Kirjoittaja Aihe: Sinkkuus ja kriteerit  (Luettu 11404 kertaa)

ofelia

Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #15 : 04.02.2018, 19:16 »
no mut pää asia et suurin osa ymmärsi kirjoituksen sisällön, joka ei suinkaan ollut se ettei kriteerejä saa olla ollenkaan, eikä niistä varsinkaan saa kertoa kenellekkään, enemmänkin niin että ihmisillä voi olla liian tiukkoja rajaavia aitoja, jolloin voi timantteja valua hiekan mukana sormien lävitse..
Ymmärsin pointin, toisinaan kummastuttaa kun ihmiset valittavat seuranhaun vaikeutta ja samaan aikaan pitävät ulkopuolisen silmiin vähän hassujakin kriteereitä. Joskus jäänyt vastaamatta ilmoitukseen kun omanikäiset tai vanhemmatkin, neljänkympin paikkeilla olevat miehet rajaavat ikävaatimukset nuoriin, maksimi-ikänä saattaa olla 35 tai jopa 30. Helppohan se on kriteereihin sopimattomalla jatkaa vain selailua, mutta on käynyt mielessä että saakohan noin tiukoilla ikäkriteereillä vanhemmatkin miehet paljon vastauksia. Vaan ehkä täällä on tyypillistä deittipalstaa enemmän nuoria naisia seuranhaussa, tiedä sitten :)

sweetchild

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #16 : 04.02.2018, 19:21 »
Rikasta miestä etsin.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #17 : 04.02.2018, 19:33 »
Miehen pitää olla komea, lihaksikas, rikas, hyvässä työssä, isomunainen, omistaa Bemari/Mersu/Audi/Jokin muu merkkiauto, asua hienossa lukaalissa jne jne.. Eikun. Nää mun vaatimukset ei taida nyt ihan pitää paikkaansa.

Kai jonkun mielestä mulla on kovatkin kriteerit, kun haluan miehen olevan omaa silmääni miellyttävä, mukava, huumorintajuinen ja keskustelutaitoinen, joka haluaa mahdollisesti perustaa perheen jossain vaiheessa. :)

Tuli

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #18 : 04.02.2018, 20:07 »
On kriteerejä ja kriteerejä. Itselläni yksi välttämätön ehto on se, että etäkäyttö viestinnän pitää tuntua helpolta ja luontevalta. Pitää esim. olla sellainen olo että voi tapahtua selittää, jos tuli väärinkäsitys.

Kun arki pyörii pienten lasten elämän hoitamisessa, ei ole aikaa tai energiaa yhdellekään turhalle riidalle tai draamalle. Siinä ei ole väliä kuinka hyvä tyyppi tulee vastaan, jos lopputulos on se, että suhde vie jaksamisen, jonka voimin perhe kulkee.

Niitä toisenlaisia "kriteerejä" en tykkää kutsua kriteereinä. Ne ovat toiveita tai alustavia ajatuksia siitä minkälainen ihminen voisi kuvioon sopia.

Kaamos

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #19 : 04.02.2018, 20:24 »
Olen huomannut että jotkut ihmiset jopa häpeävät omia kriteereitä eikä uskalla niistä kertoa avoimesti ja rehellisesti. Avoimuus ja rehellisyys on tärkeää...ja kohteliasta. Se myös helpottaa ja nopeuttaa etsintää kummasti.

Olen itse saanut pakit pituuteni (172cm) puolesta ja myös kun sen aikaiset vuosituloni eivät vastanneet tytön odotuksia. Kummassakaan tapauksessa en nähnyt syytä pahoittaa omaa mieltä, mutta toivoin että niistä kriteereistä olisi mainittu heti kättelyssä kun kerran vaikuttivat ratkaisevasti. En tuomitse, mutta toivon rehellisyyttä.

Ihania ja mahtavia ihmisiä olen omienkin kumppaniin liittyvien parametrien ulkopuolelta löytänyt jos muilla (itselleni tärkeillä) alueilla ovat herättäneet suurta ihastusta ja kiinnostusta. Hyviä ja tärkeitä ystäviäkin heistä on tullut jos ei muuta.

Omat pinnallisimmat kriteerini pitkäaikaisen kumppanin valinnassa ovat hoikkuus, siro ruumiinrakenne ja rakkaus+intohimo kovaan anaaliin.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2018, 20:40 kirjoittanut Kaamos »

Piilukko

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #20 : 05.02.2018, 09:17 »
Olen huomannut että baarissa vaatimuslistoja kritisoidaan a) kun joku kertoo, miten ei löydy haluamansalaista millään (jos tämän tekee omassa deitti-ilmoituksessaan, niin periaatteessahan siihen ei pitäisi kenelläkään olla sanomista, koska kukin hakekoon seuraa miten vaan) b) jonkun hakukriteereissä on epäselvyyttä, esimerkiksi "pitkä henkilö" ei kerro yhtään niin hyvin kuin "vähintään 187cm".

Koska ollaan keskustelupalstalla, syntyy deitti-ilmoihinkin keskustelua. Väittisin, että iso osa sitä on itseasiassa ihan hyvämtahtoista, mutta varainkin jos menee domin ilmoitusta kommentoimaan, niin johan siinä uskottavuus nuupahtaa jos sitten alkaa korjailla ilmoaan.

Itse tapaan tosi monenlaisia ihmisiä ja välillä mietin, että pitäiskö sittenkin rajoittaa enemmän ennalta. Todennäköisyys yhteydelle laskee sitä mukaa kun ennakkoon asetetut kriteerit ei täyty.
Mutta esimerkiksi ulkonäköasioissa menee niin, että toiveissani haen about itseni korkuista pitkähiuksista tyyppiä, mutta riittää hyvin jos vain toinen näistä toteutuu - ja olen myös kokenut nautinnollisia hetkiä sellaisessa seurassa, jossa kumpikaan ei toteutunut. Joten pidän sitten ainoana ehdottomana raja-arvona rasismin/seksismin/etc puutetta, muut asiat on silleen, että jos olet tälläinen, voit tuoda itseäsi tykä niistä kertomalla.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #21 : 05.02.2018, 09:26 »
Mulla oli sillon ku se aika oli, itselläni aika helvetin tiukat kriteerit.
Ämmän piti olla tarpeeks tolkuissaan näpyttelemään hotellin ovikoodit ihan ite ja sen myös piti osata käyttää hissiä ja löytää oikeaan kerrokseen.

Osa täytti kriteerit, osa ei.





LadyHera

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #22 : 05.02.2018, 11:44 »
Jos siis ranskalaiset viivat on kokeiltu ja tehottomiksi havaittu, fiksu ihminen vois vaikka kokeilla jotain vaihtoehtoista taktiikkaa :)

Ranskalaiset viivat ovat mielestäni toimiva juttu. Kuten jo mainittiin, toiveille/kriteereillä/preferensseillä on tarkoitus säästää kaikkien aikaa ja "torpata" turhat viestit. Ranskalaisilla viivoilla saa lukuystävällisesti selkeän kokonaisuuden. Voihan sitä kirjoittaa adjektiiveja ja kuvauksia ihan kunnolla kappalemuotoon, mutta kun kaikki eivät jaksa lukea pitkiä tekstejä. Täten viivoitus toimii että tätä suunnilleen etsin ja tätä en. Laitoin omassa ranskalainen viiva -iloittelussani en etsi -osioon esim viisastelijat ja joitain muita ei haluttuja piirteitä. Tarkoitusperäni oli minun päälleni sopiva.

Eli ajansäästö molemminpuolisesti oli ideana. Pitääkin seuraavaksi koittaa tuota pitkää tarinaa ja katsoa miten käy. Ehkä :)   Serveri saattaisi ylikuormittua. Olen aika huono ilmaisemaan itseäni lyhyesti ja ytimekkäästi, kirjoittaminen on kivaa.

LadyMysterious

Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #23 : 05.02.2018, 12:36 »
Jos siis ranskalaiset viivat on kokeiltu ja tehottomiksi havaittu, fiksu ihminen vois vaikka kokeilla jotain vaihtoehtoista taktiikkaa :)

Ranskalaiset viivat ovat mielestäni toimiva juttu. Kuten jo mainittiin, toiveille/kriteereillä/preferensseillä on tarkoitus säästää kaikkien aikaa ja "torpata" turhat viestit. Ranskalaisilla viivoilla saa lukuystävällisesti selkeän kokonaisuuden. Voihan sitä kirjoittaa adjektiiveja ja kuvauksia ihan kunnolla kappalemuotoon, mutta kun kaikki eivät jaksa lukea pitkiä tekstejä. Täten viivoitus toimii että tätä suunnilleen etsin ja tätä en. Laitoin omassa ranskalainen viiva -iloittelussani en etsi -osioon esim viisastelijat ja joitain muita ei haluttuja piirteitä. Tarkoitusperäni oli minun päälleni sopiva.

Eli ajansäästö molemminpuolisesti oli ideana. Pitääkin seuraavaksi koittaa tuota pitkää tarinaa ja katsoa miten käy. Ehkä :)   Serveri saattaisi ylikuormittua. Olen aika huono ilmaisemaan itseäni lyhyesti ja ytimekkäästi, kirjoittaminen on kivaa.

Niin, tarkoitukseni ei ollut sanoa että kaikkien pitäisi toimia samoin kuin itse aikanaan päätin tehdä :) Mutta jos on vuosikausia yrittänyt listata toiveitaan ranskalaisin viivoin ja tämä ei ole tavoittanut kohdeyleisöä lainkaan, ehkä on hyvä kokeilla toisenlaista taktiikkaa (tämä viitteenä niihin lukuisiin ketjuihin, joissa puidaan sitä kun seuraa ei tahdo löytyä) - jos taas lista on ollut hyväksi havaittu niin mitäpä sitä vaihtamaan  :))

Itse ajattelen seuranhakua muutenkin kaksisuuntaisena: Tätä minä olen ja tätä minä voin tarjota vs. Kerro minulle millainen sinä olet ja mitä sinulla olisi minulle annettavana ja jos nämä kaksi kohtaa riittävästi niin ehkä tästä jotain syntyy. Moni lukemani ilmoitus keskittyy enimmäkseen listaamaan niitä toiveita haetun seuran suhteen mutta harvassa on sitten paria riviä enempää avattu lukijalle omaa persoonaa. Laittamalla itseään enemmän likoon saattaa saavutettu tuloskin olla parempi.

tiikki

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #24 : 05.02.2018, 13:00 »
Itselläni "kriteerit" ovat muuttuneet ajan kanssa aika lailla kokonaan.

Parikymppisenä hain pitkää yliopistossa opiskelevaa itseni ikäistä blondia.

Nytte haen alistuvaa tai switchiä joka on valmis polysuhteeseen ja ehkä ainoa täysin suora "ei pysty" tulee pyörätuoliin loppuelämäksi joutuneen kohdalla (tähän liityy henkilökohtaisia asioita joita en ole nyt valmis tuomaan kaiken kansan esille.)

Kriteerien lisäksi on tietysti preferenssejä, jotka tekevät henkilön kiinnostavammaksi tapaukseksi ja toisia jotka vähentävät kiinnostavuutta. Tärkeintä kaikissa ihmissuhteissa, niin romanttisissa, seksuaalisissa kuin ihan vaan kaveruudessa, kuitenkin on se, että kyseisen henkilön kanssa pystyy olemaan ja keskustelemaan luontevasti.

pyllyart

Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #25 : 05.02.2018, 14:32 »
Tarvitaan heti uusi nainen. Edellinen on huono.
Ei osannut noudattaa kahta yksinkertaista sääntöä:
minua ei saa kieltää, eikä mieltäni pahoittaa.
Pahoitin mieleni, kun huomasin, että kaverini nainen on nätimpi.

Nick

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #26 : 05.02.2018, 21:55 »
Totuus löytyy netistä. Vauva.fi ei ole aina yksin oikeassa, suoli24 haastaa vahvasti.

Niille joille parodiahorisontin ylittäminen on ajatuksena mahdoton ja kaikille muillekin suosittelen seuraavan linkin lukematta jättämistä https://keskustelu.suomi24.fi/t/15171192/treffipalstat-taynna-kutosen-naisia

DareDoll

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #27 : 05.02.2018, 22:03 »
Onneks en oo poly enkä sinkku. Mulle mikää riittäis eikä kukaa kelpais  O0

bound67

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 18
  • Ei minun takia tarvi solmuja aukoa.
  • Galleria
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #28 : 05.02.2018, 22:05 »

Onhan tuotakin pariutumisreittiä tullut yritettyä edellisessä elämässä kun oli vielä lapsenuskoa siellä onnistumisiin.

Ilmoituksiin ja toimivuuteen löytyy tietysti monenlaista koulukuntaa omien kokemuksien ja mieltymyksien mukaan. Osa hakee kumppania kriteereillä pituus 182-184 cm, paino 87-89 kiloa paitsi toukokuun ja elokuun välisenä aikana jolloin paino saisi olla 85-87 kiloa. Oikeakätinen, hiukset tummat tai mustatkin kelpaa jos niissä löytyy punertavaa sävyä. Vielä likinäköinen ja taittovikainen mieluusti vielä niin että molemmat silmät taittaa eri suuntiin; viimeisestä toki voidaan joustaa jos kemiat muuten kohtaavat.
Toinen ääripää sitten ilmoitukset joissa lukee "kysymällä selviää". Eli vähän kun työpaikkailmoitus; paikka täytetään kun oikea henkilö löytyy.

Toki omien mieltymysten lisäksi voisi miettiä hiukan sitä "markkinatilannetta". Ihan vaan keksittynä vaikka alue olisi Kainuu ja ikä vaikka 25v. Ihan hatusta laitettaan vaikka suhteeksi yhtä naista kohti neljä sinkkumiestä. Jos nainen laittaa ilmoituksen jossa ei juuri kriteerejä saa varautua siihen että melko isosta vastausmäärästä saa sitä kolliaan metsästää. Jos pistää kriteerejä niin sitten täytyy luottaa että siitä pienemmästä määrästä löytyy se oikea.
Miehillä taas se tilanne että jos joskus haluaa pistää parempaa Seppälää päälle ja päästä vaikka kahville niin kovin kiveen lyötyjä kriteerejä ei kannata esittää. Eri ikäryhmissä ja eri puolilla maata sitten ehkä sukupuolet toisiinpäin.

Itse opin myös sen että tällaiset ei numeraaliset asiat kannattaa kirjoittaa auki; ihan väärinkäsityksien välttämiseksi. Joskus hain liikunnallista naista ja omassa mielessä kuvittelin miten me yhdessä tyynessä kesäillassa kävellen tai kevyesti hölkäten kiertelisimme kiintorasteja. Eräs nainen vastasi ilmoitukseeni ja lähdettiin kahville. Hiukan ihmettelin kun normi kävellessä alkoi hengästyä ja kahvilaan ei halunnut portaita vaan piti mennä hissillä. No siinä keskustelujen edetessä selvisi että hän käy kyllä kahdesti päivässä lenkillä koiran kanssa. Koira toki oli pieni sylikoira ja kiersivät korttelin. Molemmat etsittiin liikunnallista kumppania, mutta termi vain tarkoitti meillä niin eri asioita.
Nyt jos tekisin ilmoituksen niin omien harrastusten perään varmaan kirjoittaisin jotakin tyyliin " toivoisin että voisimme tutustua toisiimme paremmin kulkiessamme rinnakkain Kuusamon karhunkierroksella; toki karhun kohdatessa voisit kulkea vaikka edellä." Eli toisella on edes joku karkea aavistus mitä tarkoitan liiikunnallisuudella.
Toinen vastaava asia on huumorintaju; ilmoituksia kun katsoo niin kaikkihan on huumorintajuisia mutta joillekin vaikka pikkubritannian tyylinen brittihuumori on sitä huumorin ydintä kun taas toiselle se aiheuttaa vahvaa myötähäpeän tunnetta.

Kirjoittaa sen ilmoituksen nyt mihin muotoon haluaa, viivoin tai auki selvittäen; tiukoilla kriteereillä tai sitten hyvin väljillä spekseillä niin kannattaa myös miettiä onko teksti ja kriteerit sopusoinnussa keskenään. Jos tekstissä lukee " olen eronnut muutama vuosi sitten mutta nyt olen onnellinen muutaman lapsenlapsen mummu. Ikäsi ei ole minulle tärkeä, pääasia on että elämäntilanteesi olisi sama kuin minulla." Sitten spekseissä ikätoive 18-100 vuotta. Jotenkin nämä eivät kättele keskenään.

Nick

  • Vieras
Vs: Sinkkuus ja kriteerit
« Vastaus #29 : 05.02.2018, 22:20 »
Nettideittailun maailmaa vääristää reilun vuosikymmenen poissaolo markkinoilta, henkilö ei täysin hahmota sitä miten pelikenttä on tällävälin muuttunut.

Lainalaisuudet ovat edelleen samat mutta henkilö on kypsynyt. Noin yleensä oman kypsymisen tiedostaminen tulee vajaan vuosikymmenen tapahtuman jälkeen.

Toisena seikkana kysynnän peilaaminen todellisuuteen. Rankkojen kriteerien jälkeen jää jäljelle netissä  sata tai pari  innokasta, livenä kymmenen ja pidempiaikaiseen suhteeseen pyöreä nolla. Kriteereissä ei vaan voi olla vikaa, ihmetteleväthän ystävättäretkin noin upean naisen sinkkuutta ja julkisesti ihailevat uutta fb profiilikuvaa ja viimeaikaista postausta The Ritzin kello viiden teeltä.