Kirjoittaja Aihe: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?  (Luettu 34096 kertaa)

kisunen

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #30 : 05.08.2017, 13:56 »
Osunko oikeaan: Mainitsee nimimerkissään ikänsä tunnuksen luontiajalta ja on näköjään poistanut fetlife-profiilinsa?

Bingo.

Heh, minäkin olen tavannut tämän. Aiemmin mainittujen metsästysmaiden lisäksi ko. tapaus on tullut vastaan tinderiä selatessakin.

En kerro oikeaa nimeä, mutta esiintynyt Tero-nimellä

Naisen oma

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #31 : 05.08.2017, 14:49 »
Varmaan jokainen täällä on Sun puolella. Ei tuohon löydy oikein sanoja, muuta kuin noin ei hommat mene. Ei saa murskata ketään. Rajoja pitää kunnioittaa. Kyse on leikistä ei hyväksikäytöstä. Nimenomaan sen deen pitää kunnioittaa niitä rajoja että kyse on ihmisestä ei esineestä. Parhaimman ja syvemmän slave kokemuksen olen saanut kun rajojani kunnioitetaan ja viedään hyvin syvälle. Tuollainen D on oikea ja sille haluaa alistua mutta D joka rikkoo ei ole D ja sen kanssa ei pääse koskaan niin syvälle ja nauttimaan siitä mitä on oikea juttu.
Tuollaiset hyväksikäyttö suhteet ajaa uhrin pahaan tilanteeseen aika nopeasti ja herkille se tekee todellista tuhoa. Nimenomaan niille jotka vasta alkaa.
Hyvä että uskalsit kertoa. Rohkea olet! Tsemppiä!

Ellu

Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #32 : 05.08.2017, 16:02 »
Kauheeta! Voimia sulle. Kyllä, nimenomaan kuten vikassa lauseessa sanoit, se rehellisyys kummankin osalta. Kummankin on luotettava toisiinsa 100 prosenttisesti, mikä edellyttää myös, että kummatkin ovat luottamuksen arvoisia. Etenkin kun subi antaa kehonsa ja osan mielestään toisen hallittavaksi, domin on oltava sen arvoinen, että ansaitsee ne. Faktahan on, että näissäkin piireissä pyörii paljon kusipäitä jotka käyttävät toisia hyväksi ja siksi on hyvä olla välillä aika skeptinenkin toisia kohtaan ainakin jos käytös vaikuttaa yhtään epäluotettavalta. Mutta tsemppiä paljon.

Simbad

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #33 : 05.08.2017, 16:08 »
Entä mitä ajattelee tämä joka ei edelleenkään tiedä ihan tarkkaan omia mieltymyksiään? On varmasti ehkä ainakin helpompaa olla sub, masterina joutuu kantamaan vastuuta. Toisaalta: olisiko ihan väärin olla vuorotellen kumpaakin, mä luulen että se olis ehkä mun juttu?

Asiasta olen kyllä sitä mieltä että rehellinen pitää olla, ei muuten voi antautua / ottaa valtaan.

submit

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #34 : 05.08.2017, 16:10 »
Lyhyesti vielä tuohon aloituksessa mainittuun D/s -suhteen määritelmään: kaikille se ei tarkoita samaa, siksipä taas tulee eteen jo mainittu keskustelun tärkeys. Joillekin D/s-suhde tarkoittaa leikkisuhdetta (ei ehken kirjaimellisesti sentään :D ), joillekin syvintä ja sitoutuneinta suhdemuotoa. Ja osalle jotain noiden väliltä ja ulkopuoleltakin.

Hitsi vieköön, en vain opi sulattamaan tuota termiä "leikkiä" kun on kyse vaikkapa BDSM:stä. Vaikka leikkisyys on mun mielestä ihmiselle jopa hyve, leikkiminen saa mun päässä ajatukset ihan väärään suuntaan. Ei lapsiin, vaan siihen epäsitoutuneisuuteen. Joo, oon konservatiivi tässä. Ja sitoutunut (esim. rehellisyyteen) voi olla vähemmän vakavaksi aiotussakin suhteessa.

Pumpkin

Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #35 : 05.08.2017, 16:18 »
Entä mitä ajattelee tämä joka ei edelleenkään tiedä ihan tarkkaan omia mieltymyksiään? On varmasti ehkä ainakin helpompaa olla sub, masterina joutuu kantamaan vastuuta. Toisaalta: olisiko ihan väärin olla vuorotellen kumpaakin, mä luulen että se olis ehkä mun juttu?

Asiasta olen kyllä sitä mieltä että rehellinen pitää olla, ei muuten voi antautua / ottaa valtaan.

Ei ole väärin olla juuri sitä mitä on. En kuitenkaan lähtisi sanomaan, että subilla ei ole vastuuta vaan vastuuta on ehdottomasti molemmilla osapuolilla.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #36 : 05.08.2017, 16:53 »
Jos joutuisin jostain syystä subilleni valehtelemaan lopettaisin suhteen ja luultavasti ittenikin  >:D
Kaikki perustuu luottamukseen ja mikään ei toimi aidosti jos se sisältää valheita.
Kaikkia yksityisasioita en halua subista tietää enkä myöskään itsestäni heti kertoa,noi tulee itsestään esille kun suhde syvenee ja luottamus on molemmilla 100  :)

mimmu_

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 573
  • tyttö.
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #37 : 05.08.2017, 16:58 »
Enemmän täällä skenessä on tullut vastaan noita riemuidiootteja, jotka tuon auktoriteettinsa avulla tekee idioottimaisia juttuja. Tässäkin kyseinen sankari jää nimeämättä, joten tulee jatkamaan perseilyitään seuraavan ja taas seuraavan jne kanssa.
Toivon oikeasti että ainakin subien kesken tuo nimi on jo kaikkien mahdollisten tulevienkin uhrien tiedossa.

Tuota " ei ole kirjoilla täällä joten uskalla kirjoittaa", sillä ei pitäs olla mitään väliä onko urpo täällä vaiko ei. Kaikenlainen paapominen ja vähättely näissä jutuissa on täysin sieltä minne ei aurinko paista.

Itse tiedän parikin henkilöä täältä baarista, jotka voisi nimetä heti kättelyssä. Sellaisia joita kannattaa vältellä oman turvallisuuden vuoksi. Mutta mikä minä olen täällä julkisesti sormella osoittamaan toisia, ei ole helppoa se..

Muoks. Mutta kauheita olet joutunut kokemaan. Tsemppiä ja voimahalit :)

Nvriih

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #38 : 05.08.2017, 17:21 »
Aloittelevana subina tämä on ollut pahin pelko. Onneksi en tapaa ketään omassa kodissa vaan heidän kotonaan, jolloin sukunimi lukee ovessa jne. Toki voi olla lainattu kämppä tms mutta se on epätodennäköistä. Omaa yksityisyyttä varjelen aika tarkkaan.

Jaksamista tämän kanssa, toivottavasti joku upea D osoittaa, ettei kaikki D:t ole tuommoisia mulkkuja. En hyväksy valehtelua kun on kyse kuitenkin vahvaa luottamusta vaativasta toiminnasta.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #39 : 05.08.2017, 17:22 »
En tunne sinua, mutta harmittaa kuulla että olet joutunut hyväksikäytetyksi tuolla tavalla. :(

kieltäydyin tapaamasta ... muita ihmisiä hänen käskystään.

Tuo pisti erityisesti silmään. Sanoisin, ettei tuollainen kuulu minkäänlaiseen d/s-suhteeseen, edes 24/7. Jos dominoiva kieltää sua tapaamasta muita ihmisiä, se on aika hitonmoinen red flag ja sun pitäisi välittömästi juosta karkuun.

Red flageista suosittelen lukemaan tätä ja siinä olevia linkkejä: http://www.submissiveguide.com/2013/03/what-are-red-flags/

Yleisin vastaus oli, että mietin asioita liikaa.

Koskaan ei voi miettiä liikaa. 24/7-suhde itse asiassa todennäköisesti vaatii jopa enemmän miettimistä kuin perussessiosuhde, koska siinä annat toiselle paljon enemmän valtaa elämääsi.

Olen skenessä suht uusi, joten kiinnostaisi tietää, kuinka yleistä kyseinen käyttäytyminen on BDSM-maailmassa. Ymmärrän, että osa pitää anonymiteetin suojasta. D/s -suhde on kuitenkin oikea ihmissuhde (korjatkaa jos olen väärässä), ainakin koin sen paljon intensiivisempänä kuin esimerkiksi aikaisemmat parisuhteeni. Saako valta-asetelmaa käyttää syynä tällaiseen? Oma mielipiteeni tämän jälkeen on se, että luottamus ja rehellisyys ovat ehdoton edellytys tällaisille kuvioille.

Valitettavasti kusipäitä löytyy aina. Paras tapa hoitaa asia on oppia tunnistamaan ne. Ja mä en näkisi, että anonymiteetti tulisi enää millään tavalla säilyä, jos kyseessä on jokin muu kuin yhden illan juttu. Jos ryhdytään suhteeseen, siihen ryhdytään omalla identiteetillä. Muuten on liikaa riskiä hyväksikäyttöön. D/s-suhde (24/7 tai muu) antaa dominoivalla jonkinlaisen määrän valtaa, muttei täysin vapaita käsiä.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #40 : 05.08.2017, 17:28 »
Enemmän täällä skenessä on tullut vastaan noita riemuidiootteja, jotka tuon auktoriteettinsa avulla tekee idioottimaisia juttuja. Tässäkin kyseinen sankari jää nimeämättä, joten tulee jatkamaan perseilyitään seuraavan ja taas seuraavan jne kanssa.
Toivon oikeasti että ainakin subien kesken tuo nimi on jo kaikkien mahdollisten tulevienkin uhrien tiedossa.

Tuota " ei ole kirjoilla täällä joten uskalla kirjoittaa", sillä ei pitäs olla mitään väliä onko urpo täällä vaiko ei. Kaikenlainen paapominen ja vähättely näissä jutuissa on täysin sieltä minne ei aurinko paista.

Vaikka kyse on aikuisista on tuo "jokainen on vastuussa itsestään" aika kulunut eikä edes kovinkaan toimiva mantra, kunnon mindfuckaajat kun on aika eri tasolla kun tavantallaajat.

Ihme kyllä, mutta nyt ollaan täysin samaa mieltä! ;D

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #41 : 05.08.2017, 17:32 »
Enemmän täällä skenessä on tullut vastaan noita riemuidiootteja, jotka tuon auktoriteettinsa avulla tekee idioottimaisia juttuja. Tässäkin kyseinen sankari jää nimeämättä, joten tulee jatkamaan perseilyitään seuraavan ja taas seuraavan jne kanssa.
Toivon oikeasti että ainakin subien kesken tuo nimi on jo kaikkien mahdollisten tulevienkin uhrien tiedossa.

Tuota " ei ole kirjoilla täällä joten uskalla kirjoittaa", sillä ei pitäs olla mitään väliä onko urpo täällä vaiko ei. Kaikenlainen paapominen ja vähättely näissä jutuissa on täysin sieltä minne ei aurinko paista.

Itse tiedän parikin henkilöä täältä baarista, jotka voisi nimetä heti kättelyssä. Sellaisia joita kannattaa vältellä oman turvallisuuden vuoksi. Mutta mikä minä olen täällä julkisesti sormella osoittamaan toisia, ei ole helppoa se..

Muoks. Mutta kauheita olet joutunut kokemaan. Tsemppiä ja voimahalit :)

Ei mikään varsinaisesti uusi aihe ja tälle taitaa se pari keskustelua jo löytyäkkin. En tiedä missä määrin muissa skeneissä tuo name&shame -mentaliteetti on käytössä ja toimiiko se, mutta näin Suomen kokoisessa paikassa tuntuu porukka tosiaan olevan hyvin varovaisia varotteluiden suhteen tai ainakaan sitä ei avoimesti tehdä. Eikä tuo varoittelu toki auta niitä ihmisiä, jotka eivät aktiivisesti roiku skenessä ja eiköhän noita kaappipervoja ole kuitenkin huomattavasti enemmän kuin meitä, jotka tekevät sitä edes vähän julkisesti.

On toki ymmärrettävää, mutta myös tavallaan tyhmää, että näitä hyväksikäyttäjiä ja vaarallisia ihmisiä ei mainita nimellä. Mahdollistetaan uusia uhreja, mutta toisaalta mikään ei ikinä estä näitä ihmisiä luomasta uutta profiilia, jos heidät mainitaan julkisesti. Bileissä/miiteissä pyörivältä tämä nyt ei varsinaisesti onnistu, mutta aika vähissä taitaa ne aktiiviskeneläiset olla, joita tarvitsee varoa.
Ymmärrettävää siinä mielessä, että nurkista on hyvä huudella nimeämään ihmisiä, kun itse ei joudu kantamaan sitä taakkaa mikä tulee siitä, että menet kertomaan kuinka paska joku olikaan. Tarpeeksi vakavan syytöksen esittäessäsi olet käräjöimässä kunnianloukkauksesta, jos toinen osapuoli haluaa oikein vittumaiseksi heittäytyä. Lisää syitä nimeämättä jättämiseen voi kukin miettiä itse paljon lisää.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #42 : 05.08.2017, 17:33 »
Aloittelevana subina tämä on ollut pahin pelko. Onneksi en tapaa ketään omassa kodissa vaan heidän kotonaan, jolloin sukunimi lukee ovessa jne. Toki voi olla lainattu kämppä tms mutta se on epätodennäköistä. Omaa yksityisyyttä varjelen aika tarkkaan.

Ei tarvitse olla edes lainakämppä, et vain tee muuttoilmotusta taloyhtiölle/isännöitsijälle niin ei sitä nimitaulua tulla kauhean hanakkaasti vaihtamaan.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #43 : 05.08.2017, 17:36 »
Minusta se name&shame voisi olla ihan hyvin käytössä ainakin nimimerkkien osalta. Se, että pystyy luomaan uuden profiilin, ei ole syy helpottaa hyväksikäyttäjän elämää.

kisunen

  • Vieras
Vs: D:n valehtelu 24/7 -suhteessa, hyväksikäyttöä(kö)?
« Vastaus #44 : 05.08.2017, 17:40 »
Lyhyesti vielä tuohon aloituksessa mainittuun D/s -suhteen määritelmään: kaikille se ei tarkoita samaa, siksipä taas tulee eteen jo mainittu keskustelun tärkeys. Joillekin D/s-suhde tarkoittaa leikkisuhdetta (ei ehken kirjaimellisesti sentään :D ), joillekin syvintä ja sitoutuneinta suhdemuotoa. Ja osalle jotain noiden väliltä ja ulkopuoleltakin.

Hitsi vieköön, en vain opi sulattamaan tuota termiä "leikkiä" kun on kyse vaikkapa BDSM:stä. Vaikka leikkisyys on mun mielestä ihmiselle jopa hyve, leikkiminen saa mun päässä ajatukset ihan väärään suuntaan. Ei lapsiin, vaan siihen epäsitoutuneisuuteen. Joo, oon konservatiivi tässä. Ja sitoutunut (esim. rehellisyyteen) voi olla vähemmän vakavaksi aiotussakin suhteessa.

Jep. Ja tässäkin tapauksessa (kuten jo aikaisemmin mainitsin) suhde oli nimenomaan puhtaasti d/s-pohjainen, ei parisuhde. Kuitenkin toinen tiesi menemisistäni yms. paljon enemmän kuin kukaan ennen. Kiitos kaikille tsempeistä, olen iloinen, että uskalsin kirjoittaa. Vaikka nyt tuntuu rankalta, luulen, että tää on ollut melkoinen opetus mulle itselleni. Ja vaikka jokin tunneside (ehkä jopa hieman palvova?) onkin varmasti ollut olemassa, toipumisesta tekee helpomman se, ettei romanttisia tunteita ollut.