Äänestys

mitä BDSM sinulle merkitsee, onko se harrastus, elämäntapa vaiko jotain muuta?

Harrastelija?  BDSM on seksielämäni mauste, vaikka tärkeäkin sellainen, ei silti elämäntapa
24/7 ? - BDSM on minulle kaikki kaikessa, elän ja hengitän sitä
Jotain muuta? Mitä?

Kirjoittaja Aihe: Millainen BDSM-ihminen olet  (Luettu 21948 kertaa)

TragedyForYou

  • Vieras
Millainen BDSM-ihminen olet
« : 17.11.2011, 22:38 »
Jotenkin tyhmä otsikko mutten tähän hätään keksinyt parempaakaan. Tuli vain mieleen toisesta keskustelusta udella millä tavalla baarilaiset ovat täällä jakaantuneet ns. harrastelijoiden ja elämäntapailijoiden kesken.

Queena

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #1 : 17.11.2011, 22:43 »
Olen harrastelija

Koo

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #2 : 17.11.2011, 22:45 »
Harrastelija? "Amatöörien puuhastelua!" (Paavo M Petäjä)
"Elän ja hengitän BDSM:ää"? Voi älkää.

Eli jotain muuta siis :)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #3 : 17.11.2011, 22:48 »
Voisinpa vastata myös omaan kyselyyni, että harrastelija. BDSM on ihana ja kaunis asia, mutta se on minulle vain elämää sykähdyttävä mauste, suola ja pippuri. Osittain voisi puhua elämäntavasta koska se on fetisisti-puolison myötä joka päivä läsnä ja omissa ajatuksissa myös päivittäin. En vain harrasta joka päivä eikä minulla ole tarvetta pitää ihmisiä näpeissäni joka päivä.

Smooth

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #4 : 17.11.2011, 22:49 »
Noh.
Vastasin että jotain muuta. Vaikka olen julkikinky ja niin poispäin, muu elämä on tärkeä enkä tunnusta että 24/7 (klisheisen sellainen) olisi se mun juttu. Mutta ei BDSM ole maustekaan, ei todellakaan!

Joskus tuntuu, että 24/7 on jotain "real bdsm"-juttua johon elämäntapani ei oikeasti yllä. Siis arki on niin tavallista, niin tavallista :).

Mr.Vic

Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #5 : 17.11.2011, 22:52 »
Jotain muuta lienee lähimpänä totuutta, sillä lokeroituminen ei oikeen toimi mulla...

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #6 : 17.11.2011, 22:52 »
Minulle se on varmaan jotain noiden kahden ääripään väliltä.

Elämässä pitää olla muutakin sisältöä, mutta se on ehdottomasti hyvin tärkeä elementti. Kyllä se myös saisi näkyä muutenkin kuin makuuhuoneen puolella jollain tavalla, joten siinä mielessä kai taivun enemmän elämäntapailijaksi kuin puhtaaksi harrastelijaksi. Silti kaipaan myös välillä niitä hetkiä, jolloin se ei olisi koko aikaa täysin läsnä. Siis sitä normaalia kanssakäymistä kahden ihmisen välillä.

Vaikea kysymys. En minä vain tiedä. :)

Wibbe

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #7 : 17.11.2011, 23:03 »
Jotain muuta. Lähinnä siltä väliltä...

Ilona

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #8 : 17.11.2011, 23:05 »
Tilanneriippuvainen fiilistelijä = harrastelija.  >:D

VVallen

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #9 : 17.11.2011, 23:17 »
Termi kysymys.
Kun minulle asteet ja termit menevät seuraavasti (kuten ne ovat minulle aikanaan opetettu):
Pro (ammattilainen joka saa rahaa BDSM parista), Amateur (rakkaudesta BDSM:ään eli elämäntapa) ja Turisti (satunnaisesti elämäänsä tällä maustava).

Ovatko nämä muuttuneet jossain välissä? Koska sana amatööri suomessakin pohjaa http://en.wikipedia.org/wiki/Amateur termiin niin olen automaattisesti olettanut sen tarkoittavan täällä ihan samaa kuin muuallakin maailmassa.
Tiedostan uuden nousevan ilmiön "aktivisti" enkä ole itsekään ihan hahmottanut sen kaikkia rajoja, mutta ainakin he ovat henkilöitä jotka aktiivisesti pyrkivät muuttamaan jotain tässä asiassa tai maailman suhtautumisessa siihen.

VV

swan

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #10 : 17.11.2011, 23:38 »
Meikä on tylsästi vain 24/7 itsensä. Oisinpa joku muu!

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #11 : 17.11.2011, 23:44 »
Termi kysymys.
Kun minulle asteet ja termit menevät seuraavasti (kuten ne ovat minulle aikanaan opetettu):
Pro (ammattilainen joka saa rahaa BDSM parista), Amateur (rakkaudesta BDSM:ään eli elämäntapa) ja Turisti (satunnaisesti elämäänsä tällä maustava).

Ovatko nämä muuttuneet jossain välissä?
VV

Sitäpä en tiedä, 24/7 ja harrastelija ovat minulle termit joita olen kuullut käytettävän.
Turisti sanan alakulttuureissa kuulin viimeksi joskus 90-luvun alussa missä teknoklubille "vahingossa eksynyttä" kutsuttiin Turistiksi.

VVallen

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #12 : 17.11.2011, 23:54 »

Sitäpä en tiedä, 24/7 ja harrastelija ovat minulle termit joita olen kuullut käytettävän.
Turisti sanan alakulttuureissa kuulin viimeksi joskus 90-luvun alussa missä teknoklubille "vahingossa eksynyttä" kutsuttiin Turistiksi.

Niin siis viimeksi suomalaisten kanssa keskustelin tämän tyyppisestä terminologiasta juurikin 90-luvulla. Ulkomailla (tässä tapauksessa L.A.) olen kuullut tuota käytettävän viimeksi ihan muutama päivä sitten.

24/7 taas on tarkoittanut iät ajat TPE jengiä. Mutta kyllä, sen jälkeen kun se levisi muiden kinkyilijöiden keskusteen niin se on alkanut tarkoittamaan myös elämäntapaa ja ihmisiä jotka ovat sitä ovat koko ajan, yleisemmin.

Tuo mainitsemasi "tourist" termi on kyllä tuossa tapauksessa ollut hieman väärin ymmärretty koska sillä tarkoitetaan ihan globaalisti henkilöä joka vaihtaa tilannetta (myös lokaatiota) mielihyvää hakien (for pleasure) eikä tee sitä mistään muusta syystä (elämäntapa tai liiketoiminta).   

Koo

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #13 : 18.11.2011, 00:22 »
Tämä ei ole mikään yritys loukata ketään, mutta voi että mä vihaan lokerointia!


Lucrezia

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #14 : 18.11.2011, 00:32 »
Jotain muuta enemmän, harrastelija vähemmän.

Olisin valinnut pelkän harrastelun, jos siinä ei olisi mainittu tuota seksielämään liittämistä. Niin paljon kuin sessio-/makuuhuonekinky olenkin, niin sessioihini ei yleensä kuulu seksin harrastaminen subin kanssa. Jos katson, kun sub vetää käteen ja minulla on vaatteet päällä, niin siinä ei ole kyse minun seksuaalisten tarpeideni tyydyttämisestä vaan hallinnasta. Hallinnan tunne on sessiossa SE juttu.

Onhan bdsm tietysti myös seksin mauste, mutta silloin ei olla sessiotilanteessa vaan tasa-arvoisemmassa asetelmassa, jossa kumppani on kinky muttei subin asemassa. Pelkät vaniljapuuhat ilman kinkyjä elementtejä eivät anna mitään. Kumppanin täytyy pitää kovemmista otteista ja pystyä käyttämään niitä itsekin.