Kirjoittaja Aihe: Koulukiusaamisesta  (Luettu 18622 kertaa)

vila

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #30 : 11.03.2018, 19:31 »
Mutta kun koulukiusaajakäytöksestä puhutaan, niin itse olen kiinnittänyt huomiota yhteen ikävään ilmiöön. Täällä baarissa hengailee muutamakin nikki, jotka ilmeisesti voivat käyttäytyä ihan miten tahansa ilman että siihen on juuri puuttumista, vain siksi että he ovat pitkältä ajalta yleisesti tunnettuja nimiä. Ymmärrän, että ylläpidollakin on näissä tapauksissa korkeampi kynnys käytöksestä huomauttaa, ja monet rivikäyttäjät pitävät mieluummin suunsa kiinni kuin ottavat lokaa niskaan. Usein nämä kaverit ovat sen verran hyökkääviä persoonia ettei kukaan ymmärrettävästikään tahdo joutua niiden silmätikuksi.

Sama tuntemus. Itse pidän myös vähän erikoisena sitä, että foorumilla voi käyttäytyä ihan miten vaan kun joku joka on sattunut tapaamaan tyypin livenä tietää hän osaa käyttäytyä livenä (ehkä?). Itse tosin en enää edes uskalla valittaa ihmisten foorumikäyttäytymisestä, koska nyt on säännötkin muutettu sellaisiksi että ilmiannosta voi itse saada ongelmia.


vilan kommenttiin vastaten; mie en pysty allekirjoittamaan tuota, että bdsm-porukka hyväksyttäisiin noin vain tavan kaduntallaajien joukossa tai työpaikoilla tai terveydenhuollossa. Se on tavoite. Hienoa, jos osa meistä jo elää siinä maailmassa. Tämä bdsm-yhteisö vs. muu maailma on mielestäni kuitenkin enemmän kinkyjen seksuaalioikeuksien edunvalvontaan liittyvä asia kuin varsinaisesti skenen sisäiseen turvallisuuteen.

En tarkoittanut sitä että KOKO BDSM-porukka hyväksyttäisiin. Ei taatusti hyväksytä, mutta ehkä vain se porukka jolla on jotain hävittävää vaatii yhteisöltä suojelua? Se voi olla äänekäs joukko, mutta se tuskin on enemmistö. Minusta bdsm-yhteisö vs muu maailma on kysymys myös kinkyjen seksuaalioikeuksien edunvalvonnasta. Jos kinkyn seksuaalista itsemääräämisoikeutta loukataan niin kynnys hakea yhteiskunnalta oikeusturvaa on ensinnäkin todella korkea, mutta sen turvan saaminen on usein myös mahdotonta. Esimerkiksi kuinka moni subinainen on valmis menemään poliisille tekemään ilmoituksen kinkybileissä tapahtuneesta rikoksesta kun ensin pitää selittää, että "joo menin puolialasti pervobileisiin, join pari siideriä enkä ole kertonut miehelle tästä kinkyydestäni". Kuinka moni subimies kehtaa kertoa, ettei Domme kunnioittanut hänen rajojaan? Yhteisö on monille ainoa paikka saada jotain oikeutta, vertaistukea ja hyväksyntää.


Karwanaama: Laitat todella paljon vastuuta pahoinpidellylle ihmiselle. Kyse ei aina kaksinaamaisuudesta vaan kyse voi olla myös pelosta. Pahoinpitelijä on voinut pyytää häntä suosittelemaan itseään, tai hän on muuten voinut pelätä että D reagoi jos hän ei suosittele tätä. Pahoinpidelty subi on ihan samanlainen kuin pahoinpidelty vaniljakin, heillä on hyvin kompleksinen suhde pahoinpitelijäänsä. Vie todennäköisesti vuosia ennen kuin ihminen kykenee hyväksymään, ettei ollut vastuussa teoista. Ole vähän armeliaampi. 

submit

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #31 : 11.03.2018, 19:47 »
Karwanaama: Laitat todella paljon vastuuta pahoinpidellylle ihmiselle. Kyse ei aina kaksinaamaisuudesta vaan kyse voi olla myös pelosta. Pahoinpitelijä on voinut pyytää häntä suosittelemaan itseään, tai hän on muuten voinut pelätä että D reagoi jos hän ei suosittele tätä. Pahoinpidelty subi on ihan samanlainen kuin pahoinpidelty vaniljakin, heillä on hyvin kompleksinen suhde pahoinpitelijäänsä. Vie todennäköisesti vuosia ennen kuin ihminen kykenee hyväksymään, ettei ollut vastuussa teoista. Ole vähän armeliaampi.

No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #32 : 11.03.2018, 20:02 »

No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.

Ei pitäisi, mutta monelle se on helpompi vaihtoehto. Tekijään voi törmätä bileissä/miiteissä ja ne ikävät tuntemukset palaavat helposti takaisin pinnalle, vaikka niitä on yrittänyt tappaa parhaansa mukaan.
Ja julkisesti suunsa avanneena, olet uhri monen silmissä sen jälkeen. Ihmiset toimivat eri tavalla tämän jälkeen sinun ympärilläsi. Osa etsien rakoa hyväksikäyttää toisen tilaa ja osa taas varpaisillaan ympärillä pyörien, peläten ehkä toisen tahatonta satuttamista.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #33 : 11.03.2018, 20:10 »
Karwanaama: Laitat todella paljon vastuuta pahoinpidellylle ihmiselle. Kyse ei aina kaksinaamaisuudesta vaan kyse voi olla myös pelosta. Pahoinpitelijä on voinut pyytää häntä suosittelemaan itseään, tai hän on muuten voinut pelätä että D reagoi jos hän ei suosittele tätä. Pahoinpidelty subi on ihan samanlainen kuin pahoinpidelty vaniljakin, heillä on hyvin kompleksinen suhde pahoinpitelijäänsä. Vie todennäköisesti vuosia ennen kuin ihminen kykenee hyväksymään, ettei ollut vastuussa teoista. Ole vähän armeliaampi.

No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.

Olisipa kiva kuulla, mikä tässä juuri teitä kosketti? Tässähän voi tosiaan olla sävyjä olla aika paljon. Joka tapauksessa haistelen, teidän molempien teksteistä, että mielestänne olen voinut tehdä virhearvion. Toki se on mahdollista, mutta olisin hyvin yllättynyt jos näin olisi.  Nyt teistä on varmaan kiinnostavaa arvailla mitä kaikkea tässä on voinut tapahtua sellaista, mikä selittäisikin koko ketjun. Hieman tylsää ja turhaa pohdintaa. Mutta jos lyhyesti kerron että tämä uppaaja näki tämän pahoinpitelyn, mutta ei ollut kohde.

Niin ja todellakin halusinkin kertoa tässä tarinassa miten typerää kaksinaamaista touhua tuohon edellä kirjoittamaani liittyi paljonkin, mutta huomaan että kiinnostavampaa yleisölle olisikin tietää detailit.

Minusta pikkusisko kirjoitti edellä tosi hyvin ja yhdyn hänen ajatuksiinsa vahvasti.

Lähdekritiikki on todellakin hyvä asia. Jotkut varmasti pitää minun horinoita täysin turhina.

Yst. Terv.
- Karwis

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #34 : 11.03.2018, 20:12 »

No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.

Ei pitäisi, mutta monelle se on helpompi vaihtoehto. Tekijään voi törmätä bileissä/miiteissä ja ne ikävät tuntemukset palaavat helposti takaisin pinnalle, vaikka niitä on yrittänyt tappaa parhaansa mukaan.
Ja julkisesti suunsa avanneena, olet uhri monen silmissä sen jälkeen. Ihmiset toimivat eri tavalla tämän jälkeen sinun ympärilläsi. Osa etsien rakoa hyväksikäyttää toisen tilaa ja osa taas varpaisillaan ympärillä pyörien, peläten ehkä toisen tahatonta satuttamista.


Mitä tälle asialle voisi tehdä? Jotta häipyjät olisivat niitä hyväksikäyttäjiä eivätkä hyväksikäytettyjä?

latexbun

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #35 : 11.03.2018, 20:14 »
Oma kokemukseni näissä piireissä esiintyvästä kiusaamisesta on livenä tapahtuva kiusanteko, jota jatketaan foorumilla siten, että vain asianosaiset tietävät varmuudella, mistä on kyse. Ulkopuoliselle tällainen käytös näyttäytyy lähinnä omituisena kinasteluna tai sitä ei edes huomaa. Elävässä elämässä tapahtuneita vääryyksiä on helppoa puhua paremmin päin ja moni uskoo vaikka mustan valkoiseksi, jos kertojana on tunnettu henkilö, jolla on selkääntaputtelijoita jonoksi asti. Mikäli mahdollista, näistä kiusaajista on parempi olla välittämättä. Huomiotta jättäminen on usein pahinta myrkkyä kiusantekijälle.

submit

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #36 : 11.03.2018, 20:23 »
Karwanaama: Laitat todella paljon vastuuta pahoinpidellylle ihmiselle. Kyse ei aina kaksinaamaisuudesta vaan kyse voi olla myös pelosta. Pahoinpitelijä on voinut pyytää häntä suosittelemaan itseään, tai hän on muuten voinut pelätä että D reagoi jos hän ei suosittele tätä. Pahoinpidelty subi on ihan samanlainen kuin pahoinpidelty vaniljakin, heillä on hyvin kompleksinen suhde pahoinpitelijäänsä. Vie todennäköisesti vuosia ennen kuin ihminen kykenee hyväksymään, ettei ollut vastuussa teoista. Ole vähän armeliaampi.

No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.

Olisipa kiva kuulla, mikä tässä juuri teitä kosketti? Tässähän voi tosiaan olla sävyjä olla aika paljon. Joka tapauksessa haistelen, teidän molempien teksteistä, että mielestänne olen voinut tehdä virhearvion. Toki se on mahdollista, mutta olisin hyvin yllättynyt jos näin olisi.  Nyt teistä on varmaan kiinnostavaa arvailla mitä kaikkea tässä on voinut tapahtua sellaista, mikä selittäisikin koko ketjun. Hieman tylsää ja turhaa pohdintaa. Mutta jos lyhyesti kerron että tämä uppaaja näki tämän pahoinpitelyn, mutta ei ollut kohde.

Niin ja todellakin halusinkin kertoa tässä tarinassa miten typerää kaksinaamaista touhua tuohon edellä kirjoittamaani liittyi paljonkin, mutta huomaan että kiinnostavampaa yleisölle olisikin tietää detailit.

Minusta pikkusisko kirjoitti edellä tosi hyvin ja yhdyn hänen ajatuksiinsa vahvasti.

Lähdekritiikki on todellakin hyvä asia. Jotkut varmasti pitää minun horinoita täysin turhina.
Eli ihan olin väärin ymmärtänyt koko tapahtuman, eikä sillä oikeastaan ole kauheasti väliä - tärkeitä asioitahan tästäkin on noussut puheeksi.

Tietysti nyt herää lisäkysymys, oliko tämän kanssanäkijänkin mielestä pahoinpitely kyseessä ja jos oli, miksi suositteli julkisesti ja varoitteli yksäreillä. Mutta joo, turha pähkäillä enempää, koska ei kiinnosta nuo mainitut detalijit.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #37 : 11.03.2018, 21:04 »
Olen aiemmin saanut olla täällä hyvinkin pitkälti rauhassa. Tai no selän takana on paskaa puhuttu ihan varmasti, mutta se nyt on saman tekevää. Ihmiset joilla on merkitystä, tietävät asioiden oikean laidan.

Sen jälkeen kun liityin ylläpitoon, asia ei olekaan enää ollut näin. Ylläpidolla ei ole oikeutta omaan kuplaan ja ylläpidon jäsen revitään kaikista muistakin kuplista pois.

Ylläpidon jäsenenä saa jatkuvaa piikittelyä ja suoraa vittuilua osakseen niin täällä kuin ulkopuolellakin. Kun sääntöjä rikkoneet henkilöt on bannattu, siirretään vittuilut ja uhkailut muihin sosiaalisiin medioihin ja sähköposteihin. Jotkut ovat jopa niin röyhkeitä, että yrittävät mustamaalata toista ylläpidon jäsentä toiselle ja saada tämän näin ulos. Tai yritetään jopa ostaa ulos.

Jos ylläpidon antama vastaus sääntöihin nojaten ei miellytä käyttäjää, niin tämän jälkeen ylläpito ja erityisesti tämä vastauksen antanut henkilö on täysi paska ja mielivaltainen ja egoistinen persereikä. Bannatun kaverit komppaa ja varoittelee. Silloin unohdetaan yhteisen vihollisen nimissä, että tarinoista yleensä kuullaan vain se kaunisteltu versio.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #38 : 11.03.2018, 21:11 »
En tiedä voiko kiusaamiseksi laskea, mutta joillakin kinkyillä on hyvin ikävä tapa mennä henkilökohtaisuuksiin täällä foorumilla. Tosin tätä samaahan nyt esiintyy kaikkialla internetissä, oli kyseessä sitten tämä foorumi tai esimerkiksi vauvapalsta.

Huvittavaa on myös se, että ihmiset, jotka eivät tunne minua IRL, luulevat tuntevansa minut esimerkiksi kirjoitusteni perusteella. Minua on esimerkiksi syytetty siitä, että olen mukamas keräämässä vain kokemuksia kinkyydessä ja eräs henkilö skenen ulkopuolelta taas väitti, että menisin mukamas oikeasti paniikkiin, kun joutuisin alistetuksi. Hauskaa kun ihmiset, jotka eivät tunne sua, pystyvät tietämään minkälainen ihminen olet. :D


Retsam

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #39 : 11.03.2018, 21:57 »
Tämä kirjoitus ei ole suunnattu moderaattoreita vastaan,arvostan suuresti sitä työtä mitä he tälläkin hetkellä tekevät.

Eräästä aivan toisen alan yhdistyksestä ja sen hallituksen ex-jäsenenä voin kertoa seuraavaa...

Sen yhdistyksen sivustoilla osin multinikkien suojista tapahtunut nokittelu,toisten halveksunta ja yleinen parjaaminen ja kaikenlainen kiusaaminen meni lopulta niin pitkälle,että estääkseen lopullisen romahduksen yhdistys sulki sivustonsa.
 Vanhoilta sivustoilta toki pelastettiin sen arvokkaimmat osat, mutta kaikki paska putsatiin ketjuista armotta pois. Uusien sivustojen ylösajo vei toista vuotta ja kaikki mikä oli mahdollista tehtiin talkootyönä. Silti paskanheiton aiheuttamat vauriot olivat niin mittavia että se miltei tuhosi myös yhdistyksen toiminnan ja kassan.

Tiedän miten kovilla tämän yhdistyksen hallitus sekä moderaattorit olivat joutuessaan tekemään tämän  kaiken ja miten paljon ilmaista  vapaaehtoista työtä he tekivät saadakseen sivut uudestaan ylös ja  ydinyhdistyksen toiminnan uudestaan käyntiin..

Mutta ratkaisu oli myös radikaali.. Välittämättä siitä montako vuotta oli ollut yhdistyksen jäsen tai kannatusjäsen ja niiden sivustojen käyttäjä kaikki ne sillä vanhalla sivustolla paskaa toisten niskaan heitelleet nikit poistettiin ilman mahdollisuutta palata uusille siivustoille, tahi  sen ydinyhdistyksen toimintaan..

Tiettävästi tänä päivänä ko.yhdistys voi hyvin ja yleinenkin keskustelu sillä sivustolla pysyy taatusti asialinjalla..

Tässä tapauksessa kiusaajat maksoivat toiminnastaan todella kovan laskun,heidät heitettiin armotta ja pysyvästi pihalle...

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #40 : 11.03.2018, 22:15 »
Se on vain näissä scenen tappeluissa monesti paha sanoa, kuka on se kiusaaja ja kiusattu ja varsinkin tuleeko sitten oikeastikin kiusatusta toiseessa yhteydessä se kiusaaja... Kuppikuntien syrjmästä oman vielä syrjivämmän kuppikuntansa luoja.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #41 : 11.03.2018, 22:19 »
Itse en mielelläni julkisesti lähde täällä sellaisiin keskusteluihin enää mukaan, joista herkästi tulee sitä itseään niskaan. Välillä olen halunnut kommentoida jos jotakin vastaan oikein joukolla hyökätään, samalla tavalla olen toiminut jo alakouluikäisenä, jos jotakin näin kiusattavan porukalla. Ehkä myös sellainen ajattelutapa, että ottaa asiat asioina, eikä ajattele että ne henkilöityisivät ainakaan itseensä, auttaisi myös parantamaan tämänkin pienehkön hiekkalaatikon ilmapiiriä? Mielipiteitä on yhtä monta kuin yksilöä jne tms no hard feelings, ym latteuksia voi itselleen hokea.
Myöskään ilmoituksia en halua mahdollisesta kiusaamisesta enää tällä foorumilla tehdä, koska on aina olemassa vaara että ilmoitus tulkitaan turhaksi sivuston foldaamiseksi. Ihmisiä kun kaikki ollaan, ja väärinymmärrykset ovat hyvin yleisiä.

vila

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #42 : 11.03.2018, 22:54 »
Olisipa kiva kuulla, mikä tässä juuri teitä kosketti? Tässähän voi tosiaan olla sävyjä olla aika paljon. Joka tapauksessa haistelen, teidän molempien teksteistä, että mielestänne olen voinut tehdä virhearvion. Toki se on mahdollista, mutta olisin hyvin yllättynyt jos näin olisi.  Nyt teistä on varmaan kiinnostavaa arvailla mitä kaikkea tässä on voinut tapahtua sellaista, mikä selittäisikin koko ketjun. Hieman tylsää ja turhaa pohdintaa. Mutta jos lyhyesti kerron että tämä uppaaja näki tämän pahoinpitelyn, mutta ei ollut kohde.

Niin ja todellakin halusinkin kertoa tässä tarinassa miten typerää kaksinaamaista touhua tuohon edellä kirjoittamaani liittyi paljonkin, mutta huomaan että kiinnostavampaa yleisölle olisikin tietää detailit.

Minusta pikkusisko kirjoitti edellä tosi hyvin ja yhdyn hänen ajatuksiinsa vahvasti.

Lähdekritiikki on todellakin hyvä asia. Jotkut varmasti pitää minun horinoita täysin turhina.

Yst. Terv.
- Karwis


Minua ei kiinnosta toisten ihmisten kärsimysten yksityiskohdat, eikä niitä olisi edes oikein jakaa koska tuossakin pahoinpitelytilanteessakin on ollut ihan oikea uhri. Hänen elämäänsähän tässä revitellään. Olen jo ihan tietoinen siitä mihin kaikkeen kivaan ihmiskunta pystyy, ja tietoisesti estäni itseäni kehittelemästä erilaisia skenaarioita päässäni. Minua kiinnostaa vain se, että uhria kunnioitetaan eikä häntä vastuuteta tapahtuneesta. Viestistäsi ymmärsin, että sinä ja joku toinen olette olleet todistamansa kuin kyseinen uppaaja on pahoinpidelty. Toivottavasti joku puuttui pahoinpitelyyn sen tapahtuessa.

Tosin nyt tulee mieleen toinen asia, jonka vuoksi en itse luota kovin paljon näihin "kuiskaa jos tuo on psykopaatti"-verkostoihin. Tuossakin tapauksessa tämä uppaaja oli väkivaltaisen yksilön entinen subi (näin ymmärsin?). Väkivaltaiset yksilöt ovat hyvin harvoin väkivaltaisia ainoastaan parisuhteensa ulkopuolella, väkivalta voi olla myös henkistä. Näissä BDSM-piireissä henkinen väkivalta on hyvin helppo laittaa alistamisen piikkiin. Kyseinen subi saattaa olla aivan samalla tavalla uhri kuin se toinenkin subi. Onko uhrilla kyky tai velvollisuus tuoda kärsimyksensä itselleen puolituntemattomien ihmisten tietoisuuteen?
« Viimeksi muokattu: 11.03.2018, 23:11 kirjoittanut vila »

mimmu_

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 573
  • tyttö.
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #43 : 12.03.2018, 01:24 »
Oma kokemukseni näissä piireissä esiintyvästä kiusaamisesta on livenä tapahtuva kiusanteko, jota jatketaan foorumilla siten, että vain asianosaiset tietävät varmuudella, mistä on kyse. Ulkopuoliselle tällainen käytös näyttäytyy lähinnä omituisena kinasteluna tai sitä ei edes huomaa.

Mä olen itse kokenut foorumilla tämän kaltaista kiusaamista. Tästä esimerkkinä kun taannoin selasin randomisti foorumia ja huomaan että eräs käyttäjä on kirjoittanut minusta, juurikin niin että vain asianomistajat tunnistavat tästä kenestä puhutaan. Teksteissä leimattiin minut mm. käärmeeksi jne. Ylläpito olisi voinut puuttua tähän muutenkin, kuin vain poistamalla viestit, mutta sen sijaan tapahtui ns. Hiljainen hyväksyntä kyseiselle toiminnalle.
Noh, näistä syistä oon kokenut että parempi jäädä taka-alalle niin skenessä kuin foorumillakin, kuplan ollessa todella näin rikkonainen. Oon ihan tyytyväinen pienempäänkin piiriin, sellaiseen jossa toisia kunnioitetaan ja kiusaamista ei sallita.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #44 : 12.03.2018, 09:11 »

Minua ei kiinnosta toisten ihmisten kärsimysten yksityiskohdat, eikä niitä olisi edes oikein jakaa koska tuossakin pahoinpitelytilanteessakin on ollut ihan oikea uhri. Hänen elämäänsähän tässä revitellään.

Tässä = Minun tekstini?

Yst. Terv.
Karwis