Kirjoittaja Aihe: Dominoivan miehen ja masterin ero?  (Luettu 48604 kertaa)

Radien

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #150 : 30.06.2016, 16:13 »
Niin, voisi olla hyvä että nämä +35 naispuoliset suit voisivat kertoa kuinka tärkeitä on se, että masteri on dominoiva, eikä vain itseään maisteriksi nimittävät.

En ole kyllä +35 vaan muutaman vuoden alle. Vastaan silti. Ilmeisesti "Master on dominoiva" tarkoittaa sitä, että Master-titteliä käyttävä henkilö on ihan luonteeltaankin dominoiva? Toki en ole sessioitunut (enkä voisikaan sessioida) muuten kuin parisuhteessa, ja olen myös ihan tylsän monogaminen. Ehkä service-top ominaisuudessa voisin sessioida muidenkin kanssa, mutta sille ei ole mitään tarvetta. Joka tapauksessa näkökulmani on BDSM:n suhteen rajoittunut. Olen kuitenkin erinäisten "oikean elämän" asioiden takia (en halua avata, koska yksityisyys) usein päätynyt ympäristöihin, joissa on ehkä keskivertoa enemmän luontaisesti dominoivia henkilöitä. 

Luultavasti tulen katumaan sitä mitä tulen seuraavaksi kirjoittamaan. Älkää siis ihmetelkö jos poistan itseni parin päivän päästä taas koko foorumilta :)

En oikeastaan haluaisi ollenkaan kirjoittaa suhteemme seksielämästä, koska osa ihmisistä ehkä voisi käsittää monta asiaa väärin. Kerron nyt kuitenkin "kaunistellusti" jotain hyvin henkilökohtaista.  Varmasti aika monet ovat kuulleet 24/7-suhteiden yhteydessä ajatuksen siitä, että tietyssä pisteessä orjan koulutus päättyy. Se ei tarkoita sitä, että nyt orja osaa kaikki asennot vaan se on enemmänkin henkistä. Tämä kuulostaa kyllä vähän nyt jedi-meiningiltä, mutta tiedän omasta ja muutaman muun kokemuksesta että se on sellainen kokemus joka muuttaa ihmistä lopullisesti. En itse kykene sanomaan itseäni orjaksi (lähinnä ihmisoikeusaktivismini takia) mutta seksuaalisesti täytän kyllä orjan määritelmän. Minä "valmistuin orjaksi" kun tuli ensimmäisen oikean rangaistussession aika. Master halusi testata kuinka tosissani lopulta olin 24/7-ajatuksen kanssa ja mitoitti rangaistuksen sen mukaan. Koin todellakin ansainneeni rangaistuksen, mutta rangaistuksen kuullessani alkoi pelottaa. Rangaistus piti ensimmäisenä sisällään hyvin rankkaa henkistä alistamista. En halua antaa yksityiskohtia, mutta kyseessä ei ollut nöyryyttämistä. Enemmänkin "todista 'Total' käsitteestä 'Total Power Exchange'"-tyyppinen tilanne. Tajusin, että jos nyt annan tämän asian tapahtua ja tottelen niin vaunut muuttuvat kurpitsaksi. Masterin vallasta tulee todellista. Henkisen alistamiseen jälkeen siirryttiin vielä käyttämään keppiä rangaistuskäytössä (yleensä käytämme keppiä niin kuin "normaalit ihmiset" koska hän ei ole sadisti enkä minä ole masokisti). Tämä oli samalla myös Master-testi, koska tilanne oli sellainen etten olisi ikinä kyennyt teeskentelemään yhtään mitään. Ei mitään "pehmentäviä vittuiluja" tai brättäilyn kautta haettua tunnelman keventämistä. Minua ei myöskään olisi rangaistu jos olisin kieltäytynyt (tietenkin se olisi vaikuttanut suhteeseemme). Hän näki, että olin tilanteessa jossa pelotti helvetisti. Kumpikin pelkäsimme, että toinen keskeyttää kuvion. En ole naimisissa sosiopaatin kanssa, joten tilanne oli hänellekin henkisesti hyvin vaativa. Jos minä olisin keskeyttänyt hän olisi yliarvioinut minun kykyni, ja jos hän olisi keskeyttänyt olisi hän yliarvioinut omat kykynsä. Kumpikaan ei onneksi keskeyttänyt. Sanotaan, ettei valtaa voi oikeasti siirtää. Minun yksilöllinen ja henkilökohtainen kokemukseni ei kuitenkaan ole kyseisen väitteen kanssa samaa mieltä. Tuon kyseisen rangaistussession jälkeen olen luovuttanut Masterille myös ihan laillista valtaa. Enkä aio siitä sen enempää tässä jauhaa, koska Lounge näkyy kaikille ja 24/7 on edgeplayta.

Syy miksi nyt päätin poikkeuksellisesti olla näin avoin on se, etten usko ei-dominoivan luonteen omaavan Masterin kykenevän vetämään läpi sellaista sessiota jossa alistuja etupäässä itkee ahdistuksesta. Sekä henkisen alistamisen jälkeen vielä viimeistelemään homman jättämällä kepillä parin viikon jäljet. En tiedä, mutta minusta näyttää siltä että suurin osa BDSM-sessioista pohjautuu etupäässä roolileikkeihin. Niin kauan kun kyseessä on erikseen otettu rooli ja alistuja pystyy eläytymään alistajan roolin mukaisesti niin en usko, että sillä on oikeastaan mitään merkitystä onko Master luonteeltaan dominoiva henkilö vai ei. Voisin ehkä jopa uskoa, että TPE on ainoa paikka jossa luonteen dominoivuudella on oikeasti merkitystä.

Toinen asia johon on pakko kommentoida. Joku sanoi tuolla aikaisemmin, ettei usko Masterin kykenevän olemaan Switch. Minusta tuo riippuu aika paljon siitä mitä Switchillä tarkoitetaan? Switcheys on hyvin henkilökohtainen kokemus, eikä Switcheyden skaalakaan ole kauhean selvä käsite. Esimerkiksi minun Masterini identifioi itsensä Switchiksi, mutta ei ikinä oikeasti alistuisi yhtään kenellekään. Hän vain tykkää "leikkiä" alistuvansa, hänen Switcheytensä siis on Master/bottom. Oikea domme ärsyyntyisi jatkuvaan "topping from bottomiin" ja laittaisi kiertoon. Hänelle itsensä glitterillä kuorruttaneelle ja pinkkiä säihkykeppiä käyttävälle naiselle alistuminen on vain seksuaalinen leikki. Samalla tavalla kuin vaniljoille vanilla kink on vain leikki. Joku toinen voi sanoa, että "ei alistumisen leikkiminen ole oikeaa alistumista" mutta mikäs oikeus kellään meistä on toisten ihmisten seksuaalisuutta määritellä? 

Ps. En aion lähteä mihinkään "mikä on konsensuaalista"-jauhamiseen.

Lemmetty

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 34
  • ~Myyttistä alkuvoimaa etsien, palvoen ja nauttien~
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #151 : 30.06.2016, 19:48 »
Esimerkiksi minun Masterini identifioi itsensä Switchiksi, mutta ei ikinä oikeasti alistuisi yhtään kenellekään. Hän vain tykkää "leikkiä" alistuvansa, hänen Switcheytensä siis on Master/bottom. Oikea domme ärsyyntyisi jatkuvaan "topping from bottomiin" ja laittaisi kiertoon. Hänelle itsensä glitterillä kuorruttaneelle ja pinkkiä säihkykeppiä käyttävälle naiselle alistuminen on vain seksuaalinen leikki. Samalla tavalla kuin vaniljoille vanilla kink on vain leikki.

OT: :o Hei, kiitos tästä! Just olen tätä switcheyttä juurikin näillä sanoilla tässä takaraivossani viime aikoina pohdiskellut. Jatkan pohdiskelua.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #152 : 30.06.2016, 19:59 »
Paljon vääntöö tyhjästä ...
No, tämähän se vasta hyödyllinen teksti oli :D

Juu, oli. Niinkuin tämäkin  :) (siis tämä omani, ja miksei tuo submitinkin).
Se malka on aina jotenkin herkemmin näkyvillä siellä muitten silmissä  :D. Olemme kuin yhtä 'iloista' perhettä täällä kaikkine tosi kypsine reagointeinemme. Ai että.  :bluesbrothers:  :bouncy: :cheer:
Kun minä en vieläkään ymmärrä miksi masterin ja dominoivan miehen ero on oleellinen, kun se mikä minulle on masteri on sinulle dominoiva mies? Miksi luokittelu on tärkeää? Jako kapeisiin karsinoihin, joiden välissä on korkeat aidat?

Kaikki me olemme erilaisia, onneksi.

....olikohan tämä nyt osoitettu minulle, kun olin lainauksessakin.....

Öööö, en ollenkaan tiedä mikä on sinun käsityksesi - tai muista, jos vaikka sen tähän ketjuun olet kirjoittanut, tai muualle - joten eipä sillä minulle taida väliä olla.
Paitsi silloin kun olen käytännössä tekemisissä jonkun kanssa ja hän joko olettaa minun olevan jotakin, tai minun pitävän häntä jonakin. Ja silloinkin sillä on merkitystä vain jos suhteemme määrittyy jotenkin kyseisen termin kautta.
Eli, kuten sanoin, minulle vaikkapa termi Valtiatar on merkityksellinen vain suhteessa yhteen ihmiseen. Sinä saat olla mikä ja millä termein ikinä määritelty, ja ladata ne termit, aivan niin kuin vain itse haluat (kunhan et oleta minun pitävän tai kutsuvan sinua muulla kuin jollakin erisnimellä kun/jos tapaamme  :) ).
Jaa ... no empä juuri ole vaatinut ketään kutsumaan minua muulla nimellä kuin nimimerkilläni, enkä monellekaan enempää ole edes kertonut :)

Niin onhan se tapaaminen mahdollista miiteissä tai bileissä jos liikut joskus täällä Suomen puolella.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #153 : 30.06.2016, 22:14 »
Nicolaus: kyllähän minä liikun, ajoittain niin miiteissä kuin bileissä  :)

Radien: kiitos pitkästä kuvauksesta. Minusta se oli hyvä. Ja avasi hiukan aiempia kommenttejasi, joita en oikein osannut hahmottaa.
Ja tuosta switcheydestä on aina mukavaa kuulla erilaisia identifioimiskokemuksia. Se kun on itseä kovastikin aika ajoin joskus mietityttänyt.

Mr.Inathu

Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #154 : 01.07.2016, 14:43 »
Syy miksi nyt päätin poikkeuksellisesti olla näin avoin on se, etten usko ei-dominoivan luonteen omaavan Masterin kykenevän vetämään läpi sellaista sessiota jossa alistuja etupäässä itkee ahdistuksesta. Sekä henkisen alistamisen jälkeen vielä viimeistelemään homman jättämällä kepillä parin viikon jäljet. En tiedä, mutta minusta näyttää siltä että suurin osa BDSM-sessioista pohjautuu etupäässä roolileikkeihin. Niin kauan kun kyseessä on erikseen otettu rooli ja alistuja pystyy eläytymään alistajan roolin mukaisesti niin en usko, että sillä on oikeastaan mitään merkitystä onko Master luonteeltaan dominoiva henkilö vai ei. Voisin ehkä jopa uskoa, että TPE on ainoa paikka jossa luonteen dominoivuudella on oikeasti merkitystä.

Kiitos henkilökohtaisesta tarinasta.
Itse olen tuon lopun kanssa samaa mieltä, en usko että ainakaan pidempään jatkuvaan TPE-suhteeseen kykenee muu kuin persoonaltaan Dominoiva yksilö, koska siinä mukana on myös arki ja sen hallinta. Vaikka vain seksuaalisesti Dominoiva henkilökin kyllä pystyy pitämään hallinnan tunnetta yllä jonin aikaa seksuaalisen tarpeensa ollessa tyydytettynä, muuttunee se työlääksi, kun taas persoonaltaan Dominoiva henkilö tekee sitä luontaisesti myös arjessaan.

Sen sijaan rohkenisin epäillä, että kuvatun kaltaisen session kyllä pystyisi toteuttamaan myös niin sadistinen (mutta ei Dominoiva henkilö) kuin myös seksuaalisesti Dominoiva henkilö, joka tuntee kumppaninsa kohtalaisen hyvin.

Miten tämä taas liittyy titteliin "Master" ja sen määrittelyyn, niin sanoisin että kysymys on taas kerran siitä, onko Master yleisnimitys D/s-tilanteen hallitsevalle miesosapuolelle vaiko ehkä tämän "oppiasteen" mittari tai kuten itse nimikkeen ymmärrän - termi jota käyttää alistuva henkilö omistajastaan. Eli siis tuleeko Masterin olla persoonaltaan Dominoiva, riippuu täysin Masterin määritelmästä. Oman määritelmäni mukaan toisen henkilön omistaminen voi osoittautua pidemmällä aikavälillä hyvin vaikeaksi, jollei sitä Dominoivuutta löydy yhtään myös sieltä persoonankin puolelta.

-Mr.Inathu, joka alkaa vähitellen kyllästymään kirjoittamaan sanan "Dominoiva" isolla alkukirjaimella...  :o

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 281
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #155 : 27.10.2016, 02:14 »
Koitetaan ilman lainausta josko menis läpi?

Jos tähän ketjuun joku "dominoiva", "master" tai "tuulimyllyn lämmittäjä" viittaa peniksensä koolla olevan jotain merkitystä otsikon asiaan, niin multa pääsee hörönauru!! Samanlainen hörönauru kuin pääsi 12-vuotiaana selatessani ensimmäisen kerran Kalle-lehden kontakti-ilmoituksia joissa oli pelkkä peniksen kuva ja "ota yhteyttä".  ;D ;D ;D

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 281
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #156 : 27.10.2016, 02:21 »

En ole kyllä +35 vaan muutaman vuoden alle. Vastaan silti....


Tässä oli pohdittu ja oivallettu, hieno kirjoitus!!!

Kelpie

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #157 : 27.10.2016, 11:25 »
Entä mikä on masterin ja miehen ero?  :P

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #158 : 27.10.2016, 13:29 »
-Mr.Inathu, joka alkaa vähitellen kyllästymään kirjoittamaan sanan "Dominoiva" isolla alkukirjaimella...  :o

Sama täällä, kysymys on ominaisuudesta, ei mistään tittelistä.

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #159 : 27.10.2016, 14:12 »
-Mr.Inathu, joka alkaa vähitellen kyllästymään kirjoittamaan sanan "Dominoiva" isolla alkukirjaimella...  :o

Sama täällä, kysymys on ominaisuudesta, ei mistään tittelistä.

Ja oikein pitkälle vietynä luonnollisesta asemasta/asenteesta eikä omaksutusta roolista. Pyydäppä pantteria pääsemään eroon pilkuistaan :)

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #160 : 27.10.2016, 18:40 »
Koitetaan ilman lainausta josko menis läpi?

Jos tähän ketjuun joku "dominoiva", "master" tai "tuulimyllyn lämmittäjä" viittaa peniksensä koolla olevan jotain merkitystä otsikon asiaan, niin multa pääsee hörönauru!! Samanlainen hörönauru kuin pääsi 12-vuotiaana selatessani ensimmäisen kerran Kalle-lehden kontakti-ilmoituksia joissa oli pelkkä peniksen kuva ja "ota yhteyttä".  ;D ;D ;D
 
Ala höröttään oikeen kunnolla koska tässä on dominoiva "master" jolla peniksen koko vaikuttaa osaltaa siihen että saan todella helposti narttuni miellyttään itseäni haluamallani tavalla. Saisin toki muutenkin mutta isommalla vaivalla ja pienemmällä molemminpuolisella nautinnolla  :P
Ja ei se ole jättiläinen vaan täydellinen  ;)

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 281
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #161 : 27.10.2016, 23:30 »
Koitetaan ilman lainausta josko menis läpi?

Jos tähän ketjuun joku "dominoiva", "master" tai "tuulimyllyn lämmittäjä" viittaa peniksensä koolla olevan jotain merkitystä otsikon asiaan, niin multa pääsee hörönauru!! Samanlainen hörönauru kuin pääsi 12-vuotiaana selatessani ensimmäisen kerran Kalle-lehden kontakti-ilmoituksia joissa oli pelkkä peniksen kuva ja "ota yhteyttä".  ;D ;D ;D
 
Ala höröttään oikeen kunnolla koska tässä on dominoiva "master" jolla peniksen koko vaikuttaa osaltaa siihen että saan todella helposti narttuni miellyttään itseäni haluamallani tavalla. Saisin toki muutenkin mutta isommalla vaivalla ja pienemmällä molemminpuolisella nautinnolla  :P
Ja ei se ole jättiläinen vaan täydellinen  ;)

Hyvä niin ja tyytyväinen olen omaanikin rakkauden julmaan valtikkaani.  ;) Mutta pointti oli että ei sitä viivoittimella määritellä, pallien koolla saattaa jo ollakin jotain merkitystä mutta niidenkään mittareiksi on vaikea löytää mittatikkua ainakaan SI-yksiköissä.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #162 : 27.10.2016, 23:52 »
Tää on tätä semantiikkaa taasen. Mutta siis, on dominoivia miehiä ja on masterismiehiä. Mikä ero niillä on? Onko se siinä, että masterilla on omistuksessaan se ainakin yksi subi? Vai mitäkä?


Itse olen ajatellut, että yksi kertoo enemmän omistussuhteesta, kun taas toinen persoonallisuudesta. Toisin sanoen Master omistaa toisen. Filosofiani mukaan ei ole Masteria orjatta, koska ei ole ns. mastereita "ei varsinaisessa palveluksessa".


Dominoiva mies voi olla dominoiva, vaikka olisi yksinkin. Minulle se jättää myös enemmän tilaa "aaltoilulle", sillä ei sitä koko ajan tarvitse dominoida, ellei huvita. :) Sen sijaan Masterin pitää olla koko ajan Master.


Henkilökohtaisesti saan pieniä näppylöitä sanasta Master, niinpä olisin mieluiten omistava Dom. :D

Kosketusterapeutti

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #163 : 28.10.2016, 22:56 »
Tekisi mieleni kirjoittaa tästä aiheesta jotakin koskettavaa, mutta taidan sittenkin jättää toiseen kertaan...  ;)

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #164 : 29.10.2016, 11:34 »
Koitetaan ilman lainausta josko menis läpi?

Jos tähän ketjuun joku "dominoiva", "master" tai "tuulimyllyn lämmittäjä" viittaa peniksensä koolla olevan jotain merkitystä otsikon asiaan, niin multa pääsee hörönauru!! Samanlainen hörönauru kuin pääsi 12-vuotiaana selatessani ensimmäisen kerran Kalle-lehden kontakti-ilmoituksia joissa oli pelkkä peniksen kuva ja "ota yhteyttä".  ;D ;D ;D
 
Ala höröttään oikeen kunnolla koska tässä on dominoiva "master" jolla peniksen koko vaikuttaa osaltaa siihen että saan todella helposti narttuni miellyttään itseäni haluamallani tavalla. Saisin toki muutenkin mutta isommalla vaivalla ja pienemmällä molemminpuolisella nautinnolla  :P
Ja ei se ole jättiläinen vaan täydellinen  ;)

Hyvä niin ja tyytyväinen olen omaanikin rakkauden julmaan valtikkaani.  ;) Mutta pointti oli että ei sitä viivoittimella määritellä, pallien koolla saattaa jo ollakin jotain merkitystä mutta niidenkään mittareiksi on vaikea löytää mittatikkua ainakaan SI-yksiköissä.

"huutonaurua"