Äänestys

Deittipuoli pitäisi mielestäni..

.. sijaita vain julkisella puolella (kaikkien nähtävissä, kuten nykyisin)
11 (16.2%)
.. sijaita vain VIP-puolella (vain rekisteröityneiden käyttäjien nähtävissä)
20 (29.4%)
.. sijaita omina alueina sekä julkisella että VIP-puolella
33 (48.5%)
.. lopettaa kannattamattomana
4 (5.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

Kirjoittaja Aihe: Deittipuoli VIP-tilaan?  (Luettu 16918 kertaa)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #30 : 11.10.2011, 21:32 »
Yksi deittiosio riittää mainiosti. Oli se sitten siellä eli täällä. Selkeintä kaikille, helpointa löytää.

Koo

  • Vieras
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #31 : 11.10.2011, 21:37 »
Onpas tämä totinen ja kiistaa-aiheuttava asia, huh  O:-)

En muista mitä vaihtoehtoja äänestyksessä oli, mutta tuskin sitä minkä valitsisin, eli minun puolestani deitti-ilmoituksia voisi laittaa ihan minne lystää. Miksikö? Siksi koska se olisi piristävää ja se vastaa ajatustani ilmaisunvapaudesta,  ja ehkä deitti-ilmojen tekijät joutuisivat panostamaan enemmän saadakseen ilmoituksensa erottumaan ketjun muusta sisällöstä?

Tosin pakko sanoa, että minusta noihin ilmoituksiin on panostettu nyt jo todella paljon ja usein tulen lähes surulliseksi siitä ettei minulla ole vyötäröä, en ole Miss Elovena, en asu isossa kaupungissa tai itärajalla, en ole tositarkoituksella liikkeellä, en leiki tyttöjen kanssa enkä potki palleja eikä minulla näin ollen ole mitään saumaa vastailla ilmoituksiin joita on pieteetillä ja sydänverellä tehty....


Hasse.W

  • Vieras
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #32 : 11.10.2011, 21:48 »
Tässä viisaampien mietittäväksi. :-X

quattroverde

Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #33 : 11.10.2011, 22:22 »
Tässä viisaampien mietittäväksi. :-X

Hasse ratkaisi ongelman hyvin...

Jos osais vääntää bittiä... niin seuranhakuilmoitukseen kaksi ruksin paikkaa (mahdollisuus yhteen tai kahteen ruksiin)
Julkinen/VIP
Säästyis kirjoittamisen tai kopiomisen vaiva  O:-)

Queena

  • Vieras
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #34 : 11.10.2011, 22:30 »
Tässä viisaampien mietittäväksi. :-X

Täähän on ihan kiva ratkaisu, jos foorumi joustaa siihen että kaikille avoimella alueella on vain rekisteröityneille tarkoitettua sisältöä, tai toisinpäin. Luulin että se ei ole mahdollista koska äänestykseen vaihtoehdoiksi annettiin, että se voi olla molemmissa omana alueenaan, tai sitten vain jommassa kummassa.

Axis

  • Vieras
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #35 : 11.10.2011, 22:44 »
En ymmärrä miten seuranhakua edistäisi se, että deitti-ilmoituksen näkyvyyden rajoittaisi sisäänkirjaantuneille jäsenille. Mitä laajempi näkyvyys ilmoituksella on, sitä todennäköisemmin joku kiinnostava tyyppi sen käy lukemassa ja vastaa siihen. Vai onko näkyvyydestä jotain haittaa?


FatamorgaNa

  • Vieras
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #36 : 12.10.2011, 02:48 »
Jos mä tarttisin laittaa deitti-ilmoa, niin ehdottomasti avoimelle alueelle. Johan nää scenen tyypit on nähty? Ja jos joku sattuisi kiinnostamaan niin ite laittaisin viestiä "rupeeks mulle?".

Yleiseltä puolelta vois haaviin tarttua joku nyyppä jonka sais ihan ite turmella.. :P ::)

isabella

Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #37 : 12.10.2011, 06:46 »
Nyt on pakko sanoa että en ymmärrä... Ihmiset ovat kuitenkin täällä nikeillä. Jos ilmossaan ei kerro osoitettaan, puhelinnumeroaan tai sotuaan niin miksi se ei saa sijaita julkisella puolella? Pelkäävätkö ihmiset että joku ei-pervo tuttu näkee sen? Mutta mistä kukaan edes tietäisi että tässä on nyt kyse naapurin Maijasta?

Minun puolestani siis deitti-ilmot sijaitkoon ihan missä vaan, rupesi vaan mietityttämään :)

Mr.Inathu

Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #38 : 12.10.2011, 12:11 »
Tjaa, itsekin kyllä panostaisin palstan sekavoittamisen sijaan tuon profiilin jatkokehittämiseen.

Laitetaan suppeampaan ja kaaaaaaaattavampaan osaan jaettu, indeksoitua dataa tuottava, ominaisuus-, kokemus- ja mielenkiintolomake vapaaehtoiseksi osaksi profiilia. Laajennetaan sitten hieman profiilia seuranhaun indeksoimiseen tarvittavilla kysymyksillä ja tarjotaan rekisteröityneille käyttäjille "Deittihakukone"-palvelu seuran etsimiseen profiilien kautta...
Ja ehkä vielä joku "My Perfect Match" -nappula siihen sivuun ;)

Ja näiden profiilien mainostamiseksi voi sitten kukin halutessaan laittaa julkiselle palstalle oman "mainostekstinsä" huokutellakseen uusia käyttäjiä kirjautumaan saitille... Tai jollei luota profiilinsa löytyvän hakukoneella.

Teknisesti ei ole paha rasti, mutta edellyttää tietysti profiilien ja lomakkeiden sisällön ja rakenteen määrittelyä sekä mahdollisesti hakukoneen osalta palstasoftan kevyttä räätälöintiä.

BTW, itse myös luopuisin koko VIP-osiosta ja muuttaisin foorumin rakenteen loogisemmaksi. Keskustelun aloittaja sitten aloittaessaan uutta keskustelua, päättäisi onko ko keskustelu avoin ja kaikille näkyvissä vai näytetäänkö se ainoastaan sisään kirjautuneille käyttäjille.

-Mr.Inathu

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #39 : 12.10.2011, 14:26 »
jo kuopatussa ? varmuudeksi kysymysmerkki leikkikehässä, oli toimiva tuommoinen systeemi tyliin sinun profiilisi sopii 87% liisan kanssa,edelytti tietty "mieltymys lomakkeen täyttöä",sitten siinä vielä jaoteltiin 100% osuma eli Liisa on Domina ja hakija on sub ja oikeaa sukupuolta,,,,no kai joku lie vielä kuvioissa joka vääntäs vastaavan tänne luulen että kannatusta olisi. taas gallupin paikka :))

Immortal

  • Vieras
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #40 : 12.10.2011, 15:52 »
Laitanpas lusikkani tähän(kin) soppaan ja totean että minulle on ihan sama missä ne deitti-ilmot ovat.
Kiitos ja heihei.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #41 : 12.10.2011, 16:29 »
Mulle kans ihan sama missä ovat...mutta!!! Koska suositukset ja "kommentointi" on sallittua deitti-ilmoissa...silloin olisi kai syytä harkita niiden siirtämistä VIP-tilaan.Jos jtn negatiivistä ilmaantuu jonkun deitti-ilmoon kommentointina..se sitten nykytilassa näkyis kaikille satunnaisille kävijöille?

Viridian

Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #42 : 12.10.2011, 17:54 »
Ajatelkaa nyt tilanne, henkilö tulee foorumille ja tarkoitus on etsiä seuraa. Hän menee foorumille ja huomaa deittipalstan, selaa ilmoituksia ja vastaa niihin. Jos hän ei ole aktiivinen foorumin käyttäjä, hän tuskin koskaan alkaa etsimään toista deittipalstaa foorumilta jo yhden löydettyään. Syy on se että ei ole loogista jatkaa deittipalstan etsintää jos jo yhden löysi.

Eikö ole loogista? Paljon loogisempaa on selata uusia viestejä, deittipalstan ilmoittajien muita kirjoituksia, foorumin kirjoituksia yleisellä tasolla, ja mikäli on rekisteröitynyt, vilkaista joskus ihan piruuttaan mitä kaikkia osastoja niitä onkaan.

Enemmän minusta tuntuu, että jollakulla on nyt hinku löytää joku syy vastustaa, ja siinä sivussa tuomita ainoiksi hyviksi perusteiksi "loogiset syyt". Jos etsitään asioihin, ja siihen miksi jokin on kivaa loogisia syitä, niin voidaan samantien jättää suurin osa koko tämänkin baarin toimialasta tekemättä ja kokematta.

Minulla on looginen syy laittaa deitti-ilmoni vain jäsenten alueelle, jos sellainen mahdollisuus olisi: Se on se, että en kaipaa vastaamaan ihmisiä, jotka hakevat foorumilta ainoastaan deitti-ilmoja. Samoin, Viridian ei ole täysin anonyymi nikki. Siksi minulle riittää aivan hyvin, että ne jotka ovat sentään sen verran samassa veneessä, että ovat vaivautuneet rekisteröimään oman nikkinsä, näkevät mitä ja ketä haen sitten, kun seuraavan kerran taas haen. Olen tosin laittanut joskus deitti-ilmon Tuntemattomaan, mitä voi lukea rekisteröitymättä. Eli ei se mikään kynnyskysymys ole.

Vastasinkin, että molemmissa voi hyvin olla osasto, silloin kukin voi valita sen tavan, joka itselle sopii paremmin. Eli yksi looginen syy lisää: valinnanvapaus.

Mutta en olisi millään arvannut, että se oikealla osastolla pysyminen ja aiheessa pysyminen on elämää suurempi asia. Ilmeisesti sitten on.

Vir

Queena

  • Vieras
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #43 : 12.10.2011, 19:36 »
Ajatelkaa nyt tilanne, henkilö tulee foorumille ja tarkoitus on etsiä seuraa. Hän menee foorumille ja huomaa deittipalstan, selaa ilmoituksia ja vastaa niihin. Jos hän ei ole aktiivinen foorumin käyttäjä, hän tuskin koskaan alkaa etsimään toista deittipalstaa foorumilta jo yhden löydettyään. Syy on se että ei ole loogista jatkaa deittipalstan etsintää jos jo yhden löysi.

Eikö ole loogista? Paljon loogisempaa on selata uusia viestejä, deittipalstan ilmoittajien muita kirjoituksia, foorumin kirjoituksia yleisellä tasolla, ja mikäli on rekisteröitynyt, vilkaista joskus ihan piruuttaan mitä kaikkia osastoja niitä onkaan.

Enemmän minusta tuntuu, että jollakulla on nyt hinku löytää joku syy vastustaa, ja siinä sivussa tuomita ainoiksi hyviksi perusteiksi "loogiset syyt". Jos etsitään asioihin, ja siihen miksi jokin on kivaa loogisia syitä, niin voidaan samantien jättää suurin osa koko tämänkin baarin toimialasta tekemättä ja kokematta.

Minulla on looginen syy laittaa deitti-ilmoni vain jäsenten alueelle, jos sellainen mahdollisuus olisi: Se on se, että en kaipaa vastaamaan ihmisiä, jotka hakevat foorumilta ainoastaan deitti-ilmoja. Samoin, Viridian ei ole täysin anonyymi nikki. Siksi minulle riittää aivan hyvin, että ne jotka ovat sentään sen verran samassa veneessä, että ovat vaivautuneet rekisteröimään oman nikkinsä, näkevät mitä ja ketä haen sitten, kun seuraavan kerran taas haen. Olen tosin laittanut joskus deitti-ilmon Tuntemattomaan, mitä voi lukea rekisteröitymättä. Eli ei se mikään kynnyskysymys ole.

Vastasinkin, että molemmissa voi hyvin olla osasto, silloin kukin voi valita sen tavan, joka itselle sopii paremmin. Eli yksi looginen syy lisää: valinnanvapaus.

Mutta en olisi millään arvannut, että se oikealla osastolla pysyminen ja aiheessa pysyminen on elämää suurempi asia. Ilmeisesti sitten on.

Vir

Hyviä pointteja. Esittelet myös yhden tavan käyttää foorumia, mutta kaikki eivät varmaankaan käytä samalla tavalla. Koska käyttäjiä on erilaisia, tieto kannattaa mielestäni järjestellä foorumille siten että sen löytäminen on helppoa kaikille. Tässä tapauksessa tieto on tietoa siitä kuka etsii seuraa. Vaikka foorumin ei ole tarkoitus olla kaikin tavoin looginen, tai sisällön jollain tavalla vakavaa, se ei tarkoita sitä etteikö käyttöliittymä ja tiedon organisointi voisi olla loogisella tavalla toteutettu siten, että foorumin käyttö on helppoa kaikenlaisille ihmisille. Voihan tavallaan sekin olla kivaa, jos vaikka hylätään kaikki kategoriat ja laitetaan kaikki viestit yhteen pötköön saman otsikon alle, ainakaan ei pyrittäisi silloin rajoittamaan valinnanvapautta?

Ymmärrän syysi siihen että et halua deittiä laittaa julkiselle puolelle, jos nimimerkkisi on sellainen että sinut siitä tunnistaa. Perustelit sen ihan hyvin. En kuitenkaan ymmärrä täysin että keneltä vastauksia deitti-ilmoitukseen odotetaan, jos ei niiltä jotka nimenomaan etsivät seuraa ja selaavat deitti-ilmoituksia. Jos kaipaa vastauksia aktiivisilta foorumilaisilta tai sellaisilta, jotka ovat vaikka kiinnostuneita lukemaan foorumia, voi nämä asiat varmasti mainita ilmoituksen kriteereissä ja jättää vastaamatta niille jotka selkeästi olivat rekisteröityneet päivää aiemmin eivätkä olleet koskaan mitään foorumille esimerkiksi kirjoittaneet. Käsittääkseni vastauksien valtava määrä ei ole ollut vielä toistaiseksi ongelma kenellekkään.

Asia ei ole minulle elämää suurempi, olen yrittänyt sitä tuoda ilmi jo edellisissä viesteissäni. Olen yrittänyt kertoa oman mielipiteeni siitä, mikä olisi hyvä lähestymistapa asiaan, ja olen myös mielestäni perustellut sitä ihan hyvin.  Ei minulla kuitenkaan ole harhaista kuvaa siitä että minun mielipiteeni tai näkemykseni olisivat ainoita oikeita. Eikä minulla ole mitään hinkua vastustaa asioita noin yleisesti. Kuitenkin olen foorumin käyttäjä, ja katson oikeudekseni tuoda esille mielipiteeni siitä miten asioita kannattaisi tehdä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Deittipuoli VIP-tilaan?
« Vastaus #44 : 12.10.2011, 20:02 »
Asia ei ole minulle elämää suurempi, olen yrittänyt sitä tuoda ilmi jo edellisissä viesteissäni. Olen yrittänyt kertoa oman mielipiteeni siitä, mikä olisi hyvä lähestymistapa asiaan, ja olen myös mielestäni perustellut sitä ihan hyvin.  Ei minulla kuitenkaan ole harhaista kuvaa siitä että minun mielipiteeni tai näkemykseni olisivat ainoita oikeita. Eikä minulla ole mitään hinkua vastustaa asioita noin yleisesti. Kuitenkin olen foorumin käyttäjä, ja katson oikeudekseni tuoda esille mielipiteeni siitä miten asioita kannattaisi tehdä.
Älä suotta pyydä anteeksi olemassaoloasi, ja sitä että sinulla on mielipiteitä + rohkeutta tuoda ne esiin. Ei kukaan täällä ole ihmistä kummempi. Ei hyvässä, eikä pahassa.