Kirjoittaja Aihe: Dips = "mä varaan ton"  (Luettu 38856 kertaa)

DareDoll

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #30 : 14.10.2018, 14:29 »
Kuulostaapa tosiaan ihan naurettavalta teinidraamalta, mutta voin kuvitella että joissakin (pienissä) piireissä tällaista voi tapahtua. Tulee kyllä vähän mieleen tähän yhteyteen sopiva teinislangilla ilmaistuna että onko vähä no-lifers  ;D Itse en kyllä hiljaa pystyisi tollaisessa tilanteessa olemaan, saati nurkkaan syrjään vetäytymään, oli sitten kuinka tahansa tryy-tyyppi kyseessä. Tommoset voi mun puolesta kompastua hierarkia-kuvitelmiinsa ihan saman tien, ja siinähän vaan pilaisi oman maineensa/tsänssinsä uuden ihmisen suhteen (kaveruus tms), jos ”vessassa kävijä” kuvittelee että sinä joka hapannaamana hiljaa istut, olet se isoin kusipää porukasta.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #31 : 14.10.2018, 14:30 »
Entä jos dibsejä ei noudata?

Tapellaanko miiteissä ulkona vai sisällä ja jääkö dibsit voittajalle vai nollaantuuko tilanne jos dippaaja lyödään kanveesiin? :D

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #32 : 14.10.2018, 14:31 »
En ennää ihimittele, jos tätä sanotaan aikuisten hiekkalaatikoksi. Ei millään pahalla, mutta ei millään hyvällä. Eihän nyt yhdellä ihmisellä olla valtaa laajaan yhteisöön, joka haluaa uuteen tutustua. Eihän nyt ihmistä voi varata ja en tiiä näistä hierarkioista, mutta jos on ensitapaaminen isossa ryhmässä ja yksi ryhmän jäsen sanoo, että mie oon tuon varannu, niin muut ei puhu sille, niin eikö kukaan oikiasti kysy, että mitä ihmettä? Enemmän se kertoo ehkä siitä muusta väestä, että he ovat sitten hiljaa ja muuttavat käyttäytymistä ja eivät puhu tälle uudelle.  :o tai minusta on kauhian ristiriitaista, että jos näin tapahtuu ja samat henkilöt haluaa turvallisen miittikokemuksen kaikille ja haluaa uusia naamoja ja tutustua kaikkiin ja kehoitta kaikkia vaan paikalle, mutta ite silti käyttäytyvät näin ja lopettavat toiselle puhumisen tai muokkaavat suhtautumista vaan, jos joku sanoo, että mullon dips.  ???

Onko näissä skeneissä ja miiteissä sitten muitakin tämmösiä hiljaisia sääntöjä, joita voi sitten rikkoa, jos ei kärjistetysti "ole opetellut ulkoa"?

Laura

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 602
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #33 : 14.10.2018, 14:32 »
Mun sisäinen feministi kirkuu tuon fiktiivisen subinartun puolesta. Kamalaa jos joku on tälläistä kokenut. Ihan kuin uusi subi olisi aivoton kauppatavara  :o

Macy

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #34 : 14.10.2018, 14:40 »

Jotkut tuntuvat tekevän tätä vitsin merkeissä, toiset taas ihan tosissaan. Mutta jos tyypit katoaa miitissä viereisiin pöytiin hetken poiskäynnin aikana, niin kyllä mielestäni silloin on hyvä herätyskellojen soida.

Ja aivan varmasti on miittiläisiä, jotka eivät tällaista näe. Jos et niinkään etsi seuraa yms, niin miksi sinulle edes kerrottaisiin asiasta?

Eiköhän kyse ole enemmänkin tiettyihin miitteihin pesiytyneestä tai tietyissä miiteissä ajoittain ilmenevästä ongelmasta kuin jokaiseen miittin kuuluvasta systemaattisesta varausjärjestelmästä. Se mikä onnistuu Oulussa (tai muualla) pienellä porukalla onkin mahdotonta näillä seuduilla missä tietääkseni Lilykin lähinnä miittailee.
10-20 hengen miitissä voi hyvinkin olla yksi isompi kaveriporukka ja muutama jo vakiintunut pariskunta + muutamia satunnaisia kävijöitä. DIPS, toiminee tuollaisessa "kontrolloidussa" tilassa aivan eri tavalla kuin, että miitissä pyörii se 50-90 henkilöä illan aikana hyppien pöydästä toiseen. Sitten pitäis vielä erikseen käydä kertomassa dipsit Vantaan, Espoon ja Helsingin muihin miitteihin tai vähintään lähettää joku omista kätyreistä paikalle kertomaan tämä varaus.

Oma kaveriporukka voi kunnioittaa jonkun halua pariutua / löytää leikkiseuraa.

Aka tämmöinen perseily on keskittynyt vain pienen pieneen Ouluun ja sen vielä pienempiin piireihin miiteissä? Oe voe.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #35 : 14.10.2018, 14:40 »
Entä jos dibsejä ei noudata?

Tapellaanko miiteissä ulkona vai sisällä ja jääkö dibsit voittajalle vai nollaantuuko tilanne jos dippaaja lyödään kanveesiin? :D

Tasapuolisuuden nimissä pitäisi selvästi tehdä jonkinlainen NBA/NFL/NHL:sta tuttu varausjärjestelmä. Aiempi menestys heikentää varausvuoroa, eikä varattavan tarvitse toki tehdä sopimusta varanneen henkilön kanssa, jolloin varausvuoro palautuu jonkin ajan kuluttua varaajalle ja tämän varatun henkilön törkeästi ryöstänyt joutuu kompensoimaan asiaa varausvuoroilla rikotulle osapuolelle.

Mutta asiallisesti aiheesta kirjoittaen: Luulenpa, että pienemmissä miiteissä susta puhutaan sen jälkeen paskaa ja sut vain suljetaan ulos siitä keskustelusta. Kaikille avoin miitti muuttukiin yläasteeksi / jenkkiläiseksi high school -leffaksi, kun joku näkee jotain mitä haluaa ja toinenkin sattuu haluamaan samaa asiaa.
Joku tämmöiseen kulttuurin törmännyt voisi varmaan kertoa meneekö juuri noin, koska tuota radikaalimmat teot taas menevät jo sille tasolle, että jollain on asiaa poliisille sekä syyttäjälle.

scar

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #36 : 14.10.2018, 14:41 »
Kauan on ollut roikkumassa ajatus,että nuoria parikymppisiä naissukupuolisia metsästetään. En ole kuullut että minun ikäisiä enää jaagataisiin. Eli oisko toi ihan yleismaailmallinen ilmiö,mihin tilanteeseen Ansku viittasi,että "vanilijatkin".

Voisko olla niin,että jopa nimimerkki voi provosoida joitakin ihmisiä: "Lutkahoro" voi tahtomattaan antaa ymmärtää- ainakin vanilijoissa. Mielikuvia riittää..En väitä,enkä syyllistä-
Tuollaiset dips- kyldyyrit saa ja joutaa hajota,jos niitä jossain on

Ai niin,lahkossa aikoinaan uusi ja nuori tulokas otettiin hanakasti mukaan- kun lähdin pois,ei kukaan kysellyt perään. En tiedä mihin toi liittyy,mutta muistin tuommoisen tässä just

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #37 : 14.10.2018, 14:42 »
Dips = ”mä varaan ton”

Tätä tuntuu tapahtuvan vähän väliä kinkypiireissä.

Heh. Aikamoinen kolumni.

Mistähän tämä Dips tai Dipsaaminen tulee? Termin on minulle täysin tuntematon, mikä nyt ei sinällään ole ihme, mutta tuntuu että harva muukaan ketjuun vastaillut on tuttu termin kanssa, joten Kolumnisti voinee tätä vähän avata?

Tuntui että kolumni oli pitkälti uusien ja vanhojen miittiläisten älyn aliarvioimista. Ryhmäkurinkin tuntuu olevan miiteissä tiukempaa kuin Soinin luottamuksesta äänestämisessä. Niimpä kun kirjotat
Lainaus
"Tätä tuntuu tapahtuvan vähän väliä kinkypiireissä."
, niin mielestäni olisi tärkeä myös kirjoittaa mihin tämän ajatukset perustat? Tapahtuuko näin Oulussa, Tampereella, Helsingissä, koko Suomessa, Ameriikassa vai? Oletko itse kokenut, kaverit kokeneet vai oletko kenties kuullut huhuja vai mitä? Minusta on vähän raukkamaista heittää ilmoille tällainen Dipsi ilman mitään sen kummempaa perustelua ja katsoa miten tähän reagoidaan, olkoonkin että toivot meitä kurkistelemaan peileihimme. Tietysti jos tarkoitus oli vaan saada keskustelua aikaiseksi, välittämättä millaista, niin toki onnistuit.

Yst. Terv.
Karwis

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #38 : 14.10.2018, 14:46 »

Jotkut tuntuvat tekevän tätä vitsin merkeissä, toiset taas ihan tosissaan. Mutta jos tyypit katoaa miitissä viereisiin pöytiin hetken poiskäynnin aikana, niin kyllä mielestäni silloin on hyvä herätyskellojen soida.

Ja aivan varmasti on miittiläisiä, jotka eivät tällaista näe. Jos et niinkään etsi seuraa yms, niin miksi sinulle edes kerrottaisiin asiasta?


10-20 hengen miitissä voi hyvinkin olla yksi isompi kaveriporukka ja muutama jo vakiintunut pariskunta + muutamia satunnaisia kävijöitä. DIPS, toiminee tuollaisessa "kontrolloidussa" tilassa aivan eri tavalla kuin, että miitissä pyörii se 50-90 henkilöä illan aikana hyppien pöydästä toiseen. Sitten pitäis vielä erikseen käydä kertomassa dipsit Vantaan, Espoon ja Helsingin muihin miitteihin tai vähintään lähettää joku omista kätyreistä paikalle kertomaan tämä varaus.



Komppaan tässä Galesia. Itse olen käynyt Helsingissä Kinky Finlandin miiteissä Thirsty Scholarissa, ja tosiaan se väkimäärä mikä siellä on, niin ei mikään ihme että ainakaan minulla ei ole dibseistä minkään valtakunnan kokemusta. Huomattavasti pienemmässä porukassa tällainenkin on hyvin mahdollista ja ilmeisen selkeää on, että tätä tapahtuu jossain:o

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #39 : 14.10.2018, 14:46 »
Nyt kun on keskustelua vähän enemmän, kiinnostaisi, onko kyseessä yksi ja ainoa Oulun (?) miiteissä käyvä henkilö vai onko laajempikin käyttäytymismalli. Jos yksi henkilö, nostakaa siellä kissa (tai lammas suden vaatteissa) pöydälle ja puhukaa hälle.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #40 : 14.10.2018, 14:47 »

Aka tämmöinen perseily on keskittynyt vain pienen pieneen Ouluun ja sen vielä pienempiin piireihin miiteissä? Oe voe.

Oe voe, vedäppä heti herneet nenään. Tälläisestä kulttuurista olen kuullut kahdelta paikkakunnalta, Oulusta sekä Tampereelta. Oulun skenen pienuusluokasta mulla ei ole tietoa, Tampereella on ainakin bileissä hitosti väkeä. Monesti jopa enemmän kuin Helsingissä.
Muilta paikkakunnilta tähän ketjuun on tullut tähän mennessä vain kovaa ihmettelyä. (Tampereeseen liittyvän kommentit käsiteltiin muistaakseni eri kolumniketjussa tämän vuoden alkupuoliskolla tai sitten joku ketjuun kirjoittanut kertoi moisesta käyttäytymisestä mulle privana, en jaksa muistaa kumpi)

Macy

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #41 : 14.10.2018, 14:48 »

Aka tämmöinen perseily on keskittynyt vain pienen pieneen Ouluun ja sen vielä pienempiin piireihin miiteissä? Oe voe.

Oe voe, vedäppä heti herneet nenään. Tälläisestä kulttuurista olen kuullut kahdelta paikkakunnalta, Oulusta sekä Tampereelta. Oulun skenen pienuusluokasta mulla ei ole tietoa, Tampereella on ainakin bileissä hitosti väkeä. Monesti jopa enemmän kuin Helsingissä.
Muilta paikkakunnilta tähän ketjuun on tullut tähän mennessä vain kovaa ihmettelyä. (Tampereeseen liittyvän kommentit käsiteltiin muistaakseni eri kolumniketjussa tämän vuoden alkupuoliskolla tai sitten joku ketjuun kirjoittanut kertoi moisesta käyttäytymisestä mulle privana, en jaksa muistaa kumpi)

Kuullut. Niin. En ole koskaan sua nähnyt Oulun miiteissä tai bileissä, niin miten voit esittää asiat joista et tiedä mitään?

On sunkin järjestämistä miiteistä ja sinusta varsinkin kuullut yhtä jos toista, muttei mulla mitään tarvetta ole sitä hieroa täällä julkisesti koska en tiedä asioiden laitaa.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1741
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #42 : 14.10.2018, 14:52 »
Onhan tätä täälläkin, ei tarvii mennä edes miittii.. tosin reilumpaa näin, kun julkista myös dibatulle;) Alla nyt yksi esimerkki, missä käytettiin muistaakseni ensimmäiseksi baarissa tätä termiäkin:
https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=20913.msg385164
Satakunnan miiteissä en oo livenä tollast huomannu.

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #43 : 14.10.2018, 14:53 »
Ja toki se Oulu nousee esille, kun alkuperäinen kirjoittaja on Oulun aktiivinen miittailija ja on "äänessä". Tämä on varmana aika tyhmä kysymys, mutta onko kyseessä täysin hypoteettinen tapahtuma, vai useassa paikassa tapahtunu oikea tapahtuma?

TEGAMi

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #44 : 14.10.2018, 14:53 »

Jotkut tuntuvat tekevän tätä vitsin merkeissä, toiset taas ihan tosissaan. Mutta jos tyypit katoaa miitissä viereisiin pöytiin hetken poiskäynnin aikana, niin kyllä mielestäni silloin on hyvä herätyskellojen soida.

Ja aivan varmasti on miittiläisiä, jotka eivät tällaista näe. Jos et niinkään etsi seuraa yms, niin miksi sinulle edes kerrottaisiin asiasta?

Eiköhän kyse ole enemmänkin tiettyihin miitteihin pesiytyneestä tai tietyissä miiteissä ajoittain ilmenevästä ongelmasta kuin jokaiseen miittin kuuluvasta systemaattisesta varausjärjestelmästä. Se mikä onnistuu Oulussa (tai muualla) pienellä porukalla onkin mahdotonta näillä seuduilla missä tietääkseni Lilykin lähinnä miittailee.
10-20 hengen miitissä voi hyvinkin olla yksi isompi kaveriporukka ja muutama jo vakiintunut pariskunta + muutamia satunnaisia kävijöitä. DIPS, toiminee tuollaisessa "kontrolloidussa" tilassa aivan eri tavalla kuin, että miitissä pyörii se 50-90 henkilöä illan aikana hyppien pöydästä toiseen. Sitten pitäis vielä erikseen käydä kertomassa dipsit Vantaan, Espoon ja Helsingin muihin miitteihin tai vähintään lähettää joku omista kätyreistä paikalle kertomaan tämä varaus.

Oma kaveriporukka voi kunnioittaa jonkun halua pariutua / löytää leikkiseuraa. No harm done tässä tapauksessa, mutta, jos joku satunnaisista kävijöistä ei "kunnioita" dipsejä niin kas senhän voi vaan systemaattisesti sulkea ulos keskusteluista jolloin halukkuus käydä miiteissä pienenee huomattavasti. Kaveriporukalla voi vielä sopivasti sitten mustamaalata kilpakosijat uusille. Joku toinen on itsekseen paikalla ja toisella on se 7 kätyriä matkassa kertomassa ihania tarinoita jälkimmäisestä ja ei niin mairittelevia tarinoita ensimmäisestä.
Tällaista olen huomannut etelässä ja kuullut samantyylisiä tarinoita etelästäkin. Joten ei ole vain pikkuisten paikkojen miiteissätapahtuva ilmiö.
Toki voi olla, että nämä miitit ovat juuri tuollaisia alle 40 hengen miittejä, mutta silti.
En halua tätä paikkakunnistaa vaan yleisellä tasolla keskustelua herättää.

Dips = ”mä varaan ton”

Tätä tuntuu tapahtuvan vähän väliä kinkypiireissä.

Heh. Aikamoinen kolumni.

Mistähän tämä Dips tai Dipsaaminen tulee? Termin on minulle täysin tuntematon, mikä nyt ei sinällään ole ihme, mutta tuntuu että harva muukaan ketjuun vastaillut on tuttu termin kanssa, joten Kolumnisti voinee tätä vähän avata?
Kuten se on jo kerran esitetty: Tulee englannin sanasta 'first dibs' = First choice, preference. Tai vebinä 'dibs' = To claim a temporary right to (something).

Perustan ajatuksen yleistasolla, mitä olen kuullut ihmisiltä, kokenut itse tai seurannut vierestä. Nostan yleisemmälle tasolle, koska haluan herättää kaikkia pohtimaan asiaa. En käy koko Suomen miiteissä, joten en tiedä missä kaikkialla tätä tapahtuu, mutta tapahtuu joissakin paikoissa.

Johan kerroin omasta kokemuksestani alussa. :o  Ja mielestäni ei ole oikein lähteä nimeämään ketään joiden tiedän tällaista tekevän vaan vetää yleistasolle, että jokainen miettisi omaa käyttäytymistään sekä uudet voisivat ymmärtää mahdollisesti, miksi jotkut käyttäytyvät hassusti.