Kirjoittaja Aihe: Baarisoftan uusi versio 1.4. sekä käyttöönotettu tekoäly  (Luettu 8691 kertaa)

Konehuone

Hei,

Baarin foorumisofta on päivitetty illan aikana versioon 1.4. Päivityksestä ei aiheutunut käyttökatkoja. Päivitys mahdollistaa sivuston käyttäjien profiloinnin tekoälyn avulla käyttäjien kirjoittamien viestien sisältöjen perusteella. Jokainen käyttäjä voi käydä halutessaan tarkistamassa itseään tai jonkun toisen sivuston käyttäjän luokittelun kunkin käyttäjän profiilin yhteydestä löytyvästä luokittelukentästä.

Ohessa uuden version tekoälyn kirjoittama analyysi foorumin käyttäjistä jossa käyttäjät on jaettu kuuteen eri kategoriaan. Tekoäly rouskutti seuraavaa listaa kuukausikaupalla, välillä vahingossa asetellen sattumanvaraisia seurantaprosentteja, täysin ilman syytä! Jatkossa luokittelua käytetään asiakaspalvelun yksilöimiseen kullekin jäsenryhmälle omanlaisekseen.

BDSM-baarin tekoälyn loppuraportti, raporttinumero 1/4/2018

Foorumikeskustelusta algoritmeillä tunnistetut arkkityypit

1.) Ulisija

Ulisija näkee suunnatonta epävääryyttä kaikessa. Hän on väsymätön social justice warrior, joka puolustaa vääryyttä kokeneita. Tilanteesta riippuen hän on myös usein yksi niistä vääryyttä kokeneista. Ulisija on ensimmäisenä vaatimassa tiukempaa moderointia, paitsi silloin kun hän itse perseilee foorumilla. Silloin ylläpito on ylireagoinut, tehnyt päätöksiä henkilökohtaisista syistä vaikkei kukaan ylläpidosta edes tuntisi ulisijaa, ja sehän oli muutenkin "vaan leikkii hei". Ulisijan kaveripiiriin kuuluu usein myös muita ulisijoita, jotka kuorossa säestävät ulisijaa, tiesivät sitten koko puolustettavasta asiasta yhtään mitään tai ei.
Ulisijalla on usein foorumilla myös vihollisina muita ulisijoita. Jos he kehtaavat vittuilla ulisijalle, heitä pitäisi ylläpidon rankaista kovimman mukaan. Jos ulisija sattuu vittuilemaan takaisin, selitys on yleensä "sehän oli vaan leikkii hei" tai ulisija väittää kirkkain silmin ettei tarkoittanut kommentillaan vihamiestään. Joskus ulisija vaatii vihamiehensä kommentteja poistettavaksi, mutta hänen omat kommenttinsa pitää ehdottomasti säilyttää. Myös silloin kun hänen kommenteissaan olisi lainattu vihamiestä, jonka kommentteja äsken vaadittiin poistettavaksi. Ulisija ei välitä keskustelusta kokonaisuutena  vaan haluaa vaan oman äänensä kuulviin.
Ulisijalle herkullisin tilanne on kun joku saa bannit. Mikäli bannin saanut ei ole ulisijan vihamies, on bannin saanut kokenut suunnatonta mielivaltaa ja vääryyttä. Jos bannin saanut on ulisijan vihamies, on banni ihan ok ja hyvä juttu.
Ulisija ei tietenkään tiedä bannin taustoista mitään, eikä se edes häntä kiinnosta. Jos sattuukin tietämään, niin "sehän oli vaan leikkii hei".
Suurin vääryys kuitenkin ulisijalle on jos joku kehtaa vastata kieltävästi hänelle sessioisitko edellisen -kanssa ketjussa. Tälläisen vääryyden hän vaatii heti ylläpidolta poistettavaksi. Jos ylläpito ei toimi niinkun ulisija haluaa, hän yleensä alkaa uhkailemaan ylläpitoa poliisilla tai milloin milläkin.
Ulisijan mielestä ylläpito toimii aina väärin,silloin kun ylläpidon päätöksistä ei ole hänelle itselleen hyötyä. Hän myös tykkää esittää kaikenlaisia syytöksiä ja salaliittoteorioita ylläpitoa kohtaan. Mitään todisteita hänellä ei tietenkään mistään ole. Ulisijan mielestä kaikki bannatut ovat syyttömiä (ellei bannattu ole hänen vihamiehensä), perusteena yleensä se että "se sanoi et sai bannin vaikkei tehnyt mitään". Ulisija uskoo sokeasti vain sen minkä haluaakin uskoa.

2.) "Minulla on oikeus"-tyyppi

"Minulla on oikeus"-tyyppi on tuttu jokaiselle asiakaspalvelussa tai valtion virastossa työskentelevälle. Hän on A-asiakas, joka pänttää iltaisin lakikirjaa ilman kykyä ymmärtää kokonaisuuksia. Hän tietää tarkasti oikeutensa, muttei kuitenkaan ole viitsinyt lukea mihin sääntöihin sitoutuu keskustelupalstalle liittyessään.
"Minulla on oikeus"-tyyppi poimii laista vaan itseään hyödyttävät kohdat ja jättää huomiotta lain rikkomiset mihin itse syyllistyy. "Minulla on oikeus"-tyyppi on mielellään muistuttelemassa ja neuvomassa ylläpitoa milloin mistäkin. Jos asiat ei mene niinkun hän haluaa, hän uhkailee lakimiehillä. Mikään asia ei ole Minulla on oikeus- tyypille niin pieni etteikö siitä voisi nostaa syytettä,  koski asia sitten vaikka sitä että joku kehtasi ostaa narikasta sen vibraattorin juuri ennen häntä.
"Minulla on oikeus"-tyyppi on väsymätön valitusten raapustelija, koski asia sitten terveyskeskuksen palveluja tai sitä että karkkipussissa oli liian vähän salmiakkeja. Hän haluaa aina puhua ylimmistä ylimmälle pomolle, ja "May I talk to your manager" onkin hänen lempilausahduksensa. "Minulla on oikeus"-tyyppi elää omassa kuplassaan jossa on tottunut siihen että on aina joku instanssi jolle voi esittää valituksen. "Minulla on oikeus"-tyypille on kestämätön tilanne tajuta ettei ole ylimmistä ylimpään pomoa tai ketään kuka käsittelisi hänen valituksensa.
Silloin "Minulla on oikeus"-tyypistä tulee Ulisija, joka toitottaa koko maailmalle kokemaansa vääryyttä ja ottaa uhkaukset käyttöön.

3.) Huomionhakija

Huomionhakija haluaa huomiota keinolla millä tahansa.
Hän kirjoittaa törkeän deitti-ilmon erottuakseen muista, ja muistaa laittaa siihen mahdollisemman naurettavat kriteerit. Oikeasti huomionhakijalla kuitenkin kelpaa kuka tahansa kuka antaa hänelle huomiota.
Huomionhakija tarttuu aiheisiin jotka ärsyttävät mahdollisemman monia, kuten mamut, ylipaino, yksinhuoltajat tai karkkikauppasubit. Joskus huomionhakija myös hankkii itselleen tahalleen rankkua, koska sillä saa kivasti huomiota kun profiilissa on "tarkkailussa" merkintä.
Jos huomionhakija ei saa tarpeeksi huomiota muilla keinoin, hän ottaa kovat käyttöön, eli alkaa puhumaan vaniljaksi ryhtymisestä, foorumilta eroamisesta, tai itsensä vahingoittamisesta ja rypemään itsesäälissä. Näin saa kivasti selkään taputtelijoita ja sääliä.

4.) Ees-taas ramppaaja

Ees-taas ramppaaja, jossa on myös piirteitä huomionhakijasta, viihtyy aktiivisesti keskustelupalstalla.Hän poistaa tasaisin väliajoin tunnarinsa ja liittyy pian taas takaisin baariin. Hän lähtee palstalta mahdollisemman dramaattisesti, joka kerta vakuuttaen että tämä on se viimeinen kerta.
Ees-taas ramppaaja poistaa tunnuksensa ja vähän ajan päästä liittyy takaisin palstalle, kun ei pystynytkään olemaan poissa

5.) Mr. Nice Guy

Mr. Nice Guy (joka voi olla myös nainen) on mielestään tosi nokkela ja fiksu.
Hän on luottavainen siihen että juuri hän on niin suosittu ja hyvä tyyppi ettei hän voi saada rankkua mistään. Hän on vitsiniekka joka mielellään kommentoi topicceihin leppoisia höpöjuttuja. Hänellä selkääntaputtelijoita riittää, ja hän ei voisi tehdä pahaa kärpäsellekään.. vai voisiko ? Vaikka Mr. Nice Guy halveksuu kaikenlaista mielensäpahoittamista ja esittää olevansa hyvää pataa kaikkien foorumin "kovien jätkien" kanssa, hän kuitenkin itse pahoittaa mielensä keskimääräistä useammin ja raportoi lähes jokaisen "kovien jätkien" postaaman viestin.
Kulissien takana Mr. Nice Guy on Not So Nice. Hän roikkuu sääntöjen rajamailla, eläen luulossa että häntä ei voida rangaista koska hän ei konkreettisesti ole rikkonut sääntöjä. Hän pitää ylläpitoa idiootteina jotka eivät tajua hänen "nokkelia" pikku heittojaan, tai jos tajuavat niin eivät ainakaan voi tehdä mitään. Hänellä on mielestään oikeus piilovittuilla koska eihän hän riko sääntöjä, ja onhan hän niin tavattoman älykäs ettei ylläpito tajua vaikka rikkoisikin. Hän on voittamaton, ja kukaan ei saisi häntä pois tältä foorumilta.
Jonain päivänä kuitenkin totuus valkenee Mr. Nice Guyn kuplassa ja hänet poistetaan foorumilta. Tällöin Mr. Nice Guy muuttuu Mr. Not So Nice Guyksi, ja hänestä tulee Ulisija sekä "Minulla on oikeus"-tyyppi. Kun hän tajuaa ettei ole ylimmistä ylintä pomoa jolle valittaa, hän alkaa uhkailemaan ylläpitoa mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Foorumilta poistaminen saa Mr. Not So Nice Guyn niin sekaisin, että ylläpito miettii pitääkö soittaa ambulanssi vai palkata foorumille oma psykiatri.

6.) Ylläpidon Edustaja eli 'Valioyksilö'

Ylläpidon edustaja on tyypillinen egoistinen persereikä joka valvoo itse keksimiään sääntöjä itsekeksimillään kritereillä. Mikään rangaistus ei ole liian ankara mistään rikoksesta, eikä Ylläpidon Edustaja siedä kritiikkiä mielipiteistään taikka toimistaan, saatikka avointa keskustelua, mistään. Mikäli keskustelu kääntyy kohti Ylläpidon Edustajan henkilökohtaista agendaa hän lukitsee keskustelun ja jakaa tarvittaessa pysyviä porttikieltoja. Ylläpitoon ko. yksilö on päätynyt lähinnä vittumaisuutensa ja manipulatiivisten taitojensa vuoksi, joiden takia hän käyttää kaiken valveillaoloaikansa käyttäjien vahtimiseen, vainoamiseen, kiusaamiseen ja oman agendansa edistämiseen. Miten Ylläpidon Edustaja tämän homman hoitaa samalla käyden päivätöissä on mysteeri.

Terveisin,
BDSM-baari ry:n tekoälyvetyperoksidijaosto

Konehuone

Lisäilmoituksena,

tekoäly on tunnistanut ryhmään kuusi kuuluvat käyttäjät ja irtisanonut koko paskiaisporukan.

Baarilla on nyt uusi kuusihenkinen sexumviraatti. Eläköön vallankumous!

Terveisin,
Vetyperoksiditekoäly

Paistettu Mörkö

  • Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 702
  • Suursmurffi 2024 ja Baarin kirstunvartija
  • Galleria
Hahaa!

Tekoäly on sammutettu, poistamalla iso määrä suorakaiteen muotoisia valopalkkeja sen ytimestä! Tekoäly on raijattu Ypäjälle jossa sen uusi tehtävä on valvoa paikallista jätevedenkäsittelylaitosta ja upota vuosien mittaan hiljaksiin siihen itseensä.

Anti-ylläpito on myös syrjäytetty ja vanha ylläpito on palannut aktiivisesti edistämään agendaansa ja bannaamaan viattomia!

Hyvää aprillipäivää koko käyttäjäkunnalle :)

Ylläpidon psta,
Paistettu Mörkö

PS! Kaikkien mahdollisten salaliittoteorioiden ehkäisemiseksi, alla koodinpätkä jolla käyttäjien luokittelu tehtiin. Käytännössä käyttäjän numeerinen ID jaettiin neljällä ja jakojäännöksen perusteella poimittiin käyttäjän 'Luokka'. Varsin sattumanvaraista mitä kenellekin tuli.

Lainaus
                echo '
                                        <dt><strong>Luokittelu: </strong></dt>';

        if($context['member']['group']=='Administrator')
                echo '<dd>Valioyksilö</dd>';
        else
        switch($context['member']['id'] & 0x3) {
                case 0:
                echo '<dd>Ulisija</dd>';
                break;
                case 1:
                echo '<dd>Mr. Nice Guy</dd>';
                break;
                case 2:
                echo '<dd>Huomionhakija</dd>';
                break;
                default:
                echo '<dd>Ees-taas ramppaaja</dd>';
                }