Kirjoittaja Aihe: Turvasakset  (Luettu 20732 kertaa)

Köysimestari

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sitoo ja piiskaa.
  • Galleria
    • Taidetta
Vs: Turvasakset
« Vastaus #15 : 18.11.2018, 01:03 »
Näiden suomenkielinen nimi on sidesakset.

piNaNas

  • Vieras
Vs: Turvasakset
« Vastaus #16 : 26.11.2018, 12:07 »
Hyviä vinkkejä onkin tullut. Ja tosiaan se on totta, että välinettä ei kannata tylsyttää. Etenkin tuollaiset apteekin edulliset EA-vaatesakset tylsyvät alta aikayksikön juuttia vasten.

Riippuu myös tosi paljon siitä millaisella köydellä sitoo, kuinka hyvin terä leikkaa. (Kuten sanottu, edellä mainitut halvat sakset voivat leikata huonosti tai jos ollenkaan ainakaan 6mm paksumpaa luonnonkuitua).
Omat välineet siis kannattaa testata etukäteen.

Mulla on varuiksi koukku-leikkuri aina mukana jonka oon aikanani ostanut yhdeltä reissulta. Mut siis kuuden vuoden aikana en oo vielä kertaakaan joutunut tilanteeseen jossa oisin joutunut leikkaamaan köydet poikki. Mikä nyt ei tietenkään tarkoita, etteikö näin voisi käydä.

Mut itse mä osaan ajatella kaksi todennäköistä skenaariota jolloin mun täytys köysi leikata auki: bottomin saama sairaskohtaus ja tilanne, jossa oon sössinyt suspensiolinjan kiinnityksen enkä saa sitä auki mitenkään (näin voi käydä jos sidottavan paino kiristää väärin sidottua solmua).
Noin muuten ajattelen, että köyden leikkaamista oleellisempia turvallisuus-seikkoja on kyllä ymmärtää sidontatekniikkaa, köyden ominaisuuksia ja näihin liittyviä seikkoja sen verran hyvin, että esim kaikenlainen hallitsematon kiristyminen vältetään.

Edit// ai joo, ja tulipalo on kyllä kans yks skenaario jossa ois tarpeen laittaa köydet poikki.