Kirjoittaja Aihe: Sallittu ikäraja  (Luettu 8030 kertaa)

UW

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #15 : 05.11.2017, 13:32 »
Varsin montaa ajatusta eri näkökulmista, mutta jotain:
En osaa omalla kohdalla suorilta sanoa milloin liikaa, yksittäisiä kertoja värkännyt, että ikäeroa ollut 15v+, missään vakiossa ei ole ollut yli 10v nuorempaa.

Liian nuori voi olla liian lapsellinen ja oman ikäinen varsin usein ”liian aikuistunut”  ;) arki on oikeaa elämää, vähemmän mielenkiintoa ja mahdollisuuksia tehdä mielenkiintoisia asioita, jne.
Itselle ideologiset, aatteelliset jne tekijät vahvoja vaikuttajia vaakakupissa, kinkyyden ohella tai varmaan kinkyyden yli. Hieman nuorempi voi vetää seksuaalisesti, mutta niin vetoaa moni vanhempikin. Loppupeleissä turhaa laatia tiukkoja laatikoita, omalla kohdalla

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #16 : 05.11.2017, 15:31 »
Ikä ei juurikaan merkkaa kunhan on nuorempi kuin mä   :))
Sitten kun joskus seuraa tahdon niin 30-40v on etusijalla,kokemuksen määrällä ei ole merkitystä kunhan tiedän itse miten kokenut toinen on  :)

ToyMaster

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 62
  • Olen jotain.. erinlaista
  • Galleria
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #17 : 05.11.2017, 16:53 »
Todella hieno teksti, kiitos Normandie. :)

Itse olen tässä oppinut, että jos dominoivalla on aina kierroksessa kovin nuori ja ennen kaikkea kokematon subi, niin se kertoo paljon dominoivasta.

Kokeneet subit ovat, omien havaintojeni mukaan, oman arvonsa tietäviä ja vaativia. Se, että dominoiva valitsee kerta toisensa jälkeen kokemattoman ja nuoren subin kielii dominoivan epävarmuudesta. Minulle siis.

So this. Naulan kantaan.

Kyllä, jostakin me kaikki olemme alkaneet aikoinaan. Ajan myötä kertyy kokemusta ja kehitymme. Jotku eivät vain koskaan, mikä lie syy tai päätös ollakkaan tapauskohtaisesti, pääse siitä alku kuviosta etenemään D-persoonan kehityksessään.

Mitä minä olen joskus pohtinut olisikos juuri rohkeus suhteeseen kokeneeman subin kanssa oikea seuraava askel?

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #18 : 05.11.2017, 19:01 »
Vaniljaseksiä olen harrastanut jopa 25v vanhemman ihmisen kanssa, joten ikä ei suoranaisesti ole minulle ongelma. Se mikä tosin mietityttää, on se että ikää kohden karttuu väistämättä myös kokemus. Ei vain kinky jutuissa (vaikka eihän se sitä tarkoita et vuosimallia 76 oleva olisi kinky jutuissa kokeneempi kuin 95 syntynyt, jokainen aloittaa omalla ajallaan. Tunnen paljon esim. homoja jotka on tullut kaapista ulos vasta keski-iän vaiheilla, ja ekat kunnon kokemukset on vasta sen jälkeen), vaan myös elämässä ylipäätänsä. Joten vaikka ikä ei suoranaisesti ole ongelma, niin väistämättä nousee kysymys että minulla, joka olen vajaat 4-5 vuotta toteuttanut kinky minääni, on tarjottavana sille joka on sitä puolta itsestään toteuttanut jo 10-20 vuotta. Tämän takia toivon, painolla toivon, että mahdolliset kumppanit pitempi aikaisissa sessio suhteissa olisivat kokemuksen ja iän suhteen samalla tasolla, koska silloin ei yhtä herkästi tule sitä riittämättömyyden tunnettan toiselle. Ihan rehellisesti sanoen, voin kertoa että jos yli.10v subina ollut henkilö haluaa alistua minulle, paljon vankemmalla kokemuksella kuin mitä minulla on domina olemisesta, niin en yllättyisi jos tuntuisin vähän "aloittelijalle" tämän silmissä.

Eli ikä itsessään ei ole ongelma, mutta se kuinka paljon kokemusta omaa, oli se kumpaa puolta tahansa. Jos joku hardcore kokenut 20v+ sub haluaa session kanssani, niin en kieltäydy, mutta älä odota että minulla on samanlainen ote kuin sillä 20v+ domilla tai masterilla  :D, koska minä tiedän itsestäni sen että vielä on paljon opittavaa.

Nuppu

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #19 : 05.11.2017, 21:29 »
Mielenkiintoista ajatella että dominoiva voi ajatella noin: kokenut subi olisi jotenkin ehkä vaikeampi tyydyttää? Itse ehkä voisin sujahtaa tuohon kokenut subi- lokeroon, mutta itsellä iän karttuessa dominoiva on vaihtunut nuorempaan. Kertaakaan en ole ajatellut että ero kokemuksessa olisi merkityksellinen, jokaisen dominoivan kanssa aloittaa alusta. Uudessa suhteessa kumpikin on yhtä kokematon ja itsellä jännitys siitä, onnistunko miellyttämään on aina yhtä suuri. Riippumatta siitä dominoiko joku eläessään ensimmäistä vai miljoonatta kertaa.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #20 : 05.11.2017, 21:48 »
Kai tähän kinkyily ihmissuhdelajiinkin pätee se "toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä" ja kai joku sit tykkää isoäidistäkin. Ja sama käännettynä mieheks myös. Jos keski-ikäinen partneri ei kiinnosta, vaikea sitä kiinnostusta on feikatakaan.

Toki vähän naurattaa ja säälittää ne miehet ja naiset, jotka metsästävät nuorta lihaa ympäri kapakoita ja nettiä. Mutta jos ihminen on onnellinen ja kyseessä on kuitenkin aikuiset ihmiset, niin mitäpä se sitten kenellekään kuuluu?

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #21 : 05.11.2017, 21:52 »
Näin subin ja naisen näkökulmasta, suosin itseäni vanhempia miehiä. Ikäeron ei kuitenkaan tarvitse olla mikään suuri, jo ihan muutamankin vuoden ikäero on ok. Sen sijaan miehet, jotka voisivat olla ikänsä puolesta isiäni, eivät kiinnosta ainakaan vakavassa mielessä.

Suosin vanhempia miehiä, koska erityisesti alistuvan näkökulmasta vanhemmissa miehissä on tietynlaista auktoriteettiä ja karismaa, mitä ei välttämättä niin itseäni nuoremmissa ole. Ja jotenkin vain monesta nuoremmasta miehestä huokuu se, että ei ehkä olla vielä niin kypsiä ja esimerkiksi osata kantaa vastuuta tekemisistään. Tämähän ei toki läheskään aina päde. Nuorissa on hyvinkin kypsiä ihmisiä ja toisaalta vastaani on tullut vanhempia ihmisiä, jotka eivät kyllä niin kypsiä ole kuin ikänsä puolesta voisi olettaa.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #22 : 05.11.2017, 22:22 »
Kokeneet subit ovat, omien havaintojeni mukaan, oman arvonsa tietäviä ja vaativia. Se, että dominoiva valitsee kerta toisensa jälkeen kokemattoman ja nuoren subin kielii dominoivan epävarmuudesta.

Kokenut, itsensä tunteva subi, joka osaa artikuloida tarpeensa, on monella tavoin helppo verrattuna uuteen ja innokkaaseen. Toisaalta kireät peputkin on kivoja, ja jos joku on enemmän peppu- kuin vaikka D/s-tyyppiä, niin silloinhan nuori ja kokematon voi olla ihan oikea valinta.

Onko se sitten epävarmuuden merkki, kun tykkää jostain muusta kuin joku toinen? Ja ottaa sen mitä haluaa, eikä sitä mikä näyttäisi hyvältä ulospäin.

latexbun

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #23 : 06.11.2017, 00:24 »
35-70 ikävuotta.

marsu

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 65
  • Pyllyt on kivoja
  • Galleria
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #24 : 06.11.2017, 12:19 »
Kysymyksenasettelu on ihmeellinen siinä valossa että meihin ihmisiin on geneettisesti koodattu lajin jatkumisen kannalta tärkeitä ominaisuuksia; miehet tuntevat vetoa naisiin jotka vaikuttavat kaikkein lisääntymiskykyisimmiltä ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Vastaavasti naiset etsivät miestä joka kykenee tarjoamaan parhaan geeniperimän sekä hyvät resurssit jälkikasvusta huolehtimiseen.

Eräs ihmisille ominainen, eläinkunnassa lähes ainutlaatuinen ilmiö on myös naaraiden menopaussi. Jälkeläisten menestymisten kannalta isoäidit ovat olleet tärkeitä.

Miten kahden miljoonan vuoden aikana koodattu käytösmalli voisikaan muuttua muutaman sukupolven aikana ja pitäisikö sen edes muuttua?

Lopuksi tähän vielä pätkä jota nykyisin ei enää saisi tehdä, koska tasa-arvo. Se ettei noin enää saa sanoa, ei tee niistä olemattomia.

https://m.youtube.com/watch?v=rShtPhMY6k4.

Jep. Ja miehet pettää vain, koska niiden geenit käskee levittää siementänsä mahdollisimman laajalle. ::)
Ja tuohon youtubepätkään... kai ymmärrät, että tuo oli komediaa? Siinä nimenomaan pilkataan tuota ajatusmallia.


Nick

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #25 : 06.11.2017, 17:05 »
Kysymyksenasettelu on ihmeellinen siinä valossa että meihin ihmisiin on geneettisesti koodattu lajin jatkumisen kannalta tärkeitä ominaisuuksia; miehet tuntevat vetoa naisiin jotka vaikuttavat kaikkein lisääntymiskykyisimmiltä ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Vastaavasti naiset etsivät miestä joka kykenee tarjoamaan parhaan geeniperimän sekä hyvät resurssit jälkikasvusta huolehtimiseen.

Eräs ihmisille ominainen, eläinkunnassa lähes ainutlaatuinen ilmiö on myös naaraiden menopaussi. Jälkeläisten menestymisten kannalta isoäidit ovat olleet tärkeitä.

Miten kahden miljoonan vuoden aikana koodattu käytösmalli voisikaan muuttua muutaman sukupolven aikana ja pitäisikö sen edes muuttua?

Lopuksi tähän vielä pätkä jota nykyisin ei enää saisi tehdä, koska tasa-arvo. Se ettei noin enää saa sanoa, ei tee niistä olemattomia.

https://m.youtube.com/watch?v=rShtPhMY6k4.

Jep. Ja miehet pettää vain, koska niiden geenit käskee levittää siementänsä mahdollisimman laajalle. ::)
Ja tuohon youtubepätkään... kai ymmärrät, että tuo oli komediaa? Siinä nimenomaan pilkataan tuota ajatusmallia.

Nyt vain kerrot mikä väittämissä ei pidä paikkaansa ja miksi niin pääsemme asiasta keskustelemaan. Se että faktat esitetään vaikkapa komedian muodossa ei luonnollisesti muuta niiden totuusarvoa.

momoi36

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #26 : 06.11.2017, 17:12 »
Itsellä vähän sama meininki, max 10v ikäeroa jos jotain haaveita arjen pyörittämiseen, satunnaisia säätöjä sitten on ihan sama vaikka olisi 25v ikäeroa. Mitään fetissiä en ikään omaa, mutta en viehäty yhtään itseä nuoremmista miehistä. Suurimmaksi osaksi johtuu siitä kun itse olen aika varhaisessa vaiheessa jo karaistunut aikuisen elämään.

 Enkä oikeastaan välitä nuoremmista  naisistakaan, varsinkaan jos ei ole yhtä paljoa elämää tullut elettyä kuin minulla. No okei, olen rehellinen, jos on D-kupin tissit niin olen myyty ja ihan sama mitä siellä korvien välissä on ja minkä ikäiset tissit..

Edit: koska aloin ajattelemaan vain niitä rintoja niin unohtui mainita miksi arkielämä ei toimi yli 10 vuoden ikäeron kanssa, ihan siitä syystä kun elämäntilanteet ovat ihan erit. Voi toisella olla jo aikuisia lapsia johon on lyhyempi ikäero kuin minulla ja kumppanilla, erit harrastukset ja kiinnostuksen kohteet sekä sukupolvieroja erilaisissa näkemyksissä liittyen esim seksuaaliseen vapauteen.

varjojenmaa

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #27 : 08.11.2017, 23:36 »
Itsellä kiinnostus eri ikäisiin riippuu ihan ihmisestä. Ihan nuorena viehätyin pääosin vain vanhemmista miehistä ja vaikka tykkään ,että mies on edelleen minua vanhempi, ei ikä ole samalla tavalla tekijä enää siinä kuka saa veren hyytymään. Nuorempana sitä ajatteli, että ns. valta ja dominointi nyt tulee automaattisesti sen iän kautta. Nykyään vähän huvittaakin juuri tämä käsitys, että iällä olisi paljoakaan tekemistä ns. todellisen valtasuhteen kanssa. Ns. tuhma vanhempi setä/täti ja kokematon nuori nainen/mies-asetelma alkaa olla aika tylsä. Siinä vaan ei ole mitään tutkittavaa enempää. Ihan näin vain omasta näkövinkkelistä;) Ja ei kait siinä mitään, se on kaikkien oma asiansa mikä viehättää. Joillekin on tärkeää hyppyripeppu, joillekin adoniksen hauikset ja kolmas tykkää sit riippumunista. Itse tykkään sellaisesta sopivan lässähteneestä sexy dadistä;)

Maaria

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #28 : 12.11.2017, 14:14 »
Fyysisen viehättävyyden mahdollinen väheneminen on jotenkin ihan tavaton aihe puhua ilman, että leimautuu jokseenkin pinnalliseksi, vajaaksi, keskeneräiseksi tms jos sanoo, että lihava, selluliittinen, isomahainen, löysänahkainen ihminen ei ole silmään viehättävä. Jotenkin muka pitäisi pystyä ajattelemaan asia niin että kaikki ovat kauniita ja kaiken näköisistä pitää. Mielestäni on täydellisesti luonnollista pitää miellyttävämpänä nuorta ja kaunista. Jos seksuaalinen hyrinä vetää tällaisen  puoleen vanhempanakin, niin mitä muuta se kertoo kuin että kyseistä ihmistä viehättää fyysisesti timmikroppa ja että tässä ihmisessä on sitä jotakin, koska vielä vanhemmalla iällä on selvästi jotain markkina-arvoa.

Fyysisen viehättävyyden merkityksen ei pitäisi parisuhteessakaan olla merkityksellinen. Mutku on se. Varsinkaan naisten lihoamisesta vuosien mittaan ei saisi puhua sanallakaan. Sisäisen kauneuden ja yhteisten vuosien pitää riittää. Onhan se päivänselvää, että fyysinen miellyttävyyden merkitys 20 vuoden jälkeen ei pitäisi olla top1 vaan elämänkumppanuuden tärkeitä osioita on muodostunut ehkä kymmeniä. Mutta eikös se fyysinen osio saa olla yhtenä niistä tärkeistä osioista. En sen puolesta lähde liputtamaan, että fyysistä ulkomuotoa pitäisi arvostusasteikolla jotenkin korostaa vaan enemmänkin, että  hyväksyttäisiin se tosiasia, että toisen ja oman ulkomuodon rapistuminen voi olla seksielämän yksi issue. Ei se tärkein ja isoin. Mutta asia, millä on merkitystä.

vila

  • Vieras
Vs: Sallittu ikäraja
« Vastaus #29 : 13.11.2017, 02:04 »
Mietin tätä aihetta kun eräässä hyvinkin elitistisessä kulttuuritapahtumassa kohtasin pariskunnan, josta molemmat osapuolet olivat todennäköisesti yli  60-vuotiaita. Olen todella huono arvioimaan ihmisten ikiä, mutta tuo 60 oli "turvallinen" alaraja - ikää saattoi olla reilusti päälle 70 vuottakin. Mies oli pukeutunut pukuun (niin kuin suurin osa miehistä tuossa tilaisuudessa), mutta pariskunnan naispuolinen osanen oli suoraan bimbofikaatio-oppaista (ilmeisesti iän tuomien kävelyvaikeuksien vuoksi saappaissa ei ollut korkoja mutta muuten - no kaikki ihan meikkejä, vesirajahametta, koruja ja tissejä myöden oli mukana kuvassa). Ihan siis Suomessa tapahtui tämä. Ensin vähän hätkähdin tilannetta, mutta sitten tuli "vau"-fiilis. Enhän minä voi tietää ovatko he kinkyjä vai eivät, mutta se asenne oli aivan mahtavaa. Se että iästä riippumatta ihminen voi elää itsensä näköistä elämää välittämättä siitä mitä joku toinen ajattelee siitä mikä on "ikään" sopivaa. Minusta tulee bimbo-mummo!