Kirjoittaja Aihe: Kannataako ihmiseltä vaatia mitään?  (Luettu 2330 kertaa)

scar

  • Vieras
Kannataako ihmiseltä vaatia mitään?
« : 26.08.2018, 13:16 »
Vähän vaikea muotoilla aihetta,mutta yritän.

Sanotaan,että kunnioitus on ansaittava..Tarkoittaako se,että vapaaehtoisesti tekee asioita,jotka miellyttävät muita/toista ihmistä..

Voiko toisen pakottaa tekemään,niinkuin itse haluaa..
Eikö kestävät asiat synny "vapaasta tahdosta" ja siitä,että itse todella haluaa tehdä pakottomasti jotain ja omalla tavallaan-

Miksi tuntuu joskus,että erilaiset tavat ovat sietämättömiä ja se oma olisi vain paras-

Onko mahdonta sittenkin antaa vapaus muille ja siltikin olla "yhteishengessä"..

Kuka haluaisi tahdottomia peltinukkeja,jos oikein tosissaan ajatelmoi?

Entäpä jos ei vaadi mitään toisilta ja itseltään,jääkö sitä sittenkin "tyhjän päälle" ja yksinäisyyteen?

Tämmöstä hiljaisen sunnuntain pähkimistä  :))
« Viimeksi muokattu: 26.08.2018, 16:04 kirjoittanut scar »

Ramington

  • Vieras
Vs: Kannataako ihmiseltä vaatia mitään?
« Vastaus #1 : 26.08.2018, 16:25 »
Itse sanon, että aina voi ihmiseltä vaatia, ettei kohtele toista aivan sekajätteenä. Eihän sitä kukaan ansaitse vasta, kun toisin todistetaan.

Sitten taas yhteishengessä minusta vain olisi hyvä sopia rajat ja elää niiden rajoissa, ettei tule muille mielepahaa. On sekin sairasta, että jotkut henkilöt voivat tehdä kaikkea muiden ihmisten eteen ja toiset sitten olla välittämättä mitä muut tekevät heidänkin puolestaan. Jokaisella on erillaiset moraalit ja tavat millä edetä elämässä.

Morticia

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 122
  • == Results from bdsmtest.org == 95% Rope bunny 8
  • Galleria
Vs: Kannataako ihmiseltä vaatia mitään?
« Vastaus #2 : 26.08.2018, 22:22 »
No vaatiahan voi aina, mutta se mitä saa onkin sitten aivan eri asia. Jonkinlaiset käytöstavat esim. kyllähän niitä voi vaatia ja jopa olettaa mutta totuus voi olla aivan jotain muuta riippuen kenen perspektiivistä katsoo.

Vaikuttaa siltä, että ihmiset joilta puuttuu kyky tasata  puntit menneisyytensä kanssa vaativat muilta paljon mutta oikeuttavat itselleen todella huonon käytöksen vedoten menneisyytensä haamuihin.

Toisaalta kun ihmisten mielet synkkaa hyvin yhteen ei tavallaan tarvitse vaatia. Yhteiset mieltymykset tuottavat yhteistä mielihyvää. Silloinhan se pakko on tarpeetonta koska kyseessä on molemmille luontainen tapa olla yhdessä'

scar

  • Vieras
Vs: Kannataako ihmiseltä vaatia mitään?
« Vastaus #3 : 27.08.2018, 13:03 »
Itse sanon, että aina voi ihmiseltä vaatia, ettei kohtele toista aivan sekajätteenä. Eihän sitä kukaan ansaitse vasta, kun toisin todistetaan.

Sitten taas yhteishengessä minusta vain olisi hyvä sopia rajat ja elää niiden rajoissa, ettei tule muille mielepahaa. On sekin sairasta, että jotkut henkilöt voivat tehdä kaikkea muiden ihmisten eteen ja toiset sitten olla välittämättä mitä muut tekevät heidänkin puolestaan. Jokaisella on erillaiset moraalit ja tavat millä edetä elämässä.

Joo,joskus tuntuu,että tasan ei käy onnenlahjat,toiset ponnistelevat niin pirusti elääkseen ja ollakseen ihmisten parissa ja toisaalta joku tekee kaikkensa,että epäonnistuisi tuossa yrityksessään,omalla pikkupalstallaan.
Tähän mm.olenkin hyvin hyvin väsynyt.

Onko vielä voimia muuttaa asioita,mihin pystyy vaikuttamaan itse..tai sitten pyytää muita tahoja avuksi.

En aio ainakaan enää yrittää ja vaatia että joku toinen muuttuisi,koska se tuntuu mahdottomalta.

Se on "jännä",miten joskus jää siihen polkemaan paikalleen,eikä nosta kytkintä,hakkaa vaan päätään seinään  ;D

Edellinen liittyy siis verkon ulkopuoliseen elämään,ei verkkoelämään  :)