Kirjoittaja Aihe: The Guadian artikkeli polyamoriasta  (Luettu 5500 kertaa)

ToyMaster

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 62
  • Olen jotain.. erinlaista
  • Galleria
The Guadian artikkeli polyamoriasta
« : 25.09.2018, 19:26 »
Linkki alkuperäiseen artikkeliin

Huom: valitettavasti vain Englanniksi

Näin nelikymppisenä täytyy myöntää en olis uskonut näinkin avarakatseisen ja neutraalihkon artikkelin polyamoriasta isossa kansainvälisen lehdessä edes kymmenen vuotta sitten. Itse tulkitsen tämän erittäin mielyttäväksi kehitykseksi yleisesti seksuaalisuuden puolesta.

Itse jutussa haastatellaan avoimesti poly suhteessa eläviä henkilöitä jotka jokseenkin vapaasti (ainakin tämän jutun jälkeen) kertovat ulkopuolisille. Valitettavasti toki vanhat tutut haamut ennakkoluulo, tietämättömyys ja kateus tulevat heidän tarinoissa esiin kans. Noh ehkä joku päivä.

Heidän kokemuksia puidaan eri kulmista ja yleisesti pistää vähän reflektoimaan omia asenteita.

Yksi lausahdus pisti silmään:
Lainaus
“Jealousy is a part of human nature,” says 27-year-old William Jeffrey, a member of Sanson’s polycule. “You still feel it. But I’ve found with every jealousy I’ve ever had while being polyamorous, I’ve been able to trace the jealousy back to an insecurity about myself. When I figure out what the insecurity is, I can overcome it.”

Halleluja elämme tulevaisuudessa. Suositeltavaa luettavaa.


Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: The Guadian artikkeli polyamoriasta
« Vastaus #1 : 25.09.2018, 22:44 »
Ai? Minusta taas on vaikuttanut siltä että jo vähintään pari vuotta polymeininki on ollut koko läntisessä maailmassa jotakuinkin ainoa suhteilun malli jota pidetään realistisena, antoisana, kannatettavana, mahdollisesti toimivana, yada yada,, piti pääasiallisena lähteenään sitten HS:ia, Guardiania, NYT:ia, saksalaislehtien saitteja tai mitä nyt ikinä - noin ihan snadisti kärjistäen.


  * )