Kirjoittaja Aihe: Puhuttelusta ja asetelmista  (Luettu 1886 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Puhuttelusta ja asetelmista
« : 31.07.2016, 11:01 »
Puhuttelusta ja asetelmista

Kinkysuhteet ovat aina yksilöllisiä. Henkilökemiat kahden henkilön välillä muotoutuvat tapauskohtaisesti, etiketti ja puhuttelu sen mukaan.

Paljastamatta yksityiselämäni kaikkia yksityiskohtia, olen sosiaalisessa elämässäni ollut usein tekemisissä henkilöiden  kanssa joilla on tietyissä piireissä korkea status, joka liittyy usein tietyn etiketin mukaiseen puhutteluun. Henkilöt ovat kuitenkin halunneet kanssakäydä ilman turhin muodollisuuksia. Keskustelu on hyvin rentoa, vaikka pohjimmainen asetelma on selvä: voimme tarinoida kuin kaverukset, vaikka toinen on kuitenkin sosiaaliselta statukseltaa ja arvovallaltaan korkeammalla.

En tiedä missä määrin tällä on ollut vaikutusta tottumuksiini kinkysuhteissa, mutta koen turhan tai liiallisen herroittelun itseäni kohtaan naurettavana. On tietenkin montaa muuttuvaa tekijää. Ehkä jonainen päivänä olen suhteessa jossa "Kyllä herra", "Kyllä master" ovat luontaisia, tällä hetkellä ne eivät tunnu omalta jutulta. Tietynlainen stereotypioiden rikkominen on osa luonnettani ja tottumuksiani muillakin elämän osa-alueilla, miksei myös pervoilussa?
"Pöljä", "Idiootti", "Vammanen" subini (joka ei sikäli ole mikään täysi subi) suusta ovat kuin musiikkia korvilleni, sillä edellytyksellä, että kumpikin osapuoli ymmärtää, että kyse on huumorista. Mittarini nousevat äkkiä punaiselle jos koen, että minua nimitellään oikeasti ilkeästi tai pilkallisesti.

Ystäväni tapasi erään johtavan poliitikon jokin aika sitten. Nimeltä mainitsematta, kyseessä on mielestäni fiksu mies jolla luontaista arvovaltaa. Kuten ystäväni sanoi, henkilön olemuksessa on luontaista auktoriteettia, hänellä ei ollut tarvetta vetää käyntikorttia taskusta ja muistutella:"Minä olen korkeassa virassa."
Samalla tavoin koen, että D/S suhteessa on ideaalisti luontaiset asetelmat. Ei ole toki mitään väärää, että subi puhuttelee masteria tai dommea virallisin termein, mutta ainakin itse pidän ulkoisen etiketin rikkomisesta ja masteria rakastavaan sävyyn haukkuva subi on itselleni paljon muodollisesti kumartelevaa nautinollisempi.

Tärkeää tietysti mainita, että oma identiteetti on jotain dominoivan puolelle kallistuvaa humoristista yleispervoa, en ole koskaan ajatellut itseäni sen enempää virallisena masterina. Jokainen tablaa tyylillään, olette vapaita puhuttelemaan toisianne kuten parhaalta tuntuu, mutta ehkä on yleisesti hyvä miettiä luontaisten asetelmien ja ulkoisen etiketin yhteyttä. Kieli ja sanavalinnat ovat tietenkin tärkeä osa kommunikaatiota ja vuorovaikutusta ihmisten välillä. Jos kinkysuhde on asetelmiltaan enemmän vakavamielinen, muodollisempi puhuttelu saattaa silloin olla luontainen ja tarpeellinenkin osa kuviota ja vastata niin alistavan kuin alistuvan osapuolen toiveita. Masterin puhutteleminen pilkkaavin termein saattaa rikkoa kunnioittavan asetelman.

Asetelmat saattavat tietysti myös vaihdella sessioissa ja niiden ulkopuolella. Itsekkin olen sessioiden aikana pääsääntöisesti se nimittelevä osapuoli (eikä aina kevyellä huumorilla). Sessioiden ulkopuolella on kuitenkin paljon mieluisampaa olla käpypaappa, tai homekorva, kuin herra ja masteri



uw

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Puhuttelusta ja asetelmista
« Vastaus #1 : 31.07.2016, 20:16 »
Ihanalla huumorilla kirjoitettu.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Puhuttelusta ja asetelmista
« Vastaus #2 : 31.07.2016, 20:49 »
Asiassa jossa nimittely tulee esille on moninainen,  sillä moni joka ei ole tottunut siihen että joutuvat vaikka pelkästään sinuttelemaan on äärimmäisen nöyryyttävää. Tällöin joutuu juuri dominoivana puolena katsomaan mikä toimii kenenkin,  sillä yleisesti vaatii sen ymmärtämisen mitä sinutteluun sisältyy. Sinuttelulla myös luodaan illuusio, jossa toinen voi teititellä ja toisen on pakko Sinuttelulla,  toisaalta monelle subille on myös heidän teitittely ollut kovaa, sillä sen varjolla tehty sadistisuus on mukavasti taas rikkomaan niitä kaavojen yhdenmukaisuuksisa.