Kirjoittaja Aihe: Käyttäytyminen miiteissä?  (Luettu 11240 kertaa)

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Käyttäytyminen miiteissä?
« : 29.06.2018, 20:29 »
Ehkä turha keskustelu, mutta menkööt anyways.

Jodelissa nousee aika ajoin ylös kuinka miiteissä on ihan karmeita tyyppejä. Kuinka "tosi äijät" / sedät siellä yrittää alistaa about jokaista tissit omaavaa.

- Kuinka naiset on vaan lihapaloja ja, jos oot eri mieltä niin oot ei-skeneläinen.

- Subit vonkaa uusia tyttöjä kimppaan ja sessioinnit pitäis tapahtua heti.

-Samat perslävet pyörii myös kolmatta kymmenettä vuotta paikalla.

-Skenessä myös vertaillaan kuinka nuorta ollaan saatu ja kuinka nuoret subitytöt ei osaa pistää hanttiin.

-Skenen ihmiset on myös pipipäitä ja miiteissä on ollut usein jotain ongelmaa

-Alistuva nainen ei saisi välittää rajoistaan tai turvallisuudesta tai se ei ole mikään alistuva

Henkilökohtaisesti "hieman" ihmetyttää tämä, kun en ole moiseen käytökseen juurikaan törmännyt. Aina sillon tällöin voi joku yksinäinen sankari tuhota keskustelua kännipäissään ja egoilla. Skenedinosauruksetkin lienevät vähemmistöä nykyään, kun nuoria lappaa ovista ja ikkunoista sisään miitteihin/bileisiin.

Toki näin peniksellisenä ei varmasti kaikkeen häiriökäyttäytymiseen törmää, mutta olisi kiva kuulla muiltakin kokemuksia miiteistä niin hyvässä kuin pahassa. Kun, vaikka oma kaveripiiri on suhteellisen laaja niin eipä nuo kaikki hölmöilyt ikinä kantaudu kaikkien korviin.

Itelle tulee ekana mieleen, kun kyseessä on Jodel, että siellä porukka taas trollaa taidokkaasti, jotta nuoret ja ujot ihmiset eivät uskalla tulla katsomaan mikä se meno on "skenessä". Mutta ehkä tästä(kin) on hyvä käydä keskustelua eikä vain kohauttaa olkapäitään.

Gitta

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 810
  • Elukka
  • Galleria
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #1 : 29.06.2018, 20:33 »
Miitissä olen ollut tasan kerran, enkä todellakaan ole tällaiseen käytökseen törmännyt subeja/naisia/yhtään ketään kohtaan. Mulle oltiin tosi kohteliaita ja tahdikkaita, eikä edes liian henkilökohtaisia kyselty. Ehkä mulle vaan sattu niin hyviä seuralaisia. :D Tosin jos olisin tälläisia juttuja lukenut jostain ennen miittiä, en olisi varmaankaan uskaltanut edes paikalle. :( Harmi jos tällaista todellakin on...

latexbun

  • Vieras
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #2 : 29.06.2018, 20:50 »
Nämähän ovat hauskoja esimerkkejä, koska ne ovat tosia. Miiteissä näitä juttuja silti harvemmin kuulee, toisinaan jatkoilla sitten senkin edestä. Scholarin miitti on aina ollut todella mukava ja kiitos Galesille, kun jaksat ilmoitella ja järkkäillä.

Skadi

  • Vieras
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #3 : 29.06.2018, 21:13 »
Niin siis mitä mä mistään tiedän, meillä on skenessä muutama tällainen pipipää jotka tekee ja puhuu kaikkea edellämainittua ja sit kun niistä puhutaan, pilaavat maineen koko porukalta. Suurin osa miiteissä ja bileissä kävijöistä on hyviä tyyppejä jotka osaa käyttäytyä, harmi tietenkin on, jos niiden muutaman idiootin maine kiirii nopeampaa kuin hyvien tyyppien hyvä maine. Nyt tarvittais ymmärrystä, että kinkypiireissä, niinku kaikissa muissakin ihmisryhmissä, on omat hyvät ja huonot puolensa ja tyyppinsä. Joka porukassa on mätiä omenia. Näitä juttuja tapahtuu, mut ne on mun tietääkseni kuitenkin marginaalissa. Meni ihan minne baariin tahansa, oli se sitten kinkymiitti tai ihan perus kapakkailta kavereiden kanssa, aina siellä joku jossain törkeilee jotain. Tottakai on erittäin tärkeää keskustella ja kiinnittää huomiota, jos huonoa käytöstä ilmenee/ihmiset kokee skenen kuvatunlaiseksi, koska sehän on silloin ihan oikea ongelma.

Tuli

  • Vieras
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #4 : 29.06.2018, 21:50 »
Mä muistan taannoin miitissä Thirsty Scholarissa tilanteen, jossa sellainen 50+ setä oli hyvinn tiukasti sellaisen ekaa kertaa miitissä olevan nuoren naisen ympärillä ja henkisesti valloitti tilan niin, ettei kukaan muu mennyt siihen puhumaan mitään (aika moni varmaan oletti näiden tulleen yhdessä). Sanoin moi tälle nuorelle naiselle, kun tämä meni ostamaan olutta ja tämä ihmetteli miksei kukaan (muu kuin se yksi) puhu hänelle. Kerroin miltä asia vaikutti ulospäin, esittelin parille kivalle tyypille ja ilmeisesti loppuilta oli mukava.

Kyllä näitä varmasti tapahtuu, vaikka omat havaintoni ovatkin olleet harvassa. Usein jo se, että sanoo moi ja esittelee muutamalle muulle antaa uudelle ihmiselle valinnanmahdollisuuksia ja parantaa merkittävästi iltaa.

Edit. Tästä on siis useampi vuosi aikaa. Miitti oli siihen aikaan vielä siinä pienemmässä tilassa.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2018, 22:38 kirjoittanut Tuli »

Lunttu

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #5 : 30.06.2018, 11:27 »
PoVin miiteissä missä oon itse käynyt en oo henkilökohtaisesti kokenut häiriökäyttäytymistä, sitä onko joku muu häiriintynyt musta en sitten tiedä. :o ;D
Omat juttukaverit olleet hyviä tyyppejä ja hauskaa on ollut, monesta voin sanoa tulleen miiteissäkin ainakin kavereita jollei jopa ystäviä!
Jos nauru pidentää ikää oon perustanu nuoruuden lähteen itselleni. :))

olivia-orjatar

  • Vieras
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #6 : 30.06.2018, 12:08 »
Tuo edellä kuvattu häiriökäyttäytyminen on ainakin savolaisille täysin vierasta.
Tyypit jotka tuollaista miiteissä tekevät, eivät ansaitse edes sinne tulla (eivät ole oikeita kinkkyjä). Vallitkoon miiteissä samat säännöt kuin bileissä.

Lunttu

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #7 : 30.06.2018, 12:30 »
Tuo edellä kuvattu häiriökäyttäytyminen on ainakin savolaisille täysin vierasta.
Tyypit jotka tuollaista miiteissä tekevät, eivät ansaitse edes sinne tulla (eivät ole oikeita kinkkyjä). Vallitkoon miiteissä samat säännöt kuin bileissä.

Niin sammoo mieltä kun olla ja ossoo! Liekö se oma savolaisuus syynä kun samaistun tähän niin. :D

Mursku

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 170
  • Yhdistysdinosaurus
  • Galleria
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #8 : 30.06.2018, 13:36 »
Skenedinosauruksetkin lienevät vähemmistöä nykyään, kun nuoria lappaa ovista ja ikkunoista sisään miitteihin/bileisiin.

Valitettavasti nykyään täytyy laskea jo itsensäkin kuuluvan tuohon joukkoon. Kaipuu samanlaisten ihmisten ääreen on vain välillä, niin kova, että ei älyä pysyä poissa.
Henkilökohtaisesti yritän pysyä asiallisena, mikä on aika helppoa, mutta voihan se olla, että joskus jo pelkkä paikallaolo on riittävä aiheuttamaan vastenmielisyyttä muissa.

Mutta pysyäkseni asiassa.
Jonkun verran olen valitettavasti joutunut toteamaan tuota huonoa käytöstä ja useammankin kerran on täytynyt miettiä, että onko jollain ihmisillä yksinkertaisesti vain tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä. Siitäkö niitä kiksejä saadaan. Toivottavasti ainakin minulle sanotaan, jos alan käyttäytymään huonosti.

hiitamus

  • Vieras
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #9 : 30.06.2018, 15:09 »
Ja sit on myös niitä persoonia, että on koulukiusaamisesta tutut keinot käytössä - vähättely, huomiotta jättäminen, ilmeily... :p En uskonut ennen kuin osui omalle kohdalle.

Sami2501

Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #10 : 30.06.2018, 17:17 »
Ensimmäinen miitti takana ilman mitään havaittavia käytös tai asenne ongelmia. Minut otettiin uutena tulokkaana ystävällisesti vastaan, kaikesta juteltiin, koko ryhnä otti osaa keskusteluihin. Jotkut enempi äänessä mutta ketää ei syrjitty tai vähätelty tai häiritty. Myönnettäköön yksi miitti takana ei anna paljoa pohjaa kommentoida skenen positiivista tahi negatiivista luonnetta kovin pitkälle. Itse tunsin oloni mukavaksi, asioista juteltiin avoimesti aikuisten kesken, tuttavia ja kaveireitakin sain.

Ihmiset jo kommentoineetkin miten joka kulttuurissa, porukassa, skenessä ihan missä vain on ikäviä tyyppejä välissä. Itsekeskeisiä, egoistisia, seksistisiä, rasistisia kuka ties mitä kehäraakkejä. Teot puhuvat puolestaan. Hankalia tapauksia on kaikkialla ja aina ei onnistu itseltänikään hommat, ylilyöntejä käynyt jo itsellänikin mitä saa hävetä 5min jälkikäteen kun tajuaa mitä tuli tehtyä/sanottua. Koitetaan suoraan puhua ja korjata asioita, suht pienet on BDSM piirit.

Tai sitten olen onnellisen tietämätön kulttuurin mädästä puolesta?

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #11 : 30.06.2018, 22:00 »
Kun yhdistävä harrastus / intohimo on tekemisissä seksuaalisuuden kanssa, pieni itsereflektio tekisi aivan kaikille hyvää että kaikilla olisi hyvä ympäristö olla.  :)

Itse olen sortunut töppäyksiin, mutta olen ottanut opikseni.
Jos yksi miitti menee pilalle, takuulla harmittaa mutta siitä yhdestä kerrasta ei vielä kannata vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tietystä klubista tai koko skenestä.

isabella

Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #12 : 01.07.2018, 10:16 »
Siitä on vuosia kun olen viimeksi käynyt muissa kuin Fetlife-miiteissä. Majavassa tuli käytyä aika pitkään aika säännöllisesti ja onhan siellä näkynyt jos jonkinlaista perseilyä aina silloin tällöin. Alkoholilla on aina ollut osuutta asiaan. Paha sitä on mennä estämäänkään että joku juo liikaa ja käyttäytyy huonosti. Enimmäkseen kuitenkin rauha vallitsi, kyllä nuo olivat poikkeuksia.

Ahdistelua ei ole missään miitissä itseeni kohdistunut, johtunee suuresta pelottavuudestani ::) Fetlife-miiteissä en muista törmänneeni känniurpoiluunkaan. Sitä olen kyllä nähnyt useastikin että masterismiehet hyökkäävät piirittämään nuorta tulokasnaista toisiaan pois potkien. Mutta ei kai sekään kiellettyä ole, naiset osannevat itse päättää lähtevätkö jonkun tarjokkaan kelkkaan.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2018, 14:07 kirjoittanut isabella »

Macy

  • Vieras
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #13 : 01.07.2018, 11:21 »
Aloitukseen viitaten, veikkaan että kyseessä on stereotypinen huutelu semmoisilta ihmisiltä jotka ei ole miiteissä edes käyneet. Luulevat että kyseessä on nakkifestit, jossa pelkästään miehet rinkirunkkaa ja huohottaa odottaen neidomeja saapuvaksi. Itse ainakin sieltä täältä kuullut, että "mitä miiteissä tapahtuu" vaikkei koskaan ole siellä käytykään :D

Eipä meilläkään kyllä ole ongelmia ollut. Ainut mitä nyt omalle kohdalle sattunut että "tilannetajuinen brätti" meinasi hajoittaa yhdessä miitissä minun 70 euron arvoisen sähkölelun, kun piti alkaa vetämään omaa showtaan. Että se siitä tilannetajusta sitten, eikä ollut ensimmäinen kerta. Mutta onhan noita.

Lunttu

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Käyttäytyminen miiteissä?
« Vastaus #14 : 01.07.2018, 11:33 »
Aloitukseen viitaten, veikkaan että kyseessä on stereotypinen huutelu semmoisilta ihmisiltä jotka ei ole miiteissä edes käyneet. Luulevat että kyseessä on nakkifestit, jossa pelkästään miehet rinkirunkkaa ja huohottaa odottaen neidomeja saapuvaksi. Itse ainakin sieltä täältä kuullut, että "mitä miiteissä tapahtuu" vaikkei koskaan ole siellä käytykään :D

+1  ;D
Macyn tiukka analyysi on varmaan aika kuranttia kamaa asian oikeasta laidasta!