Kirjoittaja Aihe: Koulukiusaamisesta  (Luettu 18532 kertaa)

DareDoll

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #60 : 09.04.2018, 18:08 »
^^erittäin hyvä kirjoitus, kiitos linkistä ja vinkistä  :)

Marau

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #61 : 28.10.2018, 13:09 »
Ei taidettu vielä mainita huumorin varjolla kiusaamista? Sitä harjoittavat teinien lisäksi myös biologisen ikänsä puolesta aikuisiksi luokiteltavat henkilöt.

Kaava menee niin, että sanotaan tai kirjoitellaan huomautuksia toisen ominaisuuksista, mielipiteistä tms. ja tämän osoittaessa harmistumisen merkkejä vedotaan huumoriin. Että ihan läpällähän tässä vaan, heh heh. Toinen on huumorintajuton tosikko, kun ei ymmärrä.

Olen joskus miettinyt mikä syy on huumorin varjolla kiusaajan taustalla. Mikä tarve on "hauskasti" kuittailla ja ärsyttää? Joskus jopa asioista, joihin toinen ei ole voinut vaikuttaa kuten esim. syntymämaa. Onko kuittailija ollut itse kiusattu? Hakeeko vain huomiota? Onko kiusattavalla ominaisuuksia, joita haluaisi itselleen tai ei missään nimessä haluaisi?

Satunnaisesti voi varmasti itse kullekin sattua ylilyöntejä vaikka nousuhumalasta tai muusta olotilasta johtuen. Joillekin tuo läpällä kuittailu näyttää olevan jatkuvaa. En viittaa tällä kommentilla keneenkään tiettyyn Baarin käyttäjään, toimintamalli on tuttu muiltakin foorumeilta.



Icebug85

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #62 : 28.10.2018, 14:00 »
Täällä on yksi entinen koulukiusattu..se alkoi ala-asteella ja jatkui oikeastaan läpi yläasteen vaikka seiskaluokalla pahin loppui, kun siihen puuttui oikea opettaja jolla on auktoriteetti. Se kaikki jätti kuitenkin jälkensä jotka edelleen näkyvät..olen edelleen sellainen,  että en esimerkiksi näe itsessäni mitään hyvää ja jos joku minua jostakin kehuu niin sorrun vähättelemään ja pyrin "neutraloimaan" kehun. Jälkimmäinen oli yksi tukipilari johon nojaa kriisin joka puolestaan koitui kesällä alkaneen ihanan parisuhteen tuhoksi :'( Parisuhteen kariutuminen sai mielialan sukeltamaan koska se oli ensimmäinen oikea parisuhde joka minulle on tarjoutunut ja hän oli täydellinen :'(

Nyt olen hakeutunut psykologin hoitoon..yritän saada itseni kuntoon ja toivon koko sydämestäni, että saisin uuden mahdollisuuden tuolle mainitsemalleni parisuhteelle.

eppkp

  • PoVi
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 407
  • Spanko
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #63 : 28.10.2018, 14:56 »
Mulla on traumoja, pitkäaikainen keskivaikea masennus, traumapohjainen stressihäiriö, uni- ja keskittymisvaikeuksia, Aspergerin piirteitä, joiden johdosta mun sosiaalisissa taidoissa on puutteita ym.

Naurakaa ja pilkatkaa vaan. Niinhän kaikki muutkin on tehneet koko mun elämän ajan. Kinkypiirit on ollut ainoa paikka, jossa oon saanut olla oma itseni. Näköjään täältäkin mut halutaan savustaa ulos.

samaso

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #64 : 28.10.2018, 15:46 »
Erittäin hyvä kirjoitus!

Luulen, että oivalsin tästä kirjoituksesta jotain olennaista tähän foorumiin liittyen... Erittäin hyvä kirjoitus! Kiitos!

Feird

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #65 : 29.10.2018, 00:45 »
Asiattomaan käytökseen pitääkin puuttua, mut täällä tuntuu moni ihan turhaan pahottavan mielensä vaan siitä ku toinen on eri mieltä asioista. Joillain on toki kärkkäämpi tapa ilmasta asiansa mut ei kaikkea tarvi ottaa henkilökohtasesti.

Toisekseen mä en usko et on mitään kinky-yhteisöä, on vaan joukko ihmisiä samalla foorumilla joilla on samantyyppisiä kiinnostuksen kohteita. D79 aika hyvin tiivistikin asian aiemmassa postauksessaan että tämänkokosessa porukassa kuppikuntia syntyy väkisinkin. Jokanen on vastuussa omasta toiminnastaan ja voi siten parantaa skeneä sisältäpäin, mut tälläset ihme postailut joissa peräänkuulutetaan jonkun mystisen kinky-yhteisön vastuuta on ihan sanahelinää. Baarin ylläpito voi puuttua foorumilla tapahtuviin väärinkäytöksiin, yhdistykset ja tapahtumajärjestäjät bileissä ja miiteissä sattuviin tilanteisiin, mut väliin jää aika paljon tilaa jossa esiintyy kaikenlaista epämäärästä toimintaa eikä siellä oo kukaan valvomassa. Koko kinkyporukka on myös liian hajanainen ja iso että mitään yhteisöpainetta pääsis syntymään. Täytyy myös muistaa et skeneen kuuluu myös paljon hiljasia hiihtäjiä, ei vaan ne äänekkäimmät baarikeskustelijat ja bilehileet.