Kirjoittaja Aihe: Kaappikansa kauhun vallassa  (Luettu 22295 kertaa)

Pip

Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #45 : 20.09.2016, 08:47 »
Seuraavaksi nousee mieleen ne bileet, joissa kaikilla oli niin mukavaa. Siitäkin huolimatta että hyväksyvä ja avoimuuteen kannustava ilmapiiri luodaan sillä, että pakotetaan kaikki pukeutumaan silleen OIKEALLA tavalla kinkysti, ettei niillä jotka on pukeutuneet perversseiksi tulisi niin hassu olo. Ai niin joo...
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Suomessa taitaa olla yhdet ainoat bileet vuodessa, joissa on dc. Tai ei siis edes joka vuosi... Eikä se mun mielestäni ole pakottamista, jos toivotaan osallistujilta sen verran kunnioitusta, että osoittaa edes jotenkin ottaneensa huomioon dress coden. Esim. useimmilta miehiltä löytyy se juhlava puku kaapista ja oman kokemukseni mukaan sellaisesta naisetkin pitävät. Dress code on vuosien saatossa löystynyt niin, että tällaiset vanhentuneet ajatukset sen tiukkuudesta voisi jo heittää roskakoppaan.
Lainaus
Enhän edes käy bileissä,
Niin...

En tässä aamukahvia ryystäessäni ota tällä kertaa muuhun kantaa, ehkä sitten, kun olen hieman enemmän piristynyt.

pikkusisko

Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #46 : 20.09.2016, 09:00 »
Muiden pitäisi olla avoimemmin keitä ovat, että itse voisin olla kuka olen? En mä nyt kyllä tavoita tätä yhtään. Jokainen meistä toteuttaa itseään omalla tavallaan, kusessa olet jos tavoittelet hyväksyntää keneltä tahansa muulta kuin itseltäsi.

Paremminkin niin, että mitä useampi on avoimesti sitä mitä on, so. lakkaa piittaamasta saako sille sitä ulkopuolisten hyväksyntää vai ei, sitä matalampi kynnys niin on muidenkin tehdä. Vastaavasti sitä helpompaa on ulkopuolisten ko. asia toisessa hyväksyä.

Jos aikoo siirtää vuoren, se on tehtävä pala kerrallaan. Pienilläkin muutoksilla omissa asenteissamme ja käyttäytymisessämme on merkitystä, pienilläkin teoilla voi lisätä ihmisten tietoisuutta aiheesta ja siten edesauttaa sen normalisoitumista. On myös hyvä muistaa, että todellisuudessa tapaukset, joissa kinkyt ovat joutuneet todella taistelemaan itsensä edestä ulkopuolista painostusta vastaan, ovat jokseenkin harvinaisia. Asenneilmapiirin muuttuessa hitaasti mutta varmasti avoimempaan suuntaan ne taistelut on myös aiempaa isommat todennäköisyydet voittaa.

Rohkeus tulee tietysti tarpeeseen aina, mutta ei meistä tarvitse miksikään supersankareiksi tässä olla. Riittää kun yllämme omaan mittaamme.

isabella

Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #47 : 20.09.2016, 11:39 »
Ottamatta DC:hen sen enempää kantaa oikaisen Pipin lausuman yksistä DC-bileistä vuodessa. Oletan Pipin viitanneen TAFF:iin, jonka lisäksi myös Bizarre järjestää Jyväskylässä kahdet DC-bileet vuosittain.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2016, 19:35 kirjoittanut isabella »

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #48 : 20.09.2016, 11:50 »
Miksi seksuaalisten mieltymysteni pitäisi olla jotenkin julkinen asia? Eikö enää siveellisyys ole normaalia käytöstä?

En piilota kinkiyttäni, mutta en julista sitä sen enempää kuin vaniljat mieltymystään nuolla pillua tai imeä munaa. Minusta seksuaalisuuteni vain on oma asiani. Mutta toisaalta en ole exhibitionisti ....

Pip

Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #49 : 20.09.2016, 11:57 »
Ottamatta DC:hen sen enempää kantaa oikaisen Pipin lausuman yksistä DC-bileistä vuodessa. Oletan Pipin viitanneen TAFF:iin, jonka lisäksi myös Bizarre järjestää Jyväskylässä kahdet DS-bileet vuosittain.
Ah niin tietysti. I stand corrected ja pistän tuon huonon muistini piikkiin.

Tarkoitukseni oli sanoa, että häviävän pieni osa bileistä edellyttää dc:n mukaista pukeutumista ja sinällään myös dc on keventynyt.

Draugo

Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #50 : 20.09.2016, 12:21 »
En tiiä kyllä siitä DCn keventymisestä ainakaan mitä itse olen tiedustellut. Jos piiska roikkumassa kaulassa ei riitä muuten kun alasti ollessa niin kevyeksi en sanoisi. Ja kyllä mulla tuolla kaapissa puku roikkuu vaikka se ei mikään täysin musta olekkaan mutta ei yhtään kyllä nappaa tällä hetkellä pitää sitä bileissä päällä ihan jo lämpötilankin vuoksi puhumattakaan siitä että ei vaan iske kinky mielessä. Olisi ihan kiva jos miehillä olisi muitakin tapoja päästä DCstä läpi kun alasti tai musta puku.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #51 : 20.09.2016, 12:45 »
En tiiä kyllä siitä DCn keventymisestä ainakaan mitä itse olen tiedustellut. Jos piiska roikkumassa kaulassa ei riitä muuten kun alasti ollessa niin kevyeksi en sanoisi. Ja kyllä mulla tuolla kaapissa puku roikkuu vaikka se ei mikään täysin musta olekkaan mutta ei yhtään kyllä nappaa tällä hetkellä pitää sitä bileissä päällä ihan jo lämpötilankin vuoksi puhumattakaan siitä että ei vaan iske kinky mielessä. Olisi ihan kiva jos miehillä olisi muitakin tapoja päästä DCstä läpi kun alasti tai musta puku.
Hmmm olitko TAFFissa? Minusta siellä miehillä oli kovin monenmoista pukeutumista.
Olen nähnyt niin TAFFeissa kuin Mixeinkin bileissä hyvin monenmoista pukeutumista miehillä, 100% latexista timber-tyyliin ( maihinnousussaappaat, farkut, olkaimet ja vyö, flanellipaita ). Voin kyllä olla huono ottamaan kantaa tähän asiaan, kun löydän bilevaatteet aina vaatekaapistani .... sekoittelen niitä vain omituisesti mutta mukavasti.

Niin ja todettakoon etteivät Mixein bileet ole dc, vaikka väki pukeutuukin.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #52 : 20.09.2016, 14:19 »
Miksi seksuaalisten mieltymysteni pitäisi olla jotenkin julkinen asia? Eikö enää siveellisyys ole normaalia käytöstä?

Onko siveellisyys jotenkin tavoiteltava itseisarvo? Miksi?

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #53 : 20.09.2016, 14:35 »
Miksi seksuaalisten mieltymysteni pitäisi olla jotenkin julkinen asia? Eikö enää siveellisyys ole normaalia käytöstä?

Onko siveellisyys jotenkin tavoiteltava itseisarvo? Miksi?
Onko se jotenkin epäsuotavaa?

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #54 : 20.09.2016, 15:34 »
Älä väistele kysymystä. Sinä esitit, että siveellisyys on "normaalia käytöstä", eli jotenkin kaikille ihmisille yleispätevä arvo. Esitä perustelut, miksi tämä olisi totta. Samalla voisit määritellä, mitä mielestäsi siveellisyyteen kuuluu.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #55 : 20.09.2016, 22:28 »
Moneen otteeseen olen miettinyt samaa ja eräässä vaiheessa tein itsekin blogi kirjoituksen liittyen polyamoriaan ja vapaaseen suhteeseen. Päätin kirjoituksen sanomalla että edustitpa ihan mitä tahansa suuntausta, seksuaalisuutta yms. Pääasia on se että olet onnellinen sellaisessa suhteessa/elämäntilanteessa missä olet, ja että annat toisten elää ja et vahingoita ketään. Valitettavasti kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta. Olen itse todistanut vierestä sitä kun kaveria on hakattu, haukuttu ja laitettu jopa sairaala kuntoon sen takia mitä on, tässä tapauksessa kyse oli trans-seksuaalista naisesta.

Suomessa onneksi on sen verran hyvä tilanne, että useimmiten itseään ei tarvitse piilotella, mutta jos tilanne on se että olet varma siitä, että tulet kokemaan väkivaltaa, vahvaa hyljeksintää tai muutoin kärsisit sen takia, voi olla parempi odottaa että pääset omillesi (mikäli olet teini-ikäinen ja asut kotona) tai ympäristöön jossa olet turvassa. On turhaa alkaa leikkimään marttyyria, sillä se ei auta ketään, vähiten itseäsi. BoyInABand teki myös kappaleen tästä, nimeltään Spectrum. Suosittelen tsekkaamaan.

talvenjäähile

  • Vieras
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #56 : 21.09.2016, 16:07 »
Seuraavaksi nousee mieleen ne bileet, joissa kaikilla oli niin mukavaa. Siitäkin huolimatta että hyväksyvä ja avoimuuteen kannustava ilmapiiri luodaan sillä, että pakotetaan kaikki pukeutumaan silleen OIKEALLA tavalla kinkysti, ettei niillä jotka on pukeutuneet perversseiksi tulisi niin hassu olo. Ai niin joo...
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Suomessa taitaa olla yhdet ainoat bileet vuodessa, joissa on dc. Tai ei siis edes joka vuosi... Eikä se mun mielestäni ole pakottamista, jos toivotaan osallistujilta sen verran kunnioitusta, että osoittaa edes jotenkin ottaneensa huomioon dress coden. Esim. useimmilta miehiltä löytyy se juhlava puku kaapista ja oman kokemukseni mukaan sellaisesta naisetkin pitävät. Dress code on vuosien saatossa löystynyt niin, että tällaiset vanhentuneet ajatukset sen tiukkuudesta voisi jo heittää roskakoppaan.


Onko taas oletuksena se että bileissä käyvät pelkästään heteromiehet ja -naiset? Mitä jos toinen mies inspiroituisikin miehen puvusta? Ilmeisen pelottava ajatus että saattaisi törmätä muihin kuin heteroihin... Dc rajaa bileisiin osallistuvat tiettyyn kategoriaan, sen voi nähdä elitistisenä. Toisaalta jos halutaan vain tarkasti valikoidut yksilöt paikalle niin silloin se varmasti toimii, samoilla periaatteilla kuin jotkut yksityisklubit. Jos taas halutaan edistää ihmisten vapaata ilmaisua ja sallia kaikkien ihmisten osallistuminen sekä laajentaa bileiden ja skenen osallistujakuntaa, tietoisuutta aiheesta ja sitä kautta yleistä hyväksyttävyyttä niin tiukat pukukoodit jättävät suuren joukon ihmisiä ulos ja toimivat itseään vastaan. No, en käy bileissä joten ei siltä osin ole ongelma mutta yleisellä tasolla ällistyttää.   

On kuitenkin käsittämätöntä miten binäärisen sukupuolittavasti dc vaikuttaa rakentuvan; jos mies pukeutuu pukuun se on ok, jos taas ihminen pukeutuu se ei mene läpi, jos mies pukeutuu mihin tahansa mekkoon se on ok, jos ihminen pukeutuu mekkoon se ei mene läpi. Dc vaikuttaa tiukemmalta kinkybileissä kuin Linnan juhlissa. Odotan sitä päivää jolloin linnassa vilahtaa jokin kliseinen kinkyasu.

Lähes kaikkien bileiden dc vaikuttaa toistavan patriarkaalista cisteemiä. Samoin kuin koko kinkyskene ja se mitä siitä näkyy ulospäin. Sen takia olisi hienoa jos julkikinkyissä olisi mahdollisimman erilaisia ihmisiä ja myös monimuotoisesti sukupuolikategorioiden sisä- ja ulkopuolelta. Helposti bdsm typistyy mielikuviin PVC:stä, nahkasta ja hakkaus ym. kidutusvälineistä. Ehkä se onkin sitä suurimmalle osalle mutta olisi virkistävää jos ulospäin näkyisi enemmän eri vivahteita.

Varmaan paljon julki vai kaappi oleminen riippuu siitä mitä ja miten tekee sekä kenen kanssa. Jos bdsm on pelkkää seksiä, on melko loogista että se kuuluu useimmille pitkälle yksityiselämän puolelle niin kuin mikä tahansa muukin seksielämä. Jos kinkyily taas on enimmäkseen yksi taidemuoto muiden joukossa, niin kuin omalla kohdalla on, sitä haluaa tehdä enemmän tai vähemmän julkisesti koska taiteensa haluaa yleensä esille. Toisin sanoen jos kinkyilyyn ei liity paljoa yksityisiä ja salattavia asioita, voi hyvin olla sitä julkisesti. Yksityiset puolet voi silti pitää itsellään jos niin haluaa, edellyttäen että niitä ei ole levitellyt ympäri foorumeita ja puhunut joka toiselle vastaantulijalle.

Mikään ei kuitenkaan estä olemasta seksielämänsä osalta avoin jos sitä haluaa, se on jokaisen oma valinta. Siveellisyyden voisi ajatella olevan kiinni siitä missä kontekstissa ja tilanteissa asian tuo esille ja kenelle. Myös se miten hyvin osaa asiansa selittää, määrittää varmasti julkaisukynnystä. Jos on hyvä ilmaisemaan itseään puhumalla niin saattaisi kuvitella olevan melko helppoa puhua aremmistakin aiheista. En varmaan itse puhuisi omasta kinkyilystäni kovinkaan paljoa muuta kuin kysyttäessä ja jos tulisi vastaan jokin häiritsevä kommentti johon olisi "välttämätöntä" vastata, koska olen yleensäkin huono selittämään asioita livenä.

Turvallisuus on yksi pointti ja on totta että kaikille ei ole turvallista omassa ympäristössään olla julkisesti kaikkea mitä ehkä haluaisi avoimesti olla. Siinä kuitenkin taas mennään takaisin alkuperäiseen kysymykseen siitä miten salassa pidettävistä ja "poikkeavista" asioista pikku hiljaa tulee yleisimmin hyväksyttyjä vaikka se tapahtuisi marttyyriuden kautta. Aina parempi jos muulla tavoin mutta joskus asioiden edistäminen vaatii uhrautumista yksilötasolla vaikkei se ko. yksilöä sillä hetkellä hyödyttäisikään. Muutos lähtee yksilöistä.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2016, 16:34 kirjoittanut talvenjäähile »

balthazar

  • Vieras
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #57 : 21.09.2016, 17:16 »
Seuraavaksi nousee mieleen ne bileet, joissa kaikilla oli niin mukavaa. Siitäkin huolimatta että hyväksyvä ja avoimuuteen kannustava ilmapiiri luodaan sillä, että pakotetaan kaikki pukeutumaan silleen OIKEALLA tavalla kinkysti, ettei niillä jotka on pukeutuneet perversseiksi tulisi niin hassu olo. Ai niin joo...
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Suomessa taitaa olla yhdet ainoat bileet vuodessa, joissa on dc. Tai ei siis edes joka vuosi... Eikä se mun mielestäni ole pakottamista, jos toivotaan osallistujilta sen verran kunnioitusta, että osoittaa edes jotenkin ottaneensa huomioon dress coden. Esim. useimmilta miehiltä löytyy se juhlava puku kaapista ja oman kokemukseni mukaan sellaisesta naisetkin pitävät. Dress code on vuosien saatossa löystynyt niin, että tällaiset vanhentuneet ajatukset sen tiukkuudesta voisi jo heittää roskakoppaan.
Niin, minähän en siis puhunut dresscodesta, vaan juuri tuosta "toivotaan osallistujilta sen verran kunnioitusta". Minusta mitään tapahtumaa kohtaan ei voi osoittaa suurempaa kunnioitusta, kuin tulemalla paikalle juuri sellaisena kuin haluaa itse tulla. Tapahtumat taas mielestäni eivät ole osoittaneet kunnioitusta niille, jotka kokevat olevansa kinkyjä siitä huolimatta, että tuntevat olonsa kotoisaksi lippalakissa, farkuissa ja pilottitakissa ja haluavat niissä myös saapua paikalle.

Ajattelisin, että kinkyt varmaankin hyväksyttäisiin paremmin, jollei kinkyillä olisi niin kiire sulloa itseään lokeroihin ja kaappeihin. Sitten kun piilottelun ja salamyhkäilyn sijasta keskitytään avoimuuteen ja tiedon lisäämiseen. Kyllähän se taitaa olla enemmänkin niin, että asioiden vallitseva tila halutaan säilyttää, koska itseasiassa viihdytään paremmin varjoissa.

OT: tuli mieleen sellainen hauska mielikuva parivaljakoista pimpottelemassa ihmisten ovikelloja; "hyvää päivää, haluaisitteko kuulla enemmän kinkyilystä? Meille on suotu fistaamisen lahja, alistuksen ilosanoma, dominoinnin siunaus ja kivun tuottaminen ja siitä nauttiminen ihan jokaiselle, kaikkina aikoina!"

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #58 : 21.09.2016, 18:24 »
Mielestäni tässä ketjussa on paljon turhaa kitinää DC.stä. Olen käynyt n. 3 DC bileissä vuosittain viimeisen 5 vuoden aikana ja kyllä loppujen lopuksi jokaisessa bileissä on ollut jokunen hyvin arkisesti pukeutunut. Siis sillä lailla "arkisesti" pukeutunut, että mielestäni hyvin harva voi käyttää argumenttia "ettei ole mitään päälle pantavaa" poisjäämiseen bileistä. Toisekseen ei ole tullut eteen kuin yksi tapaus jos bilettäjää pyydettiin tuunaamaan asustettaan, mutta silloin siihen oli kyllä erinomainen syy.

Aina silloin tällöin tulee eteen tapauksia jotka pohtivat onko joku asuste sopiva vai ei. Kehoitan heitä ottamaan yhteyttä bileitten järjestäjiin ja keskustelemaan asiasta. Ymmärtääkseni aina on löytynyt sopiva ratkaisu. Minusta bileet eivät saa olla, eikä olekkaan, jonkin tietyn DC kaappikansan bileet. Jos vaikka fetissinä on tuulipuku, niin ymmärtääkseni sellaisessa pääsee bileisiin.

Turussa järjestetään ainakin useita bileitä vuosittain joissa ei ole DC, mutta silti n. 90% on pukeutunut kuin tilaisuus olisi DC.  Tällaiset tilaisuudethan on oivia mahdollisuuksia tulla vaikka speedot jalassa ja piiska kaulassa.

On sitten kyseessä Linnan juhlat, DC kinkybileet tai mummun synttärit, niin järjestävä taho joka tapauksessa asettaa jonkinmoiset raamit juhlilleen. Jos se sitten ei sovi omaan flowhun, eikä edellä kerrotut vinkit auta, niin aina voi kurkata myös peiliin.

Yst. Terv.
-Karwis




Tetris

  • Vieras
Vs: Kaappikansa kauhun vallassa
« Vastaus #59 : 21.09.2016, 20:57 »
Hieno avaus, Pikkusisko, ja aina yhtä tärkeästä aiheesta.

Tässä ketjussa on paljon puhuttu siitä, että miksi kenenkään pitäisi levitellä omaa intiimiä seksielämäänsä muille. Se onkin kysymys, johon on helppo vastata, että ei pidäkään. Ei sellaista voi vaatia.

Itse koen kinkyyteni paljon laajemmin kuin seksihommiksi:
- Nykyään lähes kaikki ystäväni ovat kinkyjä, ja näen heitä muissakin merkeissä kuin pervoiluissa. Ostoksilla, synttärijuhlissa, mökillä.. jopa perhetapahtumissa.
- Käyn yksin tai mieheni ja/tai tyttöystäväni kanssa melkein joka viikko jossain kinkyilyyn, queer-elämään, köysisidontaan, polyamoriaan tms. liittyvässä tapahtumassa.
- Olen aktiivisesti mukana yhden kinky-yhdistyksen hallituksessa sisältäen kaikenlaista tapahtumien järjestelyä, yhteydenpitoa, esillä oloa.
- Olen siitä onnellisessa asemassa, että olen voinut valita työkaverini itse, ja heidän kanssaan puhun avoimesti kinkyasioista.

Kaiken tämän lomassa ehtii sitten aina silloin tällöin harrastamaan jopa kinkyä seksiäkin! :D

Olen kohdallani miettinyt paljonkin kaappiasioita ja pikku hiljaa olen tullut yhä enemmän ulos. Kertaakaan usean vuoden ajalla mikään ei ole romahtanut, eikä paskaa ole alkanut sataa niskaan.
Minut tuntevat tietävät, etten todella ole ensimmäisenä puhumassa intiimeistä asioistani, etenkään vaniljoille. Hyvin hys-hys olen. Julkituloni on enemmänkin sitä, etten kamalan huolellisesti kätke jälkiäni esim. Facebookissa tykkäillessäni kinkytapahtumista, tai että pystyn aivan hyvin edustamaan omin kasvoin yhdistystämme messuilla, kursseilla yms. Kaupungilla kuljen seuramme logo rinnassa - ketkä tietävät, tietävät.

Tällaista.

P.s. Myös Karwanaaman tapaisten henkilöiden seura saman yhdistyksen piirissä auttaa meitä muitakin ottamaan rennommin. Kiitos hänelle ja kaltaisilleen yhteisestä tsempistä!
« Viimeksi muokattu: 21.09.2016, 22:44 kirjoittanut Tetris »