Kirjoittaja Aihe: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?  (Luettu 14490 kertaa)

olivia-orjatar

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #30 : 16.07.2018, 10:15 »
Jos BDSM on sairaus, Kelan tulisi korvata kaikki siitä aiheutuneet kustannukset,
vaatteet, köydet, kahleet, bilekulut jne

Lunttu

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #31 : 17.07.2018, 09:01 »
Jos BDSM on sairaus, Kelan tulisi korvata kaikki siitä aiheutuneet kustannukset,
vaatteet, köydet, kahleet, bilekulut jne

Oijoi! KYLLÄ! :love:

Anonyymi sissy

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #32 : 17.07.2018, 09:23 »
Jos BDSM on sairaus, Kelan tulisi korvata kaikki siitä aiheutuneet kustannukset,
vaatteet, köydet, kahleet, bilekulut jne

Oijoi! KYLLÄ! :love:

Sairaslomaa ::) Miut laittoivat eläkeelle kokonaan ;D

SeXyCouple

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #33 : 17.11.2018, 04:23 »
ICD-11 luokitus ei tule vielä, ennakkotiedoista huolimatta, Suomeen käyttöön tänä vuonna. Tässä paketissa on 55 000 uutta luokkaa eikä Suomen systeemit taivu tälle luokitukselle vielä hetkeen. Eli ICD-10, joka on ollut Suomessa käytössä vuodesta 1995, elää ja voi hyvin. Ainakin toistaiseksi!

"Entinen kumileimasin, nykyään painan nappulaa!"

ps. mistäköhän löytäis sexylle parille nuorehkon tuhman ja katseenkestävän masokistineidon täältä Turun suunnalta?! Help us!!! ;)


Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?


Otsikon lausahdus on historiassa aiemmin lausuttu jokseenkin muodossa "Olen homoseksuaali. Saanko sairauslomaa?" Tällöin kyse oli mielenosoituksista homoseksuaalien oikeuksien puolesta. Vaikka homoseksuaalisten tekojen kriminalisointi poistui rikoslaista vuonna 1971, vasta kymmenen vuotta myöhemmin eli vuonna 1981 Lääkintöhallitus poisti virallisesta tautiluokituksesta kohdan, jossa homoseksuaalisuus luokitellaan sairaudeksi.

Miksi kirjoitan asiasta Pride-viikolla tällä foorumilla?

Juuri äskettäin meitä sadomasokisteja parani mielenterveydenhäiriöstä pilvin pimein, sillä uudessa kansainvälisessä ICD-11-tautiluokituksessa sadomasokismi ei enää ole mielenterveyden häiriö. Hurraa! Harvinaiset seksuaalisuuden muodot, eli kaikenlaiset harrastamamme pervoilut kivusta fetisismiin ovat mielenterveyden häiriöiksi luokiteltavia vain, mikäli esiintyy toisten vahingoittamista ilman suostumusta, erittäin suuria riskejä tai merkittävää ahdistusta itse tekijälle. Suomi on tässä kohtaa ollut sentään sen verran järkevä, että kansallisessa tautiluokituksessa asia oli näin jo vuonna 2011.

Tautiluokitusmuutokset ja dekriminalisointi eivät tapahdu itsekseen. 28.6.1969 poliisi teki ratsian New Yorkin Greenwich Villagen Stonewall Inn- ravintolaan, joka oli tunnettu transvestiittien, seksityöntekijöiden, feminiinisten nuorten miesten sekä kodittomien nuorten keskuudessa. Mafian omistama ravintola, joka otti vastaan ne asiakkaat, joita muut eivät huolineet. Ratsia eteni väkivaltaiseen mellakointiin, kun seksuaalivähemmistöön kuuluvat nousivat taisteluun oikeuksiensa puolesta. Näitä ns. Stonewallin mellakoita pidetään tapahtumana, joka käynnisti homojen oikeuksien liikkeen Yhdysvalloissa ja muualla maailmassa. Tämä on Pride-liikkeen syntytarina.

Pride-viikolla on aihetta iloon, sillä myös transsukupuolisuus ja muut sukupuoli-identiteetin diagnoosit on vihdoin ymmärretty siirtää mielenterveyden häiriöistä seksuaaliterveyteen liittyvien aiheiden kategoriaan. Työ oikeuksien puolesta on kuitenkin kesken, kuten Euroopan ihmisoikeustuomioistuin on linjannut päätöksessään, jossa vaatimus transsukupuolisten pakkosterilisaatiosta nähdään ihmisoikeusloukkauksena. Ihmisoikeusloukkaus, jota Suomikin aktiivisesti harjoittaa. Suomi, jota en tunnista nykyajassa elävänä.

Me tarvitsemme mielenosoituksemme. Niin kauan kuin diagnoosijärjestelmästä ei löydy totuutta syleilevää "FU666: Muun yhteiskunnan kokemat ongelmat sinun identiteetistäsi". Meitä on monta, jotka kannamme stigmaa, jolla ei ole oikeutusta. Homot, lesbot, transihmiset, intersukupuoliset, seksityöntekijät, aids-tartunnan saaneet, sadomasokistit, fetisistit, pedofiilit, seksipositiiviset... oikeus osoittaa mieltä kuuluu meille kaikille ja hyödyttää meitä kaikkia.

Väkivallattomat mielenilmaukset ovat tarpeellisia. Amerikka on luisumassa Trumplandiaksi kovaa vauhtia ja viittaukset natsi-Saksaan eivät ole perusteettomia. Ilman vastarintaa luisuminen tapahtuu. Se alkaa... alkoi vähemmistöistä ja jatkuu muihin heikommassa asemassa oleviin. Kohta eletään Handmaid's Talen sisällä.

Väkivallattomat mielenilmaukset ovat toimivia. Voimankäyttö ei ole oikeutettua rauhallisia toimijoita kohtaan. Tutkimusten mukaan on riittävää, että 3,5% väestöstä seisoo kyseisen vastarinnan joukoissa. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön kuuluvia on enemmän. Meissä on voimaa.

Meillä on paikkamme tässä yhteiskunnassa ja meillä on oikeus oikeuksiimme. Meillä on oikeus osoittaa mieltä. Meillä on oikeus juhlia sitä, mitä on jo saavutettu. Tällä Pride-viikolla haluan toivottaa kaikille meille ymmärrystä näkemään se, miten toisen oikeudet eivät ole itseltämme pois.

bikantti - Jos syrjintä ei olisi totta, olisi tämäkin kolumni julkaistu allekirjoittaneen virallisella nimellä ammattititteleineen.


Lähteet ja lisätietoa:

https://seta.fi/historia/
https://www.sexpo.fi/ajankohtaista/uusi-kansainvalinen-tautiluokitus-transsukupuolisuus-ja-sadomasokismi-eivat-ole-enaa-mielenterveyden-hairioita.html
https://fi.wikipedia.org/wiki/Stonewallin_mellakat
https://yle.fi/uutiset/3-9482727
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005725786.html
https://seta.fi/euroopan-ihmisoikeustuomioistuin-transihmisten-pakkosterlisointi-ihmisoikeusloukkaus/
http://www.translaki.fi/
http://www.harvard.com/book/why_civil_resistance_works_the_strategic_logic_of_nonviolent_conflict_colum/
https://rationalinsurgent.com/2013/11/04/my-talk-at-tedxboulder-civil-resistance-and-the-3-5-rule/

synkistelijä

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #34 : 21.11.2018, 11:36 »
Me tarvitsemme mielenosoituksemme. Niin kauan kuin diagnoosijärjestelmästä ei löydy totuutta syleilevää "FU666: Muun yhteiskunnan kokemat ongelmat sinun identiteetistäsi". Meitä on monta, jotka kannamme stigmaa, jolla ei ole oikeutusta. Homot, lesbot, transihmiset, intersukupuoliset, seksityöntekijät, aids-tartunnan saaneet, sadomasokistit, fetisistit, pedofiilit, seksipositiiviset... oikeus osoittaa mieltä kuuluu meille kaikille ja hyödyttää meitä kaikkia.


Onko homot, lesbot, transihmiset, seksityöntekijät, hiv-positiiviset, sadomasokistit, fetisistit ja PEDOFIILIT samaa kastia kaikki? Kuinka moni on valmis sanomaan, että "tavallaan minä olen samanlainen, kuin tuo pedofiili tuossa ja meille kuuluu sama oikeus osoittaa mieltä".

Piilukko

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #35 : 21.11.2018, 13:34 »
No minä ainakin olen. Harmi, että muut kirjoitushommat painaa päälle, joten en saa luotua jotain laajaa automaattivastausta tähän toistuvasti nousevaan kummasteluun. Pysyn siis asiassa. Homoseksuaalisuudesta nykyään harvemmin ajatellaan tai todetaan, että se johtuu lapsuuden traumaattisista kokemuksista, sen sijaan tämän hetken pedofilissa on usein kyse siitä (muistutus: pedofiilit eivät kaikki ole hyväksikäyttäjiä, ja paljon oleellisemmin, kaikki lasten hyväksikäyttäjätä eivät ole pedofiileja). Pedofiilien oikeus ihmisarvoiseen elämään on mielestäni siksi erityisen perusteltua (minkä lisäksi uskon sen vähentävän todennäköisyyttä pedofiilin liittymiselle hyväksikäyttäjäporukkaan).
Tuo esitetty FU666-sarja asioista ei tosin ole oikein millään muulla kasassa pysyvä, kuin otsikollaan. Pedofilia nähdään vielä lähes yksinomaan sairautena, ei identiteettinä. Kun taas transsukupuolisuus (ja vaikkapa autismi) nähdään sairauksina siksi, että vain sitä kautta niiden identiteettien kanssa elämiseen saa lääketieteellistä apua. Prostituoidutkin on leimattu sairaiksi historian joissain vaiheissa, mutta identitetti se tuskin on sen yleisemmin kuin kokilla on kokki-identiteetti. Mutta entäs sitten vaikka lestadiolaiset? Heillekin on sairautena tämä FU666, ja isolta osalta se johtuu heidän seksuaalikäyttäytymisestään.

synkistelijä

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #36 : 21.11.2018, 16:05 »
Homoseksuaalisuudesta nykyään harvemmin ajatellaan tai todetaan, että se johtuu lapsuuden traumaattisista kokemuksista, sen sijaan tämän hetken pedofilissa on usein kyse siitä (muistutus: pedofiilit eivät kaikki ole hyväksikäyttäjiä, ja paljon oleellisemmin, kaikki lasten hyväksikäyttäjätä eivät ole pedofiileja). Pedofiilien oikeus ihmisarvoiseen elämään on mielestäni siksi erityisen perusteltua (minkä lisäksi uskon sen vähentävän todennäköisyyttä pedofiilin liittymiselle hyväksikäyttäjäporukkaan).

Voit muuten olla oikeassa! Eli ratkaisu pedofiliaan olisi silloin hyvin simppeli ; Eliminoitaisiin parin sukupolven ajan kaikki uhrit ja ongelma olisi hoidettu pois päiväjärjestyksestä :)

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #37 : 21.11.2018, 16:37 »
^ Vaikka lie heitetty hupimerkityksessä tuo eliminointi, niin allekirjoittaneena otan kuitenkin kantaa esim. ennaltaehkäisyn, traumojen hoitamisen, seksuaalikasvatuksen ynnä muiden perin skandaalittomien vaihtoehtojen puolesta.

Piilukko

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #38 : 21.11.2018, 19:04 »
Homoseksuaalisuudesta nykyään harvemmin ajatellaan tai todetaan, että se johtuu lapsuuden traumaattisista kokemuksista, sen sijaan tämän hetken pedofilissa on usein kyse siitä (muistutus: pedofiilit eivät kaikki ole hyväksikäyttäjiä, ja paljon oleellisemmin, kaikki lasten hyväksikäyttäjätä eivät ole pedofiileja). Pedofiilien oikeus ihmisarvoiseen elämään on mielestäni siksi erityisen perusteltua (minkä lisäksi uskon sen vähentävän todennäköisyyttä pedofiilin liittymiselle hyväksikäyttäjäporukkaan).

Voit muuten olla oikeassa! Eli ratkaisu pedofiliaan olisi silloin hyvin simppeli ; Eliminoitaisiin parin sukupolven ajan kaikki uhrit ja ongelma olisi hoidettu pois päiväjärjestyksestä :)
Jos ongelma on pedofilia, niin teoriassa joo. Tosin pedofiileja tulee myös ilman seksuaalista hyväksikäyttöä, ja seksuaalisen hyväksikäytön läpi kulkeneita lapsia ei kaikkia löydetä. Jos ongelma on lasten seksuaalinen hyväksikäyttö, siihen tuskin tulisi merkittävää parannusta tuolla tekniikalla.

vila

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #39 : 21.11.2018, 23:53 »
Vähemmistö lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomituista on pedofiilejä. Myös pikkulapsia hyväksikäyttävät todennäköisemmin muut kuin pedofiilit. Pedofilia on hyvin harvinainen parafilia, jolle on omat diagnostiset kriteerinsä.. Eikä merkittävää osaa pedofiileistä ole käytetty hyväksi lapsena.

Mikä ihmisiä pedofiileistä oikein kiinnostaa? Etupäässä he ovat älyllisesti rajoittuneita yksilöitä, jotka eivät edes ymmärrä lapsen ja aikuisen eroa. En tajua miksi he jaksavat kiinnostaa.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #40 : 22.11.2018, 00:29 »
Vähemmistö lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomituista on pedofiilejä. Myös pikkulapsia hyväksikäyttävät todennäköisemmin muut kuin pedofiilit. Pedofilia on hyvin harvinainen parafilia, jolle on omat diagnostiset kriteerinsä.. Eikä merkittävää osaa pedofiileistä ole käytetty hyväksi lapsena.

Mikä ihmisiä pedofiileistä oikein kiinnostaa? Etupäässä he ovat älyllisesti rajoittuneita yksilöitä, jotka eivät edes ymmärrä lapsen ja aikuisen eroa. En tajua miksi he jaksavat kiinnostaa.

"Etupäässä he ovat älyllisesti rajoittuneita yksilöitä, jotka eivät edes ymmärrä lapsen ja aikuisen eroa."

Paradoksaalista. Jos he eivät ymmärtäisi, eiväthän he olisi pedofileja ?  :o


synkistelijä

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #41 : 22.11.2018, 00:48 »
Vähemmistö lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomituista on pedofiilejä. Myös pikkulapsia hyväksikäyttävät todennäköisemmin muut kuin pedofiilit. Pedofilia on hyvin harvinainen parafilia, jolle on omat diagnostiset kriteerinsä.. Eikä merkittävää osaa pedofiileistä ole käytetty hyväksi lapsena.

Mikä ihmisiä pedofiileistä oikein kiinnostaa? Etupäässä he ovat älyllisesti rajoittuneita yksilöitä, jotka eivät edes ymmärrä lapsen ja aikuisen eroa. En tajua miksi he jaksavat kiinnostaa.

Aivan täyttä soopaa kirjoitat... Pedofilialla lain silmissä tarkoitetaan seksuaalista kanssakäymistä alle 13 vuotiaan kanssa. Mistähän tuonkin vedit, että "merkittävää osaa pedofiileistä ei ole käytetty lapsena hyväksi"? Eikö pedofiili Nimenomaan kiihotu lapsesta, joka on seksuaalisesti kehittymätön, eikö se ole vähän, kuin heidän juttunsa, että Ei muotoja eli eiköhän he silloin ymmärrä senkin mikä ero on sillä, että onko tissit vaiko ei. JOS pedofiilit eivät ymmärtäisi lapsen ja aikuisen eroa, niiin miksipä he eivät silloin harrastaisi seksiä aikuisten kanssa? Täysin naurettavia väittämiä!

Piilukko

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #42 : 22.11.2018, 10:19 »
Vähemmistö lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomituista on pedofiilejä. Myös pikkulapsia hyväksikäyttävät todennäköisemmin muut kuin pedofiilit. Pedofilia on hyvin harvinainen parafilia, jolle on omat diagnostiset kriteerinsä.. Eikä merkittävää osaa pedofiileistä ole käytetty hyväksi lapsena.

Mikä ihmisiä pedofiileistä oikein kiinnostaa? Etupäässä he ovat älyllisesti rajoittuneita yksilöitä, jotka eivät edes ymmärrä lapsen ja aikuisen eroa. En tajua miksi he jaksavat kiinnostaa.

Aivan täyttä soopaa kirjoitat... Pedofilialla lain silmissä tarkoitetaan seksuaalista kanssakäymistä alle 13 vuotiaan kanssa. Mistähän tuonkin vedit, että "merkittävää osaa pedofiileistä ei ole käytetty lapsena hyväksi"? Eikö pedofiili Nimenomaan kiihotu lapsesta, joka on seksuaalisesti kehittymätön, eikö se ole vähän, kuin heidän juttunsa, että Ei muotoja eli eiköhän he silloin ymmärrä senkin mikä ero on sillä, että onko tissit vaiko ei. JOS pedofiilit eivät ymmärtäisi lapsen ja aikuisen eroa, niiin miksipä he eivät silloin harrastaisi seksiä aikuisten kanssa? Täysin naurettavia väittämiä!

Pedofilia ei ole lakitermi. Mm finlexistä 0 osumaa. Vaikka tuomion yhteydessä voidaan huomioida henkilön sairaudet ynnä muu, niin pedofilia ei ole tuomioelinten määrittelemä asia.
Se on lääketieteellinen termi. Eikä sillä tarkoiteta sielläkään kanssakäymistä alle 13-vuotiaan kanssa, vaan kiinnostusta, erityisesti eksklusiivista kiinnostusta, siihen. Ja siinäkään ei puhuta iästä, vaan henkilöstä, joka luokitellaan lapseksi siten, että ei murrosikä ole vielä alkanut. On sitten oma filiansa olla kiinnostunut murrosiässä olevista jne.

Tässä vielä wikipediasivu kaikille kiinnostuneille, niin että saadaan edes jotain pohjaa keskusteluun (sieltä mm selviää, toisin kuin väitin, että suurta osaa pedofiileista ei ole lapsena hyväksikäytetty - merkittävää osaa kyllä on, siinä tapauksessa, että merkittävä tarkoittaakin huomionarvoista osaa, eli suurempaa kuin puolta) https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pedofilia

Sanon myös sen (vaikka en olekkaan seuraavaa mieltä), että TPE-suhteisiin suostuvat ihmiset ovat etupäässä älyllisesti rajoittuneita yksilöitä, jotka eivät edes ymmärrä eroa terveen aikuisen ihmissuhteen ja sairaan alikehittyneen hyväksikäyttösuhteen välillä. Eiku.... Eli on hölmöä tuomita jotain jengiä älyllisesti alikehittyneeksi, varsinkaan silloin kun itse kuuluu jengiin, joka on hengannut sairausluokituksessa ihan viime minuuteille asti. Mitään osoitetta poikkeuksellisesta älyllisestä alikehittyneisyydestä pedofiilien joukossa ei ole.