Kirjoittaja Aihe: Subin käytös?  (Luettu 52566 kertaa)

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Subin käytös?
« : 13.07.2016, 00:31 »
Mua askarruttaa nyt tämä, kun täällä on aikojen saatossa kirjoitettu jostain "subin käytöksestä". On tullut mielikuva minulle ainakin, että on olemassa joku ihmeellinen käytöskoodi, josta voi tunnistaa "oikean" subin. Voisiko joku nyt selventää tätä minulle, kun ei vain mahdu tajuntaan tämä? Ja tarkoitan siis session ulkopuolella.

Ymmärrän hyvin, että 24/7-suhteessa elävät ovat sopineet tietyistä asioista, rajoista, joissa subi toimii. Ja että siihen voi sisältyä tietty käytöskoodisto. Kysymykseni ei koskekaan siis 24/7-suhdetta.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #2 : 13.07.2016, 02:35 »
Mun mielestä ei ole mitään käytöskoodia sille, josta voisi muka tunnistaa "oikean" subin. Tai ei pitäisi olla, varsinkaan jos ei ole sovittu, että D määrää jostain asioista myös sessioiden ulkopuolella. Itse jotenkin ajattelen niin, että jos subi haluaa olla tasa-arvoinen sessioiden ulkopuolella, niin sit hänen pitää antaa olla tasa-arvoinen.

Niin ja se mitä kaikki D:t eivät ymmärrä. Se, että on sub, ei tarkoita sitä, että alistuisi kaikille D ihmisille.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #3 : 13.07.2016, 07:29 »
Aika kattava toi Alexioksen linkki.
Eiköhän se jonkin yleisen käyttäytymisen olettaminen , eli jonkun ryhmän - tällä kertaa (nais?) subien - nyt vaan kerro enemmän näistä vaatijoista kuin yhtään mistään muusta.

Jokainen voi vaatia yksittäiseltä ihmiseltä josta on kiinnostunut suhdemielessä tarvitsemiaan juttuja, mutta jos joku ei ole kyseisen ryhmänimikkeen "sub" alaisuudessa omaa oloa miellyttävää niin turha kategorisoida koko ryhmää sen mukaisesti väärin käyttäytyviksi. Aika kornia jotenkin. Kun eihän se kerro kuin että itsen ja jonkun toisen intressit eivät kohdanneet.

Ja jos ei ymmärrä että ihan yleisesti, ihan kaikissa seksuaalisuuden muodoissa, mätsääminen on harvinaista herkkua, ni sit on vain naivi. Tai kärsii jostakin kiinankeisari-kompleksista. Eli on vaikeuksia ymmärtää missä omat ja toisen ihmisen rajat kulkevat ilman erillisiä sopimuksia tasa-arvoisesta koodistosta poikkeamisesta.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #4 : 13.07.2016, 09:04 »
Vaatia jotain määrättyä käyttäytymistä naisen- tai miehenpuolelta, se on laiskan ja mielikuvituksettoman alistajan touhua. Kun tuntee toista vähän ja tietää mikä on hänelle vaikeaa, silloin voi miettiä miten haluaa alistetun käyttäytyvän.

Kuvitellaampa tilanteeksi tavallinen miitti, johon menen naisenpuolen kanssa.
- jos kyseessä on sosiaalinen ja puhelias tapaus, käsken maksimi puhemääräksi miitin ajaksi esim 20 sanaa
- hiljaisen ujon alistujan ollessa kysessä käsken häntä puhumaan sen 20 kertaa
Kuinka tylsää olisikaan pistää kummassakin tapauksessa naisenpuoli lattialle istumaan hiljaa.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #5 : 13.07.2016, 09:46 »
Itse jotenkin ajattelen niin, että jos subi haluaa olla tasa-arvoinen sessioiden ulkopuolella, niin sit hänen pitää antaa olla tasa-arvoinen.

Toki, mutta sitten on sessiosub, siinä on valtavan iso ero.

IKRM

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #6 : 13.07.2016, 09:53 »
Kun tuntee toista vähän ja tietää mikä on hänelle vaikeaa, silloin voi miettiä miten haluaa alistetun käyttäytyvän.

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, miksi ihmeessä pitää kiusata subia.

IKRM

Omistaja

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #7 : 13.07.2016, 10:07 »
Kun tuntee toista vähän ja tietää mikä on hänelle vaikeaa, silloin voi miettiä miten haluaa alistetun käyttäytyvän.

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, miksi ihmeessä pitää kiusata subia.

IKRM

Itsekään en tätä ymmärrä, kiusaamista siis. MUTTA, entä jos onkin niin että se subi nyt vaan yksinkertaisesti saa ne kiksinsä siitä että se laitetaan tekemään itselleen epämieluisia asioita? Itsellä näin switch-persoonana on toistaiseksi tosi vähän minkäänlaisia alistumiskokemuksia, mutta sen tiedän että itse en tollasesta kiusaamisesta nauttisi. Enkä sitä ole toistaiseksi lyhyen dommen taipaleeni aikana ole harrastanut, koska se ei vaan tunnu mielekkäältä. Mutta, ihmisen mieli noin niin kuin yleisesti kiinnostaa, joten yritän kovasti ymmärtää jos jollekin tällainen käytösmalli kinkyilyissä on just "se" juttu :) Jos molemmat nauttii ja tää on vapaaehtoista (niin kuin kaikenlaisen seksiin liittyvän toki itsestäänselvästi olettaa olevan), niin ei kun vaan! :)

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #8 : 13.07.2016, 10:47 »
Itse jotenkin ajattelen niin, että jos subi haluaa olla tasa-arvoinen sessioiden ulkopuolella, niin sit hänen pitää antaa olla tasa-arvoinen.

Toki, mutta sitten on sessiosub, siinä on valtavan iso ero.

IKRM

Hienoa että nyt tuli sessiosubikin määriteltyä...
Ja sen eron tekee valtavasti mikä?

T. Karwis

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #9 : 13.07.2016, 11:05 »
 :popcorn:
Karwis vs. IKRM

Hauskaa kun molemmat ajavat lapsekkaasti "subia piippuun" kärjistäen ideologioitaan


Aloittajan pähkäilyn kaltaista probleemia en ainakaan itse scenessä ole huomannut, saati omassakaan habituksessani milloinkaan asettanut vaa ankieleksi, edes miettinyt.
Ehkä moinen "tunnelma ja tulema" voisi olla joidenkin dominoivien tarve egoboostailla nuoremmille subeille..!?

Moita

Vs: Subin käytös?
« Vastaus #10 : 13.07.2016, 11:07 »
Kun tuntee toista vähän ja tietää mikä on hänelle vaikeaa, silloin voi miettiä miten haluaa alistetun käyttäytyvän.

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, miksi ihmeessä pitää kiusata subia.

IKRM

Itsekään en tätä ymmärrä, kiusaamista siis. MUTTA, entä jos onkin niin että se subi nyt vaan yksinkertaisesti saa ne kiksinsä siitä että se laitetaan tekemään itselleen epämieluisia asioita?

Tai sitten vielä yksi lisäaskel metasfääreihin... Eli sub saa kiksinsä siitä, että valtaa omaava osapuoli saa kiksinsä siitä, että teettää subilla tälle epämieluisia asioita. Tällaisella subilla nautinto todentuu lähinnä alistavan tahon mielihyvän kautta. Siis; "nautin aidosti tästä paskasta koska omistajani aidosti nauttii siitä että aidosti kärsin tästä".

DareDoll

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #11 : 13.07.2016, 11:40 »
Eiköhän kaikki ihmiset ole ihmisiä ennen kaikkea eikä yleispätevää subin luonneanalyysiä ole tarpeen määrittää. Mitä kukanenkin pari säännöiksi ja rajoiksi seksuaalisuuden suhteen määrittelee on kai heidän oma asiansa.
Mutta joo tiedän että on olemassa määstereitä jotka eivät noudata sääntöjään ja kuvittelevat että subi ottaa vyöllä piiskaukset ja läpsimiset vastaan seksihommien ulkopuolellakin vaikka toisin olisi sovittu. Onneksi vain yksi häiriintynyt tapaus tällainen..

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2258
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #12 : 13.07.2016, 11:49 »
Mua askarruttaa nyt tämä, kun täällä on aikojen saatossa kirjoitettu jostain "subin käytöksestä". On tullut mielikuva minulle ainakin, että on olemassa joku ihmeellinen käytöskoodi, josta voi tunnistaa "oikean" subin. Voisiko joku nyt selventää tätä minulle, kun ei vain mahdu tajuntaan tämä? Ja tarkoitan siis session ulkopuolella.

Ymmärrän hyvin, että 24/7-suhteessa elävät ovat sopineet tietyistä asioista, rajoista, joissa subi toimii. Ja että siihen voi sisältyä tietty käytöskoodisto. Kysymykseni ei koskekaan siis 24/7-suhdetta.

Joo, näitä käytöskoodeja on tullut vastaan yhdessä jos toisessakin paikassa.

Kerrankin yksissä bileissä täälläkin vaikuttava subi tuli kertomaan minulle, kuinka minun tulisi kävellä aina Herrani perässä, eikä koskaan edellä. En luonnollisesti pidä siitä, että muut antavat minulle ohjeita, ilman Herrani suostumusta.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #13 : 13.07.2016, 12:02 »
Subin kuuluu olla kuin nainen, tekee mitä sanotaan ja muuten on huomaamaton  8)
Turhaan omien aivojen käyttöön ei kannata harhautua, kun se kei uitenkaan luontaista toimintaa heille ole.

Itse kyllä annan kävellä edellä, kun on hyvä byllis...viitti vaan niitä muita jälkijättöisiä katella jos edellä kävelen.

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #14 : 13.07.2016, 12:09 »
Mua askarruttaa nyt tämä, kun täällä on aikojen saatossa kirjoitettu jostain "subin käytöksestä". On tullut mielikuva minulle ainakin, että on olemassa joku ihmeellinen käytöskoodi, josta voi tunnistaa "oikean" subin. Voisiko joku nyt selventää tätä minulle, kun ei vain mahdu tajuntaan tämä? Ja tarkoitan siis session ulkopuolella.

Kohteliaisuuteen, kunnioitukseen ja itsensä tuntemiseen tiivistäisin käytöksen - niin subin kuin D:n osalta. Se, että toimitaanko näin nyt onkin eri juttu. Tästä toiminnan muuttumisestahan kertoo http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=14145.msg256233;topicseen#new käyty keskustelu enemmistön aktivoitumisesta ja eroavaisuuden syventymisestä. Muistan ajan menneiltä vuosikymmeniltä chatissa, jolloin tilanne oli selkeä. Subit (niin mies kuin nais) pyysivät aina lupaa aloittaa keskustelu. Vastaamiseen tai vastaamattomuuteen liittyi peruste ja säännöt tehtiin selväksi. "Pannoittaminen" tuotiin myös selkeämmin esille jo subin nimimerkissä (esim D:n nimenä Herra ja subin nimenä Herran_sub), ja tätä toiset D:t myös kunnioittivat eivätkä "vehdanneet" subien kanssa.