Kirjoittaja Aihe: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?  (Luettu 34102 kertaa)

kisunen

  • Vieras
Kävi sitten tosiaan niin, että d/s-suhde loppui aivan yllättäen…

Omasta kokemustaustastani sen verran, että olen noin vuoden verran harrastellut BDSMää. Olen leikkinyt monen eri domin kanssa, mutta kyseinen 24/7 -suhde oli ensimmäinen laatuaan itselleni. Oli alusta asti selvää, että suhde on d/s-pohjainen. Olen kuitenkin luonteeltani erittäin omistautuva ja olen täysillä mukana siinä mitä teen. D:ni tiesi kaikki menoni, tutustui ystäviini ja vietti aikaa heidän kanssaan, rytmitti jokapäiväistä elämääni esimerkiksi pukeutumis-, treeni- ja unisäännöillä. Kaikesta tästä olen pitänyt todella paljon, älkää käsittäkö minua väärin. Olin hänelle niin rehellinen kuin sub voi, kieltäydyin tapaamasta eksääni ja muita ihmisiä hänen käskystään. Hankin hänelle uusia naisia, en tehnyt mitään ilman hänen hyväksyntäänsä.

En koskaan päässyt hänen luokseen. Hän sanoi, että minun on opittava kärsivällisyyttä, mutta lupaili kuitenkin kaikenlaista. Odotin kiltisti, että kun olisin ansainnut hänen luottamuksensa, hän avaisi asioita enemmän. Yleisin vastaus oli, että mietin asioita liikaa. Kärsivällisyyteni kuitenkin loppui, ja kun lopulta tällä viikolla pyysin puolen vuoden kanssakäymisen jälkeen nähdä henkkarit, hän ei suostunut, vaan jopa suuttui. D halusi minulle yllättäen lopettaa suhteen ja homma räjähti käsiin. Vielä kolme päivää sitten kaikki oli hyvin, oikeastaan suhde toimi paremmin kuin koskaan aikaisemmin ja yhtäkkiä minut hylättiinkin kokonaan…

Sain tietää, että kyseisellä D:llä on ollut käytössään feikki-identiteetti lähes koko harrastuksensa ajan. Kyseinen identiteetti on ollut aivan muuta kuin tuo ihminen itse. Olen kysynyt nimestään, perhekuvioista ja iästä (joka on heittänyt huimat 10 vuotta) yms. ja minulle on valehdeltu päin naamaa. Eri asia olisi ollut, jos olisi sovittu, että emme sotkeudu toistemme siviilielämiin tai olisi sovittu, ettei hän tule kertomaan oikeata nimeään yms. Tässä oli kyse kuitenkin siitä, että toinen feikkasi ja valehteli koko ajan muuta… Sopimus oli allekirjoitettu feikki-identiteetillä. Hän ei vain valehdellut vain minulle, vaan myös kaveriporukalle, jossa toisinaan hengaili mukana. Mitään ongelmaa ei olisi ollut siinä, jos hän olisi suostunut näyttämään henkkarit ja olisikin ollut toinen henkilö, tai kertonut alusta asti totuuden omista kuvioistaan. Ongelma oli siinä, että hänellä ei ollut missään vaiheessa aikomustakaan olla minulle rehellinen. Sessiosuhteessa tuo ei ehkä olisi ollut niin iso juttu. Mielestäni kuitenkin siinä vaiheessa, kun homma lähtee henkilökohtaiselle tasolle, on valehtelu törkeää. Olen vieläkin aivan shokissa, oloni on petetty ja surullinen, enkä oikein ymmärrä tapahtunutta…

D:ni tiesi suhdetaustani. Kerroin hänelle siitä, kuinka narsistieksäni jälkeen minun on ollut todella vaikeaa luottaa ihmisiin, kuinka sen vuoksi en ole pystynyt päästämään toisia lähelle. Opin kuitenkin luottamaan domiini, hän sai minut luottamaan itseensä. Kuinka moni teistä on heti kysymässä henkkareita toiselta? (Jatkossa minä olen.) Syytän itseäni tosin siitä, että olen jälleen luottanut ihmisiin turhaan, antanut toisen manipuloida itseäni. Tuntuu, etten ole oppinut yhtään mitään.

Olen skenessä suht uusi, joten kiinnostaisi tietää, kuinka yleistä kyseinen käyttäytyminen on BDSM-maailmassa. Ymmärrän, että osa pitää anonymiteetin suojasta. D/s -suhde on kuitenkin oikea ihmissuhde (korjatkaa jos olen väärässä), ainakin koin sen paljon intensiivisempänä kuin esimerkiksi aikaisemmat parisuhteeni. Saako valta-asetelmaa käyttää syynä tällaiseen? Oma mielipiteeni tämän jälkeen on se, että luottamus ja rehellisyys ovat ehdoton edellytys tällaisille kuvioille.

LadyHera

  • Vieras
Lyhyesti: kyllä on puhdasta hyväksikäyttöä. En hyväksy kokemaasi millään tasolla, en edes sessiosuhteessa. Luottamus on tällä saralla korostetun tärkeää, ei vain fyysinen turvallisuus ja luottamus toiseen vaan myös henkinen puoli. Toivotan jaksamista ja parempia kokemuksia tulevaisuudessa.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Tuossahan se tulikin jo aloituksen viimeisessä lauseessa. Siihen ei ole lisättävää.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Komppaan Maujea ja LadyHeraa. Tulee myös mieleen, että jos hän sinulle pystyi valehtelemaan noin täydellisesti, niin ovatko nämä toiset naiset myös kokeneet saman?  :o

Jaksamisia sinulle ja vaikka olosi tuntuu varmasti kauhealta, niin hyvä vain, että pääsit tuollaisesta "masterista" eroon.

Ps. Jos haluat jutella jonkun kanssa tästä asiasta, niin laita vain yksityisviestiä.

kisunen

  • Vieras
Komppaan Maujea ja LadyHeraa. Tulee myös mieleen, että jos hän sinulle pystyi valehtelemaan noin täydellisesti, niin ovatko nämä toiset naiset myös kokeneet saman?  :o

Jaksamisia sinulle ja vaikka olosi tuntuu varmasti kauhealta, niin hyvä vain, että pääsit tuollaisesta "masterista" eroon.

Olin ainoa omistussubi, muut satunnaisia leikkikavereita. Luulen, että kukaan ei tiedä. Mun matkassa lähti toinenkin subi pois, kun kerroin asiasta (olemme erittäin hyviä ystäviä). Kyseisen D:n historiasta tiedän jotain, mutta who knows, onkohan sekään totta :D

submit

  • Vieras
Poistin tästä tekstiäni (koska huomasin, että saatan tuntea aloituksessa mainitun henkilön, ja jos on sama: No comments, koska asioilla on aina kaksi puolta jne).

Tuon olen kuulut muiltakin: "hankin hänelle naisia". Miksi, oi miksi. Tiedän että on helppo joutua/haluta/ mindmasteroinnin kohteeksi ja esim. kimppajuttuihin, vaikka ne ei oliskaan ihan se oma juttu, mutta usein ärsyttää se, että saatetaan noviisille syöttää yleisenä skenekäytäntönä jotain asiaa tai toimintatapaa - "kaikki muutkin subit". Lisäys: ymmärrän se ei ollut pointti, eikä moitekohta aloituksessa, tuli vain tässä mieleeni.

Lisäys: tietysti tämä oli vain toisen osapuolen kokemus ja kertomus asiasta. Mutta vähintäänkin se, että on keksitty henkilöllisyys, eikä kerrota että se ei ole oikea nimi, on väärin. Kenenkään ei ole pakko nimeään kertoa, itsehän subi valitsee, hyväksyykö sen, vaiko skippaa.

Itse olen suhteissa livetutustumisen ensipäivänä saanut tietää oikean nimen, ja se tapa on oikein hyvä mulle. Toki hitaampikin tutustumistapa on mahdollinen, mutta kyllä jossakin vaiheessa sen virallisen nimenkin on sieltä tultava. Jos siis ihan D/s- suhteeseen on tarkoitus mennä.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2017, 11:09 kirjoittanut submit »

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Olisihan tuo D voinut heti alkuun kertoa että haluaa salata henkilöllisyytensä vaikkapa siksi että haluaa pitää kuvion arjestaan irti...ja ottaa siinä riskin että se ei sovi subille. Eihän tuo vaadi kuin pari lausetta ja vähän selkärankaa/rehellisyyttä. Kukaan ei tietenkään ole täydellinen mutta näissä on mahdollisuus liian ikäviin lopputuloksiin jos ei kerrota joitakin oleellisia asioita. Parempaa onnea ensikerralla :)

eppkp

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 409
  • Spanko
  • Galleria
Tuo ei ole mitenkään hyväksyttävää. Ymmärrän, jos ei halua heti kertoa kaikkea. Mutta rehellinen silti pitää olla.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Kyllähän tuo hyväksikäytöltä ja kusetukselta vahvasti kuulostaa, vaikkakin yhden puolen kuuleminen on aina vain puoli totuutta. Olen lähtökohtaisesti edellisten kanssa samaa mieltä, mutta silti antaisin myös toiselle osapuolelle mahdollisuuden selvittää tekojaan. En kyllä keksi, mikä tuollaista selittäisi, mutta aina välillä totuus on tarua ihmeellisempi.

Toivottavasti kokemuksesi ovat jatkossa positiivisempia!

kisunen

  • Vieras
Kyllä, suhteessa on aina kaksi osapuolta tietenkin. Mutta aloituksessa olevat asiat eivät ole mielipiteitä, vaan faktoja... ja olen myös toiselta osapuolelta kysynyt selitystä teoilleen niitä saamatta. Mutta oma vikanihan on olla noin sinisilmäinen, ehkä ensi kerralla en ole itse noin tyhmä  :( oma vikahan se on, jos lähtee leikkiin esimerkiksi niin, ettei saa nähdä toisen henkilölllisyyttä heti alussa...

hiitamus

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #10 : 05.08.2017, 11:13 »
Mua alkoi ihan tosissaan karmia - elän niin kuplassa etten osaa edes kuvitella tuollaisia ihmisiä olevan olemassa. Miten voi vaatia subilta luottamusta, jos ei itsellä ole aikomustakaan olla rehellinen toiselle?

Tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle. Toivon että törmäät vielä upeisiin, sun luottamuksen arvoisiin ja ihaniin ihmisiin, niin että unohtaisit moiset munapäät.

PVC-essu

Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #11 : 05.08.2017, 11:16 »
Oikeasti nässä harrastuksissa pitäisi olla ehdottoman luotettavia pelikavereita. Inhottava kusetus! Toivottavasti tulevaisuus kohtelee huomattavasti paremmin.

JohtajaMaster

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #12 : 05.08.2017, 11:18 »
Tuskinpa tuolta D:ltä kannattaa mitään jälkiselitykiä kysellä. Väittäisin, että kisusellekin vähiten ikävä tie on jättää tuo kuvio täysin taakse ja jatkaa eteenpäin. Jos vaan suinkin pystyy.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #13 : 05.08.2017, 11:19 »
Ikävä kyllä, scene tarjoaa hyvän pelikentän kaiken maailman hyväksikäytölle.
Asian mikä normaalisuhteessa olisi räikeää hyväksikäyttöä, scenessä kuitataan vaan kuuluvan Ds-suhteeseen ja olevan "ihan normaali käytäntö".
Kaltaisesi nuoret kokemattomat subit ilman mitään turvaverkkoa, ovat etenkin hyväksikäyttäjien lempisaalis.

Sinun kannattaa tutustua red flageihin, siis hyväksikäytön tunnusmerkkeihin (kuten ystävistä eristäminen), niin osaat huomata tilanteen ajoissa
http://www.keepingitkinky.net/bdsm/kink-basics/abuse-or-bdsm/red-flags-to-avoid-abuse/

kisunen

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #14 : 05.08.2017, 11:26 »
Poistin tästä tekstiäni (koska huomasin, että saatan tuntea aloituksessa mainitun henkilön, ja jos on sama: No comments, koska asioilla on aina kaksi puolta jne).

Tuon olen kuulut muiltakin: "hankin hänelle naisia". Miksi, oi miksi. Tiedän että on helppo joutua/haluta/ mindmasteroinnin kohteeksi ja esim. kimppajuttuihin, vaikka ne ei oliskaan ihan se oma juttu, mutta usein ärsyttää se, että saatetaan noviisille syöttää yleisenä skenekäytäntönä jotain asiaa tai toimintatapaa - "kaikki muutkin subit". Lisäys: ymmärrän se ei ollut pointti, eikä moitekohta aloituksessa, tuli vain tässä mieleeni.

Lisäys: tietysti tämä oli vain toisen osapuolen kokemus ja kertomus asiasta. Mutta vähintäänkin se, että on keksitty henkilöllisyys, eikä kerrota että se ei ole oikea nimi, on väärin. Kenenkään ei ole pakko nimeään kertoa, itsehän subi valitsee, hyväksyykö sen, vaiko skippaa.

Itse olen suhteissa livetutustumisen ensipäivänä saanut tietää oikean nimen, ja se tapa on oikein hyvä mulle. Toki hitaampikin tutustumistapa on mahdollinen, mutta kyllä jossakin vaiheessa sen virallisen nimenkin on sieltä tultava. Jos siis ihan D/s- suhteeseen on tarkoitus mennä.


Jos Herra Jackia tarkoitat, ei ole kyse hänestä :DD en usko, että kukaan tuntee tätä domia, siksi tavallaan uskallankin kirjoittaa ja hakea vertaistukea...