sitten vielä sitäkin harmia kaataisi sen saman ihmisen niskaan, en tietenkään.

Sellainenkin droppi voisi oikeastaan olla mahdollinen, että kun kerrankin jokin menee aivan eri sfääreihin kuin yleensä, ja jotenkin tajuaa, että tämän ainutlaatuisempaa ei ehkä koskaan tämän ihmisen kanssa enää tule, niin silloin iloon ja nautintoon sekoittuu aina se sininenkin sävel. Rakkaus on lumivalkoinen vain pienen hetken -tyyppisesti. No joo. Kaikenlaiset ainutkertaisuudet ovat minulle yhtä aikaa ihania ja surullisia, varmaan monelle muulle ei, mutta minkäs sitä omalle päälleen voi?

Vir

Tässäpä tuli paljon asiaa mietittäväksi. Oikein säikähdin, miten en ole koskaan osannut ajatella asiaa näin. Kiitos uudesta näkökulmasta Vir!  :love:

Annaleena

  • Vieras
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #85 : 20.03.2016, 18:43 »
Väsyneenä lukaisin tämän ketjun ja jo nyt tuntuu siltä, että omalla kirjoituksella osallistuminen aiheeseen on arveluttavaa. Kirjoitanpa silti.

Juu ja en tunnustaudu truumasterittareksi enkä täydelliseksi subiksi. Olen aito switch eli en mistään kotoisin enkä oikea mikään. Niin että te truut, älkää työntäkö hernettä kovin syvälle. Mielipiteeseeni minulla on oikeus.

Vahvin ajatukseni on, että eri kirjoittajat kirjoittavat tässä keskenään eri asiasta. Toisille droppi tarkoittaa sitä endofriinipilven jälkeistä kemiallista tyhjiötä, joka kestää hetken ennen kuin alkaa uusi kiipeäminen kliimaksiin. Pilvestä putoaminen on hyvin vahva ja voimakas kokemus, voisikohan sitä verrata päihdekatkaisuun (?) - elimistö adaptoituu endorfiineihin, oksitosiiniin ja muihin mielihyvähormoneihin ja pitoisuuksien putoaminen huipun jälkeen on todellista aivokemiaa. Jotkut ovat kehoviesteille, tunnetiloille ja mielialojen vaihteluille herkempiä kuin toiset.

Toisille tässä keskustelussa droppi on jotakin syvemmältä kumpuavaa, vahvasti psykologista, joka työntyy esiin ja vetää maton jalkojen alta silloin, kun sessiossa on joko tarkoituksella tai sattumalta päästy sivuamaan kaikkein primitiivisimpiä tunnekokemuksia. Se, kutitellaanko noiden kokemusten alueita tietoisesti vai ei ja millä intensiteetillä, on minun mielestäni sen tason asia, ettei kuka tahansa ole oikea henkilö sitä tekemään. Oli sub tai D. Ei kaikkea rajua kerralla eikä oikeita keinoja vääriin käsiin. Parhaimmillaan tällainen droppi saa jonkin asian käsittelyyn ja sitä myöten oikeaan asemaan biografiassa.

Ja kolmas ryhmä keskustelussa ovat ne, jotka eivät tiedä mitä dropilla/sub-dropilla/D-dropilla tarkoitetaan. Se ei tarkoita sitä, etteikö edellämainittuja olisi oikeasti olemassa tai että se olisi merkki epäonnistumisesta.

Annaleena

  • Vieras
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #86 : 24.03.2016, 00:05 »
Oliko alkuperäinen kysymys, mitä tehdä? Ennalta ehkäisevää voisi sessioinnin jälkeiselle dropille olla sessioimatta..  ;D  Aallonpohjien välttämisen haittana olisi silloin myös aallonharjojen jääminen väliin..

Eiköhän paras keino ole ottaa selville, miksi droppaus tulee. Olla utelias sen ja tuntemusten suhteen - mistä kaikki kertoo? Syvä itsetuntemus kertoo mikä auttaa - olen aika vakuuttunut siitä, että ihmisellä itsellään on tieto ratkaisuista ongelmatilanteiden keskellä, jos vain osaa kuunnella ja kuulostella sisäistä tietoaan. Jos jollakulla on auttanut jädeannos hyvässä seurassa, ei toinen dropannut ole epäonnistunut vaikka sama keino ei takuuvarmasti auttaisikaan..


Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Kun paha olo tuntuu ylitsepääsemättömältä
« Vastaus #87 : 24.03.2016, 07:53 »
Mua vähän häiritsee se että droppailu koetaan vain ongelmaksi. Kun olen sitä mieltä että siinä on myös hyvää. Se on olennainen osa syvälle menemistä ja ihmisenä olemista. En käsitä miksi se pitää ratkaista. Toki keskustella jos molemmilla sellaiseen tarvetta, samoin jos kyse jostain oikeasti sellaisesta että on menty rajojen yli ja on jotain mennyt rikki niin tulee korjata, jos pystytään, tai jos on laiminlyödyksi tulemisen kokemuksia, tai sitä välineellistämistä ja hyväksikäyttöä.
Mutta muuten, kyllä minusta se että ylämäkeä ja huippuja seuraa alamäki ja laakso on ihan normielämää. Ei sille pidä mitään sen kummemmin tehdä. Mennä vain läpi, tai antaa mennä on varmaan minun kannaltani oikeammin sanottu. Lomaltakin on haikeaa palata arkeen usein, toki voi olla osittain myös kivaa. Sitten jos se arki on vain ja ainoastaan blääh, niin sitten vika on arjessa (tai siihen suhtautumisessa) ja sitä tulee muuttaa.

Mutta hiffaan kyllä tuon "punaisesta" droppaamisen dominoivan kannalta. Itse en kovin niihin turvasana (oliko tää se termi..) luota. Juuri siksi että jos ihminen alistuu niin ei välttämättä käytä sitten kuitenkaan. Eli siksi mieluummin hissukseen ja tunnustellen kuin täysillä rajoille ja yli. Vaikka ajattelen että jokainen aikuinen on vastuussa itsestään niin en kuitenkaan ole niin naivi että pilkulleen kuvittelen näin tosielämässä ja sessiossa jutun kulkevan. Kyllä vastuu on enemmän toppaavalla kuin bottomilla siinä tilanteessa. Ja siihen dominoivan droppaaminen minullakin enimmiltään perustuu, siis siihen etten itse ole tajunnut vaikka olisi pitänyt.