Kirjoittaja Aihe: TRUU-ihmisiä ja muitakin  (Luettu 19164 kertaa)

Radien

  • Vieras
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #60 : 23.03.2017, 21:24 »
Hyvä Alexios, oletko keskustellut monenkin TM:n subin kanssa asiasta? Oletus ei aina ole totuus.

Olen keskustellut useammankin sellaisen subin kanssa, joka ei halunnut tuontyyppistä järjestelyä, mutta on silti joutunut TM:ien persoonallisuusmuokkausyritysten kohteeksi.
Tarkoitin subeja, jotka ovat tyytyväisiä ja pysyvät em. suhteissa.

Ehkä tarkoitamme eri asioita. Minulle truemaster tarkoittaa sellaista domly domia, joka ajattelee olevansa etuoikeutettu saamaan alistumista kaikilta subeilta eikä välitä muiden tunteista. Yleensä sellainen on myös misogynisti ja syyttää feministejä kaikista ongelmista maan ja taivaan välissä. Jos puhutaan ihmisistä, jotka elää 24/7-suhteessa, jossa on yhteisesti sovitut valta-asetelmat (ei väliä millaiset), niin se on kai ihan master? Jos siihen lisää "true"-etuliitteen, niin minulle ainakin muodostuu kuva, että sitä pidetään ainoana oikeana tapana dominoida.

Minä en tarkoita True Masterilla mitään tuollaista. Enkä usko, että kovinkaan moni itseään TM:ksi kutsuva henkilö myöskään. True Master on vain Master, joka kykenee hallitsemaan omaa elämäänsä ja vaatii kunnioitusta myös itseään kohtaan. Etenkin suomalaiset tuntuvat olevan ihan lähtökohtaisesti aika epäkunnioittavia toisiaan kohtaan. Itse henkilökohtaisesti naisena olen saanut feministeiltä niin paljon kakkaa niskaani (ihan tuolla vaniljamaailmassa), että feministien kritisointi on miehessä vain positiivinen ominaisuus.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #61 : 24.03.2017, 00:29 »
Minä en tarkoita True Masterilla mitään tuollaista. Enkä usko, että kovinkaan moni itseään TM:ksi kutsuva henkilö myöskään. True Master on vain Master, joka kykenee hallitsemaan omaa elämäänsä ja vaatii kunnioitusta myös itseään kohtaan.

Eli siis tavallinen master ei kykene hallitsemaan omaa elämäänsä eikä vaadi kunnioitusta itseään kohtaan? Vai mikä tässä on ero?

bimso

  • Vieras
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #62 : 24.03.2017, 01:10 »
Aiheeseen suosittelen luettavaksi Hesarin tuoreinta pääkirjoitusta.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005137626.html

"universaali totuus, joka kipeästi kaipaisi uutta tulemista: tylyä käytöstä ei voi perustella millään.

Tästä kaikki eivät ole samaa mieltä. Monien mielestä töykeyden voi selittää esimerkiksi rehellisyydellä (”minähän vain sanon asiat niin kuin itse ne koen”) tai yhteisöä mahdollisesti uhkaavalla moraalikadolla (”tämä ei voi jat­kua näin”). Näihin nojaavat nyt saunapoliiseja vaikutusvaltaisemmatkin räksyttäjät.

Nätisti sanomisen hautausmaa löytyy internetin keskustelupalstoilta, joilla toivotaan kanssaihmisille kuolemaa."

Radien

  • Vieras
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #63 : 24.03.2017, 01:21 »
Minä en tarkoita True Masterilla mitään tuollaista. Enkä usko, että kovinkaan moni itseään TM:ksi kutsuva henkilö myöskään. True Master on vain Master, joka kykenee hallitsemaan omaa elämäänsä ja vaatii kunnioitusta myös itseään kohtaan.

Eli siis tavallinen master ei kykene hallitsemaan omaa elämäänsä eikä vaadi kunnioitusta itseään kohtaan? Vai mikä tässä on ero?

Sanotaanko nyt vaikka näin, että joka toinen D väittää olevansa jonkun sortin Master. Vaikka olisi kokenut lähinnä naapurin katiskaa. Yksilönvapauden nimissä heillä on tottakai oikeus kutsua itseään Masteriksi. (Minun True Master-kategoriaani muuten mahtuu moni sellainenkin Master, jotka ovat julistaneet etteivät sellaisia ole :P)

Glori

  • Vieras
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #64 : 24.03.2017, 08:18 »
Tästä ketjusta on poistettu monta kommenttia. Ne ovat sisältäneet pääosin henkilöön kohdistuvaa piikittelyä tai epäasiallista foorumikäytöstä.


Yrittäkää ihmiset kirjoittaa asiasta, suuntaamatta kirjoitustanne kenellekään henkilökohtaisesti. Tai jos suuntaattekin jollekin henkilökohtaisen kysymyksen tai kommentin, tehkää se vähättelemättä tai halventamatta toisen persoonaa tai mielipidettä.


Lisäksi haluaisin sanoa wikipediasta lainaajille. Yhden lauseen lainaus on aika tarkoitushakuista, joka palvelee teidän agendaanne.

Tässä kolumnin määritelmä wikipedian mukaan. Olen lihavoinut sieltä sen oleellisen (minun mielestäni). Kyseessä ei siis ole faktapohjainen artikkeli vaan mielipidekirjoitus.

Lainaus
Kolumni on sanoma- tai aikakauslehdessä omalla palstallaan säännöllisesti julkaistava lyhyt kirjoitus, jossa toimittaja tai avustaja esittää oman mielipiteensä jostakin ajankohtaisesta aiheesta. Kolumnisteiksi pyydetään usein poliitikkoja tai muita julkisuuden henkilöitä. Kolumni eroaa uutisesta siten, että kirjoittaja esittää siinä henkilökohtaisen mielipiteensä ja tarkastelee asiaa vain valitsemastaan näkökulmasta. Lisäksi kolumneissa voidaan käyttää uutista laajemmin eri tyylikeinoja kuten ironiaa tai huumoria. Kolumnin tyylilajiin kuuluu, että kirjoittajalla on oikeus piikitellä ja esittää olevansa oikeassa

Dolores

  • Vieras
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #65 : 24.03.2017, 08:25 »
Kiitos ylläpidolle.  :love:

Ansku

  • Vieras
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #66 : 24.03.2017, 09:10 »
Kiitos ylläpidolle.  :love:

Yhdyn tähän!

pikkusisko

Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #67 : 24.03.2017, 09:33 »
Kiitos, vaikka luonnollisesti olenkin eri mieltä tietyistä leikkauksista  :)) Mutta ymmärrän.

En tarkoittanut rumaa sanaa käyttämällä pahoittaa kenenkään mieltä, joten olen pahoillani jos niin kävi. Minusta ei vain ole olemassakaan kaunista sanaa käyttäytymismallille, jossa suhtaudutaan jo lähtökohtaisesti alentavasti toisia kohtaan ja tehdään aina tilaisuuden tullen kaikki voitava, jotta nämä kokisivat olonsa loukatuiksi ja halvennetuiksi. Se on käytöstä, joka on tehnyt tällä foorumilla keskustelusta aluksi turhauttavaa ja lopulta täysin turhalta tuntuvaa, ei tänne vain tee enää mieli tulla jakamaan asioita joiden kuitenkin pitäisi meitä yhdistää. Totta kai tämä on ongelma joka kukkii millä tahansa keskustelufoorumilla, mutta toivon silti, että tälle voitaisiin edes yrittää tehdä jotain. Minusta varsin luonteva konkreettinen keino olisi yksinkertaisesti bannata joko määräaikaisesti tai tarpeen vaatiessa pysyvästi henkilöt, jotka tismalleen samanlaisia ongelmia toistuvasti aiheuttavat huonolla käytöksellään. Ja nimenomaan käytöksellään, eivät tietenkään eriävien mielipiteiden olemassaololla, koska ilman niitä mitään keskusteluja ei syntyisi.

Ja väärinkäsitysten välttämiseksi vielä kerran rautalangasta: Minä en katso tällaisen ongelmakäyttäytymisen olevan millään tavalla sidoksissa johonkin tiettyyn suuntautumiseen tai sukupuoleen.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2017, 10:04 kirjoittanut pikkusisko »

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #68 : 25.03.2017, 16:24 »
Ei taidaa olla elämä kovin hallinnassa eikä itsetunto kohilla, kun jonkilaiseen nettikeskusteluissa käytettävän etuliitteen takia vetettään herneet onteloihiin ja alettaan itkee. Koittakaas nyt isot ja niinikäan itsensa kohtaan kunnioitusta vaativat masterit hillitse ittes ja olla herrasmiesmaisesti tilanteen yläpuolella, niin ei tarvii akkamaisesti julkisesti kiunuu. Sillatavalla sen TRUU maineen itselle pääsee ansaitsee melko tehokkaasti ja sillai pystyy melko nopeesti tekee itsestään naurun ja pilkkauksen kohteen.

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #69 : 26.03.2017, 14:39 »
iBännimällä hoituu tietysti melkein mikä tahansa, vanha viidakon sanontako lie.


  * )

Femmi

  • Vieras
Vs: TRUU-ihmisiä ja muitakin
« Vastaus #70 : 04.09.2017, 21:59 »
Ihmisinä olemme herkkiä ja kaivataan toisiamme, vaikka voidaan sitä kieltää. Olkoon me dommeja tai subeja tai ketä vaan. Millä tavoin tämä näkyy ulkoapäin on eri kysymys.

Ihmisillä on eri taustat ja kokemukset. Vahvasti kannatan sitä, että on olemassa pelisääntöjä ja niitä noudatetaan, sillä itsehallinta/itsehillintä kaipaa rajoja.

Oikein hyvä kirjoitus! Suora, ytimekäs ja selkeä!