Kirjoittaja Aihe: "naismaiset" luonteenpiirteet miehellä..onko se aina huono asia?  (Luettu 7317 kertaa)

Icebug85

  • Vieras
Olen luonteeltani sellainen, että analysoin ehkä tavallista syvemmin sen mitä minulle sanotaan tai kirjoitetaan ja näinollen teen tietynlaisia tulkintoja ja esitän jatkokysymyksiä jos vähänkään näen aihetta selvittää toisen osapuolen ajatuksia. Minulle on tämän luonteenpiirteen vuoksi sanottu "olet naismainen"
 Nyt ajattelin kysellä miten tällainen ominaisuus mielestänne vaikuttaa? Onko se lähtökohtaisesti huono ominaisuus?

 Tarkennettakoon, että kysyn tätä heteromiehenä ilman mitään BDSM-juttuja. En toki halua rajata mitenkään keskustelua joten antakaa vapaasti ajatuksenne julki.

Matsina

  • Vieras
Se pitääkö tuota hyvänä vai huono omaisuutena miehelle varmaan riippuu aika paljon kulttuuritaustastakin. Asuin joskus Vaasassa ja sen muutaman vuoden päättelyn perusteella tulin siihen tulokseen, että pohjalaisten miesten keskuudessa taidetaan arvostaa sellaista uhoamista ja öyhöttämistä enemmän kuin kykyä kuunnella mitä se toinen oikeasti sanoo. Anteeksi jos loukkasin pohjalaisia tunteitasi :D Tällaiselle karjalaiset juuret omaavalle pk-seudulla kasvaneelle naisihmisille se oli aika noh... ahdistava paikka. Siihen kun vielä lisätään se, että kuulun uskonnolliseen vähemmistöön niin meininki meni välillä jopa pelottavaksi. En siis mitenkään tuo uskonnollista taustaani esiin, mutta jos joudun kuuntelemaan loukkaavia vitsejä niin kyllä siitä sanon. Etenkin Etelä-Pohjanmaa vaikuttaa olevan sellainen yhden totuuden paikka, jossa etenkin miehille tarjotaan vain sitä yhtä roolia.

En usko, että tuo ominaisuutesi on jotenkin sukupuolisidonnainen juttu vaan osoitus siitä että olet syvällinen ihminen joita kiinnostaa muidenkin ihmisten ajatukset. Minäkin olen sellainen, mutta kun olen nainen niin eipä tuo ole ainakaan parisuhdemarkkinoilla haitannut. Jos sitä miettii miehen ominaisuutena niin ongelmaksi se varmaan muodostuu vain silloin jos se johtaa ikuisiin jahkailuihin todellisuudella syvimmästä oletuksesta eikä mistään tule koskaan valmista.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Onko se koskaan huono asia? Ei muiden kuin misogynistien mielestä. Jos käytetään ilmaisua "olet naismainen" kritisoivassa/loukkaavassa tarkoituksessa, siinä tehdään oletus että naismaiset piirteet tekee miehestä "huonomman", ja siis laajemmin että miehet on parempia kuin naiset. Vähän samaa kuin käyttäisi sanaa "homo" loukkauksena. Kokonaisuudessaan siinä yritetään arvottaa "normaalista" äijämäisestä miestyypistä poikkeavat huonommiksi. Kannattaa jättää tämä ajattelutapa roskakuoppaan minne se kuuluukin. Miehellä voi olla "naismaisia" piirteitä (mitä nekin tarkalleen on?), se on erilaista muttei missään nimessä huonoa.

DareDoll

  • Vieras
Makuasioista ei voi kiistellä  :)
Itseäni feminiiniset piirteet miehessä eivät kyllä haittaa, usein koen että feminiinisiä piirteitä omaavan miehen kanssa on helpompi kommunikoida kuin esim. hyvin machomaisen miehen kanssa.
Älä anna erilaisten mielipiteiden määritellä itseäsi kuitenkaan  :-*

eppkp

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 409
  • Spanko
  • Galleria
En itsekään mahdu siihen perinteiseen miehen malliin. Koulussa siitä kiusattiin. Siitä oli isoja vaikeuksia päästä yli, mutta nykyään hyväksyn itseni sellaisena kuin oon. Jos se ei jollekin kelpaa niin se on sen ongelma. Ei mun.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Kohderyhmäajattelu on olennainen puntaroitaessa mikä on huono tai hyvä asia luonteenpiirteissä.

Toisille naismaiset piirteet on miehessä kauhistus, toiset sellaisia taas jopa miltei ihannoivat. Onneksi nykyään ihminen voi valita seuransa ja elinympäristönsä vapaammin kuin aiemmin, eli on suurempi mahdollisuus löytää kaltaisiaan ihmisiä.

IKRM

poisongrrrll

  • Vieras
Ei ole olemassa naismaisia tai miesmäisiä luonteenpiirteitä. On vain sosiaalisia konstruktioita. Badamtshhh!

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Itse asiassa onko itsestä sanottujen tai kirjoitettujen asioiden tavallista syvällisempi puntaroiminen nimen omaan naismainen piirre? Itsessäni en ainakaan sitä tunnista. Ainakaan jos ympäristö on tällainen koiranleukojen luvattu maa. Joten eiköhän siinä vaikuta muut kuin sukupuoliominaisuudet.

Underworld

  • Vieras
Itse myös monessa suhteessa ylianalyyttinen. Nytkin alan analysoimaan, mitä on analyyttinen, mitä ylianlyyttinen, mitä analysoidaan ja millä motiivilla. En osaa näitä tyhjentävästi pukea sanoiksi, arvostan älykkyyttä, toisaalta myös sitä ettei jää ns lillukanvarsiin, esim liika kelailua mitä joku sanoi minusta.
Tulee mieleen lyhyt heilastelun alku erään naishenkilön kanssa parin vuoden takaa. Asioiden ruotimiselle ei todella ollut loppua. "Ai kiva olla minun seurassa? Miksi? Miten koet, että minä koen, että sinulla on kivaa? Miettinyt että minullakin kivaa, mutta miksi ja millä motivaatiolla..." huoh

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1382
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Ei, jos kyseistä olentoa aikoo panna.....

Kelpie

  • Vieras
Ei ole olemassa naismaisia tai miesmäisiä luonteenpiirteitä. On vain sosiaalisia konstruktioita. Badamtshhh!
Syntyessään luonteenpiirteitä ei vielä ole, nopeasti kuitenkin lelujen ja leikkien myötä muovataan lapsille käsitykset sukupuoliriippuvaisista luonteenpiirteistä.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Ei ole olemassa naismaisia tai miesmäisiä luonteenpiirteitä. On vain sosiaalisia konstruktioita. Badamtshhh!

Juurikin niin.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
jos haluaa olla " katu-uskottava " sissy niistä on jopa hyötyä muitten osalta mielipide kysymys mutta alle 100kg punnitaan neuvolassa =)

Underworld

  • Vieras
Ei parempaa tai huonompaa, monessa suhteessa erilainen mieli miehellä ja naisella kyllä on, in my humble opinion
« Viimeksi muokattu: 02.01.2017, 15:20 kirjoittanut Underworld »

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Jos jokin askarruttaa mieltä, on siitä aina hyvä kysyä. Ja se on erittäin positiivinen piirre jos kysymyksen esittää neutraalisti. Jos kysymys on aseteltu tavalla, että se sylkäistään karvat pystyssä sähisten,  syytellen, ei se kovin positiivinen piirre ole silloin.
Ei miehellä eikä naisella. Nämä ei ole sukupuolisidonnaisia asioita mielestäni.

Asioiden analysointi on myös hyvästä, mutta jos kaiken analysoi aina hyökkäykseksi,  negatiiviseksi kommentiksi tms niin sellaisen henkilön kanssa on raskas kommunikoida, koska joutuu alkaa miettiä liian tarkasti, miten sanansa asettelee,  ettei varmastikaan loukkaa toista.
Näin netissä tekstin sävyt kun ei tule kovin herkästi esille, varsinkaan jos ei käytä hymiöitä tms ilmaisemaan sitä mitä yrittää sanoa. Esim sarkasmi ventovieraiden kesken voi olla hankalaa. Jos henkilö on sitte vielä helposti väärin analysoivaa sorttia, niin herneet menee herkästi nenään.