Kirjoittaja Aihe: mustasukkaisuudesta  (Luettu 34886 kertaa)

swan

  • Vieras
mustasukkaisuudesta
« : 16.12.2011, 07:29 »
Oletko mustis suhteissasi?

Itselle vaikea aihe kun en oikein kykenis tätä aihettakaan jakamaan muiden kanssa. Lapselle en toista vanhempaa myöskään ole halunnut just siksi kun.

Pientä liioittelua,sillä oikeasti haluisi jakaa kumppaneitaan kaikille halukkaille,naapurin reiskankin pitäs joskus edes päästä...

Koo

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #1 : 16.12.2011, 13:38 »
En ole, en minkäänlaisissa suhteissani. En ole koskaan ollutkaan.

Toista ei voi omistaa, toista ei voi vahtia, toista ei voi pitää kiinni. Siis on luotettava ja uskottava, että se toinen on siinä koska se haluaa olla. Nyt, tämän ajan - huomisesta ei kukaan tiedä mutta miksi pitäisikään? Ja jos toinen ei ole minun luonani on ihan sama kenen luona, ei se minun kanssani viettyä aikaa huononna.

Queena

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #2 : 16.12.2011, 13:44 »
Olen mustasukkainen, omistushaluinen ja kauhean kontrolloiva.

Ei kovin viehättäviä piirteitä- kokoajan opin paremmin hallitsemaan noita tunteita, joten oikeaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa.

Ja joo, en jakaisi omaa rakasta kumppaniani kenenkään kanssa.

swan

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #3 : 16.12.2011, 13:50 »
Toista ei voi omistaa, toista ei voi vahtia, toista ei voi pitää kiinni. Siis on luotettava ja uskottava, että se toinen on siinä koska se haluaa olla.

Muistelen kyllä muutaman kerran täällä kuulleeni omistajuudesta ja Omistajista,mutta ehkä se osin on sitä illuusiota?

Minä kanssa liputtelen vapaaehtoisuuden ja luottamisen puolesta, mutta eihän ne aina ihan yksiselitteistä ja helppoa ole, ainakaan kaikille.
Pakottaa ei kai voi ketään, tai ei siinä mitään järkeä ainakaan ole.

Olen jossain määrin mustasukkainen, mutta se on varmaankin sitä omaa epävarmuutta ja heikkoa itsetuntoa. Toisaalta ei hirveästi ole suhteitakaan, että. :D

Linnanneito

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #4 : 16.12.2011, 14:36 »
Mustasukkaisuus on menettämisen pelkoa, ainakin minulle. Ja se on suurin pelkoni ever. En niinkään pelkää menettäväni ihmistä, vaan oman asemani sen ihmisen elämässä.

Muttamutta...olen huomannut, että jos on tasapainoisessa, pitkässä, henkisyyspainoitteisessa suhteessa luotettavan kumppanin kanssa, sitä ei niinkään ole. Päin vastoin, olen kehoittanut kumppaniani etsimään uusia kokemuksia, kunhan eivät tule kotiini ja aviovuoteeseeni peuhaamaan.

Edesmennyt, pitkä, fyysispainoitteinen kinkysuhteeni taas oli aivan kamalaa mustisraivousta ja epäluuloisuutta 24/7. No, sille oli kyllä aihettakin. Usein.


Vapaaelo

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Suomi, se taitaa olla minulle historiaa.
  • Galleria
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #5 : 16.12.2011, 16:38 »
Joskus vuosia sitten olin sitä mieltä, että en ole laisinkaan mustasukkainen. Mutta lopulta on paljastunut, että olen mustasukkainen, kontrolloiva ja omistushaluinen. En tykkää lainata edes arkisia käyttöesineitä. Minun täytyy tietää kaikki mitä on meneillään, silloin pysyn rauhallisena. Vilkas mielikuvitus kyllä rakentelee erilaisia skenaarioita, jos faktatietoa ei ole ja vetää koko henkisen tilan sellaiseen suohon, että sieltä saakin itseään nostella pitkään ja huolella.

Tämä on ollut henkilökohtaisen kasvun paikka, aika isosti. Pakko on ollut myöntää, että en voi pitää piuhoja käsissäni joka asiassa 100% ja on pakko ollut luottaa muihin.

Mutta sitä kasvamisen polkua kyllä riittää tallattavaksi, onneksi alun perin se syy miksi nämä jutut jouduin kohtaamaan oli tarpeeksi hyvä, että otin rauhassa enkä repinyt pelihousujani ja pistänyt koko elämää uusiksi. :)
« Viimeksi muokattu: 16.12.2011, 17:36 kirjoittanut Vapaaelo »

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #6 : 16.12.2011, 17:35 »
En ole mustasukkainen, sen sijaan vietin 20 vuotta sairaalloisen mustasukkaisen kumppanin kanssa, joten sikäli erittäin tuttu ilmiö.

Koo

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #7 : 16.12.2011, 19:26 »
Toista ei voi omistaa, toista ei voi vahtia, toista ei voi pitää kiinni. Siis on luotettava ja uskottava, että se toinen on siinä koska se haluaa olla.

Muistelen kyllä muutaman kerran täällä kuulleeni omistajuudesta ja Omistajista,mutta ehkä se osin on sitä illuusiota?


Swan, on muitakin kinkyjä kuin orjia/orjattaria ja subeja (jotka kaiketi sitten voi omistaa, ainakin näin olen ymmärtävinäni?) ja mastereita/dommeja.... Variaatioita on, niistä ei vain täällä lyödä rumpua kun kaikki keskustelut käsittelevät pääasiallisesti subien ja mastereiden juttuja :)

Minun näkemykseni mukaan ketään ei voi omistaa, tai siis näin on minun pikku maailmassani; toisten mailmoissa lienee toisin.

Dominanssi

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #8 : 16.12.2011, 20:02 »
Mustasukkaisuus on ehdoton turnoff.

Se kertoo huonosta itsetunnosta, joka on  tärkeä turnon.

Se kertoo myös luottamuspulasta ja siitä, että sanomisilla ei ole merkitystä.

Itse en voisi koskaan kuvitella rakentavani mustasukkaisen ihmisen kanssa
juttelusuhdetta syvempää.

Ja sanottakoon se nyt vielä tässä lopuksi ääneen.. ei.. en ole mustasukkaista laatua itsekään.
Jos en riitä, niin en riitä.. eikä sille voi mitään.

Linnanneito

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #9 : 16.12.2011, 20:46 »
Tietääkseni orjakauppa loppui täältä jo aikoja sitten. Se oli aikaa, jolloin ihmisiä pystyi omistamaan. Sen jälkeen...korkeintaan hallitsemaan ehkä jotenkin.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #10 : 16.12.2011, 21:13 »
Olenhan minä, mutten läheskään niin paljon kuin nuorena.
Ketään ei voi omistaa, mutta minusta ihan pieni mustasukkaisuus kuuluukin vähän kuvaan jos toisesta yhtään välittää..jos ei tunne yhtään omistushalua niin tuntuu vähän oudolta, että onko se toinen yhdentekevä.
En tiedä, vaikeita asioita nämä.  ???

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #11 : 16.12.2011, 21:51 »
En ole mustasukkainen. Ehkä hieman yllättävääkin itselleni. Silti ihminen on todella tärkeä, ei missään nimessä yhdentekevä. Minulle riittää, että tiedän oman asemani, paikkani kokonaisuudessa. Muilla on oma paikkansa, eikä se ole minulta pois. Muiden asemat ja tekemiset voivat olla minulle jopa eduksi, miksi siitä olisi mustasukkainen. En kuitenkaan pelkää minkään aseman menettämistä, vaan pelkään menettäväni ihmisen.

Queena

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #12 : 16.12.2011, 21:52 »
Mustasukkaisuus on ehdoton turnoff.

Se kertoo huonosta itsetunnosta, joka on  tärkeä turnon.

Se kertoo myös luottamuspulasta ja siitä, että sanomisilla ei ole merkitystä.

Itse en voisi koskaan kuvitella rakentavani mustasukkaisen ihmisen kanssa
juttelusuhdetta syvempää.

Ja sanottakoon se nyt vielä tässä lopuksi ääneen.. ei.. en ole mustasukkaista laatua itsekään.
Jos en riitä, niin en riitä.. eikä sille voi mitään.

Ei ihan noinkaan. Mustasukkaisuus on ihan luonnollinen tunne, jota suurin osa ihmisistä tuntee joskus.
Itsetunnusta kertonee enemmän se että miten tunnetta käsittelee ja miten sen antaa vaikuttaa elämään.
TFY:n kanssa on vähän yhtenevää ajatusta minulla.

Dominanssi

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #13 : 16.12.2011, 21:59 »
Siis ihan omia näkemyksiäni asiasta esitinkin.. en väittämiä absoluuttisista totuuksista.
Monilla on sitten ihan omat näkemyksensä ja joillakin jopa samoja näkemyksiä.

swan

  • Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #14 : 17.12.2011, 00:01 »
Toista ei voi omistaa, toista ei voi vahtia, toista ei voi pitää kiinni. Siis on luotettava ja uskottava, että se toinen on siinä koska se haluaa olla.

Muistelen kyllä muutaman kerran täällä kuulleeni omistajuudesta ja Omistajista,mutta ehkä se osin on sitä illuusiota?


Swan, on muitakin kinkyjä kuin orjia/orjattaria ja subeja (jotka kaiketi sitten voi omistaa, ainakin näin olen ymmärtävinäni?) ja mastereita/dommeja.... Variaatioita on, niistä ei vain täällä lyödä rumpua kun kaikki keskustelut käsittelevät pääasiallisesti subien ja mastereiden juttuja :)

Minun näkemykseni mukaan ketään ei voi omistaa, tai siis näin on minun pikku maailmassani; toisten mailmoissa lienee toisin.

En ole halunnut koskaan väittää ettei olisi muunlaisia kinkyjä ja johan jo tuttavapiirissäkin on niin erilaisia ihmisiä että. Kovin olis sokea jos sitä ei tajuaisi.
Jotenkin sitä melkein kadehtii ihmisiä, jotka pystyvät vaihtamaan "roolia" eli sekä alistumaan,että alistamaan. Toisaalta senkin todennut, että vaikka kuinka pähkäilisi ja kääntelisi asioita ja katsoisi eri näkökulmista kaikkea, ei kykene muuttumaan joksikin muuksi mitä on.

Toisen ihmisen omistaminen ja omistajuus on  ehkä ennenkaikkea jotain symboolista..tai kuvaa sitä valta-asetelmaa, missä "orja"" ei voi omistaa, mutta Dominoiva "omistaa orjan/subin". Ja että aiheessa jotenkin pysyis, niin mustasukkaisuus ehkä tulee käsittelyyn ja aiheeksi, jos Masterilla/Dommella jne. on useampi "orja". Aika moni on todennut, että kun oma paikka on tiedossa, ei välttämättä sitten kuitenkaan ole tarvetta mustistella,kun tietää, että on kuitenkin tärkeä omalta osaltaan Omistajalle..

En minäkään pidä mahdollisena, että ihminen ihan oikeasti olisi orja, jonka voisi ihan oikeasti huutokaupata markkinoilla..pitäiskö tästä alottaa ihan oma aiheensa sittenkin?  :D