Kirjoittaja Aihe: Hard limits  (Luettu 13899 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Hard limits
« : 28.08.2017, 05:10 »
Hard limits   


”Ei ulosteita, ei oksennusta, ei neuloja, ei pysyviä jälkiä” jne. Siinäpä ne hard limitit sitten on.

Netissä on saatavilla paljon listoja, joilla on helppo erotella kiinnostavia välineitä, fetissejä ja materiaaleja kyllä-, ehkä- ja ei-kategorioihin. Ihan kätevää, varsinkin jos on uusi skenessä tai haluaa katsella asioita uuden kumppaniehdokkaan kanssa vähän tarkemmin. Tällöin keskustellaan sitten välineistä ja materiaaleista, sekä toivottavasti niiden herättämistä vähän laajemmistakin fantasioista ja skenaarioista.

Niin hirvittävän kätevää ja helppoa hard limittien eli kovien rajojen listaaminen on, että monilta se löytyy jo profiilista. Ja miksikäs ei? Voi heti rajata ehdottomat eit pois, niin ei tarvitse turhaan pettyä treffeillä, jos jokin juttu olikin sen toisen ”ehdottomasti kyllä!”-juttu.

Listat keskittyvät kuitenkin kovin konkreettisiin asioihin – siihen listamuoto soveltuu hyvin. Löytyykö listoista kuitenkaan niitä kaikkein tärkeimpiä asioita, joihin olisi hyvä tutustua? Niitä teemoja, joita mielen syvyyksistä hiljalleen nousee esiin itseensä ja mieltymyksiinsä tutustuessa. Niitä teemoja, joista keskustelu sessioehdokkaiden kanssa olisi paljon tärkeämpää, ja mielenkiintoisempaa.

Tämä kolumni ei ole yritys tehdä kaiken kattavaa itsetuntemuskysymys-listausta, jolla selvittää oman mielen hard limitit, vaan tarjota joitain kysymyksiä alkuun. Jos kysymykset kiinnostavat sinua, hyvä, jos eivät, niin hyvä niin ja varmaan olet tutustunut itseesi jo aiemmin tai ehkä koet asioiden tulevan luontevasti esiin muutenkin.


- Mikä on elämäsi häpeällisin kokemus?
- Mikä on elämäsi pelottavin kokemus?
- Mitä kokemaasi tai tekemääsi asiaa kadut?
- Millaisessa tilanteessa olet kokenut olevasi lohduttoman yksin?
- Onko sinulla seksuaalisia kokemuksia, jotka mieluiten pyyhkisit pois?
- Oletko saanut palautetta siitä, ettet ole ymmärtänyt partnerisi tarpeita, kieltoja tai muita viestejä?
- Millaisista ihmisistä sinulla on hankalia tai vastenmielisiä muistoja?
- Millaisia kokemuksia sinulla on auktoriteettien kanssa?
- Millaisissa tilanteissa olet kokenut, että et noudattanut rajojasi tai ollut oma itsesi?
- Oletko kokenut tilanteita, joissa et kyennyt sanomaan tai muutoin ilmaisemaan ei:tä?
- Millaista tilaisuutta tai ”palkintoa” sinun olisi tai on ollut mahdottoman vaikea vastustaa, oli hinta mikä hyvänsä?
- Miten kestät epävarmuutta?
- Miltä epäonnistuminen sinusta tuntuu?
- Sinulla on varmasti monenlaisia fantasioita. Mitä niistä ET halua toteuttaa? Miksi?
- Oletko kokenut ”seksistä ensiapuun” tai ”läheltä piti”-tilanteita? Miten ne kehittyivät?
- Mitkä tunteet ovat sinulle vaikeita kestää? Miten kestät niitä?
- Mistä saat lohtua?
- Onko elämänhistoriassasi tapahtumia, jotka palaavat mieleesi silloinkin kun et tahtoisi?
- Läheisissä ihmissuhteissa, mitkä tilanteet olet kokenut erityisen haastaviksi?
- Minkä teeman kanssa olet kamppaillut elämässäsi eniten? Mikä teema toistuu?
- Miten suhtaudut omaan vartaloosi?

- Miltä avoimuus itseäsi kohtaan näiden kysymysten parissa tuntuu? Miltä tuntuisi keskustella näistä jonkun toisen kanssa?



Mitkä ovat ne oivallukset tai kysymykset, jotka ovat sinulle olleet kaikista hyödyllisimpiä, kun olet miettinyt omaan historiaasi liittyviä, mielen hard limittejä?




- kyselee bikantti

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #1 : 28.08.2017, 07:34 »
Melkein kaikkiin tulee eihin liittyvä vastaus  >:D

En muista hävenneeni,pelänneeni,ei kaduta jne..


bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #2 : 28.08.2017, 08:04 »
Melkein kaikkiin tulee eihin liittyvä vastaus  >:D

En muista hävenneeni,pelänneeni,ei kaduta jne..

Se sulle sallittakoon. Omasta puolestani voin todeta, että jos noin perustavanlaatuisia tunteita ei elämänsä varrelta tunnista, niin katson ettei ole riittäviä edellytyksiä lähteä "masteroimaan". Ainakaan minua.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #3 : 28.08.2017, 08:43 »
Mikä estää?

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #4 : 28.08.2017, 08:47 »
Melkein kaikkiin tulee eihin liittyvä vastaus  >:D

En muista hävenneeni,pelänneeni,ei kaduta jne..

Se sulle sallittakoon. Omasta puolestani voin todeta, että jos noin perustavanlaatuisia tunteita ei elämänsä varrelta tunnista, niin katson ettei ole riittäviä edellytyksiä lähteä "masteroimaan". Ainakaan minua.

Kiva että sallit :)
Onneks ei tartte lähteä masteroimaan kun se ei oikeen ole mun juttu :)
En häpeä että tietämättömänä nimimerkkini aikanaan valitsin mutta en viitsi sitä vaihtaakkaan kun asia on itselleni merkityksetön  :)


Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 821
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #5 : 28.08.2017, 09:41 »
Onneks ei tartte lähteä masteroimaan kun se ei oikeen ole mun juttu :)
En häpeä että tietämättömänä nimimerkkini aikanaan valitsin mutta en viitsi sitä vaihtaakkaan kun asia on itselleni merkityksetön  :)

Ylläpito vaihtaa kyllä nickin helposti yv:n perusteella, jos katsot sen joskus tarpeelliseksi.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #6 : 28.08.2017, 09:42 »

Onneks ei tartte lähteä masteroimaan kun se ei oikeen ole mun juttu :)

Anteeksi tyhmä kysymys mutta..
...sinä olet alistuva?

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #7 : 28.08.2017, 10:13 »

Onneks ei tartte lähteä masteroimaan kun se ei oikeen ole mun juttu :)

Anteeksi tyhmä kysymys mutta..
...sinä olet alistuva?

En ole alistuva mutta en myöskään nauti alistamisesta,otan vaan omani ja teen mitä tykkään joten se ei ihan masterointiin sovi :)

Ailouna (Ilona?): lisäytin + merkin nimeen koska se ei voi aina olla 40v ja siitäkin tuli ulinaa...mitä siitä sanottais jos kokonaan vaihtasin  >:D
En sitä pelkää mutten jaksais oikoo väärinkäsityksiä :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #8 : 28.08.2017, 11:52 »
Oikein hyvä kolumni, kiitos tästä.  8) Tässähän onkin paljon mietittävää itselle ja muille.

Sen olen oppinut, että hard limititkin voivat muuttua vuosien varrella. Vanha hard limit voi jopa paljastua uudeksi suosikiksi.

Itse esimerkiksi ajattelin vielä pari vuotta sitten etten halua koskea peppuleikkeihin millään tavalla, enkä varsinkaan halua nuolla kenenkään peräaukkoa. Mutta nykyään semmoiset eivät ole ongelma eikä mikään ja unelmoin koko ajan uusista asioista mitä voisin silläkin alueella oppia. Sadistina toimiminen kiinnosti tosi paljon, mutten uskaltanut siihen mukaan kuin vasta nyt jokunen viikko sitten, enkä kadu hetkeäkään. Breathplay on muuttunut uudeksi suosikiksi ja jopa neula- ja verileikit ovat alkaneet kiehtomaan ajatuksena. Vuosikausia ajattelin myös olevani emetofilian suhteen täysi lesbo, mutta nyt siedän miestenkin laattailua. Esimerkkejä olisi paljon.

Kolumnissa oli monia hyviä kysymyksiä. Taidan tässä vastata näihin ihan ajankuluksi.

- Mikä on elämäsi häpeällisin kokemus?

Näitä on liian paljon lueteltavaksi. Häpeään liittyvät seksileikit tosin eivät itseäni kiinnosta. Elämänkokemustakin on tullut jo sen verran että aika harva asia enää hävettää paria minuuttia kauempaa.

- Mikä on elämäsi pelottavin kokemus?

Joskus alle kouluikäisenä pelästyin liian monta kertaa ihmisiä jotka alkoivat ilman mitään ennakkovaroitusta oksentamaan. Eräskin mummeli oli vähällä oksentaa päälleni. Tämä aiheutti emetofobian, josta en ole täysin parantunut vieläkään. Minulle kuitenkin kehittyi teini-iässä emetofilia, joten kontrolloitu oksentamistilanne sessiossa ei ole koskaan ollut ehdoton hard limit. Mutta jos sessiokaveri oksentaisi yllättäen, voi olla että sessio loppuisi siihen kun juoksisisin kirkuen karkuun. Tai sitten ei. En tiedä. Emetofobiastani ja sen suhteesta emetofiliaani voisin kyllä kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi.

Olen myös turhan usein nähnyt lehdissä, kirjoissa, netissä, elokuvissa ja telkkariohjelmissa kuvia, jotka ovat jättäneet henkisiä traumoja ja jotka saattavat silloin tällöin tulla mieleen kummittelemaan. Pääasiassa ahdistavimmissa kuvissa on ollut oikeita, lavastamattomia kuvia kuolleista ihmisistä erilaisissa mätänemisen tiloissa. Nekrofiliaan en siksi koskisi oikeassa elämässä lainkaan. Kaikenlaisia häiriintyneitä fikltiivisia elokuvia ruumiiden häpäisystä on kyllä tullut nähtyä ja monta kiintoisaa kauhu-, splatter- ja zombiefilmiä on katselulistalla, mutta en muista niistä koskaan kiihottuneeni.

Kokemukset omista ja toisten ihmisten mielenterveysongelmista ovat toki myös aiheuttaneet monia pelottavia ja jopa hengenvaarallisia tilanteita yli 10 vuotta sitten. Olen useamman kerran pelännyt että minut tapetaan, olen useamman kerran meinannut tappaa itseni, ja kerran olin vähällä tappaa erään toisen ihmisen itsepuolustukseksi. Nämä ovat hyvin synkkiä tarinoita joihin en tässä aio tarkemmin mennä. Sessioelämään nämä eivät ole vaikuttaneet. Tosin jotain hyvin synkkiä seksifantasioitahan minulla on ollut aina, ei ole tosin ollut tarvetta toteuttaa niitä


- Mitä kokemaasi tai tekemääsi asiaa kadut?

Olen sisäistänyt sen filosofian, että mitään vanhojakaan valintojaan ei kannata katua, jos elämässä menee hyvin. Tällä hetkellä menee ihan helkkarin hyvin, vaikka toki rahatilanne onkin huono.

Jos menisin aikakoneella menneisyyteen ja muuttaisin huonoja valintojani toisiksi, niin hyvin todennäköisesti nykyhetken hyvät asiat menisivät pilalle koska olisin vaihtoehtoisessa historiassani tutustunut ihan eri ihmisiin.


- Millaisessa tilanteessa olet kokenut olevasi lohduttoman yksin?

Niinä kertoina kun olen maannut sammumispisteessä lattialla toivoen etten seuraavana aamuna herää. Itsemurhaajia usein syyllistetään siitä että he ovat itsekkäitä eivätkä ajattele yhtään muita tappaessaan itsensä. Mutta siinä tilanteessa kun ihminen haluaa tappaa itsensä hän ei ajattele lainkaan itsekkäästi. Hän luulee tekevänsä suuren palveluksen kaikille poistumalla maailmasta, ettei hän enää ole taakka kenellekään. Hän kokee että kaikki ovat paljon onnellisempia kun häntä ei enää ole. Itsemurha on hänen mielestään kohteliain teko jonka hän voi enää tehdä. Se on yksinäisyyden huippu.
https://www.youtube.com/watch?v=O85H5apA2ns


- Onko sinulla seksuaalisia kokemuksia, jotka mieluiten pyyhkisit pois?

Ei. Huonostakin seksisessiosta voi oppia paljon, ainakin sen mitä ei kannata tehdä.

- Oletko saanut palautetta siitä, ettet ole ymmärtänyt partnerisi tarpeita, kieltoja tai muita viestejä?

Olen. Näistä on tärkeää keskustella mielellään heti kun sellainen tilanne tulee tai viimeistään session jälkeen. Väärinkäsitykset sessiossa voivat olla pahimmillaan hengenvaarallisia.

- Millaisista ihmisistä sinulla on hankalia tai vastenmielisiä muistoja?

Suurin ongelma ovat ihmiset eivät ymmärrä sanaa "ei". Sekä tietenkin myös ihmiset jotka eivät syystä tai toisesta sano "ei", ja sitten valittavat jälkikäteen että heille on tehty jotain mitä he eivät haluneet. Turvasanat ovat tärkeitä. Opetelkaa käyttämään niitä. Opetelkaa myös ymmärtämään ja kunnioittamaan toisen ihmisen rajoja. Se mikä itsestäsi tuntuu harmittomalta, voi olla toisesta erittäin ahdistavaa. Se että toinen osaa sanoa "ei" ja toinen osaa sitä noudattaa, pelastaa ihmissuhteita.

- Millaisia kokemuksia sinulla on auktoriteettien kanssa?

Pääasiassa hyviä. En silti halua leikkiä alistamispuolen leikkejä oman mielenterveyshistoriani takia.

- Millaisissa tilanteissa olet kokenut, että et noudattanut rajojasi tai ollut oma itsesi?

Päihtyneenä. Mutta onneksi mitään pahaa ei ole vielä sattunut. Mikäli päihteet yhdistetään sessioon, on tärkeää sessioida sellaisten ihmisten kanssa joihin luottaa.

- Oletko kokenut tilanteita, joissa et kyennyt sanomaan tai muutoin ilmaisemaan ei:tä?

En. Tosin tuntuihan se kerran pahalta kun toinen kovasti loukkaantui "ei"-sanasta. Piti pitää rauhoittumistauko sessiossa. Onneksi hän leppyi nopeasti ja pyysi anteeksi suuttumustaan, jotta sessiota voitiin jatkaa. Kaikkia toiveita ei ole pakko toteuttaa.

- Millaista tilaisuutta tai ”palkintoa” sinun olisi tai on ollut mahdottoman vaikea vastustaa, oli hinta mikä hyvänsä?

En osaa sanoa. Riippuu tilaisuudesta, palkinnosta ja hinnasta. Joskus tarjous voi olla liian hyvä ohitettavaksi, joskus taas se voi olla helvetin huono.

- Miten kestät epävarmuutta?

Melko hyvin. "Pessimisti ei pety" on ollut oma mottoni pitkään. Olen ajatellut että jos lähtee siitä odotuksesta että kaikki menee päin helvettiä niin kokemus on todennäköisesti positiivinen.

- Miltä epäonnistuminen sinusta tuntuu?

Pahalta. Mutta virheistä oppii.

- Sinulla on varmasti monenlaisia fantasioita. Mitä niistä ET halua toteuttaa? Miksi?

Kaikki jutut johon liittyy kiristäminen ja hyväksikäyttö. Fantasiana ne toimivat välillä hemmetin hyvin, mutta oikeastihan se olisi ihan hirveää ja aiheuttaisi uhrille kärsimystä. Fantasiassa uhri ei myöskään koskaan lavertele poliisille.

- Oletko kokenut ”seksistä ensiapuun” tai ”läheltä piti”-tilanteita? Miten ne kehittyivät?

En onneksi. Tosin olen harrastanut suojaamatonta seksiä uuden kumppanin kanssa joten on pitänyt sitten käydä sukupuolitautitesteissä. Onneksi mitään ei ole tarttunut.

- Mitkä tunteet ovat sinulle vaikeita kestää? Miten kestät niitä?

Ahdistus ja masennus. Essitalopraamilla ja hyvillä ihmissuhteilla.

- Mistä saat lohtua?

Esimerkiksi keskustelusta, hyvästä musiikista ja hyvästä ruuasta.

- Onko elämänhistoriassasi tapahtumia, jotka palaavat mieleesi silloinkin kun et tahtoisi?

On.

- Läheisissä ihmissuhteissa, mitkä tilanteet olet kokenut erityisen haastaviksi?

Varmasti tämä polyamoria-näkökulma tuo omat haasteensa. Miten kohdella useampaa kumppania tasa-arvoisesti ja huomioida kaikkien tarpeet.

- Minkä teeman kanssa olet kamppaillut elämässäsi eniten? Mikä teema toistuu?

En osaa sanoa.

- Miten suhtaudut omaan vartaloosi?

Olen ylipainoinen ja joidenkin mielestä sekin on kaunista. Mutta minun pitäisi laihtua noin 20 tai 30 kiloa ihan terveyssyistäkin. Pääsisin eroon kivuista sekä muutamista muista terveysongelmista ja jaksaisin paremmin tehdä asioita. On tehnyt todella hyvää itsetunnolle että jotkut ovat kehuneet ulkonäköäni.

- Miltä avoimuus itseäsi kohtaan näiden kysymysten parissa tuntuu? Miltä tuntuisi keskustella näistä jonkun toisen kanssa?
Tässähän minä avaudun näistä kaikille jotka jaksavat lukea. Olen monista näistä aiheista jutellut aiemminkin tällä foorumilla, joten tilanne ei ollut siinä mielessä itselle erikoinen.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #9 : 28.08.2017, 14:27 »
Melkein kaikkiin tulee eihin liittyvä vastaus  >:D

En muista hävenneeni,pelänneeni,ei kaduta jne..

Se sulle sallittakoon. Omasta puolestani voin todeta, että jos noin perustavanlaatuisia tunteita ei elämänsä varrelta tunnista, niin katson ettei ole riittäviä edellytyksiä lähteä "masteroimaan". Ainakaan minua.

Kiva että sallit :)
Onneks ei tartte lähteä masteroimaan kun se ei oikeen ole mun juttu :)
En häpeä että tietämättömänä nimimerkkini aikanaan valitsin mutta en viitsi sitä vaihtaakkaan kun asia on itselleni merkityksetön  :)

Okeiii...... :) Kannustan kyllä minäkin vain työllistämään ylläpidon nikin vaihtamisen merkeissä, onhan se nyt ylläpidon hommaa kuitenkin! Kiva jos asialla ei sinulle ole väliä, mutta kuten omasta kommentistani jo näkee, niin kyllä tuo nikki antaa ymmärtää asioita ja ehkä tässä kohtaa minua ainakin provosoi vastaamaan ihan tietyllä tyylillä  ;D Ainakin jos seuraa etsisi, niin nikkihän johtaisi kovastikin harhaan.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #10 : 28.08.2017, 14:42 »
Mikä estää?

Jos tää oli miulle tarkoitettu(?), niin 1) itsesuojeluvaisto  ;D

Lyhyesti: minulla on vakavia yhteensopimattomuuksia sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät tunnista/havainnoi/tarkastele/tutkiskele/pohdi/säätele/nauti/kärsi/jne. erilaisia tunteita elämässään. Ei vaan ole hyvä match.

Pidemmälti: erityisesti pelko on niin alkukantainen tunne, joka kuuluu lähes kaikkien ihmisten tunnekirjoon, että ensimmäisenä mietin, onko ihmisellä ehkä jokin psykiatrian diagnooseista tuttu piirre, joka kuvaa kyvyttömyyttä kokea tunnekirjoa. Tai ehkä jokin piirre, että tunteet ovat laimeita tai niillä ei ole merkitystä tai ne tulevat torjutuksi tai niitä ei tunnista tms. Okei, jos kyse on sellaisesta piirteestä, niin selvä, mutta edelleen olisi vakava yhteensopimattomuus.

Bdsm-kontekstissa koen yhteensopimattomuuden liittyvän omalla kohdalla erityisesti siihen, että alistuessani koen tunteita aika... "tuntuvasti" sessioissa. Minä siis arvotan sen korkealle, että toinen osapuoli suunnilleen tietää, mistä on kyse, mitä eri tunteiden kanssa tehdä, mistä ne kertovat, miten niistä voi "repiä iloa irti" jne. En välttämättä näe, miten tällaiset taidot voisivat kehittyä ilman omien tunteiden kanssa tutuksi tulemista.
----------

Lisäkommenttina se, että jos jollain ei ole tunnekokemuksia ja viihtyy silti bdsm:n parissa eri kumppaneiden/aktiviteettien kanssa onnistuneesti, niin hienoa! Minun kykyni ja mielenkiintoni eivät vain riittäisi sellaiseen kuvioon.


Rotikka

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #11 : 28.08.2017, 15:15 »
Kahdesta hard limitistäni luovuin kun nainen osasi olla ihanan taivutteleva, olemukseltaan ja muutenkin. En kuitenkaan kehtaa kertoa mitä ne olivat ;D Toinen oli kivulias ja nöyryyttävä, toinen vain nöyryyttävä :)


Melkein kaikkiin tulee eihin liittyvä vastaus  >:D

En muista hävenneeni,pelänneeni,ei kaduta jne..
Tämmöiset viestit kyllä kirkuvat epävarmuutta. Mitä enemmän korostat pelottomuutta, päättäväisyyttä, voimakkuutta, miehekkyttä jne. sitä enemmän vaikutat niiden vastakohdalta. Vähän kuin kaapissa oleva superhomo, joka aina tilasuuden tullen haukkuu homoja.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #12 : 28.08.2017, 15:45 »
Eli oon epävarma,naismainen superhomo joka häpeää heikkouksiaan ja haukkuu muita homoja kaapistaan peloissaan ja katuu sen jälkeen ?

Höhö,ehkä kuitenkin oon vaan mies joka on ymmärtänyt nauttia elämästä eikä keskity ikäviin asioihin liiaksi :)
Tottakai vastoinkäymisiä tulee ja itkenkin viimeistään ens vuonna vaikken muista itkeneeni  :'(
Tuon teen häpeilemättä olin sitten missä tahansa mutta sen aika ei ole vielä niin turhaa ajatella asiaa isommin kun vielä voi auttaa läheistään  :love:

T. Tunteeton superhomo

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #13 : 28.08.2017, 15:50 »
Oikein hyvä kolumni, kiitos tästä.  8) Tässähän onkin paljon mietittävää itselle ja muille.

Sen olen oppinut, että hard limititkin voivat muuttua vuosien varrella. Vanha hard limit voi jopa paljastua uudeksi suosikiksi.
---

Kiitos kommentista. Kiva että sinä ainakin sait näistä jotain irti :) Ja niinhän tuo on, onneksi(!), että rajat muuttuvat vuosien varrella.... ne kovatkin. Itse pidän sitä ehkä jopa tavoitteena, että omia rajoja saadaan liikuteltua pikkasen sen kiehtovan epämukavuusalueen puolelle, hissuksiin.

Rotikka

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #14 : 28.08.2017, 15:54 »
Eli oon epävarma,naismainen superhomo joka häpeää heikkouksiaan ja haukkuu muita homoja kaapistaan peloissaan ja katuu sen jälkeen ?

Okei... Tämä reaktio se vasta kirkuukin epävarmuutta. On mahdotonta, että joku voi päästä yli neljänkympin ikään eikä koskaan ole tuntenut häpeää, pelkoa, katumusta... Erittäin inhimillisiä tunteita, jotka kuuluvat jokaisen elämään. Mielestäni niiden kieltäminen vaan antaa epäaidon ja lapsellisen mielikuvan ihmisestä.

muokkaus: Ps. en sanonut sinua superhomoksi, se oli vertauskuva liittyen stereotypiaan, että eniten homoja haukkuva on nimenomaan kaapissa oleva homo. Vähän kuin eniten pelottomuuttaan korostava on eniten peloissaan.