Kirjoittaja Aihe: Haluan kyseenalaistaa Masterini. Näkemyksiä kokeneilta asiaan?  (Luettu 12257 kertaa)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
No, sadisti nauttii siitä kun saa toisen lyötyä henkisesti näistä kynnysmatton tasolle😂😂

vila

  • Vieras
No, sadisti nauttii siitä kun saa toisen lyötyä henkisesti näistä kynnysmatton tasolle😂😂

Minun on kauhean vaikea tajuta miksi joku yleensä haluaisi "työskennellä" sellaisen alistuvan kanssa, jonka persoonallisuus pitää ensin tuhota jotta hänestä sitten voisi tehdä kynnysmaton. Tai siis kyllähän tajuan miksi joku haluaa niin tehdä, mutta toivon ettei kukaan sellaiseen tyyppiin näissä piireissä törmäisi. Kyllähän esimerkiksi tuo minun kotisadistini nauttii siitä, että saa kiusata minut makuuhuoneessa äärirajoille ja ehkä vähän ylikin. Mutta koska hän seksuaalinen sadisti niin se on seksuaaliseen tilanteeseen rajattua toimintaa ja oikeanlainen aftercarea myös huolehtii siitä että ne henkiset ja fyysiset tunteet myös jäävät sinne sessioon. En tiedä ajattelenko tätä itse jotenkin väärin, mutta minä käsittäisin jotenkin niin että jos pelkästään seksuaalisessa kontekstissa tapahtuvalla toiminnalla haluttaisiin saattaa ihminen henkisesti kynnysmatoksi niin pitäisi toistuvasti laiminlyödä aftercare aika pahasti. Silloinhan ne sessioiden tunteet ehkä sekoittuvat sitten arkielämään, ja syntyy jopa kehollisia traumamuistoja. Jos puhutaan lähisuhdeväkivallasta niin väkivallantekijänähän nimenomaan tuottaa traumoja, joiden triggereitä hallinnoimalla saa toisen alistumaan tahtoonsa. BDSM-suhteessa jossa ei ole kunnioitusta alistuvaa kohtaan voi syntyä ihan samanlaisia ongelmia, vaikka ei olisi tarkoitus. Itse vain en pidä pelosta alistumista oikeastaan alistumisena enkä oikeastaan tajua miten se edes riittäisi tässä BDSM-kontekstissa. Ainakin tuo minun Masterini kokisi itse alistuvansa minulle jos hänen pitäisi ylläpitää minun alistumistani jatkuvalla pelolla.

En vaan tajua, että miksi jotkut D:t haluavat nähdä alistuvat jonain "vihollisina" jotka pitää kukistaa. Suurin osa alistuvista kuitenkin alistuu ihan vapaaehtoisesti. Myös brätit ovat ihan oikeasti alistuvia, ensin pitää vaan leikkiä (leikkiähän se kuitenkin on, jotkut vaan eläytyvät paremmin kuin toiset :P). Primal-jutuissakin taitaa aika usein olla alusta asti ihan selvää kumpi voittaa. Feral-toimintaakin alistuva suostuu ja taitaa olla aika harvalukuisia ne D:t jotka edes feral-juttuja lähtevät tekemään etenkään miesalistuvien kanssa. Mistä tulee se tarve tehdä toisesta ihmisesti henkisesti kynnysmatto? Tuhota toisen ihmisen persoonallisuus, jotta hänestä sitten tulisi zombie? Ja minä nyt käsitän sanan kynnysmatto tarkoittavan oikeasti ihmisiä, jotka elävät pelossa. En henkilöitä joilla on vain alistuva luonne tai jotka elävät 24/7-suhteissa.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Mää en tajua kenenkään tarvetta tehdä subistaan kynnysmattoa mutta kukin tavallaan  :)
Omilta pikkuleluilta tulleet spontaanit kiitokset joissa kiitetään itsetunnon kohottamisesta on parhautta  :P.

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Kynnysmatto on ehkä vähän hassu sanavalinta, mutta on totta, että esimerkiksi itse vältän tietoisesti subeja, joilla vaikuttaa olevan heikko itsetunto, koska en halua tehtäväkseni sitä pumppailla ylöspäin. Tässä palataan mielestäni taas näihin mielipide-eroihin. En toki tiedä, mikä on sitä oikeaoppista raamatun määräämää BDSM:ää, mutta oma kokemus on, että eri ihmiset, eri tyyli. Jotkut tahtovat automaattisesti alistuvan helpon subin, jotkut tahtovat aktiivisesti alistaa. Sallittakoon kaikille se mistä tykkää! :)

vila

  • Vieras
Jotkut tahtovat automaattisesti alistuvan helpon subin, jotkut tahtovat aktiivisesti alistaa. Sallittakoon kaikille se mistä tykkää! :)

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta pakko sanoa että tuollaiset yleistykset ovat aika vaarallisia. Minä alistun helposti omalle Masterilleni, koska hän on minulle sopiva vastakappale. Sen sijaan jollekin toiselle vastaava käytös tuntuisi minusta nöyryyttävältä. Joillekin alistuminen voisi olla jopa ihan mahdotonta. Jos en saa toisesta tiettyä fiilistä niin en tunnista toista edes dominoivaksi ja jos fiiliksen saan niin reagoin automaattisesti tietyllä tavalla. Silloin ei tarvita ulkoista.

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Jotkut tahtovat automaattisesti alistuvan helpon subin, jotkut tahtovat aktiivisesti alistaa. Sallittakoon kaikille se mistä tykkää! :)

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta pakko sanoa että tuollaiset yleistykset ovat aika vaarallisia. Minä alistun helposti omalle Masterilleni, koska hän on minulle sopiva vastakappale. Sen sijaan jollekin toiselle vastaava käytös tuntuisi minusta nöyryyttävältä. Joillekin alistuminen voisi olla jopa ihan mahdotonta. Jos en saa toisesta tiettyä fiilistä niin en tunnista toista edes dominoivaksi ja jos fiiliksen saan niin reagoin automaattisesti tietyllä tavalla. Silloin ei tarvita ulkoista.

Yleistys on usein lyhyenpi kirjoittaa kun koko totuus. Laskelmoin sinun ja muiden aiheen tuntevien ymmärtävän, että kyseessä on yleistys.
Tarkennuksena vielä: ilman ulkoista ärsykettä alistuva subi valitsee tietenkin itselleen siihen sopivan kumppanin, kuten kuka tahansa ihminen paria etsiessään. En missään nimessä tarkoita, että kyseessä olisi mikään subi-maailman yleinen vessa, joka toimii kaikille. Jokaisella on kuitenkin oikeus etsiä sellaista kumppania kuin haluaa, vaikka se ilmeisti esimerkiksi minun kohdallani näyttäisi poikkeavan "skenen" normista. Olen ollut ilmeisen onnekas, kun olen löytänyt itselleni Lelun, joka välillä huutaa EI ja salaa tykkää kun sitä heitellään seinille niin kauan, että kommentti onkin JOO. :)

vila

  • Vieras
Olen ollut ilmeisen onnekas, kun olen löytänyt itselleni Lelun, joka välillä huutaa EI ja salaa tykkää kun sitä heitellään seinille niin kauan, että kommentti onkin JOO. :)

Eikö tuo ole perus :D Jos ei kuulu ei niin pitää lyödä kovempaa :P