Kirjoittaja Aihe: Subin käytös?  (Luettu 52567 kertaa)

Lailai

Vs: Subin käytös?
« Vastaus #30 : 13.07.2016, 16:27 »
Ajattelen aika lailla kuten esim. Kuunlinja edellä kirjoitti.

Kuitenkin joillakin ON olemassa myös yleisiä (kirjoittamattomia) säännöstöjä siitä, miten subien oletetaan käyttäytyvän isomman kinkyporukan tavatessa. Ei tietenkään kaikilla. Yhtenä pienenä esimerkkinä: Itse muistan kun aikoinaan olin ensimmäisen sessioMasterini luona ja menossa aamukahville muiden seuraan. Masterin subi minulle: subit juovat tässä talossa kahvit Dee-ihmisten jälkeen, johon minä: no, eiköhän se Herra kerro minulle, jos ei ole sopivaa. Ja niin join kahvini ensimmäisessä erässä :D

Tämän tyyppiset säännöstöt varmaan herättää joidenkin niskakarvat pystyyn, mutta eiköhän kaikille koodistoille löydy kannattajansa ja tilaa toteuttaa :)

Olet oikeassa. Todellakin nousee niskakarvat pystyyn.
Ymmärrän tilanteen, mikäli kyseessä on tosiaan pieni porukka, joille jokaisella nämä säännöt ovat selvillä. Tai jos tilanteessa on paikalla vain D/s 24/7 suhteessa olevia henkilöitä tai kyseessä on useamman henkilön välinen pidempi sessio.

Mikäli kyseessä on yleisempi käytäntö, niin en tällaisena sessiosubina ymmärrä miksi ihmeessä minun pitäisi keinotekoisesti korostaa joidenkin D-ihmisten valtahierarkiaa. Eri asia on, jos se kunnioitus toisia kohtaan tulee luonnostaan. Yleisten kohteliaisuuskäytäntöjen lisäksi en koe, että minun tarvii miellyttää muita kuin omaa kumppania.

Täällä foorumilla uutena ja kilometritolkulla aiheita lukeneena tämä oli ensimmäinen kerta, kun ns. alkoi tuntua huonolta. Samalla myös kynnys osallistua miitteihin kasvoi huomattavasti. Jokainen tehköön toki tavallaan, mutta tällaisesta asetelmasta valitsen itse pysyä poissa.

Lisäys. Tunnistan itse, että tässä kirjoituksessani on draamailua sekä katteettomia lupauksia. Ja enköhän mä niihin miitteihin jossakin vaiheessa uskaltaudu. Alkoi vain niin kiukuttamaan kaikenlainen typerä pokkurointi sellaisten sääntöjen mukaan, jotka eivät tunnu itsestä aidolta. Kapinaan subit! (kuten Submit tuossa edellä kuvatussa toimikin  ;) )

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #31 : 13.07.2016, 16:53 »
Ajattelen aika lailla kuten esim. Kuunlinja edellä kirjoitti.

Kuitenkin joillakin ON olemassa myös yleisiä (kirjoittamattomia) säännöstöjä siitä, miten subien oletetaan käyttäytyvän isomman kinkyporukan tavatessa. Ei tietenkään kaikilla. Yhtenä pienenä esimerkkinä: Itse muistan kun aikoinaan olin ensimmäisen sessioMasterini luona ja menossa aamukahville muiden seuraan. Masterin subi minulle: subit juovat tässä talossa kahvit Dee-ihmisten jälkeen, johon minä: no, eiköhän se Herra kerro minulle, jos ei ole sopivaa. Ja niin join kahvini ensimmäisessä erässä :D

Tämän tyyppiset säännöstöt varmaan herättää joidenkin niskakarvat pystyyn, mutta eiköhän kaikille koodistoille löydy kannattajansa ja tilaa toteuttaa :)

Olet oikeassa. Todellakin nousee niskakarvat pystyyn.
Ymmärrän tilanteen, mikäli kyseessä on tosiaan pieni porukka, joille jokaisella nämä säännöt ovat selvillä. Tai jos tilanteessa on paikalla vain D/s 24/7 suhteessa olevia henkilöitä tai kyseessä on useamman henkilön välinen pidempi sessio.

Mikäli kyseessä on yleisempi käytäntö, niin en tällaisena sessiosubina ymmärrä miksi ihmeessä minun pitäisi keinotekoisesti korostaa joidenkin D-ihmisten valtahierarkiaa. Eri asia on, jos se kunnioitus toisia kohtaan tulee luonnostaan. Yleisten kohteliaisuuskäytäntöjen lisäksi en koe, että minun tarvii miellyttää muita kuin omaa kumppania.

Täällä foorumilla uutena ja kilometritolkulla aiheita lukeneena tämä oli ensimmäinen kerta, kun ns. alkoi tuntua huonolta. Samalla myös kynnys osallistua miitteihin kasvoi huomattavasti. Jokainen tehköön toki tavallaan, mutta tällaisesta asetelmasta valitsen itse pysyä poissa.

Lisäys. Tunnistan itse, että tässä kirjoituksessani on draamailua sekä katteettomia lupauksia. Ja enköhän mä niihin miitteihin jossakin vaiheessa uskaltaudu. Alkoi vain niin kiukuttamaan kaikenlainen typerä pokkurointi sellaisten sääntöjen mukaan, jotka eivät tunnu itsestä aidolta. Kapinaan subit! (kuten Submit tuossa edellä kuvatussa toimikin  ;) )

Lailai, suurin osa tämän foorumin porukasta on sellaisia ihmisiä, jotka ei todellakaan odota, että subit pokkuroisivat kaikkia Dominoivia. Joten huoli pois ja miitteihin vain! :) Aloituksestani ei varmaan valitettavasti käy ilmi se, että sitä on hieman sarkasmilla maustettu.  O:-)

Lailai

Vs: Subin käytös?
« Vastaus #32 : 13.07.2016, 17:03 »
Joo, en mä tätä niin vakavasti ottanut.

Nyt kun ehdin hetken miettimään, niin tarkennetaan hieman, mikä tuossa niin nosti niskakarvat pystyyn. Lähtökohtana mulla on se, etten ole käynyt vielä yhdessäkään tapahtumassa ja olen perustanut käsitykseni pelkästään lukemisen pohjalle  ::)

Ajattelisin, että esim. bileissä osa D tai s ihmistä saattavat olla oman suuntaumisen mukaisessa roolissa yleisimminkin, jos ovat näin valinneet. Voisin myös itse toimia näin, enkä näe siinä mitään ongelmaa. Oleellinen ero on kuitenkin se, ettei kukaan ulkopuolinen tule määrittelemään, miten sinun kuuluisi toimia, kuten tuossa Submitin esimerkissä. Eli vapaus määritellä itse/ D:n päätöksen mukaan miten toimia missäkin tilanteessa.

submit

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #33 : 13.07.2016, 17:34 »
^ Edelliseen kommenttiini liittyen: Esimerkissäni oli todellakin kyse ihan privaattitapaamisesta, ei yleisestä miitistä. Kyl miitteihin voi ihan huoleti mennä noviisikin - jos joku odottaa tietynlaista ("subimaista") käyttäytymistä esim. subeilta, joihin ei ole suhteessa, on hän pikkasen hölmö ;)

submit

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #34 : 13.07.2016, 17:42 »
Vielä pieni lisäys: Täydennetään vielä pikkasen, jottei jäisi väärinkäsityksiä. Ei mulla kyllä henkilökohtaisesti ole sitä vastaan mitään, että näitä "talon sääntöjä" on olemassa. Joskus tosi mukaavaakin viettää aikaa sopivassa seurassa, jossa kaikki ovat "rooleissaan".

Lailai

Vs: Subin käytös?
« Vastaus #35 : 13.07.2016, 18:07 »
Kuitenkin joillakin ON olemassa myös yleisiä (kirjoittamattomia) säännöstöjä siitä, miten subien oletetaan käyttäytyvän isomman kinkyporukan tavatessa. Ei tietenkään kaikilla.

Takerruin lähinnä tähän yleisiä (kirjoittamattomia) säännöstöjä -kohtaan.

Ei mulla kyllä henkilökohtaisesti ole sitä vastaan mitään, että näitä "talon sääntöjä" on olemassa. Joskus tosi mukaavaakin viettää aikaa sopivassa seurassa, jossa kaikki ovat "rooleissaan".

Juu, näin esitettynä tää kuulostaa mustakin hyvältä  :)

DareDoll

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #36 : 13.07.2016, 19:34 »
subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Ihan sama pätee Herraankin.

+1

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #37 : 13.07.2016, 20:39 »
subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Ihan sama pätee Herraankin.

Sillä erotuksella, että sub ei omaa kunnioitustaan tahri vaikka ei niin kovin hyvin käyttäydykään, päinvastoin, täällä käyvistä subeista monet tuntuu toistensa keskuudessa ansaitsevan arvostusta käyttäytymällä kuin apinat.

IKRM

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #38 : 13.07.2016, 20:41 »
subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Ihan sama pätee Herraankin.

Sillä erotuksella, että sub ei omaa kunnioitustaan tahri vaikka ei niin kovin hyvin käyttäydykään, päinvastoin, täällä käyvistä subeista monet tuntuu toistensa keskuudessa ansaitsevan arvostusta käyttäytymällä kuin apinat.



IKRM

Saako olla banaani herralle *ojentaa nätisti banaania*

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #39 : 13.07.2016, 20:43 »
subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Ihan sama pätee Herraankin.

Sillä erotuksella, että sub ei omaa kunnioitustaan tahri vaikka ei niin kovin hyvin käyttäydykään, päinvastoin, täällä käyvistä subeista monet tuntuu toistensa keskuudessa ansaitsevan arvostusta käyttäytymällä kuin apinat.

IKRM

Salix

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 721
  • Wide awake...
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #40 : 13.07.2016, 20:54 »

Kerrankin yksissä bileissä täälläkin vaikuttava subi tuli kertomaan minulle, kuinka minun tulisi kävellä aina Herrani perässä, eikä koskaan edellä...

"I'm walkin twenty yards behind her
Cause I love the way she shakes behind"

Dr Feelgood

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #41 : 13.07.2016, 20:55 »
subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Ihan sama pätee Herraankin.

Sillä erotuksella, että sub ei omaa kunnioitustaan tahri vaikka ei niin kovin hyvin käyttäydykään, päinvastoin, täällä käyvistä subeista monet tuntuu toistensa keskuudessa ansaitsevan arvostusta käyttäytymällä kuin apinat.

IKRM

Höpö, höpö. Ei käytös tai kunnioitus/kunnioittamattomuus rooliin liity. Eikä ole mitään meitä ja niitä. On vain ihmisiä puutteineen ja vahvuuksineen. On omaksuttava, suvaitava ja kehityttävä ymmärtämään erilaisuutta - ja muutos lähtee itsestä eikä niistä "muista".

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #42 : 13.07.2016, 21:02 »
subin käytös on sitä miten sub itse päättää käyttäytyä, jos haluaa kunnioittaa Herraansa niin käyttäytyy molemmille eduksi, jos ei, niin sitten käyttäytyy huonosti ja Herralle häpeällisellä tavalla.

Ihan sama pätee Herraankin.

Sillä erotuksella, että sub ei omaa kunnioitustaan tahri vaikka ei niin kovin hyvin käyttäydykään, päinvastoin, täällä käyvistä subeista monet tuntuu toistensa keskuudessa ansaitsevan arvostusta käyttäytymällä kuin apinat.

IKRM

Mitä tarkalleen ottaen on tämä apinamainen käytös?

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #43 : 13.07.2016, 21:37 »
Höpö, höpö. Ei käytös tai kunnioitus/kunnioittamattomuus rooliin liity.

Kyllä, sillä on valtava merkitys onko sub-nainen vai D-mies.

IKRM

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #44 : 13.07.2016, 21:39 »
Höpö, höpö. Ei käytös tai kunnioitus/kunnioittamattomuus rooliin liity.

Kyllä, sillä on valtava merkitys onko sub-nainen vai D-mies.

IKRM

Ja perustelu tähän?