Kirjoittaja Aihe: Kehitysehdotukset, mk II  (Luettu 79569 kertaa)

Kelpie

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #90 : 12.02.2018, 22:14 »
Aloitinkin tästä jo oman langan, kun en hokannut tän olemassaoloa. Eli siis sukupuolivaihtoehtojen täsmentäminen profiilissa: https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=19381.0
Joo, ei. Koko sukupuolen voisi jättää hyvin poiskin. Niin tuskin tapahtuu, niin tuo cis prepositio on harvinaisen turha. Trans-etulite voisi mennä mutta kun tälläisellä henkilöllä korjaus on saanut lainvoiman, eli on virallisissa papereissa korjatulla sukupuolella, on leikkauksen käynyt tahi ei, ei välttämättä halua enää tulla tunnetuksi transsukupuolisena vaan kokonaisena naisena tai miehenä.

Fetlifessä on käytössä MtF ja FtM. Jokin vastaava kai taipuisi suomenkieleenkin. Parhaiten tämän sopivuuteen osaavat ottaa kantaa transsukupuoliset itse. Enkä ole sitten aloittanut keskustelua transsukupuolisuudesta itsessään!

Silloin kun mä olin nuori niin ei ollut mitään netin keskustelupalstoja  :)

Älä huoli, kyllä aina voi oppia uusia temppuja, kuten netikettiä.  8)
Silloin kun minä olin nuori, ei keskusteltu ollenkaan  ;D

Mei

Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #91 : 12.02.2018, 22:21 »
Aloitinkin tästä jo oman langan, kun en hokannut tän olemassaoloa. Eli siis sukupuolivaihtoehtojen täsmentäminen profiilissa: https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=19381.0
Joo, ei. Koko sukupuolen voisi jättää hyvin poiskin. Niin tuskin tapahtuu, niin tuo cis prepositio on harvinaisen turha. Trans-etulite voisi mennä mutta kun tälläisellä henkilöllä korjaus on saanut lainvoiman, eli on virallisissa papereissa korjatulla sukupuolella, on leikkauksen käynyt tahi ei, ei välttämättä halua enää tulla tunnetuksi transsukupuolisena vaan kokonaisena naisena tai miehenä.
Joo totta, ei oo välttämättä hyvä että pitää valita cis- tai trans-etuliite. Vaikka ei transsukupuolisuus tarkoita, etteikö olisi sukupuoleltaan jotenkin "kokonainen". Mut siis paremmat vaihtoehdot tässä tapauksessa vois olla: cismies, cisnainen, mies, nainen, transnainen, transmies. Feminiininen ja maskuliininenkin vois olla yhdet vaihtoehdot. Sit sais valita sen mukaan, mitä itse haluaa omasta sukupuolestaan ja ilmaisustaan tuoda ilmi. Mut joo, en oo oikee henkilö määrittelemään tätä. Mun ehdotus oli vaan tollanen "ensi hätään" -toimenpide.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #92 : 12.02.2018, 22:24 »
Tää nyt menee offtopiciksi mutta ihan validina kysymyksenä :

Mitä väliä sillä on minä sä ittes miellät jos sun ympäristö mieltää sut jonain muuna ja kohtelee sua sen mukaan ?

Kelpie

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #93 : 12.02.2018, 22:26 »
Tää nyt menee offtopiciksi mutta ihan validina kysymyksenä :

Mitä väliä sillä on minä sä ittes miellät jos sun ympäristö mieltää sut jonain muuna ja kohtelee sua sen mukaan ?
Eikö sivistynyt ihminen vedä lättyyn niitä, jotka ovat eri mieltä? :o

 ;D

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #94 : 12.02.2018, 22:30 »
Tää nyt menee offtopiciksi mutta ihan validina kysymyksenä :

Mitä väliä sillä on minä sä ittes miellät jos sun ympäristö mieltää sut jonain muuna ja kohtelee sua sen mukaan ?
Eikö sivistynyt ihminen vedä lättyyn niitä, jotka ovat eri mieltä? :o

 ;D

No toi on vähän niiku se pointti, käänteisesti toki. Mut joo, olkoon.  ;D

junnu26

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #95 : 12.02.2018, 22:42 »
Ja kehityksestä :
Seurananhauksi sitten taas "Kaikki käy, paitti Oululaiset..."

Ja kaks vikaa oli hei vitsejä!!!! Oli!  ;D
OT: ja kolmas voi koitua sun kohtaloksi  >:D

 ;D

vila

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #96 : 13.02.2018, 01:06 »
Voisiko tuonne roolivalikkoon lisätä Pervon? Kun on montaa juttua niin on ärsyttävää valita vain yksi.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #97 : 13.02.2018, 04:27 »
Tää nyt menee offtopiciksi mutta ihan validina kysymyksenä :

Mitä väliä sillä on minä sä ittes miellät jos sun ympäristö mieltää sut jonain muuna ja kohtelee sua sen mukaan ?
Eikö sivistynyt ihminen vedä lättyyn niitä, jotka ovat eri mieltä? :o

 ;D

Olen ihaillut Kelpien viisautta. Hän löytää usein asioista sen olennaisen.  :P

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 653
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #98 : 13.02.2018, 07:36 »
Voisiko tuonne roolivalikkoon lisätä Pervon? Kun on montaa juttua niin on ärsyttävää valita vain yksi.

Lisättiin just Kinkster tuollaisessa 'yleispervo' merkityksessä.

vila

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #99 : 13.02.2018, 09:08 »
Voisiko tuonne roolivalikkoon lisätä Pervon? Kun on montaa juttua niin on ärsyttävää valita vain yksi.

Lisättiin just Kinkster tuollaisessa 'yleispervo' merkityksessä.

Näiden englanninkielisten termien ongelma on se, että niillä on myös se alkuperäinen merkitys jolla on merkitystä esim. Fetlifessa. Esimerkiksi minä en koe olevani kinkster koska elän 24/7-suhteessa. Olisi kivempi käyttää suomea.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2018, 09:44 kirjoittanut vila »

vila

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #100 : 13.02.2018, 09:35 »
Tuli edellisestä mieleen, että kun näitä nyt laajennetaan niin voisiko sukupuoliin kopioida vain Fetlifen vaihtoehdot?

Piilukko

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #101 : 13.02.2018, 10:04 »
Tää nyt menee offtopiciksi mutta ihan validina kysymyksenä :

Mitä väliä sillä on minä sä ittes miellät jos sun ympäristö mieltää sut jonain muuna ja kohtelee sua sen mukaan ?

Koska ihmisillä on oikeus määritellä itse itsensä.
Pulma piilee esimerkiksi siinä, että ympäristö kohtelee ennakko-oletustensa mukaan, ja se kohtelu voi olla ristiriidassa sen kanssa, mikä oma sisäinen kokemus on. Itse soisin, että kaikkia kohdetaisiin samalla tavalla, sukupuolista huolimatta, mutta tässä en ota huomioon sitä, että joillain ihmisillä on sukupuolikokemus.

Mitä väliä on sillä jos sä et tykkää maksalaatikosta, jos ympäristö kuitenkin on sitä mieltä että sun on sitä syötävä? Mitä väliä että tykkään alistua, jos ympäristö kuitenkin on jo valmiikia päättänyt että sun kuuluu olla dominoiva?

Sukupuolta ei suomen kielessä oikein pystytä jakamaan kahtia, kuten englannin kielessä sex ja gender. Sex on biologiaa, ja siellä on tarjolla todella moninainen joukko eri sukupuolia, . Gender on omaa fiilistä, siis itsemäärittelyä, jonka pitäisi olla pyhä asia. Itse nostan tähän vielä sosiaalistamisen, performatiivin, jossa sukupuoli syntyy toistoista, omaan sukupuoleen yhdistettyjen tapojen toimia toistamisesta uudestan ja uudestaan.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #102 : 16.02.2018, 18:53 »
Koska ylläpidolla ei varmastikaan oo mitää tekemistä niin turhautumisen lääkkeeks vois väsätä vaikka tälläsen :

Lisätään profiiliin katselukerrat eli ihan vaan tieto montako kertaa ko. profiili on katsottu.
Vaikka sitten pageloadit.

Ja jos on liian helppoa, montako kertaa profiili on katsottu muiden kuin itsensä tai äidin toimesta!

Vanity.... my favourite...

 :o

*edit*

Hoisin homman omaan profiiliin pagecounterilla. hitcounterilla vittumikäsennimion.

« Viimeksi muokattu: 17.02.2018, 00:50 kirjoittanut stoge »

submit

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #103 : 17.02.2018, 09:41 »
Hoisin homman omaan profiiliin pagecounterilla. hitcounterilla vittumikäsennimion.
Melko näyttävä kokonaisuus  ::)

TheJorma

  • Vieras
Vs: Kehitysehdotukset, mk II
« Vastaus #104 : 20.02.2018, 13:19 »
Voisko profiiliin liittää "Seuraa" napin? Olisi kiva jos itsellä näkyisi lista persoonista, jotka on koskettaneet jutuillaan.