Kirjoittaja Aihe: Dips = "mä varaan ton"  (Luettu 38855 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Dips = "mä varaan ton"
« : 14.10.2018, 10:18 »
Dips = ”mä varaan ton”

Miittiketjuun ilmoittautuu uusi ihminen (jatkossa kulkee nimellä subinarttu) ja kaikki tuntuvat odottavan, että uutta verta porukkaan. Miittiporukasta joku (jatkossa Dkulkija) dipsaa eli varaa subinartun tietyn porukan kuullen kertomatta itse subinartulle, että on kiinnostunut tästä ja haluaa sessioida hänen kanssaan.

Muu porukka yrittää tutustua subinarttuun, kun tämä vihdoin saapuu miittiin tutustuakseen uusiin kanssaihmisiin. Subinarttu menee vessaan ja Dkulkija käy selventämässä lopulle porukalle ”Mulla on dips, back off”. Subinarttu tulee vessasta ja menee hämilleen, kun juuri tapaamansa ihmiset käyttäytyvät yhtäkkiä täysin eri tavalla kuin hetki sitten. Subinarttu ei ymmärrä asiaa. Aikaa kuluu ja subinarttu alkaa kokea, ettei miitit ole hänen paikkansa, koska ihmiset eivät halua keskustella hänen kanssaan.

Dkulkija tekee liikkunsa ja tulee tilanne, ettei homma vain kulje minnekään. Dkulkija ei leveile asialla, ettei hommasta syntynytkään mitään, vaikka on leveillyt dipsauksellaan viikon/kuukauden/vuoden. Subinarttu alkaa tutustumaan sekä keskustelemaan miitissä tapaamiensa ihmisten kanssa ja ihmisiltä alkaa kuulua hiljalleen syy: ”en uskaltanu tutustuu, ko Dkulkija sano, että sillä on dips suhun”.



Tätä tuntuu tapahtuvan vähän väliä kinkypiireissä. Tajusin joku aika sitten itse, että olen tehnyt tätä. Olen pyrkinyt korjaamaan asiaa ja kerroin tälle subinartulle, että olen tehnyt kamalan kömmähdyksen ja mennyt dipsaamaan hänet, mutta yritän korjata asiaa, koska haluan hänen tutustuvan koko alueen kinkyscenessä kulkeviin. Toki subinarttu oli otettu tästä dipsaamisesta, mutta itse ainakin pohdin, etten haluaisi ihmisten välttelevän minua ihmisenä sen vuoksi, että joku Dkulkija on dipsannut minut. En ole esine, johon voi laittaa "av" eli alustava varaus.

Pohdin vain, pitäisikö tästä kertoa subinartulle: ”tiesitkö Dkulkijalla olevan dips sinuun ja siksi kukaan ei uskalla tutustua sinuun, edes ystävä merkityksessä”? Onko tällainen dipsaaminen oikein edes? Miksi tällaista tapahtuu? Onko tosi asia vain se, että olemme niin nähneet jo ympärillä olevamme ja todenneet, ettei kukaan ole hyvä ja kun uutta lihaa tulee, niin siihen on tehtävä varaus, dipsaus, ettei kukaan vain vie häntä sinulta?

Minusta tällaista pitäisi jokaisen miettiä omalla kohdallaan. Onko käynyt niin, että jotkut lakkaavat yhtäkkiä keskustelemasta kanssasi tai alkavat käyttäytyä eri tavalla seurassasi? Voisiko syy olla, että joku jonka kanssa olet keskustellut enemmän, käynyt kahvittelemassa/treffeillä ja viettänyt miittien ulkopuolella aikaa, on dipsannut sinut ja nyt estää muita tutustumasta sinuun? Kenen on syytä kertoa asiasta subinartulle?
Oletko mennyt dipsaamaan jonkun ja estänyt häntä näin ollen tutustumasta muihin kanssa ihmisiin? Miksi pitää dipsata? Miltä sinusta itsestäsi tuntuisi tällainen, kun mielestäsi mielenkiintoiset ihmiset/persoonat välttelevät seuraasi peläten Dkulkijan vihaa?


Nimimerkit on varmistettu etteivät ole sivustolla kirjoitushetkenä.



- TEGAMi, joka pohtii subinarttujen ja ihmisten esineellistämistä dipsauksien kautta.

pikkusisko

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #1 : 14.10.2018, 10:40 »
Siis tapahtuuko tällasta oikeasti? :D Kuulostaa jonkun amerikkalaisen teinidraamasarjan kauden käsikseltä.

SaRu

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #2 : 14.10.2018, 10:40 »
Tjaa.
En ole ainakaan tietoisesti ollut moisen kohteena.

Mutta koettu on sekin, että muutama kk ihan asiallista viestikeskustelua henkilön X (ei tarkistettu ettei tuolla nimellä baarissa tällä hetkellä) kanssa ja sessiointia henkilön Y (myöskin tarkistamatta) kanssa ja kun henkilölle Y selviää kirjoittelu henkilön X kanssa, meneekin päivä-pari ja henkilö X ei enää kirjoita mitään.
Ei selitystä, miksi.
En voi mennä vannomaan, että henkilöllä Y olisi ollut mitään tekemistä asian kanssa, mutta hetken tovin kummastutti ajoitus kuitenkin. Henkilö Y tiesi henkilön X, samoissa kinkereissä pyörineinä.

Ja minusta dipsaamisesta kertominen on jokaisen tehtävä. Jos dipsaaja itse ei löydä itsestään selkärankaa kertoa että näin on mennyt tekemään, niin kuka tahansa joka asiasta kuulee, voi nätisti asiasta mainita.
Dipsaamisen oikeudellisuuteen en ota kantaa, mutta onhan se tavallaan ajatuksena imarteleva.
Enemmän itse arvostaisin suorempaa lähestymistä dipsaajan taholta, tekee kiinnostuksensa selväksi sen kohteelle ensisijaisesti.

Juon nyt kahvia, herään kunnolla ja jätän muokkaus-/ lisäysvarauksen tähän tekstiin.

fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 503
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #3 : 14.10.2018, 10:45 »
Siis tapahtuuko tällasta oikeasti? :D Kuulostaa jonkun amerikkalaisen teinidraamasarjan kauden käsikseltä.

Sama reaktio. Tai siis huvittunutta silmienpyörittelyä, ajatellen et lopussa kiekaistaan et ähäkuti, tä oli vitsi!

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #4 : 14.10.2018, 10:53 »
Eipä ole tullut moista kulttuuria vastaan itellä. Kuullut toki olen, että tätä on tapahtunut eräissä miiteissä toisella/toisilla paikkakunnilla.

Luultavasti ihan jo siitä syystä, että pienemmässä miittailukulttuurissa muita kävijöitä on helpompi kontrolloida tuossa mielessä. Käyppä huutelemassa 7 eri pöytään, että dips tohon uuteen subityttöön ja sut nauretaan pihalle miitistä.

Anyways, aika käsittämätöntä urpoilua kyllä "varata" ihmisiä itselle ja pitää muut loitolla. Etenkin, kun tässä aivan varmasti (mitä olen itse kuullut / lukenut täältä joskus) käytetään omaa "skenestatusta" tms. hyväksi. Isolla kaveripiirillä voidaan sulkea dipsaajan toimesta ulos ne tahot, jotka eivät kunnioita dipsausta. "Hienoa" toimintaa kaiken kaikkiaan.

Lily

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #5 : 14.10.2018, 10:53 »
Oioioi. Ihana kirjoitus.
Valitettavasti tälläisen törmää, todellakin valitettavasti. On uusia ihmisiä, ja selviää pitkän ajan kuluttua vasta pahimmillaan että miksi ”ei ollut mun juttu”..
Mutta ei tarvitse olla edes uusi joutuakseen tilanteeseen. Ei tarvitse olla myöskään alistuva. Myös Dominoiva voidaan ”varata” ja varoitella ja uhkailla alistuvan taholta :(

Pitkissä scene suhteissa liian usein käy niin että Nikki pääsee unohtumaan, ja henkilö saa yleisnimikkeeksi leimaavan :”sen ja sen subi” (tai Domme, tai Master tai whatever)
How nice is that.?
Eli jos tai kun se ero tai ”ero” tulee niin jää ihminen yksin tutkineen, koska ei vaan uskalleta/kehdata lähestyä.( Lähestymättömyyttä voi toki tapahtua ehdottomasti myös useista muista syistä).

Itse olen tullut ”varatuksi”, sekä tietämättäni ”varaajaksi”.
Teenkin nyt tässä julkiseksi sen että jos nyt tai koskaankaan nimeni yhdistetään varaajaan tai varattuna osioon niin tarkistaa kannattaa asia.
Olen tällä hetkellä hyvinkin varattu, joka ei tarkoita ettei minua tai läheisiäni saisi/ voisi lähestyä. Osaan itse, niin myös läheiseni, kertoa omasta tilanteesta.

Mielestäni pintariipaisuna on hyvä mainita se että on myös sellainen ” maanmatonen” osio ihmisiä, jotka harrastavat tälläistä: ”onko sun Dommen pakko tietää jos tavataan”/ ” voidaan ihan hyvin tavata, koska se mitä ei tiedä, se ei satuta”.
Onneksi omani kautta aikojen ovat olleet sen verran lojaaleja, että kertovat tälläisistä, ja voimme yhdessä sääliä henkilöä >:D

Ei mulla oikeastaan tässä sitten muuta enää kun että: Ei dipsuu ilman sipsuu, ja silleen.
Kaivetaan se itsetunto esiin ja otetaan eikä vaan varailla.

AV YV HV
HC Lily

Tuli

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #6 : 14.10.2018, 10:55 »
En ole koskaan nähnyt tällaista tapahtuvan. Pidän todella kieroutuneena ja ikävänä ajattelumallina, enkä missään tapauksessa suostuisi olemaan mukana tollaisessa toiminnassa. Sen sijaan luultavasti kävisin toteamassa sille uudelle ihmiselle, että tuo ihminen vaikuttaa stalkerilta ja yrittää vaikeuttaa mahdollisuuksiasi tutustua muihin ihmisiin skenessä puhumalla selkäsi takana.


pikkusisko

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #7 : 14.10.2018, 11:13 »
No voi hyvää päivää, kaikkea sitä saa kuulla :o

Jos mulle tulis joku kovistelemaan että olis paree pitää vähän etäisyyttä johonkin tulokkaaseen, ja tämä siksi että hänellä on DIPS (näen sieluni silmin tuon sanottuna sellaisten biaatch-sormiennapsautusten säestämänä), niin minä kyllä tipsahtaisin tuoliltani täyteen huutonauruun. Pyhä lol sentään, onhan tuollaisen ottaminen vakavasti vain aivan valtava erehdys  :)) Jos nyt vielä joku on tarpeeksi kakara tuollaista pokkana tuputtamaan, niin ei kenenkään aikuisen ihmisen tarvitse moiselle höpönlöpölle korvaansa lopsauttaa.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #8 : 14.10.2018, 11:20 »
Mitä vittua ihmiset!!!  >:D

Edit: turhaa pähkäilyä poistettu ja lisätty hymiö.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2018, 14:10 kirjoittanut Adrenalynnie »

Lily

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #9 : 14.10.2018, 11:20 »
Sen verran mun täytyy omalta osaltani oikoa tarinaa, että ihan juuri sanasta sanaan tälläistä dipsausta en ole kuullut tai nähnyt, ja luulinkin myös aloittajan tarkoittaneen enemmänkin kuvainnollisesti tapahtunutta.
Eli kun uusia tupsahtelevia sceneen, niin ”opastetaan” helposti juurikin kertomalla kuka on kukin, ja siinä samassa yhteydessä saadaan jo luotua illuusioita (tahattomastikkin) .
Eli toi on herää x ja toi on hänen subi, kaltaisia..

Blondie77

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 888
  • Horotin - löytyy leluosastolta
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #10 : 14.10.2018, 11:38 »
Siis tapahtuuko tällasta oikeasti? :D Kuulostaa jonkun amerikkalaisen teinidraamasarjan kauden käsikseltä.

No näinpä  :o.. ehkä mä vaan olen niin sokea (kirjaimellisesti) tai sitten pidän jotenkin absurdina että joku tuntematon voisi varata toisen tuntemattoman.. mä ymmärrän jos sä olet ilmaisten nbergien jakojonossa niin sitten voit varata paikkasi ja tehdä sen muillekin selväksi.. mutta että ihmisten kanssa  ??? .. toki skeneen tulee herkullisia yksilöitä ja näkee että useat liehittelee ympärillä mutta sehän on ihan normaalia kosiskelua jossa kyllä sillä kohteella on myös sananvaltaa kenen kosiskeluun vastaa  >:D

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #11 : 14.10.2018, 11:41 »
Jos joku esim. seurueessa heittää kommentin nähdessään uuden tyypin: ” Toi on mun” ja onnistuu pokaamaan tulokkaan ilman mitään varailuoptiota, on mielestäni ihan normaalia käytöstä ja joiltakin sellainen onnistuu säännönmukaisesti useammin kuin muilta. Mutta ei siinä tarvita muiden, mahdollisesti samasta henkilöstä kiinnostuneiden, ”kilpailusta” ulossulkemista. Kyllähän on niin, että tietynlaista kilpailua uusista tulokkaista käydään, mutta miten se tapahtuu, siinä näköjään eroavaisuuksia ;)

Tuntuu kyllä että oon ihan pihalla nykyskenestä :D

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 655
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #12 : 14.10.2018, 11:42 »
En ole koskaan nähnyt tällaista tapahtuvan. Pidän todella kieroutuneena ja ikävänä ajattelumallina, enkä missään tapauksessa suostuisi olemaan mukana tollaisessa toiminnassa. Sen sijaan luultavasti kävisin toteamassa sille uudelle ihmiselle, että tuo ihminen vaikuttaa stalkerilta ja yrittää vaikeuttaa mahdollisuuksiasi tutustua muihin ihmisiin skenessä puhumalla selkäsi takana.

Tuollainen varoittelu kyllä niin limaista ja törkeää touhua että joku "varailu" on siihen verrattuna hyvin kevyttä.

Ihan hiton kiva kun on onnistunut jonkun houkuttelemaan rekkautumaan tai lähtemään ekaan miittiin, ja sitten joku täysin tuntematon käy selän takana  kertomassa että olet itse joku niljakas stalkkeri.

Kannattaisiko katsoa sinne peiliin joskus?

Varsinkin kun se "uusi" saattaa tosiaan tosiaan tuntea sen "varailijan" ja on jo jotain yhteistä historiaa.

Ihan vaan kysymällä että oletteko yhdessä asia selviäsi helposti ja ilman suurempaa draamaa.



Pappa

  • OuSM
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 82
  • kik mikahenrik
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #13 : 14.10.2018, 11:54 »
Miksi sitten viee ylipään miiteihin jos ei saa ees puhua toiselle. Mut näitä räkänokkia aina löytyy. Joskus se kolahtaa pahasti omaan nilkaan!

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #14 : 14.10.2018, 12:17 »
En ole koskaan nähnyt tällaista tapahtuvan. Pidän todella kieroutuneena ja ikävänä ajattelumallina, enkä missään tapauksessa suostuisi olemaan mukana tollaisessa toiminnassa. Sen sijaan luultavasti kävisin toteamassa sille uudelle ihmiselle, että tuo ihminen vaikuttaa stalkerilta ja yrittää vaikeuttaa mahdollisuuksiasi tutustua muihin ihmisiin skenessä puhumalla selkäsi takana.

Tuollainen varoittelu kyllä niin limaista ja törkeää touhua että joku "varailu" on siihen verrattuna hyvin kevyttä.

Ihan hiton kiva kun on onnistunut jonkun houkuttelemaan rekkautumaan tai lähtemään ekaan miittiin, ja sitten joku täysin tuntematon käy selän takana  kertomassa että olet itse joku niljakas stalkkeri.

Kannattaisiko katsoa sinne peiliin joskus?

Varsinkin kun se "uusi" saattaa tosiaan tosiaan tuntea sen "varailijan" ja on jo jotain yhteistä historiaa.

Ihan vaan kysymällä että oletteko yhdessä asia selviäsi helposti ja ilman suurempaa draamaa.
Niin, varmaankin vähän eri asia, jos kahden välille on jo ehtinyt syntyä jotain, mutta silloin tosiaan useimmiten se näkyy muillekin ja tulee varmaan kerrottuakin.

Sitten on tietty esim. tilanteita, että on tapailtu, mutta subi ei ole kiinnostunut syventämään tutustumista ja D antaa muille sen käsityksen, että hänellä olisi optio subiin. Lieneekö verrattavissa ko. dipsailuun.

PS. Vastaukseni ei liity suoraan lainauksiin, tuli niistä nämä mieleeni.