Kirjoittaja Aihe: Haluaisitteko homojen ja lesbojen hypetysmeiningin myös kinkyille?  (Luettu 63490 kertaa)

isabella

Totta, laki ei kiellä kinkyilyä. Ja hyvä niin. Eli siinä mielessä nämä eivät toki ole keskenään täysin verrannollisia asoita. Mutta otetaan esimerkiksi vaikka tuo aiemmin mainittu mitä teit viikonloppuna kysymys. Oletetaan että olin toisella paikkakunnalla kinkybileissä kakkoskumppanini kanssa. En voi kertoa tätä ilman että tulen sekä kinky- että polykaapista.

Eli jos en voi kertoa totuutta voin vastata kysymykseen mitä teit viikonloppuna kahdella tavalla.
1. En mitään.
2. Keksiä muunnellun tarinan kuten olin toisella paikkakunnalla pitsinypläysbileissä puolisoni kanssa.

Miksi minun pitäisi vältellä tai valehdella? En ole tehnyt mitään väärää enkä häpea tekemisiäni. Ja se että kertoo olleensa kinkybileissä ei mielestäni vielä ole kovin yksityiskohtaista retostelua henkilökohtaisesta seksielämästään. Minulle kinkyys on niin paljon enemmän kuin vain seksiä suljettujen ovien takana. Se on harrastus ja elämäntapa, ystäviä ja rakkaita. Jos mistään näistä ei voi puhua julkisesti niin aika vähän voi omasta elämästään rehellisesti kertoa.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2258
  • Galleria
    • Blogi
Totta, laki ei kiellä kinkyilyä. Ja hyvä niin. Eli siinä mielessä nämä eivät toki ole keskenään täysin verrannollisia asoita. Mutta otetaan esimerkiksi vaikka tuo aiemmin mainittu mitä teit viikonloppuna kysymys. Oletetaan että olin toisella paikkakunnalla kinkybileissä kakkoskumppanini kanssa. En voi kertoa tätä ilman että tulen sekä kinky- että polykaapista.

Eli jos en voi kertoa totuutta voin vastata kysymykseen mitä teit viikonloppuna kahdella tavalla.
1. En mitään.
2. Keksiä muunnellun tarinan kuten olin toisella paikkakunnalla pitsinypläysbileissä puolisoni kanssa.

Miksi minun pitäisi vältellä tai valehdella? En ole tehnyt mitään väärää enkä häpea tekemisiäni. Ja se että kertoo olleensa kinkybileissä ei mielestäni vielä ole kovin yksityiskohtaista retostelua henkilökohtaisesta seksielämästään. Minulle kinkyys on niin paljon enemmän kuin vain seksiä suljettujen ovien takana. Se on harrastus ja elämäntapa, ystäviä ja rakkaita. Jos mistään näistä ei voi puhua julkisesti niin aika vähän voi omasta elämästään rehellisesti kertoa.

Niin, ehkä mä nössöilen vielä tosi paljon tän asian suhteen. Mutta toisaalta, tämä tähän asti vuoden kestänyt suljettu triadi on ensimmäinen polyamorinen suhde, johon olen kunnolla sitoutunut, niin ehkä ajan kanssa myös asiasta kertomisen varmuus kasvaa.

isabella

Niin, ehkä mä nössöilen vielä tosi paljon tän asian suhteen. Mutta toisaalta, tämä tähän asti vuoden kestänyt suljettu triadi on ensimmäinen polyamorinen suhde, johon olen kunnolla sitoutunut, niin ehkä ajan kanssa myös asiasta kertomisen varmuus kasvaa.

Ei se ole nössöilyä, ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta kertoa mitään jos kokee sen epämukavaksi. Ja jos edellisestä viestistäni sai käsityksen että minä kertoisin asioistani avoimesti niin se on todella kaukana totuudesta. Elämäntilanteeni on monessakin mielessä sellainen etten oikeasti voi täysin tulla kaapista ilman isoja seuraamuksia enkä ole siihen valmis. Niinpä tyydyn useimpien ihmisten seurassa kertomaan puolitotuuksia tai vaikenemaan ja haaveilen paremmasta maailmasta, jossa jokainen saisi olla rehellisesti oma itsensä :)

Minerva

  • Vieras
Olen kyllä samaa mieltä polyilyn suhteen. Sen pitäisi olla asia, josta voi puhua normipiireissäkin. Itse en vain osaa käsittää miksi kinkyilyä tarvitsisi "hypettää" enemmän valtamediassa. Tosin oma mielipiteeni pohjautuu varmaan siihen vanhaan "se mitä tekee makuuhuoneessa, ei kuulu muille" ajattelutapaan?
Jos nyt pistettäisin alkuun laki, joka kieltäisi läpsyttelyn, sitomisen ja muut vastaavat, niin olisin valmis nousemaan barrikaadeille.


Tom Of Finlandin erottamista kinkyilystä en tässä ketjussa ole ihan kokonaan käsittänyt. Kysehän on myös (homo)eroottisesta taiteesta? Touko Laaksosen töissä esiintyy uniformuja, ruoskia ja pakottamista? Eikö se ole kinkyä?

Kettu vinossa

  • Vieras
Tom Of Finlandin erottamista kinkyilystä en tässä ketjussa ole ihan kokonaan käsittänyt. Kysehän on myös (homo)eroottisesta taiteesta? Touko Laaksosen töissä esiintyy uniformuja, ruoskia ja pakottamista? Eikö se ole kinkyä?

Ei sitä olekaan kinkypiireissä erotettu kinkystä. Mutta valtaväestö ymmärtää Tom of Finlandin ensisijaisesti "homopropagandana" kuin "kinkypropagandana". Ruoskia ja pakottamista nyt ei ole ainakaan tällä hetkellä saatavilla olevassa Tom of Finland -rihkamassa juurikaan näkynyt. Enemmän pelkkiä univormuhomoja. Saa nyt nähdä, miten Tom of Finland -tuoteperhe tästä vielä kasvaa. Kodintekstiileitä, seksileluja, kalentereita ja kahvia on jo saatavilla. Mitäs seuraavaksi - vappupalloja, hiuslakkaa ja banaanileivoksia?


Ei se ole nössöilyä, ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta kertoa mitään jos kokee sen epämukavaksi.

Lisäksi kannattaisi ottaa huomioon se, ettei kaikilla ole velvollisuutta kuunnella muiden kertomuksia seksielämästä. Jos vaikka joskus olisitkin kaapista täysin ulkona, osa silti varmasti kokisi sen epämukavaksi jos joutuisi vaikkapa työpaikalla kuuntelemaan toisen seksimessutarinoita. Silloin kaipaisi, että toinen vaikka mielummin valehtelisi käyneensä siellä pitsinnypläystapahtumassa.

Tämä ei tarkoita suvaitsemattomuutta. On vain edelleen hyvin yleinen ajatusmalli, jopa monien kinkyjen kesken, että toisten seksielämä ei itselle kuulu, eikä oma seksielämä kuulu muille. Jos seksistä on ihan pakko avautua, niin sille on omat aikansa ja paikkansa, kuten esimerkiksi kinkymiitit, kinkybileet ja kinkyfoorumit.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2016, 10:23 kirjoittanut Kettu vinossa »

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
  --- Niinpä tyydyn useimpien ihmisten seurassa kertomaan puolitotuuksia tai vaikenemaan ja haaveilen paremmasta maailmasta, jossa jokainen saisi olla rehellisesti oma itsensä :)

Kiitos Isabella - tämä oli hienosti muotoiltu.

Minäkin elän poly- ja kinkykaapissa ja inhoan niitä puolitotuuksia tai vaikenemisia. Inhoan sitä että en voi kertoa rehellisesti mitä kuuluu naapurinrouvalle jolle voin kyllä purkaa sydäntäni lapsien asioissa tai harrastuksista tai primäärirakkaussuhteesta.

On minulla myös vaniljaystäviä jotka tietävät minusta "kaiken", mutta paljon heitä joille pitää olla piilossa. Ja se tuntuu valehtelulta.

Romanttiset teot jotka kinkysuhteessa ovat erilaisia kuin vaniljaisessa pitää liudentaa -tai muuntaa. (Menimme kihloihin vs. pannoitettiin pysyvästi/ Siis voitko kuvitella, siellä oli kynttilät valmiina ja pöydällä ruusun terälehtiä ja kuohari ja mun lempisuklaata! vs aivan ihana kun Rouva istui pöydässä, joi kuoharia, nautti suklaista ja piti jalkojaan mun päällä!)

Omien puuhien kertominen pitää valikoida (Nikkaroitiin meille puutarhaan uusi penkki jonka sisään mahtuu pehmusteet vs ostettiin juuttiköyttä ja käsiteltiin se tossa käyttökelpoiseksi, olipa kova homma.)

Tunteiden ja kokemusten pailaamisessa pitää varoa (Katsoin illalla upean elokuvan - Syvä joki kertoo niin riipaisevasti kieltäytymisestä ja rakkaudesta että itketti ja mietin että mun elämässä... vs The duke of Bungundyssa oli aivan valtavan upea kuvaus odotuksista parisuhteessa ja tajusin että meilläkin...

Minä törmään lähes päivittäin tilanteisiin jossa jotain jää kertomatta koska olen kaapissa.


***


Ja vertaus HLBTQ- hypetykseen. Harvapa siinäkään porukassa julistaa sen enempää sitä mitä makuuhuoneessa teki kuin perusheterotkaan. Jostain syystä vain yhdistetään erilailla mielessä romantiikka ja seksi seksuaalivähemmistn kohdalla kuin enemmistöä ajatellessa.

Samoin kinkyjen kanssa - suhde on paljon muutakin kuin seksuaalisia tekoja. On eri asia toki jos harrastaa yhdenillan juttuja/ satunnaista sessiointia kuin elää vakiintuneessa ihmissuhteessa.


bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vastaus otsikon kysymykseen: haluaisin, koska aiemmin ketjussa esitetyt hyvät perustelut. Ja koska minä itse asiassa haluaisin, että seksuaalisuudesta ylipäätään juteltaisiin enemmän ja avoimemmin.

isabella

Lisäksi kannattaisi ottaa huomioon se, ettei kaikilla ole velvollisuutta kuunnella muiden kertomuksia seksielämästä. Jos vaikka joskus olisitkin kaapista täysin ulkona, osa silti varmasti kokisi sen epämukavaksi jos joutuisi vaikkapa työpaikalla kuuntelemaan toisen seksimessutarinoita. Silloin kaipaisi, että toinen vaikka mielummin valehtelisi käyneensä siellä pitsinnypläystapahtumassa.

Tämä ei tarkoita suvaitsemattomuutta. On vain edelleen hyvin yleinen ajatusmalli, jopa monien kinkyjen kesken, että toisten seksielämä ei itselle kuulu, eikä oma seksielämä kuulu muille. Jos seksistä on ihan pakko avautua, niin sille on omat aikansa ja paikkansa, kuten esimerkiksi kinkymiitit, kinkybileet ja kinkyfoorumit.

Ei tietenkään kenenkään tarvitse kuunnnella epämiellyttäväksi kokemiaan juttuja. En minäkään halua kuunnella kahvihuoneessa rasististen kusipäiden mamu-kommentointia koska siitä tulee minulle epämukava olo. Silti on sosiaalisesti paljon hyväksytympää olla julkirasisti kuin julkikinky. Mutta edelleen olen sitä mieltä että jos esim. mainitsee olleensa kinkybileissä se ei ole seksielämän yksityiskohdista kertomista. En koe tarvetta kertoa seksielämästäni töissä. En myöskään koe tarvetta kertoa kinkybileissä käymisestä. Mutta toivoisin että jos tämä vaikka jotenkin vahingossa lipsahtaisi, minun ei tarvitsisi pelätä elämäni romahtamista.

heinrich

  • Vieras
Lisäksi kannattaisi ottaa huomioon se, ettei kaikilla ole velvollisuutta kuunnella muiden kertomuksia seksielämästä. Jos vaikka joskus olisitkin kaapista täysin ulkona, osa silti varmasti kokisi sen epämukavaksi jos joutuisi vaikkapa työpaikalla kuuntelemaan toisen seksimessutarinoita. Silloin kaipaisi, että toinen vaikka mielummin valehtelisi käyneensä siellä pitsinnypläystapahtumassa.

Tämä ei tarkoita suvaitsemattomuutta. On vain edelleen hyvin yleinen ajatusmalli, jopa monien kinkyjen kesken, että toisten seksielämä ei itselle kuulu, eikä oma seksielämä kuulu muille. Jos seksistä on ihan pakko avautua, niin sille on omat aikansa ja paikkansa, kuten esimerkiksi kinkymiitit, kinkybileet ja kinkyfoorumit.

Ei tietenkään kenenkään tarvitse kuunnnella epämiellyttäväksi kokemiaan juttuja. En minäkään halua kuunnella kahvihuoneessa rasististen kusipäiden mamu-kommentointia koska siitä tulee minulle epämukava olo. Silti on sosiaalisesti paljon hyväksytympää olla julkirasisti kuin julkikinky. Mutta edelleen olen sitä mieltä että jos esim. mainitsee olleensa kinkybileissä se ei ole seksielämän yksityiskohdista kertomista. En koe tarvetta kertoa seksielämästäni töissä. En myöskään koe tarvetta kertoa kinkybileissä käymisestä. Mutta toivoisin että jos tämä vaikka jotenkin vahingossa lipsahtaisi, minun ei tarvitsisi pelätä elämäni romahtamista.

Menipä hienosti puurot ja vellit sekaisin :)
Mutta tota ei varmaan ylläpito siivoile ;)

Awkward

  • Vieras
Takaisin tähän "homohypetykseen"; Mielestäni niin kauan kun itänaapurissa lahdataan ihmisiä seksuaalisuuden suuntautumisen tai sukupuolen/sukupuolettomuuden vuoksi, on meidän pidettävä kyseisten vähemmistöjen oikeuksista huolta.

Tuo varmaan onnistuu täältä kotomaasta käsin hyvin. Jos vaan marssisi itään sieltä kertomaan asiaa..

Ystäväni ja sukulaiseni, joka on homoseksuaali mies pitää naurettavana / nöyryyttävänä sitä, että heteroperheet tai muutkaan marssivat erivärilippujen kanssa heidän oikeuksiensa ja "normaaliutensa" puolesta. Hän on aina elänyt normaalissa parisuhteessa oman mieltymyksensä mukaan.

hippa

Homous on ollut aikaisemmin laitonta ja sairaus. Arvatkaapa miksi tilanne on nykyään parempi? Kinkyyskin oli vielä ihan hiljattain sairaus. Arvatkaapa miksi ei ole enää? Koska on hypetetty.

Ei kinkyyden puolesta puhuminen ja asian tunnetuksi tekeminen tarkoita että pitäisi välttämättä puhua omista henkilökohtaisista puuhailuistaan. Mutta onneksi meillä on ihmisiä, jotka avoimesti jopa omalla nimellään ja kasvoillaan kertovat asioista julkisesti.

Tästä ei nyt ollut puhe mutta mainitsenpa vielä polyydenkin. Siitäkin pitäisi hypettää ja paljon. Että maailma muuttuisi ja monisuhteisuudesta tulisi yleisemmin hyväksyttyä.

Samaa mieltä, homorummutuksen lisäksi tarvitaan ehdottomasti pervorummutusta ja polyrummutusta. Jos nykymaailman meno ei mitään muuta ole opettanut, niin sen ettei yhdenvertaisuus mistään automaattisesti syliin tipu eikä hyväkään nykytila ilman töitä säily itsestään.

Ihan mukavasti on alkanut jo siltäkin lähipiiriltä jolla ei ole oma gimp ojassa kuulua mielipiteitä mallia "asiahan ei minulle kuulu jos kaikki ovat aikuisia ja mukana omasta halustaan". Mieluummin näen uutisissa vaikka ne harmaan 50 sävyä kuin raiskaukset, pahoinpitelyt ja muut rikokset liitettynä sadomasokismiin.

Knknti

  • Vieras
En kaipaa hypetystä.
Mun mielestäni hypetys on ihan samanlaista median luomaa joukkomanipulointia kuin viime vuosien joukkohysteriatkin. Se tuo kyllä julkisuutta, mutta onko sen antama julkisuus aina järkevää julkisuutta? Ja onko se hypetyksen sanoma aina se ainoa ja ehdottoman oikea totuus? Fiksu ihminen osaa muodostaa mielipiteensä ilman että sitä tyrkytetään joka lävestä. Ja jos taas ei ole fiksu ihminen, niin silloin ympäristön tuoma painostus hypetyksen muodossa ei välttämättä saa aikaan mitään hyvää.

Naapurini kertoi juuri viime viikonloppuna kuulumisia. Tytär oli tursannut koko viikonlopun. Oli joutunut kaveriporukkansa syrjimäksi, koska ei suostunut antamaan kielisuudelmia toiselle tytölle kaveriporukan edessä. Sellainen kun on nykyään muotia ja niin ”in”, että jos et suostu sellaiseen, niin olet homofobinen ja  ”totaalisen out”. Tämä oli tietysti keskenkasvuisten touhuilua, mutta kyllä valitettavasti aikuisväenkin keskuudessa on niitä, jotka eivät osaa ajatella asioista omilla aivoillaan.

Hypetys voi kyllä tuntua hienolta asialta vannoutuneiden fanien mielestä, mutta ne jotka eivät tunne samanlaista kiinnostusta, voivat kokea sen hyvinkin ärsyttäväksi.

Normaali julkisuus ja esilletuominen on ihan hyvä juttu, mutta ylimitoitettuna vaahtoamisena en siitä pidä.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2016, 14:14 kirjoittanut Kinkynautti »

heinrich

  • Vieras

Ihan mukavasti on alkanut jo siltäkin lähipiiriltä jolla ei ole oma gimp ojassa kuulua mielipiteitä mallia "asiahan ei minulle kuulu jos kaikki ovat aikuisia ja mukana omasta halustaan". Mieluummin näen uutisissa vaikka ne harmaan 50 sävyä kuin raiskaukset, pahoinpitelyt ja muut rikokset liitettynä sadomasokismiin.
[/quote]

Siinäpä olikin listalla jo sävyt 37 - 42...
Mitäs muuta uutisiin pitäisi tulla ;)

Fayle

  • Vieras
Mun mielestä samansukupuolisten avioliiton laillistaminen ja uuden äitiyslain ajaminen ei oo mitään hypetystä. Mun mielestä edes noi Tom of Finland -postimerkit ja lakanat suun muut krääsät ei ole hypetystä, vaan ihan tavallista markkinointia.

On korkee aika, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asioistakin tulee ihan koko maailman arkea. Ei oo mitään perustetta sille, miksi ei. Kinkyys kuuluu näihin vähemmistöihin, joten ehdottomasti tuen sen yleistymistä. Ihan sama asia ylempänä monasti mainitun polyyden kanssa. Avoimuus, avoimuus, avoimuus.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Hypetys ja huumeet ... siinon. kaks ihan turhaa asiaa.