Kirjoittaja Aihe: Älä luota kehenkään  (Luettu 9367 kertaa)

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Älä luota kehenkään
« Vastaus #30 : 01.06.2016, 21:14 »
Jo aikoinaan 90-luvulla nykymuotoisen internetin alkuaikoina mietin moneen otteeseen salaisen ja julkisen minän suhdetta. Lopputulema oli se että päädyin jaettuun persoonallisuuteen, jonka voisitten tarpeen tullen yhdistää. Peruskriteerit noudattivat silloinkin hyvin paljon samaa kaavaa kuin vaniljan parisuhteen hakeminenkin on. Ensin vaan katellaan. Sitten uskaltaudutaan jo jotain sanomaan ja lopuksi aletaan ruotia, mikä yhdistää ja tunnustella pariutumisen mahdollisuutta. Mutta ei tullut mieleenkään että esiintyisin täysin omalla identiteetillä. Itsesuojeluvaisto jo kuiski korvan takana, että tämä asia ei ole tarvis olla sen kummempi kuin sänkykamariasiat yleensäkään sen kamarin ulkopuolella. Niistä ei vaan puhuta ja piste. Siksi loin vain itseäni jonkin verran kuvastavan profiilin ja nic name'n. Myös face tuli tutuksi ja kun sen säännöt kieltää luomasta profiilia josta ei omistajaa tunnista, päädyin noratuksi. Vähitellen vaan koin muutoinkin koko lafkan täysin jonnin joutavaksi härän paskaksi kuten amerikkalaiset sen ilmaisee. Päätin mieluummin olla olematta olemassa kuin "myydä sieluani paholaiselle". Tieni on osoittautunut oikein valituksi, ja kun Raamatun hyvin tunnettu lause kuuluu:"Minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te samoin heille", olen opetellut jokaiseen kohtaamaani kinkyyn suhtautumaan kuin tahdon itseäni kohdeltavan. En mielelläni puhu foorumien henkilöistä takanapäin, enkä liioin kysele toisista jos en jotenkin muutoin myös tunne vastapuoltani. Tahdon mieluummin jutella kunkin kanssa kahden ja sitten itse itselleni muodostaa kuvan kustakin tuttavuudesta. Siksi en arkielämässäkään tunne vaikeutta lähestyä uusia tuttavuuksia riippumatta statuksesta. Aina pitää kumminkin muistaa tietty kunnioitus sellaisia egoja kohtaan joiden kanssa harvoin on tekemisissä, mutta siten että kun tulee tilaisuus, niin heitetään tittelit pois. Siten voi myös luoda luottamusta semmoisiinkin ihmisiin joita ei muutoin kohtaisi ollenkaan. Esim työssäni olen saanut tunnustusta juuri tuon lähestymistyylin kautta. Suomalainen sananlasku sanoo: "Arvoa oma tilasi. Anna arvo toisellekin". Se pätee tässäkin foorumissa.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Älä luota kehenkään
« Vastaus #31 : 01.06.2016, 21:28 »
Toki itsesuojelu on hyvä asia, mutta omalla kohdalla... Jos en olisi sellainen yllytyshullu ja omaan intuitioon luottava, niin en tiedä olisikon koskaan tällekään sivulle päätynyt. Tai tähän "skeneen".
Jokin ääni sen sisällä kertoo, kehen voi luottaa ja minkä verran. Nuorena virheitä tuli enemmän, mutta viimesen kymmenen vuoden aikana niitä on tullut yksi. Toki sekään ei ollut ns. paha virhearvio, mitään vaarallista ja traagista ei tapahtunut, henkilö vain onnistui yllättämään persoonallisuudellaan ikävästi.

Mä olen tällä hetkellä hyvin tyytyväinen tilanteeseeni, ja siksi myös itseeni, että luotin aikanaan itseeni ja toisiin henkilöihin.

No pain no game

  • Vieras
Vs: Älä luota kehenkään
« Vastaus #32 : 03.06.2016, 00:40 »
Kyllä koiran filosofiassa on järkeä. Monet kinky jutut ovat leikkejä. Ei tosikkomaista puurtamista. Jotkut jopa tykkäävät pissaleikeistä niin protestinkin voi ottaa rennosti. Aamuvirtsa nutturaan  voisi pelastaa monia suhteita. Relax.