Kirjoittaja Aihe: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?  (Luettu 35714 kertaa)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Eilisissä bileissä kävimme keskustelua aiheesta, joten teenpä nyt elämäni ensimmäisen keskustelun avauksen :-[  Isännän kanssa totesimme, että "roolit" ovat koko ajan läsnä meidän arjessamme, vaikka käytännöt sessiot ovatkin jääneet vähemmälle.

Meidän perhemallimme muistuttaa lähinnä 50-luvun tapoja, mutta positiivisessa mielessä. D määrää kaapin paikan ja tekee päätökset, mutta keskustelulle on tilaa ja subilla mahdollisuus mielipiteeseen. Myös subilla on oikeus tunteisiin, kiukutteluunkin, vaikka todennäköisesti seuraukset tuntuvat pepussa ennemmin tai myöhemmin ;D

Tuo on meidän tapamme, mutta kuulisin nyt mielelläni muidenkin mielipiteitä. Jotkut D:t hyppivät seinille ilmauksesta 24/7, eikä kaikkien mielestä D/s-suhdetta voi nimittää ihmissuhteeksi. Hiukan haastetta tähänkin aiheeseen O:-)


peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #1 : 13.03.2011, 10:12 »
Mekin taisimme siitä muutaman sanan vaihtaa. Ei ole mitään kokemuksia 24/7 D/s suhteesta. En osaa täysin kuvitellakaan millaista se olisi. Parhaimmillaan varmaan niin kuin kuvailit. D on D ja s:lläkin omat oikeudet keskusteluun, tunteisiin, kiukutteluun...

Teillä varmaan toimii. Mieleen jäi miten omaa D:täsi kehuit, eikä hän ollut sitä juuri silloin kuulemassa, liittyi keskusteluun hetken myöhemmin.

Mielenkiinnolla odotan muiden kommentteja.

MarkoT

Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #2 : 13.03.2011, 10:16 »
Elämäntapa, se voisi olla hyvä nimitys suhteelle.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #3 : 13.03.2011, 11:12 »
Henkilökohtaista ja hieman epäröin kirjoittaa oman suhteeni toimivuudesta tai toimimattomuudesta.
Mutta jos en kerro kaikkea vaan yleisluonteisesti...raotetaan hieman verhoa ja kurkistetaan tämän pariskunnan D/s-arkeen.

Omassa suhteessani Master Petoon on hieman enemmän miettimistä kuin sellaisissa joissa on kummallakin vain yksi asema tai rooli jos näin voi sanoa.  Suhteemme sisäpuolella on Master, narttu, Domme, Nainen, Mies, vaniljahetket ja Dom-pari.
Näiden kesken pitää löytyä kykyä muuntautua eikä saa sekoittaa keskenään. Itselläni toisinaan varsinkin alkuaikoina oli homma sekaisin kuin lattialle levinnyt korttipakka. Eikä Hän helpottanut olotilaani yhtään vaan veti tilanteet toisinaan aika tiukalle ja sivusta tarkkaili huvittuneena miten selviydyn. Ehkä vain kuvittelen, mutta nyt tuntuu siltä kun katson historiaa.

Toisinaan saattaa tilanteen dynamiikka muuttua sillä tavalla, että viisi sekuntia sitten olin Nainen ja yhtäkkiä muutuin nartuksi. Hänen äänensävynsä ja otteensa muuttuivat. Tajusin, että jossain menin liian pitkälle ja joudun laskemaan katseeni. Itse olen huono tajuamaan sanatonta viestintää. Mutta aina löytyy asema tavalla tai toisella.
Joskus taas joudun kysymään, mitä olen nyt edessäsi.

Väärinkäsityksiäkin tuli paljon. Ja toisinaan puutuin sellaisiin alueisiin mitkä eivät ole sallittuja minulle, kuten hänen muihin ihmissuhteisiin ja yksityiselämään.

Dommeus on niin vahvana sisälläni, että se nousee toisinaan liikaa ylös ja näkyy katseessani. Tai verbaliikan kautta. Kieleni on todella terävä sivaltaja. Tai pään asennosta.
Tai liian suurena määrätietoisuutena. Kohtuus kaikessa. Tämän kun oppisi. Hieman enemmän nöyryyttä.

Tarkennuksena tähän: Me emme asu yhdessä. Tapaamistiheys on kuitenkin viikossa useita päiviä jossain merkityksessä. Eli D/s-suhde. Melkeinpä 24/7-suhde.

Tulen olemaan aina Hänelle alisteinen ja viimeinen sana on Hänellä.
Hän ei taas koskaan alistu minulle. Voin yrittää sitä, mutta se maksaa ja useimmiten kipua.
Alistumisella tarkoitan sitä, että toki voin ottaa ohjat sängyssä vaniljahetkinä ja olla Dominoiva seksuaalisesti tai harjoitella hänen kehonsa kanssa sitomista.
Henkisellä puolella en saa nousta yläpuolelle. Kunnioitus, hyvät käytöstavat, huomioiminen, sellaisista pienistä asioista lähtee tunne suhteen oikeasta dynamiikasta.

Kaunista on jos narttu pystyy antamaan itsensä kokonaan Dominoivan käsiin.
Käytännössä Hänellä on valta kehooni.  Luovuttaa se kenen käyttöön haluaa tai käyttää itse miten haluaa.

Olemme molemmat vahvoja Alfaihmisiä. Ainoastaan Alfaihmiselle pystyn antamaan itseni.
Ainoastaan Alfa-ihmisen kanssa pystyn toimimaan näinkin monitahoisessa kombinaatiossa.

Kun toisen läsnäolo tuottaa mielihyvää, suhde kantaa eteenpäin.



n4103xxl

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #4 : 13.03.2011, 12:44 »
Minä en ole asunut D/s suhteessa yhdessä Masterin kanssa, mutta suhteen koin kyllä ihan täysin 24/7 suhteeks, koska Hän piti minut kurissa ja Herran nuhteessa, puhelimitse sillon kun ei ollut fyysisesti paikalla. Jos onnistuin keräämään rangastuksia sillon kun emme ollu fyysisesti samassa paikassa, sain rangastukset (jotka olin kirjottanu vihkoon) sitten kun näimme. Tämä toimi ihan loistavasti :) No, etä suhteissa on tietysti omat huonot puolensa, mutta sillon se ainakin meillä toimi tosi hyvin.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #5 : 13.03.2011, 21:03 »
Itse elän jo toista pitkää 24/7- suhdetta ja en oikein osaa edes muistaa millaista olisi sessio-suhde. Meillä homma toimii kuin junan vessa, kummallakin on paikkansa ja kumpikin on tyytyväinen. Itse olen niin luontaisesti alistuva, että en osaa muuta kuvitella ollakseni onnellinen.

Smooth

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #6 : 14.03.2011, 09:12 »
Olen aina hieman kateellinen niille pariskunnille (tai muille yhdistelmille) jossa pystytään yhdistämään arki, seksuaalisuus ja kaikki muu toimivaan pakettiin. Jossa on kunnioitusta ja arvostusta molempiin suuntiin. Minusta pitkä-aikainen D/s suhde ei suinkaan perustu toimivalle seksille vaan ihan jollekin muulle.

Itselläni se ei vaan onnistunut. Ja tuskin koskaan tulee onnistumaankaan. Joten voin olla edellenkin ihan rehellisesti kateellinen niille onnekkaille... :-X


muoks: Smoothin iänkaikkiset typot
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011, 09:54 kirjoittanut Smooth »

Verna

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #7 : 14.03.2011, 09:42 »
Tässä pätee varmaan sama kuin kaikessa muussakin, eli jos saat jotakin, joudut maksamaan siitä tavalla tai toisella. Omassa suhteessani on kaksi switchiä saman katon alla, mikä mahdollistaa parhaimmillaan monipuolisen leikkien kirjon seksielämän puolella. Mutta sen sijaan näillä palikoilla ei synny vakaata tornia, jossa kummallakin olisi oma, pysyvä rooli.

Tilanteisiin on lähdettävä erikseen mukaan sen perusteella, millaisella mielellä kumpikin sattuu olemaan. Välillä itseäänkin lukee väärin, mutta noista tilanteista on usein syntynyt niitä parhaita sessioita. Kuten silloin, kun itse kuvittelin olevani alistuvalla tuulella, mutta ollessani jo melkein valmiissa paketissa komensin laittamaan sen purkuun ja rooleja vaihdettiin. Kumma kyllä auktoriteettini välittyi monen metrin köysivyyhden keskeltäkin ja uusi roolitus oli erittäin vahvassa vauhdissa jo ennen kuin olin kokonaan irti solmuista. Tässä voi siis saada ihan hiton hienoja hetkiä ja kokemuksia, mutta pääosin arki sujuu kuin kahden vaniljan suhteessa, kun kummallakaan ei ole selkeää otetta toiseen. 

En tiedä, miten käy, jos switch elää selkeän domin tai subin kanssa, voiko siitä syntyä sellaista suhdetta kuin telle kuvaili? Vai iskeekö switchille jossakin vaiheessa tarve keventää otetta tai muuten tuulettaa rooliaan? Lady Whipillä oli tuossa yksi ratkaisu, jossa kuviota laajennetaan tarpeen mukaan oman suhteen ulkopuolelle, mutta se taas ei kaikilta onnistu. Itse kuulun siihen joukkoon, joka ei osaa edes kuvitella ylimääräisiä pyöriä kärryihin.

Näillä eväillä minunkin on tässä asiassa liityttävä Smoothin mukana kateellisten leiriin ;)

saappaat

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #8 : 16.03.2011, 08:07 »
Miksi ei onnistuisi D/s suhde? Olen sitä mieltä, että suhde onnistuu hyvinkin, jos
"kemiat synkkaa". Olisin valmis koska vain kokeilemaan tällaista suhdetta.
Kinkymaailma ja muu elämä ovat eri asioita, sessiot sessioita ja muu elämä, muuta elämää.

Olen koko elämäni ajan ollut "kotiorja" tottunut tottelemaan ja tekemään mitä vaimoni
määrää. Miksi sitten ei voisi olla dominan kanssa yhdessä, siinä sitten hoituisi "kaksi kärpästä yhdellä iskulla"  Vaimoni ei ymmärrä kinkyasioista mitään.

submit

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #9 : 16.03.2011, 12:55 »
Meidän perhemallimme muistuttaa lähinnä 50-luvun tapoja, mutta positiivisessa mielessä. D määrää kaapin paikan ja tekee päätökset, mutta keskustelulle on tilaa ja subilla mahdollisuus mielipiteeseen.

Yll kerrottu voi ehkä järkyttää joitakin ;)

Minullekin sopii hyvin, että mies on perheenpää ja Isäntä talossa. Tosin ei ole mitään kokemusta sellaisesta, että mies tekisi päätökset yksin tms, enkä tiedä osaisinko / haluaisinko sellaiseen sopeutukaan. Tärkeää on kuitenkin se, että voin kunnioittaa toista ja saan välillä olla pieni ja heikko ( :o) . Tosin en puhu 24/7-(D/s)suhteesta enkä edes perinteisestä Deeässästä, joten tais mennä OT:ksi niin että soi :)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #10 : 16.03.2011, 19:49 »
Tuo päätöksenteko ei ole mikään ongelma silloin, kun asioista ollaan lähes aina samaa mieltä ;)

Boogey

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #11 : 17.03.2011, 00:46 »
Tuo päätöksenteko ei ole mikään ongelma silloin, kun asioista ollaan lähes aina samaa mieltä ;)
Eipä tuo päätöksenteko toimivassa suhteessa muutenkaan ole mikään ongelma, miksi se olisi sitä BDSM-suhteessa? 24/7 Dom/sub suhteeseen pätee ihan samat suhteiden perusssäännöt kuin mihin tahansa suhteeseen, en saata ymmärtää miksi aiheesta niin usein jaksetaan vääntää jotain monimutkaisempaa tai mystisempää.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #12 : 17.03.2011, 20:28 »
D/s-suhteissa saattaa törmätä melko erikoisiinkiin ongelmiin, esimerkiksi lasten kanssa. 17-vuotias poikani oli meillä käymässä, ja Isäntä sattui käskyttämään minua arkiseen tyyliinsä. 17-v:n otsasuonet pullistuivat uhkaavasti, ja kasvoista oli luettavissa "Voi prkle, mun mutsille et jätkä kyllä noin puhu".  Nooh, tilanne vaati keskustelua, joten elämäntyyliä piti hieman avata erityisesti henkiseltä kantilta. Totesin tosin samalla pojalle, että sinänsä en katso asialliseksi "rääpiä" omaa seksielämääni yksityiskohtaisesti oman lapseni kanssa, eikä toisinpäin :) 


Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #13 : 18.03.2011, 15:44 »
esimerkiksi lasten kanssa. 17-vuotias poikani oli meillä käymässä, ja Isäntä sattui käskyttämään minua arkiseen tyyliinsä. 17-v:n otsasuonet pullistuivat uhkaavasti, ja kasvoista oli luettavissa "Voi prkle, mun mutsille et jätkä kyllä noin puhu".

 ;D Tuttua on. Kun ensimmäisen kerran laitoin aikuisen poikani ja Masterini tervehtimään toisiaan, jälkeenpäin kuulin pojaltani kysymyksen:"Jos R. kohtelee sinua huonosti, tule vain kertomaan minulle niin näytän hänelle..."

Eipä poikani tiedä edes unissaan minkälaisiin tilanteisiin joudun tämän Miehen kanssa. Siinä olisi äidillä selittämistä, että minkä laatuinen se suhde taas olikaan.

n33

  • Vieras
Vs: D/s-suhteen ja arjen yhdistäminen, 24/7 toimivuus?
« Vastaus #14 : 29.04.2011, 11:50 »
Meillä 24/7 toimii yllättävän hyvin, pienistä alkuvaikeuksista huolimatta. Olin ollut ennen suhteemme alkua totaalinen yh ja oppinut tekemään kaikki miestenkin hommat itse. Niinpä yhteiselon alkumetreillä mun oli vaikeaa hyväksyä se, että minulla on Isäntä talossa joka määrää kaiken. Lopulta tajusin jutun pointin ja elämä on ollut sen jälkeen aika sujuvaa. Tietyin osin 24/7 on rajattua: lapset ovat minun alueeni ja Hän puuttuu vain jos näkee sen tarpeelliseksi ja piiskajälkien tekemisessäkin pitää ottaa huomioon tietyt arkeen liittyvät jutut kuten lääkärissä käymiset  :D

Minulle vallan ja hallinnan luovuttaminen toiselle oli todella suuri juttu, varsinkin kun olen elänyt pitkään erittäin väkivaltaisessa suhteessa ja sen aiheuttamat arvet oli vielä aika tuoreita. Luottamuksen saavuttaminen auttoi minua luovuttamaan hallinan toiselle ja tähän päivään mennessä ei Isäntäni ole valtaansa kertaakaan käyttänyt väärin. Tässä suhteessa minulla ei ole oikeuksia, vain velvollisuuksia. Mutta tarvittaessa voin käyttää ns. sairas- kortin ja silloin säännöt, ohjeet ja kiellot eivät ole voimassa ja minä saan olla kuin kuka tahansa muukin, mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka.

Kun sovimme yhteisistä asioista minulta kysytään mielipidettä, sitä ei kuitenkaan tarvitse ottaa huomioon millään tavalla. Olen joutunut sopeutumaan tiettyihin rajoituksiin vaikka kuinka olisi suututtanut, mutta lopulta se luovuttaminen on aina johtanut johonkin vielä parempaan. Ja minut tietenkin palkitaan jos osaan pitää temperamenttini kurissa  :-[ Itse en alussa tiennyt mitä 24/7- suhde oikeasti on, mutta kun olen netistä lukenut kuvauksia ja jutellut ihmisten kanssa, huomasin että kyseessähän on aikalailla samanlainen suhde kuin minun aiempi, tosin tähän liittyy molemminpuolinen suostumus ja rajat sekä luottamus ja kunnioitus toisiaan kohtaan. Minulle se itsemäärämisoikeuden luovuttaminen toiselle oli se asia mikä nosti itseluottamukseni pohjamudista normaalille tasolle ja opin hyvinkin äkkiä nauttimaan omasta alistetun ja vapaasta tahdostaan alistuneen elämään :)

Joillakin 24/7 ei varmastikaan toimi ihanteellisesti ja  ei ole sitä yhtä ainoaa oikeaa tapaa toteuttaa tätä, jokaisen parin on löydettävä se oma tapansa ja tasapaino parisuhteen ja D/s suhteen välillä. Minun kokemukseni mukaan 24/7 ei ole aina ja ikuisesti jatkuvan session merkki vaan se on yhdistelmä parisuhdetta, bdsm:ää ja tunteita. 24/7 suhteen voi ylläpitää myös etänä, mutta se vaatii todella suurta luottamusta ja panostusta sillä siinä ei pääse fyysisesti valvomaan että toinen tekee kuten on käsketty (meidän etäsuhteen aikaan jätin hyvin usein asioita tekemättä sillä eihän Hän ollut paikalla valvomassa... ;) ). Minun mielestäni 24/7 suhde vaatii normaalia enemmän sitoutumista, sillä siinä roolijako on pysyvä ja asetelma tuskin paljoa muuttuu, paitsi jos on kyseessä swits- pari :D. Ja mitä minä olen muilta oppinut, 24/7 suhteet harvemmin päättyy eroon sillä suhteessa on hyvin paljon sellaisia asioita jotka pitävät sen hengissä ja voimissaan. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, kertokaa jos olen väärässä.