Aula - kaikille avoimet alueet > Lounge

Onko lapsia haluava subnainen pelottava asia?

<< < (2/19) > >>

Perhonen89:

--- Lainaus käyttäjältä: Kinkynautti - 01.01.2017, 18:05 ---Oma perstuntumani on, että nykyään ylipäätään harvempi tuntuu haluavan lapsia. Ei sillä välttämättä ole tekemistä kinkyyden kannalta.
Kyllä kinkyjen joukossakin on porukkaa, joka mielellään perustaisi jossain vaiheessa perhettä.

--- Lainaus päättyy ---

Tämän olen kans pistänyt merkille ja ei siinä mitään, mun tehtäväni ei ole arvostella heitä, jotka eivät lapsia halua. :) monellahan taitaa olla syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen huoli maapallon liiallisesta väkimäärästä ja se, että ilman lapsia suhteen ajatellaan olevan helpompaa ja mukavampaa kuin jos olisi lapsia.

Kumikuono:
Ei lapset useitakaan miehiä pelota. Hieman iäkkäämmät miehet joilla on jo lapsia, eivät niitä useinmiten vaan enää halua. Nuoremmat lapsettomat miehet rakastuessaan useinmiten haluavat lapsia.

Meeri:

--- Lainaus käyttäjältä: Kumikuono - 01.01.2017, 18:14 ---Nuoremmat lapsettomat miehet rakastuessaan useinmiten haluavat lapsia.

--- Lainaus päättyy ---

Näinhän se. Moni sanoo heti alkuun että ei lapsia tai avioliittoa, mutta kummasti se mieli muuttuu kun unelmien kumppani tulee vastaan. Montahan kertaa muakin kosineet nää "ei ikinä naimisiin" miehet.
Eli mun mielestä ihmiset edelleen haluavat lapsia, mut eivät kenen kanssa tahansa.

Isrika:

--- Lainaus käyttäjältä: MissMary - 01.01.2017, 18:44 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kumikuono - 01.01.2017, 18:14 ---Nuoremmat lapsettomat miehet rakastuessaan useinmiten haluavat lapsia.

--- Lainaus päättyy ---

Näinhän se. Moni sanoo heti alkuun että ei lapsia tai avioliittoa, mutta kummasti se mieli muuttuu kun unelmien kumppani tulee vastaan. Montahan kertaa muakin kosineet nää "ei ikinä naimisiin" miehet.
Eli mun mielestä ihmiset edelleen haluavat lapsia, mut eivät kenen kanssa tahansa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuohon pointtiin vielä lisää sen, että kun heti deitti-ilmossa mainitaan ne lapset, se luo herkästi mielikuvan, että tässä mennään nyt lapsenhankinnan ehdoilla ja tarkoitus on vain löytää tuleville lapsille isä. Se saattaa karkottaa niitä, jotka haluavat rauhassa tutustua ja katsoa mihin homma menee. Vaikka yhtälailla heillä olisikin se lasten hankinta mielessä, sitten tulevaisuudessa. Ja varsinkin niitä karkottaa, jotka eivät ole uhranneet ajatuksia paljon lasten hankinnalle tai eivät ole varmoja. Näistä tapauksista suurin osa sitten rakastuessaan ja pariutuessaan juuri haluavat lapsia.

pikkusisko:
Minusta mikä tahansa jo tapaamatta valittu suunta suhteelle on pelottava asia itsessään. Mitä perheen perustamiseen tulee, niin ymmärrän kyllä sen, että joillekin se on yksi elämän tavoitteista, mutta myös sen että sen tavoitteen heti kättelyssä ilmi tuominen voi tosiaan ajaa monet potentiaaliset partnerit pakoon. Jos sen kääntää toisin päin, niin mikäli minulle olisi tehty jo tutustumisvaiheessa selväksi että lapsia on jossain vaiheessa tultava, olisin saanut paskahalvauksen - riippumatta siitä, olisinko pohjimmiltani halunnut itse samaa vai en. Olisi tullut olo, että minua pidetään vain siitostammana, jonakuna riittävän sopivana täyttämään rooli jonkun toisen käsikirjoittamassa näytelmässä, sen sijaan että minut olisi kohdattu kokonaan omana itsenäni. Sitä paitsi se lasten saaminen ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, vaikka halua molemmin puolin olisikin. Mitäs sitten tehdään, jos siihen tarkoin valikoidusti vaalittuun suhteeseen ei vauvoja siunaannukaan..?

Saatan olla myös ihan pikkuisen kyyninen, koska olen nähnyt niin paljon niitä ihmisiä joille se kiiltokuvamainen perheidylli ei ole ollenkaan tuonutkaan sitä onnea, jota sillä on tavoiteltu. Perinteisissä perhearvoissa ei ole yhtään mitään vikaa, mutta minun mielestäni sen kahden ihmisen välisen rakkauden on vain tultava ensin, jotta se auvoisa perheonni kaikkine kamaluuksineen voisi joskus koittaa. Jos on koittaakseen.

Mutta hieno asia sinänsä, että tietää mitä tahtoo eikä lähde sellaiseen mikä ei tule mahdollisuutta siihen tarjoamaan :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta