Kirjoittaja Aihe: Dips = "mä varaan ton"  (Luettu 38750 kertaa)

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #15 : 14.10.2018, 12:29 »
Tää kolumni nyt kuitenkin on ilmeisesti käännös jostain, olisko Fetlifestä? Ilmiöön en ole törmännyt ikinä missään.

Kai sitä nyt väistämättä repeäisi moiselle finglishille. "Ai got dips, päk of matofakö!"  ;D

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #16 : 14.10.2018, 12:32 »
Voi hyvänen luoja, kuten aikanaan joku ystävistäni kerran sanoi. Oma henkilökohtainen mielipiteeni tällaisesta dipsauskulttuurista on että se on harvinaisen syvältä ja poikittain. Joku uusi tulee varatuksi tietämättään jollekulle ja tämä uusi siellä miitissä on sitten äimän käkenä, kun ihmiset on nihkeitä tutustumaan koska eivät halua astua varaajan varpaille....Mun on todella vaikea nähdä itseäni moisessa tilanteessa, saatika että tekisin noin jollekin muulle. Missä vaiheessa on siirrytty konsensuaalisten aikuisten leikkipaikasta ala-asteen välitunnille?? Joten ihan vaan tiedoksi nyt sitten: mua ei dipsailla, enkä mä dipsaile ketään ja jos näin jonkun mielestä tapahtuu, haluan siitä itsekin mielelläni tietää  O0

Lily

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #17 : 14.10.2018, 12:40 »
Toisinkin sattumoisin muistaa miksi olin pidempään poissa täältä..
Tuntuu että puhun eri kieltä muiden kanssa.
Tässähän aloittajankin nimenomaan kertoi negatiivisesta ilmiöstä, saattaen jopa haluta ravistella ihmisiä jotka  jopa tietämättään (tajuamatta) aiheuttavat varaus leimoja.

Hassua miten monet tätä tekevät ja näkevät, ja sitten kauhistelevat tai naureskelevat :o ;D

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #18 : 14.10.2018, 12:42 »
Tämä kolumni sai mut (taas kerran) miettimään oonko mä oikeassa paikassa. Menee samaan kategoriaan kun ne piiskan ojentelut vasemmalla kädellä takaperin oikeaan sukien hiuksia oikealla ja samalla polkien kolme kertaa jalkaa, niin sit ollaan forever sessiosuhteessa. Ja siitä sit erotaan tekien päinvastoin. Tai jotenkin noin se meni, kun sitä selvitettiin isolle joukolle aloittelevia.  ;D

Kaikkia se leipä elättää ja kenkä kulettaa.

MissBondage

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #19 : 14.10.2018, 12:43 »
Vai että dips... Heti aloin pohtia, mistäköhän tuo termi tulee... Asia saattaisi selvitä googlaamalla.

Enpä ole törmännyt juuri tuollaiseen dipsausilmiöön, mutta kaipa tuotakin jossain päin maailmaa tapahtuu. Toisaalta en ole miittiaktiivi, miittimaailma on voinut muuttua viime näkemästä...

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #20 : 14.10.2018, 12:47 »
Toisinkin sattumoisin muistaa miksi olin pidempään poissa täältä..
Tuntuu että puhun eri kieltä muiden kanssa.
Tässähän aloittajankin nimenomaan kertoi negatiivisesta ilmiöstä, saattaen jopa haluta ravistella ihmisiä jotka  jopa tietämättään (tajuamatta) aiheuttavat varaus leimoja.

Hassua miten monet tätä tekevät ja näkevät, ja sitten kauhistelevat tai naureskelevat :o ;D
Niin, jos kolumni herättää ajatuksia ja keskustelua, silloin se on täyttänyt tehtävänsä.

Conf

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #21 : 14.10.2018, 13:03 »
Ihanko oikeasti jossain miittiporukassa on niin kova hierarkia, että yksi kun sanoo että mä haluun sessioida ton kanssa eka, niin kaikki muut jää sitten reunoille istuu eikä uskalla toimia normaalisti?
Hyvää jengiä selkeesti!  :D

xNORTHFINLANDx

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #22 : 14.10.2018, 13:03 »
Vai että dips... Heti aloin pohtia, mistäköhän tuo termi tulee... Asia saattaisi selvitä googlaamalla.

Englantilaisessa maailmassa se on dibs tai joissakin tapauksissa tarkempi first dibs ja se on hyvin vanha termi eikä liity erityisesti BDSM- tai kink- tai mihinkään queer-juttuihin.

Suomessa ei tuota pehmeää beetä oikein ole niin olkoon sitten dips.

Feird

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #23 : 14.10.2018, 13:14 »
Ihanko oikeasti jossain miittiporukassa on niin kova hierarkia, että yksi kun sanoo että mä haluun sessioida ton kanssa eka, niin kaikki muut jää sitten reunoille istuu eikä uskalla toimia normaalisti?
Hyvää jengiä selkeesti!  :D

Joo aika beta-dommeja pitää olla jos ei uskalla jossain miitissäkää jutella ku yks tyyppi on jo tehny "varauksen" :'D

Ansku

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #24 : 14.10.2018, 13:20 »
Joo, on tuttu kuvio, mutta vanilijapuolelta. Toimii nänin: "Mä oon kiinnostunut tosta, älä sä pokaa sitä". Tää on musta AINA ollut helvetin ärsyttävää, koska ihmissuhteet ei toimi noin. Ihmiset joko kiinnostuu tai ei kiinnostu. Etenkin, kun olen mukiin menevän näköinen ja sosiaalisesti ulospäin suuntautunut, niin se syyllistäminen, että "sä saisit kenet vaan", on ollut usein käytössä. No *tu. Mutta kun olin kiinnostunut tuosta ihmisestä!
Nykyään sanon ihan suoraan, että ihmisiä ei voi varata. Ihmissuhteet tapahtuvat omalla painollaan.

Lisäys: Kerran mut on annettu. Oltiin työporukalla baarissa. Kävin vessassa ja toinen mimmi samalla. Äijät olivat sillä välin jakaneet meidät. Sulle toi ja sulle toi. Toinen äijä varmisti näin oman pokansa, mutta mä en sitten viihtynyt tuoppiani edes loppuun, kun toinen jannu otti tammikuun pakkasien aikaan paidan pois ja alkoi esitellä hauiksiaan 10cm päässä mun naamasta, tupaten täynnä olevassa baarissa. Että huraa dips vaan!

Nick

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #25 : 14.10.2018, 13:35 »
Varaan kaikki!

Macy

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #26 : 14.10.2018, 13:59 »
Jos mulle tulis joku kovistelemaan että olis paree pitää vähän etäisyyttä johonkin tulokkaaseen, ja tämä siksi että hänellä on DIPS (näen sieluni silmin tuon sanottuna sellaisten biaatch-sormiennapsautusten säestämänä), niin minä kyllä tipsahtaisin tuoliltani täyteen huutonauruun.

En tiedä onko semmonen aasinsilta, että Nooakin hukku, mutta tulipa mieleen. Joihinki bileisiin oli tulossa eräs ahkera baarikirjoittelija kauempaa, jota olisin halunnut moikata. Mutta koska hänen "seuralaisensa" (jonka kanssa ei tietääkseni missään vaiheessa ollut minkäänlaista ds- tai muutakaan ystävyyssuhdetta kummempaa) oli sitä mieltä, että hänen ei tarvitse tavata Oulun valkoroskaa niin ilmoitti vihamielisestä, että turha tulla sitten porisemaan. Or else..
Koska kys hlö oli (ja on edelleen) arvaamaton ja aiheuttanut ihan tarpeeksi harmia ja draamaa, en viitsinyt kuin pysyä sivussa. Mutta nämä on näitä.

TEGAMi

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #27 : 14.10.2018, 14:03 »
Tää kolumni nyt kuitenkin on ilmeisesti käännös jostain, olisko Fetlifestä? Ilmiöön en ole törmännyt ikinä missään.
Ikävä kyllä en voi sanoa, että olisi otettu FetLifestä. Sitten on aika kummaa, jos jollakin Fetin puolella on samanlaista käyttäytymistä kuin itselläni ja on tapahtunut sama, mitä aloituksessa kerron.  :o

Tässähän aloittajankin nimenomaan kertoi negatiivisesta ilmiöstä, saattaen jopa haluta ravistella ihmisiä jotka  jopa tietämättään (tajuamatta) aiheuttavat varaus leimoja.

Hassua miten monet tätä tekevät ja näkevät, ja sitten kauhistelevat tai naureskelevat :o ;D
Kyllä. Tämä on mielestäni negatiivinen ilmiö ja haluan ravistella ihmisiä asian tiimoilta.

Jotkut tuntuvat tekevän tätä vitsin merkeissä, toiset taas ihan tosissaan. Mutta jos tyypit katoaa miitissä viereisiin pöytiin hetken poiskäynnin aikana, niin kyllä mielestäni silloin on hyvä herätyskellojen soida.

Ja aivan varmasti on miittiläisiä, jotka eivät tällaista näe. Jos et niinkään etsi seuraa yms, niin miksi sinulle edes kerrottaisiin asiasta?

Tuli

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #28 : 14.10.2018, 14:08 »
En ole koskaan nähnyt tällaista tapahtuvan. Pidän todella kieroutuneena ja ikävänä ajattelumallina, enkä missään tapauksessa suostuisi olemaan mukana tollaisessa toiminnassa. Sen sijaan luultavasti kävisin toteamassa sille uudelle ihmiselle, että tuo ihminen vaikuttaa stalkerilta ja yrittää vaikeuttaa mahdollisuuksiasi tutustua muihin ihmisiin skenessä puhumalla selkäsi takana.

Tuollainen varoittelu kyllä niin limaista ja törkeää touhua että joku "varailu" on siihen verrattuna hyvin kevyttä.

Ihan hiton kiva kun on onnistunut jonkun houkuttelemaan rekkautumaan tai lähtemään ekaan miittiin, ja sitten joku täysin tuntematon käy selän takana  kertomassa että olet itse joku niljakas stalkkeri.

”Tiesitkö, että toi tyyppi kertoi, että sun kanssa ei saa jutella?” on aika hyvä. Vastaus on joko ”joo, meillä on sellainen suhde, mihin toi kuuluu” tai sitten ”mitä helvettiä”. Jälkimmäisessä tapauksessa voi sitten varmistaa sen, että ko. henkilö tutustuu muihinkin ihmisiin miitissä ollessaan, ettei ole sen yhden ihmisen juttujen varassa.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #29 : 14.10.2018, 14:24 »

Jotkut tuntuvat tekevän tätä vitsin merkeissä, toiset taas ihan tosissaan. Mutta jos tyypit katoaa miitissä viereisiin pöytiin hetken poiskäynnin aikana, niin kyllä mielestäni silloin on hyvä herätyskellojen soida.

Ja aivan varmasti on miittiläisiä, jotka eivät tällaista näe. Jos et niinkään etsi seuraa yms, niin miksi sinulle edes kerrottaisiin asiasta?

Eiköhän kyse ole enemmänkin tiettyihin miitteihin pesiytyneestä tai tietyissä miiteissä ajoittain ilmenevästä ongelmasta kuin jokaiseen miittin kuuluvasta systemaattisesta varausjärjestelmästä. Se mikä onnistuu Oulussa (tai muualla) pienellä porukalla onkin mahdotonta näillä seuduilla missä tietääkseni Lilykin lähinnä miittailee.
10-20 hengen miitissä voi hyvinkin olla yksi isompi kaveriporukka ja muutama jo vakiintunut pariskunta + muutamia satunnaisia kävijöitä. DIPS, toiminee tuollaisessa "kontrolloidussa" tilassa aivan eri tavalla kuin, että miitissä pyörii se 50-90 henkilöä illan aikana hyppien pöydästä toiseen. Sitten pitäis vielä erikseen käydä kertomassa dipsit Vantaan, Espoon ja Helsingin muihin miitteihin tai vähintään lähettää joku omista kätyreistä paikalle kertomaan tämä varaus.

Oma kaveriporukka voi kunnioittaa jonkun halua pariutua / löytää leikkiseuraa. No harm done tässä tapauksessa, mutta, jos joku satunnaisista kävijöistä ei "kunnioita" dipsejä niin kas senhän voi vaan systemaattisesti sulkea ulos keskusteluista jolloin halukkuus käydä miiteissä pienenee huomattavasti. Kaveriporukalla voi vielä sopivasti sitten mustamaalata kilpakosijat uusille. Joku toinen on itsekseen paikalla ja toisella on se 7 kätyriä matkassa kertomassa ihania tarinoita jälkimmäisestä ja ei niin mairittelevia tarinoita ensimmäisestä.