Kirjoittaja Aihe: Torstaina 23.02 Yle puheessa tunnin keskusteluohjelma BDSM.stä  (Luettu 8563 kertaa)

Valhe

Hyvin puhuttu! Vähän shoutboxissa kuulijat valittelivat päällekäin puhumisesta, mutta itse sain kyllä ihan hyvin selvää silti.

Minähän meinasin mennä puhujaksi tuonne kans, mutta jänistin viime hetkellä. Olisivat varmaan silti ottaneet teidät puhumaan lopulta. :) Olitte juuri oikea valinta puhujiksi. Osasitte esittää asian hyvällä tavalla ja sellaisesta kulmasta, jonka minäkin voisin allekirjoittaa.

Tonya

  • Vieras
Liekö se oikeasti niin vaikeata hahmotella asioita kuten Sadismi-Masokisti-Nöyryytys-Kyykytystä-Kipu-Satuttaminen- noitahan tapahtuu kaiken aikaa,kaikkialla maailmassa.

Vaikeinta yhdistää ne konsensualismiin ja seksuaalisuuteen-
Vaikeata myös kertoa kinkyyden varjopuolista-kaikki ei mene sielläkään kuin saduissa,kuten ei vanilijassakaan..
Ei välttämättä aina kiinnosta- joskus ei ollenkaan-
Kinkyys saattaakin olla osa kaikkien ihmisten seksuaalisuutta,mutta jotkut haluavat vain olla koko elämänsä erilaisia nuoria,"turpaan tulee kuitenkin"-

Emme voi ilmeisesti koskaan unohtaa eri uskontojen oppeja seksuaalisuudesta..jotka ovat selkeydessään,varsin yksiselitteisiä. Älä homoile,äläkä vahingossa näe isäsi heppiä yms.

Toisaalta kinkyys saattaa olla aikaansa edellä,tai sitten jäljessä, hakea paikkaansa..huonoin vaihtoehto olis mielestäni jo jonkinlainen lahkoutuminen ja erinomaisuuteen tukeutuminen,fundamentalismi,kultit,johtajien palvonta yms

mary

Komppailen edellisiä, todella hyvä puhe, pilke silmäkulmassa mutta asiallisesti. Neiti E:n ääni oli <3. Kiitos!

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Oli tosi hyvä! Monipuolisesti ja mielestäni helposti lähestyttävästi kerrottu, ei liian vakavaa  :)

Maaria

  • Vieras
Sopivasti ei vakava. Hyvä juttu. Jäin miettimään, että olisipa kiva seurata keskustelua bdsm:stä, minkä tarkoitus ei olisi avata aihetta siitä tietämättömille. Siis että esim radio-ohjelma ja sen toimitetut haastattelut tai keskustelut olisivat tarkoitettu aiheesta kiinnostuneille. Olisi syvempiä haastatteluja, teemasta x keskustelua, viikon vierasta, Suomen ulkopuolmaailmasta poimittuja helmiä, yhdistysten toimintojen tai kurssien sisällöistä juttuja jne. Kun usein kaikki jutut jäävät bdsm esittelyksi niille jotka eivät ihan tiedä, mitä se on. En sitten tiedä kuinka moni Yle puhetta kuuntelisi. Minä ainakin. Tai kuka sitten pystyisi asiantuntevasti tällaista ohjelmaa säännöllisesti tuottamaan. Kiitos jokatapauksessa ohjelmassa esiintyjille

Brak

  • Vieras
Sanotaanko se suomeksi kinky vai kinki. Jos kinki, niin miten se taipuu? Kinkijä? Vähän kuin mönkijä.

Mukava ohjelma ja erinomaiset kekustelijat, mutta vähän jäi käsiteltävät teemat pintapuolisiksi.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Jäin miettimään, että olisipa kiva seurata keskustelua bdsm:stä, minkä tarkoitus ei olisi avata aihetta siitä tietämättömille. Siis että esim radio-ohjelma ja sen toimitetut haastattelut tai keskustelut olisivat tarkoitettu aiheesta kiinnostuneille. Olisi syvempiä haastatteluja, teemasta x keskustelua, viikon vierasta, Suomen ulkopuolmaailmasta poimittuja helmiä, yhdistysten toimintojen tai kurssien sisällöistä juttuja jne.

Olen joskus muinoin kuunnellut työmatkoillani lähinnä podcasteja. Joitakin etsin oikein kissojen ja koirien kanssa. Silloin yllätyin, että joistakin aiheista oli tehty melko laadukkaita, antaumuksella ja pitkäjänteisyydellä kasattuja amatöörilähetyksiä.

En tiedä, ovatko podcastit so last season, mutta näen niiden sopivan tälle aiheelle oikein hyvin. Ei ole pakko esiintyä omilla kasvoilla. Ellei halua tubettaa kaasunaamari päässä, hehee! ;)

spoiled

  • Vieras
Komppailen edellisiä. 5/5 haastattelu. Ps Nauratti, kun tää toinen juontaja totesi piiskauksen kokeilemisesta, ettei se niin pahalta tuntunut. :D Juontaja piilopervo? :D

Olen joskus ollut ammatillisesta syystä kuuntelemassa Karwanaaman aiheeseen liittyvää luentoa ja olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kinkyjä edustava luennoitsija olettaa, että kaikki kuulijat eivät ole kinkyjä (heille on varmaan joku sanakin, mutta olen uusi täällä enkä ehkä täysin tunne termejä). Se huvitti. Me haluamme olla paljastamatta itseämme töissä, ehkä tämä pätee juontajaankin.

MasterOpie

  • Vieras

Olen joskus ollut ammatillisesta syystä kuuntelemassa Karwanaaman aiheeseen liittyvää luentoa ja olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kinkyjä edustava luennoitsija olettaa, että kaikki kuulijat eivät ole kinkyjä (heille on varmaan joku sanakin, mutta olen uusi täällä enkä ehkä täysin tunne termejä). Se huvitti. Me haluamme olla paljastamatta itseämme töissä, ehkä tämä pätee juontajaankin.

Olet väärässä. En hirmuisesti oleta yleensäkään mitään ja luennoillakin yleensä aina mainitsen että tähänkin kuulijakuntaan mahtuu varmasti monenlaista kinkyä. Minut kuitenkin yleenä tilataan puhumaan odotuksella, että suurimmalla osalla kuulijoista on tieto uutta, niin en edes oikein tiedä miten jo "ennestään kinkyt" otettaisiin siinä huomioon.

Mutta hyvä että huvituit.

Yst. terv.
Karwis

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Olen aina miettinyt miten näillä oikeaoppisen BDSM:n luennoilla käsitellään TRUEMASTERIT JA TRUESUBIT.

IKRM

spoiled

  • Vieras

Olen joskus ollut ammatillisesta syystä kuuntelemassa Karwanaaman aiheeseen liittyvää luentoa ja olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kinkyjä edustava luennoitsija olettaa, että kaikki kuulijat eivät ole kinkyjä (heille on varmaan joku sanakin, mutta olen uusi täällä enkä ehkä täysin tunne termejä). Se huvitti. Me haluamme olla paljastamatta itseämme töissä, ehkä tämä pätee juontajaankin.

Olet väärässä. En hirmuisesti oleta yleensäkään mitään ja luennoillakin yleensä aina mainitsen että tähänkin kuulijakuntaan mahtuu varmasti monenlaista kinkyä. Minut kuitenkin yleenä tilataan puhumaan odotuksella, että suurimmalla osalla kuulijoista on tieto uutta, niin en edes oikein tiedä miten jo "ennestään kinkyt" otettaisiin siinä huomioon.

Mutta hyvä että huvituit.

Yst. terv.
Karwis

Tarkoitus ei ollut arvostella, toivottavasti ei haitannut. Jäi mieleen oikein hyvänä luentona yleisesti ottaen.

Radien

  • Vieras
Olen aina miettinyt miten näillä oikeaoppisen BDSM:n luennoilla käsitellään TRUEMASTERIT JA TRUESUBIT.

IKRM

Samalla tavalla kuin näillä luennoilla ja haastatteluissa käsitellään fetisistejä. Eli antamalla sanalle ihan oma merkitys.

MasterOpie

  • Vieras
Olen aina miettinyt miten näillä oikeaoppisen BDSM:n luennoilla käsitellään TRUEMASTERIT JA TRUESUBIT.

IKRM

Samalla tavalla kuin näillä luennoilla ja haastatteluissa käsitellään fetisistejä.

Onko tämä heittosi mielipide, fakta, toivomus vai mikä?

t. Karwis

MasterOpie

  • Vieras
Olen aina miettinyt miten näillä oikeaoppisen BDSM:n luennoilla käsitellään TRUEMASTERIT JA TRUESUBIT.

IKRM

Jos näillä oikeaoppisen BDSM:n luennoilla käsitellään, viittaat minun pitämääni, niin esittäydyn aina kokemus asiantuntijana ja että kerron lähinnä hyviksi todetuista tavoista. Oikeaoppisuutta tuskin määrittelevät muut kuin truemasterit.

Ikävä kyllä kaikki truut jäävät materiaalini ulkopuolelle, jollei sitten tähän lasketa sitä, että foorumimme näyttäytyy kovin riitaisana. Joka tapauksessa uskon että oikeaoppisen bdsm.n pystyttävät määrittelemään ainoastaan truut ja heille se onkin kovin tärkeää.

Joka tapauksessa järjestämme uusien infoja usein Baletin tilaisuuksien yhteydessä. Kannattaa tulla sinne joskus kuuntelemaan, niin saat lyhynneltynä ja ytimekkäästi melkeen koko luennon.

Yst. terv.
Karwis

Radien

  • Vieras
Olen aina miettinyt miten näillä oikeaoppisen BDSM:n luennoilla käsitellään TRUEMASTERIT JA TRUESUBIT.

IKRM

Samalla tavalla kuin näillä luennoilla ja haastatteluissa käsitellään fetisistejä.

Onko tämä heittosi mielipide, fakta, toivomus vai mikä?

t. Karwis

En ole kuunnellut radiohaastatteluasi (koska juontajat vaikuttivat liian bimboilta etten kestänyt alkua pidemmälle - en siis tiedä mitä siellä sanottiin) ja luennoistasi olen kuullut vain toisen käden tietoa. Kritiikkini ei vain kohdistu sinuun suoraan kun en ole ollut itse todistamassa, että juuri sinä tekisit tätä. Tosin blogissasi olet esittänyt tähän ongelmaan viittaavia mielipiteitä.

BDSM-maailmassa ihmisillä on tapana haluta edustaa myös fetisistejä tavalla, jota fetisistit itse eivät välttämättä hyväksyisi. Etenkin ajatus siitä, että fetissi olisi "mieltymys" tai fetissin voi valita jostain suuresta fetissi-kuvastosta "kokeilemalla" erilaisia asioita on järkyttävä karhunpalvelus fetisisteille. Jos puhutaan BDSM:stä niin kannattaa puhua oikeasti vain BDSM:stä ja puhua mieluummin kinkeistä kuin fetisseistä.

Ja ei, tämä ei ole "true kinky"-mielipide vaan ihan oikeasti tällä asialla tehdään todellista haittaa fettareille.