Kirjoittaja Aihe: Subin käytös?  (Luettu 52569 kertaa)

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #15 : 13.07.2016, 12:13 »
Rajat ja säännöt luodaan yhdessä, keskustelemalla ja kokeilemallakin... tiettyjä rajoja kun omalla kohdallani voi venyttää. Kun kemiat toimii niin se on hyvä lähtökohta, perustuskivi toimivalle D/s suhteelle.
"sitä saa mitä tilaa".. ole hyvä minulle niin minäkin olen sitä sinulle... kunnioitus palkitaan, eller hur. :)

siivetönenkeli84

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #16 : 13.07.2016, 12:14 »
Totta vieköön muakin kiinnostaisi tietää mitä se "oikeanlainen subin käytös" pitääkään sisällään.Kun niin monesti on tullut sellanen olo että itse en osaa sillain käyttäytyä. Jotain päätelmiä oon ehkä pystynyt asian suhteen tässä vuosien varrella rakentelemaan. Esim.kiukutella ei saa ja että kaikki mitä annetaan pitäs ottaa hymyssä suin vastaan.Noin karrikoidusti.Onko se sitte vähemmän hyvää käytöstä jos ei tykkää jostain.Suostuu siihen pikkuisen pitkin hampain ja antaa sen näkyä että tästä en nyt oikeen tykkää? Muuttuuko käytös paremmaksi siinä kohtaa kun peittää sen oman todellisen tunteen ja esittää tykkäävänsä.Sillonhan D on ihan metsäs...Onko mun "puute" tän asian suhteen siis siinä että oon niin huono esittämään mitään. ???

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #17 : 13.07.2016, 12:20 »
Totta vieköön muakin kiinnostaisi tietää mitä se "oikeanlainen subin käytös" pitääkään sisällään.Kun niin monesti on tullut sellanen olo että itse en osaa sillain käyttäytyä. Jotain päätelmiä oon ehkä pystynyt asian suhteen tässä vuosien varrella rakentelemaan. Esim.kiukutella ei saa ja että kaikki mitä annetaan pitäs ottaa hymyssä suin vastaan.Noin karrikoidusti.Onko se sitte vähemmän hyvää käytöstä jos ei tykkää jostain.Suostuu siihen pikkuisen pitkin hampain ja antaa sen näkyä että tästä en nyt oikeen tykkää? Muuttuuko käytös paremmaksi siinä kohtaa kun peittää sen oman todellisen tunteen ja esittää tykkäävänsä.Sillonhan D on ihan metsäs...Onko mun "puute" tän asian suhteen siis siinä että oon niin huono esittämään mitään. ???

Miksi pitäisi esittää jotain mitä ei ole? Jos en kelpaa sellaisena omana itsenäni, niin se on no-go. :)

siivetönenkeli84

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #18 : 13.07.2016, 12:37 »
Totta vieköön muakin kiinnostaisi tietää mitä se "oikeanlainen subin käytös" pitääkään sisällään.Kun niin monesti on tullut sellanen olo että itse en osaa sillain käyttäytyä. Jotain päätelmiä oon ehkä pystynyt asian suhteen tässä vuosien varrella rakentelemaan. Esim.kiukutella ei saa ja että kaikki mitä annetaan pitäs ottaa hymyssä suin vastaan.Noin karrikoidusti.Onko se sitte vähemmän hyvää käytöstä jos ei tykkää jostain.Suostuu siihen pikkuisen pitkin hampain ja antaa sen näkyä että tästä en nyt oikeen tykkää? Muuttuuko käytös paremmaksi siinä kohtaa kun peittää sen oman todellisen tunteen ja esittää tykkäävänsä.Sillonhan D on ihan metsäs...Onko mun "puute" tän asian suhteen siis siinä että oon niin huono esittämään mitään. ???

Miksi pitäisi esittää jotain mitä ei ole? Jos en kelpaa sellaisena omana itsenäni, niin se on no-go. :)

Ei munkaan mielestä pidä esittää mitään.Eikä mistään syystä.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #19 : 13.07.2016, 12:41 »
Subin käytös on täsmälleen sitä, mitä hänen ja dominsa välillä on sovittu. Ei enempää, eikä ole mitään velvoitteita pyytää lupaa chateissa tai muutenkaan käyttäytyä mitenkään erityisesti muita dominoivilta identifioivia henkilöitä kohtaan. Aika simppelia loppujen lopuksi. ;)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #20 : 13.07.2016, 12:55 »
Subin käytös on täsmälleen sitä, mitä hänen ja dominsa välillä on sovittu.

Aika simppelia loppujen lopuksi. ;)

subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Aika simppeliä loppujen lopuksi :)

IKRM

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #21 : 13.07.2016, 13:02 »
Subin käytös on täsmälleen sitä, mitä hänen ja dominsa välillä on sovittu. Ei enempää, eikä ole mitään velvoitteita pyytää lupaa chateissa tai muutenkaan käyttäytyä mitenkään erityisesti muita dominoivilta identifioivia henkilöitä kohtaan. Aika simppelia loppujen lopuksi. ;)

Tämä. Tärkeää on just, että mistä S ja D ovat sopineet ja mistä ei.

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #22 : 13.07.2016, 13:03 »
subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Ihan sama pätee Herraankin.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #23 : 13.07.2016, 13:07 »
Subin käytös on täsmälleen sitä, mitä hänen ja dominsa välillä on sovittu.

Aika simppelia loppujen lopuksi. ;)

subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Aika simppeliä loppujen lopuksi :)

IKRM

Voi pojat kun ei se ole. ;D

Ottaa nyt vaikka esimerkiksi tämän, tulisiko subin kävellä edellä vai seurata perässä. Toiset D:t haluaa, että subi kävelee edellä, toiset haluaa subin seuraavan. Vastakkaisen ajattelutavan edustaja voi katsoa, että huonosti käyttäytyvä subi kun kulkee edellä/takana.

Eli kyllähän tuo on juuri siitä kiinni, että miten asiat on D:n ja subin välillä sovittu. Toki aina pitää huomioida myös yleinen kohteliaisuus ja kunnioitus toista ihmistä kohtaan, mikä kuuluu yleisiin käytöstapoihin. Ja pätee ihan molempiin, D:hen ja subiin.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #24 : 13.07.2016, 13:11 »
Mäkin mietin yhdessä vaiheessa että miten mun pitäisi subina käyttäytyä kun tuntui että aina oli treffikumppanit tai juttukumppanitkin vaatimassa tietynlaista käyttäytymistä ja Herroittelua ym ennen edes ensi tapaamista.
Sitten  vaan päätin että mä olen näiden ehdokkaiden kanssa juuri  sellainen kuin olen omana itsenäni, kuin kenen tahansa kaverin tai tutun kanssa.
Peruskohtelias ja ystävällinen, ilman turhaa pokkurointia.
Vasta oman Herran kanssa sitten sovitaan ne säännöt ja käyttäytymiset keskenämme.
Ei mun tarvitse muita Domeja miellyttää, omaani vain.
Se että olen subi ei tarkoita että mun pitäisi alistua kaikille dominoiville miehille.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #25 : 13.07.2016, 13:27 »
Mäkin mietin yhdessä vaiheessa että miten mun pitäisi subina käyttäytyä kun tuntui että aina oli treffikumppanit tai juttukumppanitkin vaatimassa tietynlaista käyttäytymistä ja Herroittelua ym ennen edes ensi tapaamista.
Sitten  vaan päätin että mä olen näiden ehdokkaiden kanssa juuri  sellainen kuin olen omana itsenäni, kuin kenen tahansa kaverin tai tutun kanssa.
Peruskohtelias ja ystävällinen, ilman turhaa pokkurointia.
Vasta oman Herran kanssa sitten sovitaan ne säännöt ja käyttäytymiset keskenämme.
Ei mun tarvitse muita Domeja miellyttää, omaani vain.
Se että olen subi ei tarkoita että mun pitäisi alistua kaikille dominoiville miehille.

 Herroittelu ansaitaan, joten juuri oikein mun mielestä oot tehnyt. :)

submit

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #26 : 13.07.2016, 13:28 »
Ajattelen aika lailla kuten esim. Kuunlinja edellä kirjoitti.


Kuitenkin joillakin ON olemassa myös yleisiä (kirjoittamattomia) säännöstöjä siitä, miten subien oletetaan käyttäytyvän isomman kinkyporukan tavatessa. Ei tietenkään kaikilla. Yhtenä pienenä esimerkkinä: Itse muistan kun aikoinaan olin ensimmäisen sessioMasterini luona ja menossa aamukahville muiden seuraan. Masterin subi minulle: subit juovat tässä talossa kahvit Dee-ihmisten jälkeen, johon minä: no, eiköhän se Herra kerro minulle, jos ei ole sopivaa. Ja niin join kahvini ensimmäisessä erässä :D


Tämän tyyppiset säännöstöt varmaan herättää joidenkin niskakarvat pystyyn, mutta eiköhän kaikille koodistoille löydy kannattajansa ja tilaa toteuttaa :)

Moita

Vs: Subin käytös?
« Vastaus #27 : 13.07.2016, 14:58 »
Itse lähden siitä, että Domit/Dommet ja subit toimivat kuten pitää. Toisin sanoen minä en ole sopiva henkilö arvioimaan miten hyvin tai huonosti vaikkapa jonkun toisen sub käyttäytyy. Asianosaiset tietävät parhaiten itse missä mennään, ja myös hoitavat mahdolliset ristiriitatilanteet tai muut enemmän tai vähemmän totiset poikkeamat tavallaan. Tulkitsen siis ympäristöni ihmisiä yleensä myönteisen kautta, ja oletan kaiken olevan kunnossa, kunnes toisin todistetaan. En siis usko yleispäteviin käytöskoodeihin, pois lukien ihan maalaisjärjellä ajateltua kohteliaisuutta, koskemattomuutta jne.

Yllä kuvaamani "epäilyn pidättäminen" ei välttämättä koske ryhmäsessioita ja bileitä, joiden osalta järjestäjä tai muu vastuutaho on selkeästi viestinyt (mm. johonkin kinkyteemaan liittyen) miten subien tulee käyttäytyä. Tällöinhän minulla on erityistä tietoa, minkä pohjalta arvioida omaa ja muiden käytöstä. Jos joidenkin bileiden tai vastaavien käytöskoodi ei itselle, subille tai jollekin tietylle suhdedynamiikalle taas millään sovi, voi tilanteesta jättäytyä pois.

Feird

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #28 : 13.07.2016, 15:38 »
Itse toivon subien käyttäytyvän session ulkopuolella ihan normaalien kohteliaiden käytöstapojen mukaan kuten kaikkien muidenkin ihmisten. Jokainen on viimekädessä vastuussa omasta käytöksestään, jos käyttäytyy törpösti niin se on tietysti jokaisen oma häpeä. Session aikana tietysti toimitaan D:n määrittelemien sääntöjen mukaan. 24/7 jutut sitten erikseen, mutta siitä ei tässä ollutkaan kyse. Ehkä tuollainen yleinen käytöskoodi on kuitenkin aika hankala määritellä esim. bileisiin kun kaikki eivät ole vain subeja rai Domeja, porukkaan mahtuu switchejä, fettareita ja muita jotka eivät tällä hetkellä ole missään suhteessa keneenkään, miten silloin tulisi käyttäytyä? Jos taas tilaisuudessa olisi jokin selvä käytöskoodi niin se olisi tietysti helpompaa, toisaalta sellainen voisi olla jopa miellyttävääkin. Kovin suuren porukan bileitä sellaisesta ei varmaan tulisi kun joku olisi aina eri mieltä jostain säännöstä, mutta pienemmällä porukalla jokin oma etiketti voisikin toimia.

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #29 : 13.07.2016, 15:44 »
Subi käytäytyy subin lailla, vain omalle Dominalleen. Silloinkin sen mukaan, mitä on sovittu ja mitkä on yhteiset pelisäännöt. Muille riittää normaalit käytöstavat..Jos se jollekin ulkopuoliselle Dominalle on ongelma..on se hänen ongelmansa!