Kirjoittaja Aihe: Netti-identiteetti vs. oikea sinä  (Luettu 15868 kertaa)

BuZu

  • Halipulainen
  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 548
  • Challenge Accepted
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #30 : 17.08.2017, 14:46 »
Mä olen netissä huomattavasti rohkeampi ja aktiivisempi kuin "oikeassa elämässä". Oon melko ujo ja sen takia ihmisten lähestyminen ja suuren porukan kanssa keskusteleminen on netissä jotenkin helpompaa kuin kasvokkain. Muuten uskoisin olevani melko samanlainen, netissä vaan lauon huonoja vitsejäni rohkeasti ja irl hekottelen niille päässäni salaa.

Tunnistan tuosta itseni.

Se on hieno asia, että keskustelufoorumeita eri aihepiireistä löytyy, monille ujoille ihmisille ne ovat henkireikä ja hyvässä tapauksessa ponnahduslauta uskaltautua tulemaan miitteihin ja sitä kautta tapaamaan samanhenkisiä "oikeassa elämässä"

pehmo

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #31 : 17.08.2017, 14:47 »
Enpä oikeastaan usko, että ainakaan minulla on mitään erityistä Netti-identiteettiä, vaan tämä internetti on vain yksi sosiaalisuuden rajapinta siitä "oikeasta minästä". (Toki joku voi vetää jotain rooliakin täällä internetin ihmeellisessä maailmassa, mutta minä en ole niitä miehiä.) Ihmiset, jotka tuntevat minut, ovat tupanneet sanomaan, että nettikirjoituksistani näkee paremmin millainen ihminen minä oikeasti olen, kuin satunnaisista tapaamisista. Tapaamisten lisääntyessä sitten se kuva "livenä" siirtyy enemmän netistä saatua kuvaa kohti. Tämä voi olla hyvinkin totta, koska minulla on paljon enemmän kokemusta erillaisten foorumisovellusten käytöstä, kuin livetapaamisista ihmisten kanssa. Siirtyminen IRL kommunikointiin voi siis olla (ainakin minulle) työlästä ja ottaa aikansa.

Knknti

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #32 : 23.08.2017, 09:31 »
Noin yleisellä tasolla minulla ei mielestäni ole mitään netti-identiteettiä, vaan vastaan kaiketi aika hyvin sitä mitä kirjoitan.
Blogikirjoitukset sen sijaan ovat eri asia, koska ne on kirjoitettu usein tietyn dom/master/sadistiroolin sisältä, vaikka välissä onkin tavallisempaa kerrontaa. Niiden tekstien lukijat eivät kovinkaan suurella todennäköisyydellä tapaa luonnossa mielikuviaan vastaavaa henkilöä. Niin, paitsi ehkä sitten sessioissa. :D

Potulny

Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #33 : 27.08.2017, 07:15 »
Netti tai live, oon mitä oon. Miksi sitä turhaan feikkaamaan kummassakaan, tulee vaan paha olla itsensä kanssa.

Ei oo siis mitään roolia kummassakaan, en koe tarvetta siihen.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #34 : 27.08.2017, 10:58 »
Onneksi suurin osa ei ole yhtä pinnallisia, kuin mitä nettikäytös antaisi olettaa.
Kirjoituksista välittyy yleensä vain pieni osa luonteesta. Minkäänlaista roolia siinä ei silti tarvitse ottaa.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #35 : 27.08.2017, 12:45 »
Netissä ehkä aavituksen suorapuheisempi kuin livenä. Toki tännekin kirjoitetut mielipiteet edustavat oikeasti omia mielipiteitäni, mutta livenä olen oikeasti ujompi mitä kirjoitteluni ja toisaalta varmaan myös kuvani antavat olettaa :D

Longitude

Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #36 : 02.09.2017, 00:37 »
Netti-identiteetti = Liveidentiteetti .. Turha täällä on esittää muuta, sillä netti ei kuitenkaan ole millään muotoa anonyymi.

RsT

Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #37 : 21.09.2017, 08:51 »
Pidän omalla kohdallani tätä netissä tapahtuvaa itsensä ilmaisua todella paljon vaativampana, kun kommunikointia live tilanteessa. En pysty tuottamaan kirjoittaen sellaista sisältöä, johon olisin tyytyväinen. Uskon kuitenkin kehittyväni tässä, kun vaan kirjoitan. Täällä näkyy kirjoittavan suuri määrä ihmisiä, joilla on karehdittavan upeasti sana hallussa.

Tahiti

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #38 : 21.09.2017, 09:06 »
En oikein jostain syystä enää saa kirjoitettua ajatuksiani sanoiksi yhtä hyvin, kuin irl. Oikeasti pidän pitkistä ja syvällisistä keskusteluista, mutta netissä kuulostan helposti tökeröltä. Muuten olen kyllä mielestäni aika samanlainen, toki seurasta riippuen. Välillä saatan livenä vaikuttaa ujohkolta, mutta olen kyllä läheisten ihmisten seurassa avoin ja rento.

vila

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #39 : 21.09.2017, 09:37 »
En ole eri ihminen netissä ja livenä, mutta minuun on huomattavasti helpompi tutustua netissä kuin livenä. Netissä on helpompi ajautua syvällisiin keskusteluihin about kenen kanssa tahansa, mutta livenä pitäisi olla jotain "taustatietoa" toisesta että keskustelulle syntyisi jotain pohjaa. Sitten tietysti netissä tulee juteltua sellaistenkin ihmisten kanssa, joiden kanssa elämänpiirit eivät muuten kohtaisi lainkaan. Oikeastaan haluaisin opetella tuosta pois ja oppia jonkun tavan livenä käynnistää livenä mielenkiintoisia keskusteluja ilman niitä taustatietojakin. Jos ei tiedä toisesta mitään jo valmiiksi niin keskustelut jäävät pinnalliksi kun en tavallaan uskalla "tökätä" syvemmältä.

RuoskaMikko

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #40 : 16.09.2019, 13:37 »
Voisin sanoa että olen sellainen ja sellainen tosielämässä, mutta totuus on että olen ihan mitä sattuu päivästä ja hetkestä riippuen. Monipuolinen kontrasteja täynnä oleva mies.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2019, 09:30 kirjoittanut RuoskaMikko »

Jokunarttu

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #41 : 16.09.2019, 15:00 »
Pidän omalla kohdallani tätä netissä tapahtuvaa itsensä ilmaisua todella paljon vaativampana, kun kommunikointia live tilanteessa. En pysty tuottamaan kirjoittaen sellaista sisältöä, johon olisin tyytyväinen. Uskon kuitenkin kehittyväni tässä, kun vaan kirjoitan. Täällä näkyy kirjoittavan suuri määrä ihmisiä, joilla on karehdittavan upeasti sana hallussa.

Sama. Uskoisin olevani livenä valtavan paljon "jännempi" kuin tylsät ja lyhyet kommentit täällä antavat ymmärtää. Ainakin vilkkaampi ja puheliaampi :)

DareDoll

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #42 : 16.09.2019, 15:56 »
Olen tällä kinky-palstalla tosiaan aika erilainen ku muuten arjessa, koska pidän tätä enempi viihdepuolen palstana, ja koska pidän tätä baaria nimenomaan seksuaalisuuteen liittyvänä palstana, en halua täällä avautua kaikista muista elämääni liittyvistä asioista. Bimboficationia ei paljon muualla voi toteuttaa elämässäni ku täällä, joten se sopii mulle oikein hienosti, jeeeee ja koittakaa kestää   :-*  :-*

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1448
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #43 : 16.09.2019, 16:09 »
Livenä olen melko samanlainen kun netissä. Ainoastaan seksuaalisista asioista en livenä puhu kenenkään muun kun niiden kanssa joiden tiedän olevan kinky suuntautuneita.
Puheliaampi livenä, kirjoittaminen tänne Baariin tuntuu välillä olevan turhankin hankalaa kun ilmeet, eleet, äänenpainot ja muukin sanaton viestintä jää pois.
En myöskään ymmärrä kaksinaismerkityksiä enkä osaa lukea rivien välistä.

subitar89

Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #44 : 16.09.2019, 18:30 »
Itse ainakin pyrin olemaan täällä samanlainen, kuin livenäkin. Eli oma itseni. Toki täällä kinky-puoli on korostuneemmin esillä, mutta onnekseni olen tilanteessa missä sille on arjessakin hyvin tilaa näkyä. Itse tosin osaan ilmaista itseäni paremmin kirjoittamalla, kuin puhumalla, joten en ehkä livenä osaa aina kovin hyvin kommunikoida. En tosin väitä, että osaisin täälläkään. Mutta itse kuvailisin itseäni syvällisesti ajattelevaksi, herkäksi (mikä välillä on raskasta, kun kevytkin kritiikki tuntuu pahalta), melko puheliaaksi, kaikille hyvää tahtovaksi ja ajoittain myös äkkipikaiseksi ja kärsimättömäksi persoonaksi. Olen ehkä enemmän introvertti, kuin ektrovertti. Silti hyvin avoin nykyisin, niin livenä, kuin netissäkin. Välillä voisinkin olla vaan ihan hiljaa.
Mutta pyrin ihan kaikkialla netissä ja livenäkin olemaan kohtelias. Jos minulla ei ole hyvää sanottavaa toiselle, niin olen silloin hiljaa. Toki voin mielipiteeni kertoa, mutta siitä olen tarkka, etten tahallani loukkaa/provosoi ketään.