Kirjoittaja Aihe: DIY (Tee-se-itse Lelut)  (Luettu 17984 kertaa)

Lutka matkassa

Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #15 : 24.04.2021, 16:06 »
Onko kukaan koittanut printata 3Dnä jotain pulikkaa? Oma ongelma on, että vaikka anaalitappi on hyvin, hyvin yksinkertainen asia, niin ei niitä näköjään osata vieläkään tehdä järkevässä muodossa ja koossa ja vielä myydä tämmösessä pohjolan perukassa. Mallinnuksia on aivan varmasti jossain valmiinakin, mutta kuka sanoo, etten osaisi itsekin, muovejakin näyttäis olevan tarjolla useampaa lajia myös esim food gradea. Tilatahan vois silikonisen itse suunnitellun, mutta taitaa maksaa aika tarpeettoman paljon asiaksi, jonka tehtävä on olla paikoillaan perseessä.

BlackWings

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 133
  • Galleria
Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #16 : 24.04.2021, 17:07 »
Onko kukaan koittanut printata 3Dnä jotain pulikkaa? Oma ongelma on, että vaikka anaalitappi on hyvin, hyvin yksinkertainen asia, niin ei niitä näköjään osata vieläkään tehdä järkevässä muodossa ja koossa ja vielä myydä tämmösessä pohjolan perukassa. Mallinnuksia on aivan varmasti jossain valmiinakin, mutta kuka sanoo, etten osaisi itsekin, muovejakin näyttäis olevan tarjolla useampaa lajia myös esim food gradea. Tilatahan vois silikonisen itse suunnitellun, mutta taitaa maksaa aika tarpeettoman paljon asiaksi, jonka tehtävä on olla paikoillaan perseessä.

Itse en välttämättä tulostais itse lelun, ulkomuoto voi olla hyvä, kuitenkin 3D tulostetut esineet ei o umpinaisia, niissä on sisäinen rakenne joka saa ulkopinta säilyttää muotonsa. Itse tulostaisin mielummin muotti ja muottia vois käyttää tapin valuun

locked

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 30
  • Kuningattarensa lukitsemana 24/7
  • Galleria
Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #17 : 25.04.2021, 10:03 »
Onko kukaan koittanut printata 3Dnä jotain pulikkaa? Oma ongelma on, että vaikka anaalitappi on hyvin, hyvin yksinkertainen asia, niin ei niitä näköjään osata vieläkään tehdä järkevässä muodossa ja koossa ja vielä myydä tämmösessä pohjolan perukassa. Mallinnuksia on aivan varmasti jossain valmiinakin, mutta kuka sanoo, etten osaisi itsekin, muovejakin näyttäis olevan tarjolla useampaa lajia myös esim food gradea. Tilatahan vois silikonisen itse suunnitellun, mutta taitaa maksaa aika tarpeettoman paljon asiaksi, jonka tehtävä on olla paikoillaan perseessä.

Olen noita jonkun verran suunnitellut ja printtaillut. Galleriasta näkee joitakin tuotoksia. Designeja löytyy myös cults3d.com-sivustolta, josta löytää paljon valmiita malleja, jos ei itse halua/osaa suunnitella omaa. Thingiverse.com on toinen paikka, josta voi etsiä (ilmaisia malleja). Muoveista ei kannata käyttää kuin ABS:ää, jonka pinnan saa tiiviiksi asetonihöyrykäsittelyllä. (Toki tukimateriaalina voi käyttää esim. PETG:iä, joka on vahvempaa) Muissa materiaaleissa ongelmana on, että pintaan jää pieniä koloja, joihin bakteerit pääsevät pesiytymään. Toinen vaihtoehto tosiaan on muotin tekeminen ja 2-komponenttisilikonin käyttäminen (samaan tapaan kuin näissä clone-a-willy-kiteissä).


onez

Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #18 : 25.04.2021, 11:56 »
Onko kukaan koittanut printata 3Dnä jotain pulikkaa? Oma ongelma on, että vaikka anaalitappi on hyvin, hyvin yksinkertainen asia, niin ei niitä näköjään osata vieläkään tehdä järkevässä muodossa ja koossa ja vielä myydä tämmösessä pohjolan perukassa. Mallinnuksia on aivan varmasti jossain valmiinakin, mutta kuka sanoo, etten osaisi itsekin, muovejakin näyttäis olevan tarjolla useampaa lajia myös esim food gradea. Tilatahan vois silikonisen itse suunnitellun, mutta taitaa maksaa aika tarpeettoman paljon asiaksi, jonka tehtävä on olla paikoillaan perseessä.

Olen noita jonkun verran suunnitellut ja printtaillut. Galleriasta näkee joitakin tuotoksia. Designeja löytyy myös cults3d.com-sivustolta, josta löytää paljon valmiita malleja, jos ei itse halua/osaa suunnitella omaa. Thingiverse.com on toinen paikka, josta voi etsiä (ilmaisia malleja). Muoveista ei kannata käyttää kuin ABS:ää, jonka pinnan saa tiiviiksi asetonihöyrykäsittelyllä. (Toki tukimateriaalina voi käyttää esim. PETG:iä, joka on vahvempaa) Muissa materiaaleissa ongelmana on, että pintaan jää pieniä koloja, joihin bakteerit pääsevät pesiytymään. Toinen vaihtoehto tosiaan on muotin tekeminen ja 2-komponenttisilikonin käyttäminen (samaan tapaan kuin näissä clone-a-willy-kiteissä).

Etyyliasetaatti ja metyylikloridi ilmeisesti puree PLA:han. En ole itse kokeillut mutta videoita löytyy aiheesta. Toinen mitä voi koittaa on hioa ensin hiekkapaperilla tasaiseksi ja sit varovasti tasoittaa kuumailmapuhaltimella.

Itse käyttäisin sitä muotti/valu tekniikkaa vielä tasoittamisen lisäksi koska kovat lelut ei ole oma suosikki.

chainschains

  • Vieras
Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #19 : 05.05.2021, 11:55 »
Useita sisälle työnnettäviä leluja on tullut suunniteltua sekä tulostettua. ABS, PLA, nylon ja TPU materiaalit käytössä.
Loppukäsittelynä aina hyvä hionta (paitsi TPU tulosteilla), päällystäminen vapaavalintaisella aineella jolla saa hionnan jäljet peitettyä sileäksi ja vaikka kuinka hyvin olisi päällystäminen tehty, leluja käytetään vain kumin kanssa joka heitetään luonnollisesti pois joka käytön jälkeen.

Nautinnon_Tuska

Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #20 : 13.11.2021, 19:13 »
Omia välineitä tullut tehtyä enemmän ja vähemmän viimeisen n. 13 vuotta.
Penetraatio-välineitä en ole tehnyt vielä, mutta kaikki lyömävälineet eri materiaaleista on tullut tehtyä itse.
Viimeisen piiskan ostin yli kymmenen vuotta sitten.
Teen myös jonkin verran tilaustöinä välineitä.

Typo

Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #21 : 16.09.2022, 16:58 »
Olen noita jonkun verran suunnitellut ja printtaillut. Galleriasta näkee joitakin tuotoksia. Designeja löytyy myös cults3d.com-sivustolta, josta löytää paljon valmiita malleja, jos ei itse halua/osaa suunnitella omaa. Thingiverse.com on toinen paikka, josta voi etsiä (ilmaisia malleja). Muoveista ei kannata käyttää kuin ABS:ää, jonka pinnan saa tiiviiksi asetonihöyrykäsittelyllä. (Toki tukimateriaalina voi käyttää esim. PETG:iä, joka on vahvempaa) Muissa materiaaleissa ongelmana on, että pintaan jää pieniä koloja, joihin bakteerit pääsevät pesiytymään. Toinen vaihtoehto tosiaan on muotin tekeminen ja 2-komponenttisilikonin käyttäminen (samaan tapaan kuin näissä clone-a-willy-kiteissä).

Eikö miltei minkä vaan muovin voi käsitellä jollain epoksilla tiiviiksi? Tai sitten tulostaa solidina, ja antaa hiekka+uuni käsittelyn? Tuo mallin tulostaminen, ja sitten muotin tekeminen kuulostaa joltain minkä voisin joskus ottaa projektiksi :D

MasterDommeFin

  • Vieras
Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #22 : 05.07.2023, 11:24 »
Laittakaas kuvia omatekemistänne x-crosseista. Oma valmiste on suunnitteilla kasattava malli saa sivuun studiolla esim perhekuvausten tieltä 😅

subwoofer

Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #23 : 17.09.2023, 20:30 »
Tulipas tuossa hankittua Ikeasta BEKVÄM porrasjakkara ja FINNVARD pukkijakkara, tarkoituksena olis tehdä jotain tämmöisiä.



Toi Finnvardhan (nykyään Mittback) on ihan super! Miten mulla sattuikaan olemaan yksi lahjakortti Ikeaan ja valokuvauspöytä tarttis paremmat jalat... Kasatessa kun tekee pienet lisätuennat ja käyttää liimaa saumoissa, ei notku Lack-pöydän lailla, jos päälle tulee jotain tyynyliinaa painavampaa.

KinkyA

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Oma teksti
  • Galleria
Vs: DIY (Tee-se-itse Lelut)
« Vastaus #24 : 17.10.2023, 20:12 »
Viimeksi tein itselleni siveysvyön. Markkinoilta ei löytynyt mieluisaa mallia...muoviset ei kestä. Metallimiehellä ruostumaton teräs taipuu muotoon kuin muotoon.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2023, 06:59 kirjoittanut KinkyA »