Kirjoittaja Aihe: Dips = "mä varaan ton"  (Luettu 38898 kertaa)

xNORTHFINLANDx

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #75 : 14.10.2018, 20:06 »
Jännää, ettei kukaan huomaa tämän "dibs":n alkuperää. Kyseessä on siis How I met your mother -tv-sarjan Barney

Ei ole tuon termin, ei ole tuon käyttäytymisen, eikä ole tuon termin käyttämisen tuon käyttäytymisen yhteydessä alkuperä.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 719
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #76 : 14.10.2018, 20:18 »
Jännää, ettei kukaan huomaa tämän "dibs":n alkuperää. Kyseessä on siis How I met your mother -tv-sarjan Barney (https://en.wikipedia.org/wiki/Barney_Stinson)

First Known Use of dibs
1812


Merriam-Webster

TEGAMi

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #77 : 14.10.2018, 20:23 »
Jännää, ettei kukaan huomaa tämän "dibs":n alkuperää. Kyseessä on siis How I met your mother -tv-sarjan Barney (https://en.wikipedia.org/wiki/Barney_Stinson)

First Known Use of dibs
1812


Merriam-Webster
Mutta ehkä asia on yleistynyt aavikkokytkimen tuoman alkuperän myötä.
Itse kun olen huomannut tällaista dipsaamista vasta 5vuoden sisällä. En koskaan nuorempana nähnyt tällaista. Toki voi olla syy sekin, etten ollut koskaan sillon sinkku, saati poly.

Draugo

Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #78 : 14.10.2018, 20:27 »
Itse en ole Tampereen tapahtumissa kertaakaan ilmiöön törmännyt, ainut todistamani kerta on tuo aiemmin linkitetty Macy:n kommentti. Ehkä olen sen verran epäsosiaalinen että kukaan ei ole vaan vaivautunut kertomaan jos tällasia tilanteita on tullut kun ajattelevat etten minä yritä kuitenkaan kehenkään tutustua niin ei ole tarvetta infota.

Macy

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #79 : 14.10.2018, 20:29 »
Itse en ole Tampereen tapahtumissa kertaakaan ilmiöön törmännyt, ainut todistamani kerta on tuo aiemmin linkitetty Macy:n kommentti. Ehkä olen sen verran epäsosiaalinen että kukaan ei ole vaan vaivautunut kertomaan jos tällasia tilanteita on tullut kun ajattelevat etten minä yritä kuitenkaan kehenkään tutustua niin ei ole tarvetta infota.

Ja senkin lainasin toiselta joka asiasta sanoi tässä samassa ketjussa, jopa ennen minua. Itse en ole moista Tampereesta henkkoht kuullut, enkä täten voi allekirjoittaa.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #80 : 14.10.2018, 21:13 »
En ole koskaan nähnyt tällaista tapahtuvan. Pidän todella kieroutuneena ja ikävänä ajattelumallina, enkä missään tapauksessa suostuisi olemaan mukana tollaisessa toiminnassa. Sen sijaan luultavasti kävisin toteamassa sille uudelle ihmiselle, että tuo ihminen vaikuttaa stalkerilta ja yrittää vaikeuttaa mahdollisuuksiasi tutustua muihin ihmisiin skenessä puhumalla selkäsi takana.

Tuollainen varoittelu kyllä niin limaista ja törkeää touhua että joku "varailu" on siihen verrattuna hyvin kevyttä.

Ihan hiton kiva kun on onnistunut jonkun houkuttelemaan rekkautumaan tai lähtemään ekaan miittiin, ja sitten joku täysin tuntematon käy selän takana  kertomassa että olet itse joku niljakas stalkkeri.

Kannattaisiko katsoa sinne peiliin joskus?

Varsinkin kun se "uusi" saattaa tosiaan tosiaan tuntea sen "varailijan" ja on jo jotain yhteistä historiaa.

Ihan vaan kysymällä että oletteko yhdessä asia selviäsi helposti ja ilman suurempaa draamaa.

Siis jos jotkut on yhdessä, niin sille subille kukaan muu ei saa puhua? Vai? Aikamoinen red flag olisi tuollainen.

Juha K

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 333
  • Kissakuiskaaja
  • Galleria
    • "Anarchosyndicalism by Rudolf Rocker"
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #81 : 14.10.2018, 21:15 »
Tällaista ilmiötä ei ole tullut vastaan. Vähän vaikea kuvitella, että ketään noin tampiota paikallisessa skenessä olisi. Luultavasti tuollainen tyyppi vaan huutonaurettaisiin pihalle.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #82 : 14.10.2018, 22:13 »
Se että homma oikeasti toimii vihjaa että taustalla on ehkä jotain konkreettista uhkaa mikä pelottelee porukan ruotuun.
Yläasteella nyt uhkana on lähinnä vain musta silmä tai lumipesu eikä joku koiran myrkytys.

Entä jos dibsejä ei noudata?

Tapellaanko miiteissä ulkona vai sisällä ja jääkö dibsit voittajalle vai nollaantuuko tilanne jos dippaaja lyödään kanveesiin? :D

Mikäli statusta näillä "dibsaajilla" on riittävästi, niin se voi oikeasti johtaa piireistä ulossulkemiseen. Enkä usko kovin herkästi kenenkään tällaista harrastavan jos ei ole jo jonkinlaista sosiaalista "varallisuutta" minkä voimin tuota tekee. Periaatteessa ilmiötä pystyisi vertaamaan samalla tavalla seksuaaliseen häirintään ja siihen liittyvään vallankäyttöön: pahimpia toistuvia häiriköitä on ne keiden status estää muita ilmiantamasta tai puuttumasta tilanteeseen.
Ei riitä. Sosiaalinen status riittää ehkä siihen että dippaajaa itseään ei suljeta ulos piireistä tai ilmianneta poliisille mutta tämä tarvitsee jotain millä tämä saa muuta ihmiset tanssimaan tahtonsa mukaan ja hyväksymään että hänellä on oikeus päättää ketä he saavat tapailla tai ei, kenen kanssa he saavat jutella tai ei. Kun dippaajalle nauretaan päin naamaa ja kysytään "Tai mitä?" niin hänellä pitää olla vaste valmiina oli se sitten naurajan pään hakkaamista pöytään enempiä kyselemättä tai että naurajan korvaan kuiskataan jotain mikä saa tämän lopettamaan nauramisen.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2018, 23:18 kirjoittanut Jägermies »

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #83 : 15.10.2018, 00:52 »
Miittiketjuun ilmoittautuu uusi ihminen (jatkossa kulkee nimellä subinarttu) ja kaikki tuntuvat odottavan, että uutta verta porukkaan. Miittiporukasta joku (jatkossa Dkulkija) dipsaa eli varaa subinartun tietyn porukan kuullen kertomatta itse subinartulle, että on kiinnostunut tästä ja haluaa sessioida hänen kanssaan.

Oikeastaan kilpailu subinartun sielusta on todennäköisesti alkanut jo paljon aiemmin, kun miittiketjua lukenut henkilö (jatkossa Puskamaster, joka ei ole käynyt yhdessäkään miitissä tai osallistunut julkiseen foorumikeskusteluun) on päättänyt yksityisviestitse kertoa subinartulle, että ei sinne miitteihin tai koko skeneen kannata itse asiassa mennä, koska ne on ihan tyhmiä/pellejä/vaarallisia ja kannattaa tutustua ihan vaan Puskamasteriin kahden kesken.

Peli on kovaa ja keinot moninaisia.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #84 : 15.10.2018, 01:59 »
Jos on tilanne, jossa yksi mies ilmoittaa muille miehille, että paikalla oleva naaras on hänen ja muut miehet tuon nielevät mukisematta.

Noh.

Sitten se mies on ainoa paikalle oleva uros jota tuolle naaraalle voi suositella.


Sori. Oon vähä vanhanaikanen.

 ;D

Nick

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #85 : 15.10.2018, 03:54 »
stoge on ytimessä

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #86 : 15.10.2018, 06:49 »
Nyt kun on keskustelua vähän enemmän, kiinnostaisi, onko kyseessä yksi ja ainoa Oulun (?) miiteissä käyvä henkilö vai onko laajempikin käyttäytymismalli. Jos yksi henkilö, nostakaa siellä kissa (tai lammas suden vaatteissa) pöydälle ja puhukaa hälle.
Eli jos tää ei toimi/ei tehdä, nopeet syö hitaat tahi munattomat?

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #87 : 15.10.2018, 12:12 »
Article 62 (Brocode)

In the event that two Bros lock on to the same target, the Bro who calls dibs first has dibs.

If both call dibs at the same time, the Bro who counts aloud to ten the fastest has dibs.

If both arrive at the number ten at the same time, the Bro who bought the last round of drinks has dibs.

If they haven’t purchased drinks yet, the taller of the two Bros has dibs.

If they’re the same height, the Bro with the longer dry spell has dibs.

Should the dry spells be of equal length, a game of discreet Broshambo* shall determine dibs, provided the chick is still there.

*Rock, paper, scissors for Bros.  >:D
Näitä sääntöjä noudattamalla dips voi mennä rauhanomaisesti, vai mites se menikään.

LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #88 : 15.10.2018, 12:29 »
Voi hyvää päivää  :)) ;D
Eiköhän kinkypiireissäkin päde ihan ne villin viidakon lait sinänsä että nopeet syö ja hitaat jää nuolemaan... Saahan niitä varauksia "tehdä" jos on riittävän suuri ego, mutta seksuaalisista suuntauksista huolimatta tässä ollaan kuitenkin aikuisia ihmisiä jotka varmaan loppuviimeksi kuitenkin odottaa niiden henkilökemioiden toimivan ennakkovarauksista huolimatta.

Melkoista kynnysmattosakkia ollut nuo kaverit jotka ovat "kunnioittaneet" varausta ja lopettaneet tutustumisen uuteen tulokkaaseen.
*jatkaa lounaalle naureskellen päivän parhaalle vitsille*

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Dips = "mä varaan ton"
« Vastaus #89 : 15.10.2018, 12:43 »
En ymmärrä, ketä palvelee tässä ketjussa toistuvat alentavat nauramiset niille, jotka eivät ole dibsauksen takia enää uskaltaneet lähestyä dibsattua ihmistä.