Kirjoittaja Aihe: Kaikkien subi  (Luettu 2672 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Kaikkien subi
« : 18.06.2017, 14:55 »
Kaikkien subi

Or not. Termistöä kun lähdetään kirjaimellisesti avaamaan, dominoiva on masteri vasta kun hän on omistus- tai D/s suhteessa, muutoin hän on vain dominoiva. Ei siinä mitään pahaa ole, mielestäni dominoivat ovat yhtäläisessä asemassa masterien kanssa, kunhan eivät kuvittele olevansa minun yläpuolellani, mikäli välillämme ei ole joko sovittua tai luontaista D/s kipinää. Enkä myöskään ole lähtenyt itsejään maastureiksi tituleeravia "yksinäisiä" d-persoonia korjaamaankaan, ei vain jaksa, joten täytyy nyt pikkuisen rivien välissä avautua.

Subille, alistuvalle, on pääsääntöisesti myös kaksi eri nimikettä; subi ja orja. Kuitenkaan edes 24/7 omistettu subi ei välttämättä halua tulla verratuksi orjaan. Termien sisältökin on täysin eri. Hyvin harva sekoittaa niitä keskenään ja jokainen päättäkööt omaa suhdettaan kuvaavan termin sen mukaan, mikä itsestä tuntuu oikealta. Mutta miksi sitten masteri ja dominoiva sekoitetaan varsin usein keskenään? Ne kuitenkin ovat oikeasti kaksi täysin eri asiaa, kuten subi ja orja.

Muuten, sori taas miehet, tätä esiintyy eniten miesten keskuudessa, joten kirjoitan näkökulmasta, jossa subi on nainen ja dominoiva mies.

Terminatsi en ole, vaikka termit, kuten protokollakin, kiinnostavat. Käännänpä nyt alkuun sen, mistä ajattelin kirjoittaa päälaelleen. Kuvitteellinen d-tyypin sinkkuhenkilö siis tituleeraa itseään maasturiksi, hän joko ei tiedä tai ei välitä "termeistä". Onko hän sitten kaikkien subien masteri? Not. Masteri on masteri pääsääntöisesti vain omalle subilleen, ei kenellekään muulle.

Sitten taas subit. Omistussuhteeton subi on kaikkien subi? Hell no.

On olemassa henkilöitä, jotka kuvittelevat olevansa kaikkien muiden yläpuolella, he eivät välttämättä osaa tai ymmärrä kunnioittaa muita ihmisiä. He kohtelevat subeja jo ensi kertaa tavatessaan, kuin subien kuuluisi polvistua eteen ja herroitella tapaamaansa henkilöä tätä tuntematta. Toiset toki saavat tästä kicksit, mutta eivät kaikki. Olen myös kuullut tapauksista, joissa subi on ensitapaamisella käyttäytynyt, kuin tavattu dominoiva olisi jo hänelle muutakin kuin vieras ihminen.

Lainaus
Niin kauan, kun minä en ole "antanut" sinulle valtaa ylitseni me olemme tasa-arvoisia, vaikka olisitkin dominoiva ja minä subi tai switch. Käyttäytymällä kuin masteri minua kohtaan oikeudetta vähentää vain arvoasi silmissäni. Käyttäytymällä kuin ihminen toista kohtaan saatat ansaita kunnioitukseni, mikä saattaa persoonastasi riippuen näkyä jopa D/s:ään liitettyjen toimintamallien muodossa kuitenkaan sinusta masteria tekemättä.

Subi siis ei ole kaikkien subi. D/s on hiuksenhienoa toisinaan. Osalle voin joskus tehdä subi-henkisiä palveluksia kauniisti pyydettäessä, osalle en edes silloin. Käskyjä saan vain yhdeltä ja vain äärimmäisen harvan käskyjä tottelisin - ja tiedän, että jos he jostain syystä käskisivätkin jotain tekemään olisi heillä oikeasti todella hyvä syy. Toisinaan en tottele heitäkään, mutta silloin on minullakin yleensä hyvä syy, vaikken sitä ääneen sanoisikaan. Tottelemattomuus ei ole niskoittelua, en vain ole kaikkien subi.

Yhtälailla, saatan tarjota kunnioittamalleni henkilölle, joka on dominoiva, elein tai suoranaisella toiminnalla dominoivan valta-asemaa, siltikään heitä masteriksi muuttamatta. En siis ole kunnioittamilleni dominoivillekaan subi, vaikka antaisinkin kunnioitukseni toista ihmistä kohtaan näkyä. Voin myös kunnioittaa ihmisenä henkilöä, jolle sessiossa olisin itse dominoiva - suuntautumiseni ei mitenkään aseta minua muiden ylle tai muita minun ylleni. Me olemme lähtökohtaisesti kaikki ihmisiä, ja niin pysyköön, kunnes keskenämme joko sanallisesti tai sanattomasti muuta sovimme.



Jen, joka ei ole kaikkien subi.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kaikkien subi
« Vastaus #1 : 18.06.2017, 15:10 »
Amen. Tekisi mieli kirjoittaa enemmänkin juuri tästä aiheesta, mutta säästän fiksummat puheenvuorot muille. :D

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Kaikkien subi
« Vastaus #2 : 18.06.2017, 15:14 »
Mielenkiintoista lukea pohdintaa fetissiautomaattina kohteluun myös subin näkökulmasta. Kiitos Jen! Minusta on outoa, jos ihminen lakkaa olemasta ihminen siinä vaiheessa kun hän nimeää itsensä jonnekin bdsm-akselille. Ikään kuin normaali kohteliaisuus ja käytöstavat eivät enää siinä vaiheessa päde.

Toimii myös siten päin, että niin kauan kuin asiasta ei ole yksiselitteistä yhteisymmärrystä, en todellakaan ole antanut lupaa puhutella itseäni valtiattareksi, dominaksi, etc. Koska en ole JUURI SUN valtiatar ennen kuin asiasta sovitaan ja konsensuaalisuutta loukkaava ihmisen pakottaminen seksualisoituun diskurssiin on vain yleisesti ihmispersettä.

Radien

  • Vieras
Vs: Kaikkien subi
« Vastaus #3 : 18.06.2017, 17:41 »
Itse kun olen ihan iloinen fetissiautomaatti niin jaksan hämmästellä sitä kuinka jotkut ihmiset tuntuvat luulevan, että fetissiautomaatteja myydään jossain alistuvien postimyyntikuvastossa (varmaan siinä samassa josta saa fetissejä). Minusta on ainakin tehty fetissiautomaatti ja orjaksikin olen tullut koska minut on orjuutettu. Enkä ole niitä kenellekään muulle kuin yhdelle ihmiselle. Eikä sellainen tapahdu sormia napsauttamalla, pitää nähdä järkyttävästi vaivaa. Valmiita orjia ei ole olemassa. Jos M:lle tapahtuisi jotain niin etsisin samanlaista suhteen, mutta kyllä senkin ihmisen pitäisi todistaa olevansa minun alistumiseni arvoinen. Jos hän ei olisi, niin kokisin tulevani hyväksikäytetyksi ja häipyisin.

Kirjoitin tämän lisäksi pitkä avautumisen muustakin, mutta ihana pinkki poisongrrrll sanoi täydellisesti:
Lainaus
Minusta on outoa, jos ihminen lakkaa olemasta ihminen siinä vaiheessa kun hän nimeää itsensä jonnekin bdsm-akselille. Ikään kuin normaali kohteliaisuus ja käytöstavat eivät enää siinä vaiheessa päde.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Kaikkien subi
« Vastaus #4 : 18.06.2017, 17:58 »
Kyllä tuohon samaa törmää jossain muotoa myös miehenäkin. Toki varmasti vähemmän, mutta ainakin itellä jäi ekoilta vuosilta moisia muistikuvia.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kaikkien subi
« Vastaus #5 : 18.06.2017, 18:36 »
Ilmankos leluja pomppii ovista ja ikkunoista kun tällänen ei ole itsestäänselvää ihan jokaselle  >:D
Dominoinoin kun tykkään ja "masteroin" vain omiani  >:D. Sitten kun leluni ei ole lelu niin nartuttelu loppuu ja ex-lelua kutsun etunimellä  :) se on hassun kuulosta mutta niin se vaan menee  :love:

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kaikkien subi
« Vastaus #6 : 18.06.2017, 23:54 »
Juu, välillä tuntuu siltä, että jokainen vastaan tuleva koulupoika julistaa itseään masteriksi.

Voihan sitä fantasiaa elää, mutta ei ole masteria orjatta.

Nvriih

  • Vieras
Vs: Kaikkien subi
« Vastaus #7 : 19.06.2017, 20:52 »
Mä olen itse määritellyt eron masterini ja domini välille. Toppailen siis täältä subiudestani ja päätin itse, miten heitä kutsun.  8) Ei paljon sinänsä kiinnosta termien oikeellisuus. :)

Master on master, koska nöyryyttää ja kohtelee kuin lutkaa. Kipu on tärkeä osa suhdetta. Silti hän ei asu kanssani, hänen valtansa ei myöskään uloitu arkeeni. Domini taas asuu kanssani ja omaa laajemmat dominoinnin oikeudet. Dominointi on syvempää ja menee myös pään sisälle, vaikka fyysinen puoli on kevyempää.

Ja sen verran vittumainen ämmä mä olen perusluonteeltani, että en mä muille kyllä nartuksi ala ennen kuin on tutustuttu kunnolla ensin. En ole todellakaan kaikkien subi, ei tuu multa luonnostaan. Mur.