Kirjoittaja Aihe: Subin kanssa ensimmäinen kerta  (Luettu 9752 kertaa)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #30 : 06.11.2017, 01:16 »
Itse aiheeseen liittyen, tykkään ekalla kerralla tavata Domin julkisella paikalla, ihan pelkän kahvittelun/syömisen merkeissä. Sitten jos kemiat kohtaa, niin toisella kertaa voi jo miettiä sessioimista. Tosin on sitä kerran lähdetty ekalla kerralla suoraan kahvilasta Domin luokse sessioimaan, kun kemiat ja halut kohtasi niin hyvin.  >:D

Yleensä itse tykkään hieman tunnustellen ja rauhallisesti aloittaa sessiot uuden Domin kanssa, eli ei välttämättä aluksi mitään hardcoreimpia juttuja. Toisaalta jos molemmista siltä tuntuu ja luottamusta ja kemiaa on, niin miksei vois mennä vähän rytinällä suoraan asiaan.  8)

CRPulse

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #31 : 06.11.2017, 07:06 »
Yleensä itse tykkään hieman tunnustellen ja rauhallisesti aloittaa sessiot uuden Domin kanssa, eli ei välttämättä aluksi mitään hardcoreimpia juttuja. Toisaalta jos molemmista siltä tuntuu ja luottamusta ja kemiaa on, niin miksei vois mennä vähän rytinällä suoraan asiaan.  8)

Vaikka kuinka mennään idealla "sokkosessio".. Omalla kohdalla mielestäni aina on voitu puhua "jopa syvällisemmästä (puhuttu puhelimes satoja tunteja, vaihdettu "+1000" viestiä, kymmeniä meilejä, välitetty kenties videoo tai keskusteltu videopuhelulla) tutustumisesta".. Kysehän on ensisijassa siitä:" haluanko itse tarjota session/tavata juuri tämän naisen!! - ei siitä että tapaamisella etukäteen livenä saisi pintapuolisen hyväksynnän.. tms :/ (lue: "vois tästä jotain tulla, kokeillaanko..?!")
Itselle muutamien tuntien kahvittelu ennen ensimmäistä "sessioo" -ei edusta "toiseen tutustumista" saati olisi riittävä tapa esim. suunnitella "seuraava tapaaminen sessiomuotoiseksi.. :(
On niitäkin tapahtumia ollut joissa useamman kuukauden "virtuaaalinen tutustuminen", ei ole johtanut live-tapaamiseen :/
Nopeiten olen livenä suostunut tapaamaan n.5viikon pohjalta, pisimmillään "virtuaalista tutustumista" on kestänyt 17kk ennen em. ensi(sokko)sessioo.

Lopuks haluan sanoa että moinen on itsellä toiminut tutustumisessa parhaiten ehkä siksi että tuona aikana molemmat ovat jo valmiiksi olleet "ihastuneita toisiinsa", ja odottavat tapaamista -josta molemmat haluavat tehdä ikimuistoisen...

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #32 : 06.11.2017, 09:23 »
D/s-sessiot ovat vaativampia, koska lämpenen aika hitaasti lopulta, ja rentoutuminen ottaa aikansa. Ekalla kerralla D/s-sessiossa kaipaan dominoivalta kärsivällisyyttä ja varmuutta. Hätiköinti ja hermostuneisuus dominoivassa ahdistavat ja saavat jännittyneeksi ja paikat kuiviksi.
Ihan kuriositeettinä, mitä tarkoitat D/s-sessiolla?

Sessio, jossa on mukana valtaelementti. Itse en koe puhdasta s&m-sessiota tai köysittelyä sellaiseksi, jossa olisi valtaelementti mukana. Helpostihan valtaelementin saa mukaan vaikkapa käskyttämällä tai sitten nöyryyttämällä. Kipu, ja sen antaminen masokistille tai toisen sitominen eivät minulle ole D/s:ää.
Öööö tuota, kyllähän köysittelyyn saa helposti valtaelementin, jos sidottava ei tule ostoslistan kanssa jota puuhapete vain toteuttaa onneissaan...taikka kyseessä ei ole virkkailut että näytetään ihqulta.

Dariane

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #33 : 06.11.2017, 10:25 »
D/s-sessiot ovat vaativampia, koska lämpenen aika hitaasti lopulta, ja rentoutuminen ottaa aikansa. Ekalla kerralla D/s-sessiossa kaipaan dominoivalta kärsivällisyyttä ja varmuutta. Hätiköinti ja hermostuneisuus dominoivassa ahdistavat ja saavat jännittyneeksi ja paikat kuiviksi.
Ihan kuriositeettinä, mitä tarkoitat D/s-sessiolla?

Sessio, jossa on mukana valtaelementti. Itse en koe puhdasta s&m-sessiota tai köysittelyä sellaiseksi, jossa olisi valtaelementti mukana. Helpostihan valtaelementin saa mukaan vaikkapa käskyttämällä tai sitten nöyryyttämällä. Kipu, ja sen antaminen masokistille tai toisen sitominen eivät minulle ole D/s:ää.
Öööö tuota, kyllähän köysittelyyn saa helposti valtaelementin, jos sidottava ei tule ostoslistan kanssa jota puuhapete vain toteuttaa onneissaan...taikka kyseessä ei ole virkkailut että näytetään ihqulta.

Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää? Ms. M sanoi vain, että on vaikea vastaanottaa nöyryyttämistä ja käskyttämistä ihmiseltä, joka on hermostunut ja jonka kehonkieli kertoo, että iiippis, oot aika jännä. Aika tavallista ekoissa sessioissa tai aloittelijoilla, veikkaan, ihmisiä kun ollaan.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #34 : 06.11.2017, 10:48 »
D/s-sessiot ovat vaativampia, koska lämpenen aika hitaasti lopulta, ja rentoutuminen ottaa aikansa. Ekalla kerralla D/s-sessiossa kaipaan dominoivalta kärsivällisyyttä ja varmuutta. Hätiköinti ja hermostuneisuus dominoivassa ahdistavat ja saavat jännittyneeksi ja paikat kuiviksi.
Ihan kuriositeettinä, mitä tarkoitat D/s-sessiolla?

Sessio, jossa on mukana valtaelementti. Itse en koe puhdasta s&m-sessiota tai köysittelyä sellaiseksi, jossa olisi valtaelementti mukana. Helpostihan valtaelementin saa mukaan vaikkapa käskyttämällä tai sitten nöyryyttämällä. Kipu, ja sen antaminen masokistille tai toisen sitominen eivät minulle ole D/s:ää.
Öööö tuota, kyllähän köysittelyyn saa helposti valtaelementin, jos sidottava ei tule ostoslistan kanssa jota puuhapete vain toteuttaa onneissaan...taikka kyseessä ei ole virkkailut että näytetään ihqulta.

Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää? Ms. M sanoi vain, että on vaikea vastaanottaa nöyryyttämistä ja käskyttämistä ihmiseltä, joka on hermostunut ja jonka kehonkieli kertoo, että iiippis, oot aika jännä. Aika tavallista ekoissa sessioissa tai aloittelijoilla, veikkaan, ihmisiä kun ollaan.
Vastasin vain tuohon ettei köysittelyssä olisi mukana valtaelementtiä, myös sinun kannattaa opetella lukemaan, eikä olettamaan asioita oman rajallisen kokemuspiirisi kautta.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #35 : 06.11.2017, 11:42 »
D/s-sessiot ovat vaativampia, koska lämpenen aika hitaasti lopulta, ja rentoutuminen ottaa aikansa. Ekalla kerralla D/s-sessiossa kaipaan dominoivalta kärsivällisyyttä ja varmuutta. Hätiköinti ja hermostuneisuus dominoivassa ahdistavat ja saavat jännittyneeksi ja paikat kuiviksi.
Ihan kuriositeettinä, mitä tarkoitat D/s-sessiolla?

Sessio, jossa on mukana valtaelementti. Itse en koe puhdasta s&m-sessiota tai köysittelyä sellaiseksi, jossa olisi valtaelementti mukana. Helpostihan valtaelementin saa mukaan vaikkapa käskyttämällä tai sitten nöyryyttämällä. Kipu, ja sen antaminen masokistille tai toisen sitominen eivät minulle ole D/s:ää.
Kiitos, niin arvelinkin sinun tarkoittaneen.

Ensimmäiseen kertaan valtaelementtien lisääminen ei helpolla onnistu, jollei sitten ole kahden välille syntynyt jokin maaginen yhteys. Vältän alussa suurinta osaa niistä ja henkilön kokemustasosta riippuen en välttämättä ollenkaan yritä tuoda dominointia ensikertaan.

Ilman oikeaa konteksia bdsm-retoriikka kuulostaa nimittäin ihan pöljältä ;D

RedCatherine

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #36 : 06.11.2017, 15:52 »
Missään nimessä ei täysillä aluksi, jeskamandeera. Omat mieltymykset sadismin parissa menevät sen verran kauas että arveluttaa tuleeko "täysillä" sessioitua suunnilleen ikinä. Ja dominointi puolestaan vaatii toisen tuntemista, joten ensimmäisellä kerralla ihan vaan käytännössä ei ole mahdollista tehdä sitä niin hyvin tai intensiivisesti kuin sitten kymmenennellä tai sadannella kerralla.

Eli tyvestä puuhun, hiljaa hyvä ja niin pois päin. Hiljaa ja tunnustellen aluksi, ja keskittyen vahvuuksiini (sadomasokismi), muita juttuja (D/s) sitten tarpeen mukaan lisäillen. Toki mitä enemmän on sitä taustatyötä tehty, sitä nopeammin voi tahtia ja tekniikoita lisätä jo ensimmäisellä kerralla. Partnerin aiempi kokemus auttaa ilman muuta, kuin myös se mitä enemmän hän herättää minussa luottamusta. Samoin alkutapaamisilla on voinut olla jotain "esisessioinnin" tapaista dynamiikan hakua ihan vaikka tanssilattialla tai urheiluliikkeen ratsastusosastolla pelehtiessä...  ::)

Tauot ovat erinomainen asia. Jos vain mahdollista, pyrin järjestämään ensimmäiselle "kunnon" tapaamiselle runsaasti aikaa jota sitten jakaa ja rytmittää tarpeen mukaan. Silloin sitä riittää myös eskaloimiselle jos sille tilausta löytyy.

Dariane

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #37 : 06.11.2017, 16:09 »
D/s-sessiot ovat vaativampia, koska lämpenen aika hitaasti lopulta, ja rentoutuminen ottaa aikansa. Ekalla kerralla D/s-sessiossa kaipaan dominoivalta kärsivällisyyttä ja varmuutta. Hätiköinti ja hermostuneisuus dominoivassa ahdistavat ja saavat jännittyneeksi ja paikat kuiviksi.
Ihan kuriositeettinä, mitä tarkoitat D/s-sessiolla?

Sessio, jossa on mukana valtaelementti. Itse en koe puhdasta s&m-sessiota tai köysittelyä sellaiseksi, jossa olisi valtaelementti mukana. Helpostihan valtaelementin saa mukaan vaikkapa käskyttämällä tai sitten nöyryyttämällä. Kipu, ja sen antaminen masokistille tai toisen sitominen eivät minulle ole D/s:ää.
Öööö tuota, kyllähän köysittelyyn saa helposti valtaelementin, jos sidottava ei tule ostoslistan kanssa jota puuhapete vain toteuttaa onneissaan...taikka kyseessä ei ole virkkailut että näytetään ihqulta.

Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää? Ms. M sanoi vain, että on vaikea vastaanottaa nöyryyttämistä ja käskyttämistä ihmiseltä, joka on hermostunut ja jonka kehonkieli kertoo, että iiippis, oot aika jännä. Aika tavallista ekoissa sessioissa tai aloittelijoilla, veikkaan, ihmisiä kun ollaan.
Vastasin vain tuohon ettei köysittelyssä olisi mukana valtaelementtiä, myös sinun kannattaa opetella lukemaan, eikä olettamaan asioita oman rajallisen kokemuspiirisi kautta.

Niin, tosin kukaan ei väittänytkään, etteikö bondagessa voisi olla mukana valtaelementtiä, vaan että kirjoittaja ei kokenut puhdasta köysittelyä sellaiseksi, eikä tässä välttämättä yritetty edes määritellä mitä kaikkea D/s, bondage ja S/M:n puhtaasti on ja millaisia variaatioita ne tosielämässä toisiinsa sekoittuessaan saa, kun ne usein sekoittuu ja sitten me kutsutaan niitä kuka miksikin. Mutta ihqubondage kuulostaa kyllä kivalta.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #38 : 06.11.2017, 16:22 »
D/s-sessiot ovat vaativampia, koska lämpenen aika hitaasti lopulta, ja rentoutuminen ottaa aikansa. Ekalla kerralla D/s-sessiossa kaipaan dominoivalta kärsivällisyyttä ja varmuutta. Hätiköinti ja hermostuneisuus dominoivassa ahdistavat ja saavat jännittyneeksi ja paikat kuiviksi.
Ihan kuriositeettinä, mitä tarkoitat D/s-sessiolla?

Sessio, jossa on mukana valtaelementti. Itse en koe puhdasta s&m-sessiota tai köysittelyä sellaiseksi, jossa olisi valtaelementti mukana. Helpostihan valtaelementin saa mukaan vaikkapa käskyttämällä tai sitten nöyryyttämällä. Kipu, ja sen antaminen masokistille tai toisen sitominen eivät minulle ole D/s:ää.
Öööö tuota, kyllähän köysittelyyn saa helposti valtaelementin, jos sidottava ei tule ostoslistan kanssa jota puuhapete vain toteuttaa onneissaan...taikka kyseessä ei ole virkkailut että näytetään ihqulta.

Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää? Ms. M sanoi vain, että on vaikea vastaanottaa nöyryyttämistä ja käskyttämistä ihmiseltä, joka on hermostunut ja jonka kehonkieli kertoo, että iiippis, oot aika jännä. Aika tavallista ekoissa sessioissa tai aloittelijoilla, veikkaan, ihmisiä kun ollaan.
Vastasin vain tuohon ettei köysittelyssä olisi mukana valtaelementtiä, myös sinun kannattaa opetella lukemaan, eikä olettamaan asioita oman rajallisen kokemuspiirisi kautta.

Juuttis, ymmärrän kyllä köysittelyn olevan aika tiukasti yhteydessä D/s:ään.  :)

Henk.koht minulla on ollut kuitenkin paljon sellaisia köysittelysessioita, joissa on D/s ollut sivuosassa, ja keskitytty enemmän siihen köysittelyn fiilistelyyn, niin sitojan kuin sidottavan osalta. Valtaelementtiä niissä sessioissa ei ole ollut, vaan on oltu ihan tasa-arvoisina tilanteessa. Olen kyllä kokenut myös sitten sellaisiakin köysittelyitä, joissa selkeästi olen ollut alistuneena ja minua on esim.sidottu kovinkin nöyryyttäviin asentoihin.

Pointti: köysittely ei MINUSTA automaattisesti sisällä D/s asetelmaa.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #39 : 06.11.2017, 17:33 »
Kaikkihan me ollaan yksilöitä, joten aika mahdottomaksi koen vastata mitään yleispätevää aloittajien kysymykseen. Omalta kohdalta kai mennyt yleensä niin että viestittelyjä ja vähintään kerran puhelimessa/videokuvan kautta, niin sessio on ekalla fyysisellä tapaamisella sitten onnistunut.
Mutta kannattaa kysyä ihan suoraan aina siltä sessioon tahtoavalta yksilöltä, mitä hän sessiolta odottaa ja onko jotain erityisiä nou-nou -juttuja, jotka lannistaa fiiliksen, ja mitä tuumaa taukojen tärkeydestä jne.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #40 : 06.11.2017, 23:43 »
Onko ensimmäinen kerta varovasti tunnustellen (en tarkoita vanilijajuttuja) kevyesti alistaen vai heti täysillä, luottaen kyllä subi sitä "tukaania" huutelee kun yli alkaa mennä?
Ensin olin kirjoittamassa jotakin muuta, mutta kun mussuttelin kysymystä tarpeeksi kauan, niin tajusin, ettei toisten vastauksilla ole kuin (mukavaa) viihdearvoa.

Kyllähän sub on tervejärkisenä osapuolena täysin vastuussa itsestään, ymmärtäen sitä, mihin on ryhtymässä. Häneen joko luottaa tai ei. Jos ei luota, niin leikkiä on turha edes aloittaa.

Mikä tulee Domiin, niin siinä on oma luonne ja persoona luotsina. Jos tykkää käydä heti kimppuun, niin sitten käyköön. Edellyttäen, että kommunikointi on toiminut jo ennen ekaa tapaamista.

Itelleni on luontevinta nostaa painetta sessio sessiolta, mikä luultavasti karsii kaikki rämäpäät ja hc masokistit. Mutta se on oikein kummallekin osapuolelle.

Sopivat osapuolet löytäkööt toisensa.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 08:02 kirjoittanut D79Mies »

piNaNas

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #41 : 07.11.2017, 14:02 »
Mulla on varmaan jotenki erilainen lähestymiskulma sessiointiin tai suhdedynamiikkojen rakentamiseen. Käytän aika paljon energiaa ja aikaa leikkikavereihin tutustumiseen; niin psyykkisellä kuin fyysiselläkin tasolla.
Yleensä lähtökohta on enemmänkin se, että joku tyyppi kiinnostaa ja haluan luoda merkityksellisiä ja hyviä ihmissuhteita ja kokea vaihtelevasti erilaisia juttuja.
Sit pitää selvittää että millainen meno meille sopii. Ja tämäkin vaihtelee kyllä ihan päivän fiiliksenkin mukaan!

Ekaks yleensä testaillaan jotain yksinkertaisia välineitä tai aktiviteetteja. D-Ihmisenä saan aika paljon infoa tälläsistä kinkyistä kohtaamisista.
Näin ollen siinä vaiheessa kun se subi sitten saapuu privaattiin ns "the sessioon" nii mulla on yleensä aika hyvä käsitys tyypin preferensseistä ja rajoista. Ja voin myös luottaa siihen, että se ei lähde kävelemään ovesta ulos ja jännitän tai vähän sössin jotain.

Vaikka kyllä mä sit välillä sessioin tai leikin vähän randomimminkin. Mut ehkä tässä jotenki oleellista on sit se, et kaikkien osapuolten odotukset on jotenki keskusteltu auki - et ei oteta kummempia paineita.
Muutenkin meen juttuihin aikalailla tasokas kommunikaatio ja hauskuus edellä.