Kirjoittaja Aihe: Isän kädestä  (Luettu 15719 kertaa)

diaNa

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 265
  • Carpe Diem
  • Galleria
Isän kädestä
« : 14.06.2018, 20:11 »
Onkohan joku lukenut Essi Tammimaan kirjan Isän kädestä? Anna-lehdessä siitä mielenkiintoinen esittely ;)

emi~

  • Vieras
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #1 : 14.06.2018, 20:25 »
Varauksessa kirjastosta ja odotan innolla. Useampi on kehunut sitä täällä ”mitä kirjaa luet tällä hetkellä” - ketjussa.  :)

olivia-orjatar

  • Vieras
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #2 : 15.06.2018, 10:41 »
Ja viimeviikon Me Naisissa oli juttu kirjailijasta.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #3 : 18.07.2018, 11:49 »
Pari arvostelua, toinen kovasti oppinut, toinen vähän kauhisteleva
Joonas Säntti (Kiiltomato.net)
http://www.kiiltomato.net/essi-tammimaa-isan-kadesta/
Annika Kivi (Rakkaudesta kirjoihin)
http://rakkaudestakirjoihin.blogspot.com/2018/05/essi-tammimaa-isan-kadesta.html

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1726
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #4 : 18.07.2018, 14:49 »
Mulla on nyt se kesken, sain kirjastosta varaamalla sen. Oon yleensä nopee lukija, silleen 500 sivua illassa, ni vaikka toi on ehkä 300 sivuinen vain, ni sitä lukee hitaammin, kun ne on niin isoja juttuja. Siis koko ajan tulee peilattua omaa käytöstään, varovaisia toiveitaan yms.
Mut toistaiseksi (arviolta puolivälissä) tuntuu tosi vakuuttavalta.

En kyllä halua lukea arvosteluja ennenku oon ite lukenut:)

MariaAndromeda

Vs: Isän kädestä
« Vastaus #5 : 18.07.2018, 22:02 »
Täällä on arvostelu, joka sai mut tarttumaan tuohon kirjaan: https://www.sexpo.fi/ajankohtaista/isan-kadesta-tutkimusmatka-seksuaalisiin-rooleihin.html. Vaikkei ikäleikit mun juttuni olekaan, kirja antoi paljon hyödyllistä ajattelemisen aihetta. Lukusuositus tälle! :)

Virgo

Vs: Isän kädestä
« Vastaus #6 : 24.07.2018, 16:31 »
Jotenkin pettymys kyseinen opus.  :-[

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #7 : 05.08.2018, 23:38 »
Olipa kerran nuori nainen, joka halusi alistua ja saada piiskaa sekä hänen nuori poikaystävä, joka ei halunnut masterin rooliin.
Tuohon lisäksi naisen isä-tytär fantasiat sekä jotenkin väsyttävän oloinen pikkutarkka kerronta, niin kasassa on kirjallinen pettymys.

Varmasti olen vanhana pervona ihan väärää yleisöä tälle teokselle, mutta siltikin en osaa nähdä tunnistaa kirjan saamia positiivisia arvosteluita. 

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #8 : 06.08.2018, 12:08 »
Olen jonkin verran nyt lukenut kyseistä kirjaa ja koen jotenkin kirjan kirjoitustyylin hitaasti luettavana/raskaana. Mitään vau-elämystä ei ole vielä kirjaa kohtaan syntynyt.

Ninni

  • Vieras
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #9 : 06.08.2018, 16:21 »
Olen niin tyytyväinen että luin kirjan. En arvosteluja. Enkä aio lukea tätäkään ketjua, paria aiempaa kirjoitusta pidemmälle... Luin sen 2 päivässä, juurikin siksi että pidin kirjoitustyylistä.
Sanoja. Merkityksiä. Vähän vastauksia, paljon herättäviä kysymyksiä.
Rauhoittava kirja, kaiken kaikkiaan. Luultavasti tulen lukemaan vielä monta kertaa.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #10 : 06.08.2018, 16:33 »
Sellainen kerran luettava kirja.
Ei hirveästi säväyttänyt.
Vähän harmittaa että ostin omaksi.

spoiled

  • Vieras
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #11 : 22.03.2019, 09:14 »
Tämä kirja oli pettymys. Minua harmitti etenkin se, että tässä kirjassa patologisoitiin tämä taipumus niin voimakkaasti. Tarve alistua ja isän tuoman turvallisuuden kaipuu samastettiin voimakkaasti. Olin odottanut jotain uudempaa ja raikkaampaa, ehkä myös älyllisempää lähestymistä aiheeseen.

Gynther

  • Vieras
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #12 : 22.03.2019, 11:15 »
Kirjan nimi laittoi lainaamaan, mutta jätin kesken.
Annoin kyllä kirjailijalle mahdollisuuden "parantaa juoksua".
Luin aika pitkälle, mutta ei vaan lähtenyt.

Lumikello

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 92
  • Someday but not today/ I will take the easy way
  • Galleria
Vs: Isän kädestä
« Vastaus #13 : 22.03.2019, 11:30 »
Mä jätin kanssa kesken. Kirja oli alussa todella synkkä, ja mua alkoi äkkiä häiritä kinkyyden patologisointi ja tuntui että päähenkilö käyttää toista ihmistä oman henkisen kasvunsa välineenä. (Voi olla että olisin eri mieltä jos olisin lukenut loppuun) Huomasin myös, että mulla alkoi lukiessa tulla sellainen olo, että haluaisin vähän kertoa asioita päähenkilölle :D Luulen, että olisin suhtautunut kirjaan positiivisemmin, jos olisin 10 vuotta nuorempi.

Sananjalka

Vs: Isän kädestä
« Vastaus #14 : 07.04.2019, 09:27 »
Kirja jäi aika alkumetreillä kesken. Oli vähän konstikkaasti minun makuuni kirjoitettu, eikä tarina lähtenyt virtaamaan.