Kirjoittaja Aihe: Hard limits  (Luettu 13901 kertaa)

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #15 : 28.08.2017, 16:24 »
Mikä estää?

Jos tää oli miulle tarkoitettu(?), niin 1) itsesuojeluvaisto  ;D

Lyhyesti: minulla on vakavia yhteensopimattomuuksia sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät tunnista/havainnoi/tarkastele/tutkiskele/pohdi/säätele/nauti/kärsi/jne. erilaisia tunteita elämässään. Ei vaan ole hyvä match.

Pidemmälti: erityisesti pelko on niin alkukantainen tunne, joka kuuluu lähes kaikkien ihmisten tunnekirjoon, että ensimmäisenä mietin, onko ihmisellä ehkä jokin psykiatrian diagnooseista tuttu piirre, joka kuvaa kyvyttömyyttä kokea tunnekirjoa. Tai ehkä jokin piirre, että tunteet ovat laimeita tai niillä ei ole merkitystä tai ne tulevat torjutuksi tai niitä ei tunnista tms. Okei, jos kyse on sellaisesta piirteestä, niin selvä, mutta edelleen olisi vakava yhteensopimattomuus.

Bdsm-kontekstissa koen yhteensopimattomuuden liittyvän omalla kohdalla erityisesti siihen, että alistuessani koen tunteita aika... "tuntuvasti" sessioissa. Minä siis arvotan sen korkealle, että toinen osapuoli suunnilleen tietää, mistä on kyse, mitä eri tunteiden kanssa tehdä, mistä ne kertovat, miten niistä voi "repiä iloa irti" jne. En välttämättä näe, miten tällaiset taidot voisivat kehittyä ilman omien tunteiden kanssa tutuksi tulemista.
----------

Lisäkommenttina se, että jos jollain ei ole tunnekokemuksia ja viihtyy silti bdsm:n parissa eri kumppaneiden/aktiviteettien kanssa onnistuneesti, niin hienoa! Minun kykyni ja mielenkiintoni eivät vain riittäisi sellaiseen kuvioon.

Tämä ei ollut varsinaisesti sinulle, mutta kysyit
Lainaus
Mitkä ovat ne oivallukset tai kysymykset, jotka ovat sinulle olleet kaikista hyödyllisimpiä?
ja kun useasti me pelkäämme asioita ilman että mietimme miksi, niin on hyvä pysähtyä miettimään mikä estää oikeasti.

Yst terv.
- Karwis

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #16 : 28.08.2017, 16:46 »
^ Aaaa. Ja kyllä. Pelko sinänsä ei ole vaarallista.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #17 : 28.08.2017, 17:13 »
Eli oon epävarma,naismainen superhomo joka häpeää heikkouksiaan ja haukkuu muita homoja kaapistaan peloissaan ja katuu sen jälkeen ?

Okei... Tämä reaktio se vasta kirkuukin epävarmuutta. On mahdotonta, että joku voi päästä yli neljänkympin ikään eikä koskaan ole tuntenut häpeää, pelkoa, katumusta... Erittäin inhimillisiä tunteita, jotka kuuluvat jokaisen elämään. Mielestäni niiden kieltäminen vaan antaa epäaidon ja lapsellisen mielikuvan ihmisestä.

muokkaus: Ps. en sanonut sinua superhomoksi, se oli vertauskuva liittyen stereotypiaan, että eniten homoja haukkuva on nimenomaan kaapissa oleva homo. Vähän kuin eniten pelottomuuttaan korostava on eniten peloissaan.

Tuo T.superhomo oli huolimattomuusvirhe kun en hauku homoja enkä muitakaan mutta korostan olevani hetero :). En häpeä myöntää kiireessä kirjoitelleeni ajattelemattomasti enkä kadu sitäkään :)
Mua kiinnostais tietää mitkä asiat sua pelottaa,hävettää ja kaduttaa kun subimiehellä ne voi olla sellasia mitkä ei taas mulle aiheuta moisia tuntemuksia,oot kuitenkin käsittääkseni fyysisesti keskivertoo isompi ja vahvempi niin ei jokaista rapinaa tarvi pihalla pelätä :)

Tätä ketjua en enempää tästä asiasta haluisi raiskata mutten tietty jätä vastaamatta kommentteihin jotka itseäni koskee :) privalla siis mielummin.

Ps. Haukuit mua muuten psykopaatiks aikanaan niin ootko superpsyko  :)

Rotikka

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #18 : 28.08.2017, 17:34 »
Tuo T.superhomo oli huolimattomuusvirhe kun en hauku homoja enkä muitakaan mutta korostan olevani hetero :). En häpeä myöntää kiireessä kirjoitelleeni ajattelemattomasti enkä kadu sitäkään :)
Mua kiinnostais tietää mitkä asiat sua pelottaa,hävettää ja kaduttaa kun subimiehellä ne voi olla sellasia mitkä ei taas mulle aiheuta moisia tuntemuksia,oot kuitenkin käsittääkseni fyysisesti keskivertoo isompi ja vahvempi niin ei jokaista rapinaa tarvi pihalla pelätä :)

Tätä ketjua en enempää tästä asiasta haluisi raiskata mutten tietty jätä vastaamatta kommentteihin jotka itseäni koskee :) privalla siis mielummin.

Ps. Haukuit mua muuten psykopaatiks aikanaan niin ootko superpsyko  :)
Subiuteni ei liity noihin tunteisiin vaan kyse oli ihan normaaleista ihmisen kokemista tunteista, joiden kieltäminen mielestäni osoittaa epävarmuutta. Tai jos ihan oikeasti ei tunne pelkoa, häpeää, katumusta niin sitten voidaan jo puhua sairaudesta. En jaksa vanhoja viestejä kaivella, mutta jos olen sua "haukkunut" psykopaatiksi niin se on liittynyt varmasti tähän sun äärettömään tunteettomuuden korostamiseen. Kansanomaisesti olen sitten käyttänyt sanaa psykopaatti.

Oon esimerkiksi pelännyt itseäni uhannutta äärimmäistä väkivaltaa, hävennyt pari päivää sitten käytöstäni kun olin erästä ihmistä käyttänyt tietyllä tavalla hyväkseni, katunut huonoa käytöstäni edesmennyttä läheistä kohtaan.

Vähän takaisin itse aiheeseen, yks hard limit olisi kinkyily julkisesti. Miksi, no häpeä. Miksi hävettää, en tiedä. Liian erikoista, liian massasta erottuvaa. Toisaalta ei se itselleni mitään antaisikaan, joten asia ei vaivaa.

Tiia (Niina)

Vs: Hard limits
« Vastaus #19 : 28.08.2017, 17:42 »
Loistava keskustelunaloitus tärkeästä (ja monille vaikeasta) teemasta. Kiitos, bikantti!  :love:

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #20 : 28.08.2017, 17:56 »
Rotikka: Määhän rakastan  :love: mun leluja ja entisiä leluja niin oon äärettömän tunteeton ?
Oon kokenut useasti väkivallan uhkaa,jokunen lyönytkin mutta kun nauran vastineeksi takaisin ei kukaan vielä ole lyönyt toista kertaa eikä sellanen pelota,tietty äärimmäinen väkivallan uhka pelottais mutta sellasta en ole kokenut. Itse en lyö mutta teen selväksi aika nopeeta ettei kannata leikkiä :)
Hölmöiltyä on tullut paljonkin mutta katumalla tai häpeemällä sitä ei korjata enää jälkikäteen, yleensä nää on alasti heilumista ja alkoholia on käyttetty yli kohtuuden eikä sisällä kehenkään ulkopuoliseen kohdistuneita vittuiluita tai ahdisteluita vaikka kikkeli vähän vilahtaakin  C:-)
Hyväksi käytän lelujani ja kerronkin sen heille mutta tykkäävät vaan :)

Ehkä oli vähän ankarampi nuoruus ja sillon piti vaan kasvaa. Unohtamatta pitää huolta läheisistä  :love:

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #21 : 30.08.2017, 13:35 »
Kiitos Tiialle kommentista!



Voitais tietty jättää nyt toi keskinäinen vertailunokittelu ketjusta ja palata alkuperäiseen aiheeseen, niin olisi ehkä paremmin uusillekin kommentoijille tilaa. Se ois kiva.  :)

latexbun

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #22 : 30.08.2017, 19:04 »
Minun rajani menee puhumisen kontrolloinnissa arkielämässä, puolin ja toisin. Myös kaikki pään sisäinen rajoittaminen herättää vastareaktion. Olen puhelias ja minulla on toisinaan myös voimakkaita mielipiteitä,  siihen ei toinen puutu. Itse en myöskään ole kiinnostunut rajoittamaan kenenkään sananvapautta.

Nuorena olin sisäänvetäytyvä ja arka, tietyistä tapahtumista johtuen. Oman luonteeni (sosiaalinen otus) löytäminen uudestaan ei ollut helppoa, joten sitä piirrettä en anna lannistaa.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #23 : 31.08.2017, 09:36 »
- Mikä on elämäsi häpeällisin kokemus?

Oon tylsä ja jätän kertomatta, kun on enempi arkimaailman juttuja, eikä liity kinkyilyyn.

- Mikä on elämäsi pelottavin kokemus?

Vuosi 2013 näin jälkikäteen ajateltuna.

- Mitä kokemaasi tai tekemääsi asiaa kadut?

Omaa passiivisuutta ja itsepäisyyttä. Olisi pitänyt tajuta luovuttaa Jyväskylän suhteen paljon aiemmin ja elää omaa elämää, eikä odottaa ihmeitä.

- Millaisessa tilanteessa olet kokenut olevasi lohduttoman yksin?

Skenen alkuvaiheilla. Ei mua nyt mitenkään erityisen huonosti kohdeltu silloisen leikkikaverin toimesta, mutta se oli uskomattoman paska fiilis, kun ei voinut kenellekkään puhua asioista mitkä vaivas tai satutti.

- Onko sinulla seksuaalisia kokemuksia, jotka mieluiten pyyhkisit pois?


Eipä juuri. Pikemminkin haluaisin joihinkin tilanteisiin palata takaisin viisaampana.

- Oletko saanut palautetta siitä, ettet ole ymmärtänyt partnerisi tarpeita, kieltoja tai muita viestejä?

Kiellot on aika selkee. Viestejä ja tarpeita en varmasti aina ymmärrä.

- Millaisista ihmisistä sinulla on hankalia tai vastenmielisiä muistoja?

Itseään liikaa esille tuovista. Jokin särähtää korvaan aina hyvin pahasti tämmöisten seurassa.

- Millaisia kokemuksia sinulla on auktoriteettien kanssa?

Olen pahemman luokan anarkisti, yritin jopa pitää shortseja töissä jalassa, vaikka siitä huomautettiin ;)

- Oletko kokenut tilanteita, joissa et kyennyt sanomaan tai muutoin ilmaisemaan ei:tä?

Eipä ole tainnut moista tilaisuutta olla tai ainakaan tullut tarvetta moisessa kohtaa sanoa ei.

- Miten kestät epävarmuutta?


Omaani helvetin huonosti, muiden kohdalla tapauskohtaisesti. Oma epävarmuus nostaa aina välillä päätään jostain puskasta aivan täydellisen väärällä hetkellä, sitä kai ne vahvat tunteet teettävät, mikä on raivostuttavaa.

- Miltä epäonnistuminen sinusta tuntuu?

Todella pahalta, riippuen vähän epäonnistumisen laajuudesta. Omista mokista kyllä oppii, mutta samalla voi vaan kirota, kun jätit aivan väärän kuvan itsestäsi toiselle.


- Sinulla on varmasti monenlaisia fantasioita. Mitä niistä ET halua toteuttaa? Miksi?

En välttämättä halua raiskata kaikkia niitä julkkiksia tai kadulla tulleita random ihmisiä, jotka nyt vain sattuvat aiheuttamaan fiiliksiä, että toi mun ois pakko saada... (okei, ketään niistä). Enkä välttämättä halua itse päätyä pakun perälle raiskattavaksi.

- Oletko kokenut ”seksistä ensiapuun” tai ”läheltä piti”-tilanteita? Miten ne kehittyivät?


Juu, polvilumpio lähti sijoiltaan. Noin viiden miljoonan kirosanan jälkeen ambulanssikuskit kävivät laittamassa lumpion sijoilleen, jonka jälkeen hyppäsin ambulanssin kyytiin ja kävin näyttämässä sitä lääkärille.

- Mitkä tunteet ovat sinulle vaikeita kestää? Miten kestät niitä?

Epävarmuus ja riittämättömyyden tunne. Ne on hetkellisiä fiiliksiä onneksi, toki, jos vastaan tulee jotain aivan ihanaa niin saattavat nostaa päätään ja koputella olkapäälle täysin väärällä hetkellä. Vanhoista "demoneista" on aika vaikea päästä kokonaan eroon, vaikka ne pystyykin lukitsemaan jonnekin noin 99% ajasta.
Tai, kun en vaan kelpaa ja toiseen on ehtinyt jo ihastua. Se menee ajan kanssa ohi, mutta skenen pienuuden takia näitä ihmisiä kuitenkin sitten näkee aika tiuhaan tahtiin. Vaniljamaailmassa olisi varmasti helpompi, kun ei välttämättä ole yhteistä pientä piiriä missä pyöritään.

- Mistä saat lohtua?

Ruoka, musiikki ja läheisyys.

- Onko elämänhistoriassasi tapahtumia, jotka palaavat mieleesi silloinkin kun et tahtoisi?

On.

- Läheisissä ihmissuhteissa, mitkä tilanteet olet kokenut erityisen haastaviksi?

Kun itse haluaa enemmän, toinen taas ei. Kun toinen haluaa enemmän ja itse taas ei.

- Minkä teeman kanssa olet kamppaillut elämässäsi eniten? Mikä teema toistuu?

Olen turhan usein aivan liian itsekriittinen itseäni kohtaan.

- Miten suhtaudut omaan vartaloosi?


Kyllä me tullaan toimeen, vaikkakin voisin sen muutaman kilon puottaa vyötäröltä pois.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #24 : 31.08.2017, 10:31 »
Mielenkiintoista pohdintaa! Aihe on ollut ajankohtainen omassa elämässäkin. Omia hard limitejä on fetissiautomaattina kohtelu, rajattomuus, pelokkuus ja ahdasmielisyys, kommunikaation hankaluudet, pettäminen ja epärehellisyys.. Ulkoisia hard limitejä on lähinnä mustelmien ja jälkien tekokielto.

momoi36

  • Vieras
Vs: Hard limits
« Vastaus #25 : 31.08.2017, 11:19 »
Mielenkiintosia kysymyksiä. Vähän turhan perusteellisia, en vastaisi puoliinkaan kysymyksiin jos toinen ihminen ne minulta kysyisi, en edes vuoden tuntemisen tai D/s suhteen jälkeen. Itselleni niihin vastaisin ja olen vastannutkin pari vuotta sitte  kun omaa seksuaali-identiteettiäni olen alkanut muodostaa, kannustan muitakin tekemään niin.

Varmasti ovat myös tärkeitä kysymyksiä jos alistuminen/ yleensä seksillä leikkiminen vaatii syvää suhdetta, tällaiselle nymfolle sillä ei ole väliä vaan muunlaisilla esim. turvallisuuteen ja samoihin mieltymyksiin liittyvillä kysymyksillä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #26 : 31.08.2017, 14:46 »
Mielenkiintoisia kysymyksiä. Todella. Pohdiskelemisen arvoisia sen lähimmän suhteen kanssa.
Kiitos aloittajalle.
En kuitenkaan näin yksityiskohtaisesti haluaisi kertoa kaikille.
Välillä hassu tunne kun tapaa livenä kinky-ihmisen jonka nikki tuttu, pepun kuva avoimen anaalin kanssa tulee mielikuviin joka nähty galleriassa ja tieto hänen fetisseistä tai muusta kinkykäyttäytymisestä. Mutta se ihminen itsessään, siitä ei mitään havaintoa. Hämmentävää.

Snooch86

Vs: Hard limits
« Vastaus #27 : 31.08.2017, 15:11 »
- Mikä on elämäsi häpeällisin kokemus?

Oon tylsä ja jätän kertomatta, kun on enempi arkimaailman juttuja, eikä liity kinkyilyyn.

Tämähän se juuri kinkyn kohdalla on mielenkiintoista, varsinkin leikkien laajetessa ja syventyessä. Aiemmin eletyt häpeälliset kokemukset voivat muodostua hard-limiteiksi tai parhaiksi mahdollisiksi mausteiksi kinkyssä, vaikka alunperin ei kinkystä ollut millään lailla kysymys.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #28 : 31.08.2017, 19:13 »
- Mikä on elämäsi häpeällisin kokemus?

Oon tylsä ja jätän kertomatta, kun on enempi arkimaailman juttuja, eikä liity kinkyilyyn.

Tämähän se juuri kinkyn kohdalla on mielenkiintoista, varsinkin leikkien laajetessa ja syventyessä. Aiemmin eletyt häpeälliset kokemukset voivat muodostua hard-limiteiksi tai parhaiksi mahdollisiksi mausteiksi kinkyssä, vaikka alunperin ei kinkystä ollut millään lailla kysymys.

Täysin totta. Tosin aiheina taas semmosia, että ne jakaa mielummin vain privaatisti hyvin harvoille ja valituille :)

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hard limits
« Vastaus #29 : 31.08.2017, 19:31 »
Tosi kiinnostava lukea varsinkin noista, että mitä "mielen hard limittejä" itse kullakin on. Kiitos jakamisesta  :love:

En tosiaan ajatellutkaan, että itsetarkoitus olisi mitenkään vastata noihin kaikkiin syvällisesti ja vailla mitään sensuuria tähän kommentteina. Sensuuri on turvaa. Enemmänkin juuri se, että löytääkö mitään huomionarvoista kysymysten avulla. Eikä sekään, että se koko löytö, ehkä hyvinkin intiimi, olisi tarpeellista jakaa esim. sessiokumppanin kanssa kokonaisuudessaan, vaan enemmänkin niin, että se löydön ydin kannattaa ehkä huomioida sessiotoiveista ja mieltymyksistä jutellessa :) Esim. jos tavoittaa kovin traumaattisen tai torjutun tapahtuman elämästään, niin ehkä olisi reilua varoittaa toista, jos toinen vaikuttaa olevan viemässä sessiointia siihen suuntaan. TAI jos haluaa mennä siihen suuntaan, niin pohtia sitten vaikka vähän tarkemmin sitä, että mitäköhän siinä saattaa tapahtua ja mikä olisi ehkä sopivaa jälkihoitoa laadullisesti ja määrällisesti. Ei, sitä ei voi tietää, mutta ei siihen täysin sokkonakaan tarvitse lähteä.

Koen siis, että kysymykset liittyvät hyvin pitkälti turvallisuuteen. Vastaukset eivät vain ole yhtä yksiselitteisiä kuin esim. joidenkin laitteiden käytön kanssa.