Kirjoittaja Aihe: Markkina-arvosta  (Luettu 15198 kertaa)

Kiusa

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Eihän sitä koskaan tiedä.
  • Galleria
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #15 : 28.10.2018, 19:01 »
Käykö bitcoinit?

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #16 : 28.10.2018, 19:34 »
Käykö bitcoinit?

Joo. Ja oravannahat myös.

MAT on hyvä apuväline pallotteluun jos tykkää sosiologiasta ja ihmissuhteiden mallintamisesta, mutta ei se sovellu maailmankatsomukseksi.
Seksi on hyvin huono vaihdannan väline, seksi on hyvin huono mallinnusväline.
Jos multa kysyttäs, kehottaisin miettimään fokusta että millainen tyyppi sitä on kaikkien kanssa - miehet, naiset, muusut, lapset, lemmikkieläimet you shall name it.
Itse olen havahtunut siihen, että on perseestä jutella mukavia vain niille jotka ovat kauniita ja komeita.
Aloin jutella mukavia mukaville ja kyllä se helpottaa kun mukana ei ole semmosta tiettyä jännitettä kuten geneerisessä pokaamisessa.
Eipä multa kukaan näitä kysy.  :D

Parisuhteessa on taas sitten se, että jos sen haluaa pitää, siinä pitää välillä tehdä työtä.

Vuosien kiusaaminen on itelläni varmaan vaikuttanut siihen, että juttelin joskus naisille vain saadakseni heidät petiin. Piti todistaa itselleen jotain.


Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #17 : 28.10.2018, 20:07 »
Itseä alkaa heti masentaa kun kuulenkin termin markkina-arvo ihmissuhteista puhuttaessa. Tulee vaan väkisin mieleen ikävän oloiset ihmiset sekä yhteiskunta jossa pitää kilpailla joka ikisestä asiasta.

Täysin samaa mieltä.

Maailma epäreiluine lainalaisuuksineen on joskus masentava paikka.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #18 : 28.10.2018, 22:31 »
Jokainen pystyy omalla käytöksellään ja omilla teoillaan nostamaan omaa markkina-arvoaan, ja laskemaan sitä.

Kun hyväksyy ne lainalaisuudet joilla matkkina-arvo määräytyy pääsee paljon helpommalla parinhaussa.

Markkna-arvo ajatusta vastaan taisteleminen on sama kuin taistelis syömistarvetta tai hengittämisen välttämättömyytta vastaan.

IKRM

xNORTHFINLANDx

Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #19 : 29.10.2018, 01:57 »
Mä en koskaan ole käsittänyt tätä markkina-arvo asiaa.

Ps. Varattujen markkina-arvo perustunee siihen, että

Hnmmm.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #20 : 29.10.2018, 05:48 »
Itseä alkaa heti masentaa kun kuulenkin termin markkina-arvo ihmissuhteista puhuttaessa. Tulee vaan väkisin mieleen ikävän oloiset ihmiset sekä yhteiskunta jossa pitää kilpailla joka ikisestä asiasta.

Täysin samaa mieltä.

Maailma epäreiluine lainalaisuuksineen on joskus masentava paikka.

Onneksi ei masenna kuin ajatustasolla, arvomaailmalta samanhenkistä seuraa kun on  ;D
Elämä on kuitenkin muualla kuin netissä  :)

Punapää

  • Vieras
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #21 : 29.10.2018, 08:40 »
Fetissi oli yhdessä vaiheessa hyvin voimakkaasti kantava voima. Siinä vaan alkoi myös tunteet kehittyä kun paljon vietti aikaa yhdessä, joskus jopa vaatteet päällä. Oli sitä kemiaa ja yhteneväisyyksiä muutenkin kuin sängyssä. Jossain vaiheessa yksilö alkoi merkitä enemmän kuin toiminta.

Lainaus
Onko sinun suhteesi kaatunut kinky-ulottuvuuksien vuoksi? Tarvitseeko kumppanisi olla oikealla tavalla pervo? Oletko joutunut luopumaan osasta itsessäsi, jotta muuten hyvä suhde toimisi?
Kyllä, "väärät suhteet" ovat kaatuneet kinky-ulottuvuuksien vuoksi. Kyllä, kumppanin tarvitsee olla oikealla tavalla pervo ja seksuaalisesti avoin, yleispervo.
Ei, en ole joutunut luopumaan osasta itseäni. Olen joutunut kasvamaan ihmisenä, jotta muuten hyvä suhde olisi entistä parempi.

Olen joutunut miettimään, että mitä itselläni on tarjottavana, jota on muuten oikeasti aika helvetin paljon.  Vastaavasti saan myös ihan yhtä paljon, ehkä jopa enemmän. On sitten suhteesa tai sinkku, pitää olla valmis myös näkemään omat virheensä ja ongelmansa, ei vain sen toisen.

Isrika ajattelen myös juuri näin, en olisi voinut paremmin pukea ajatuksiani sanoiksi. Ei juurikaan lisättävää. Onneksi ei enää tarvitse pohtia omaa tai muidenkaan markkina-arvoja.

vila

  • Vieras
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #22 : 29.10.2018, 08:59 »
Pitäisi ehkä olla hiljaa, mutta kun tämä ajatus on tullut mieleen.

Itselleni seuranhaku ei ole ikinä ollut merkityksellinen asia, tosin ne sinkkuhetketkin ovat olleet täysikäisenä aika mitättömiä, joten en sillä tavalla ymmärrä tätä koko markkina-arvojuttua. Omalta kohdaltani epäilen, että oma markkina-arvoni on vaniljamarkkinoilla noin pyöreä nolla - ellei sadomasokismi vie sitä reilusti miinukselle. Mutta en ole sen tyyppinen ihminen, että kiinnostaisi kelpaako sitä suurelle joukolle ihmisistä - ja sitten ne joille haluaa kelvata niin löytää keinot kelvata. Ehkä minulle tämä kinkyjuttu ovat siinä mielessä siunaus, että seksuaaliset tunteet voivat herätä vain tietynlaisten ihmisten seurassa. Binäärisessä järjestelmässä ei ole tilaa tilastolliselle analyysille, koska joko olet jotain tai sitten et. 

Mietin myös sitä, että pohtivatko ihmiset kovastikin sitä että "en ikinä saa tuollaista ihmistä", "olisinpa niin hyvä että kelpaisin tuollaiselle" tai "kuvitteleeko tuokin olevansa jotain kun ei kelpuuta minua"? Eniten hämmentää ajatus siitä, että ryhtyvät ihmiset todella parisuhteisiin joissa joutuvat tekemään kompromissejä sen suhteen millaiselle ihmiselle kokevat kelpaavansa? Miksi ihmiset tekevät tuollaista itselleen?

LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #23 : 29.10.2018, 09:55 »

"Pillua löytää tunnissa, ihmistä ei välttämättä koskaan"

Erittäin hyvin sanottu.

Tää on mielenkiintosta.. on kundei jotka sitä löytää ja sit oli meitä jotka löys vaan ne ihmiset, mutt ei se muna meiltä ikinä kelvannu 2-3kymppisenä.. Olit joko se kasvoton-panomies-hoito, tai maailman paras ystävä jonka kanssa suhde oli täysin platoninen.... ” me sit jeesattiin ne böönät yli näistä -stoge- seteistä... saamatta edes sitä säälipildeä 😋”

Oon omalta osaltani tosi pahoillani, sori!  ;D

Ja jos vakavammin :

Mä vaihtasin 99% mun seksikokemuksista HETI 10% tunnekokemuksiin.

 :o
Stoge, ehkä se tunteettomuuden suojakuori joka sulla on jatkuvasti päällä (ainakin täällä virtuaalimaailmassa) on se suurin syy sille miksi niitä tunnekokemuksia ei synny. Siinä vaiheessa kun itsellä oli elämässä se vaihe "en tunne mitään, nussikaa vain aivoni pihalle" ei sitä tunnesidettä ja tunnekokemuksia syntynyt. Olin vain se tyhjä kuori joka kävi jakamassa pillua ja ihmetteli kun mikään ei tunnu miltään (tai no kai siitäkin jotain perverssiä nautintoa tuli, ei kai sitä muuten olisi tehnyt). Sitten kun uskalsi myöntää (itselleen) että kaipasi pillun käyttöä enemmän sitä että joku oikeasti välittää (omistaa, käyttää ja huolehtii) sitten alkoi löytyä niitä tunnekokemuksia ja kun sen suojamuurin uskalsi laskea, niin sitten sitä mentiinkin ja lujaa tunteiden vuoristoradassa. Joten Stode, uskalla olla "heikko" ja näyttää niitä tunteita niin pääset niihin kokemuksiin. Se vaatii oikeasti enemmän munaa ja rohkeutta kuin se kovan kundin rooli.

Tää meni nyt kovin ot alkuperäisestä, mutta todetaan alkuperäiseen postaukseen vaan se että markkina-arvo vaihtuu sen mukaan kuka on "ostajana" jonkun silmissä se nelosen tyyppi on jonkun toisen silmissä täys kymppi. Tarvitsee vaan löytää se jonka silmissä arvo on riittävän korkea...

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #24 : 29.10.2018, 10:31 »
Lodjulle xx, puit ja väänsit rautakangasta sen ”jota häveliäänä en lähtenyt ruotimaan”!
Diggas myös vilan analyysistä..
ps. Stogen kans sitäpaitsi yes väliin ”sparrailla” molemmat tietää, vaikkei toinen myönnä 8)

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #25 : 29.10.2018, 10:33 »
Tuntuu, että ihmiset hieman sekoittavat arvon ja markkina-arvon. Markkina-arvo viittaa kysynnän ja tarjonnan suhteeseen, ei siihen kuinka arvokas joku on ihmisenä. Jos parisuhdemarkkinoilla kaltaisellesi on enemmän tarjontaa kuin kysyntää, on markkina-arvosi huono. Se ei kuitenkaan ole sama asia, kuin arvo tai ihmisarvo. Se kertoo vaan, kuinka paljon kysyntää on markkinoilla. Ai millä orjamarkkinoilla? Sekin on vain termi, jota käytetään talousteorioiden yhteydessä vaikka mihin, koska kapitalismin katsotaan pyörivän taustalla vähän kaikessa.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #26 : 29.10.2018, 11:07 »
Kyllä se markkina-arvo on helposti testattavissa melkein missä tahansa tapahtumassa, jossa varsinkin sinkkuna on tullut pyörittyä. Samoin monessa deittipalvelussa ensimmäisenä valintaperusteena on ulkonäkö, ja sitten kysellään koulutuksesta ja työstä, joista voi saada lisäpisteitä. Itsekin hämmästyin kesällä, kun minut tuli iskemään yli 10 vuotta nuorempi urheilijamies. Täydellinen kroppa, mutta tyhmä kuin saapas, joten eihän se mulle ollut ku max seiska   ;D Omaa markkina-arvoa se hänen kanssaan liikkuminen ehkä joidenkin silmissä sitten nosti.
Eli mielestäni sekin on yksilöllistä, mitä ajattelee markkina-arvoon kuuluvan. Mulle siihen kymppiin pitää olla sopivan ulkonäön lisäksi älyä, tunnetta ja empaattisuutta. Ja tuon markkina-arvon toki kirjoitan lainausmerkeillä  ;)
Ai niin, nyt seurustelen kymppi minan kanssa  O0 :love:

UW

  • Vieras
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #27 : 29.10.2018, 11:32 »
Positiivista kun markkina-arvo termiä uskalletaan käyttää  :D

Väistämättä tulee omaakin mietittyä. Pisteet todellakin hieman suhteellisia. En voi sanoa olevani mies joka vetäisi baariin astuessaan kuumiksia kuin kärpäspaperi ;D . Toisaalta uhrheillullista, henkisyyteen taipuvaista kasvissyöjää etsivät naisihmiset osaavat joskus olla hämmästyttävän epätoivoisia jos ovat saaneet päähänsä, että olet heidän match made in heaven  :P

Ulkonäkö, luonne, koulutus, kinkyys. Jos seurustelusta puhutaan niin tämä kai se tärkeysjärjestys, tai...ulkonäkö on ensimmäinen, ei kuitenkaan välttämättä tärkein. En tykkää omaa seuruetta ajatella pisteinä, mutta onnekas kun joka tapauksessa korkeat lukemat kaikilla kriteereillä  :-*

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #28 : 29.10.2018, 12:01 »
Mä tunnen nykyään enemmän kuin koskaan.

Ennen en tuntenut lämpöä tai hellyyttä, vaati vuosien suhteen jotta tälläiset tuntemukset alkoivat heräämään.
Nyt sitten elän siinä suhteessa lämpöisempää ja tunteellisempaa elämää kuin mitä mulla on koskaan ollut.

Se, että sanoin vaihtavani 99% lihasta tunnekokemuksiin koska tahansa, johtuu ihan siitä että tunnekokemukset vaan on parempia.

Mitä tulee "kovan kundin rooliin", täytyy nyt muistaa että ei se ole rooli kaikilla, jotkut vaan on tunnevammaisia tai jopa tunnekuolleita.
Tai sitten niistä klassisista f-koodeista löytyy se aleksitymiakin.

Tunnevammaisuus ei ole kivaa, mutta sitä ei käsitä välttämättä olleensa sellainen ennen kuin sitten alkaa tuntemaan.

All those wasted years.
Love conquers, all.

Are we clear ?

scar

  • Vieras
Vs: Markkina-arvosta
« Vastaus #29 : 29.10.2018, 13:06 »
Markkina-arvolla,mitä se sitten käytännössä tarkoittaakaan(orjamarkkinoita?),ei ole mitään tekemistä mun elämässä. Olen ihan out,pihalla,ulkona,toiselta planeetalta,liian vanha ja vissiin jotain muuta vielä. Ehkä se on nuorempien ja trendikkäiden juttua ja jotka elää ns. "normaalissa maailmassa" :))