Kirjoittaja Aihe: Karabiinerit riiputukseen  (Luettu 6585 kertaa)

Colt84

  • Vieras
Vs: Karabiinerit riiputukseen
« Vastaus #15 : 11.12.2018, 19:50 »
Mr.Vic kuinka tukevasti tuollaiset pikalukittavat pysyy lukossa? Vahingossa aukeamisen riskiä mietin, kun olen nähnyt ruuviportillisia käytettävän. (En muista muunlaisia lukitusmetodeja nähneeni shibari-käytössä)

Vaikka kysymys ei olekaan mulle osoitettu niin kommentoitava.

Kyllä pikalukollinen karabiini pysyy hyvin kiinni. Oon semmoisella penduluminkin hypännyt ja muutenki köysien varassa roikkunut niiden kans. Eli toimii tuohonkin tarkoitukseen ja on näppärämpi käyttää kuin rullalukko.

vaeltaja

Vs: Karabiinerit riiputukseen
« Vastaus #16 : 11.12.2018, 21:57 »
Huomioi ovatko karabiinin terävät reunat tai kielekkeet joihin luonnonköysi voi tarttua tai sotkeutua jotain mitä haluat välttää? Itsellä käytössä:
https://varuste.net/Black+Diamond+Hoodwire?_tu=77180

Lukottomissa karabiineissa toki tiedostettava niiden "aukeavan" sopivalla tavalla köyttä vääntämällä.

Mr.Vic

Vs: Karabiinerit riiputukseen
« Vastaus #17 : 12.12.2018, 03:38 »
Mr.Vic kuinka tukevasti tuollaiset pikalukittavat pysyy lukossa? Vahingossa aukeamisen riskiä mietin, kun olen nähnyt ruuviportillisia käytettävän. (En muista muunlaisia lukitusmetodeja nähneeni shibari-käytössä)

Vaikka kysymys ei olekaan mulle osoitettu niin kommentoitava.

Kyllä pikalukollinen karabiini pysyy hyvin kiinni. Oon semmoisella penduluminkin hypännyt ja muutenki köysien varassa roikkunut niiden kans. Eli toimii tuohonkin tarkoitukseen ja on näppärämpi käyttää kuin rullalukko.

Ja itse asiassa. Se rullalukko voi teoriassa aueta, jos köysi kulkee karabiinin porttia vasten pitkän matkaa.
Tää on tietysti yleisempää laskeutuessa pitkää matkaa kun köysi kulkee karabiinin läpi ja silloinkin sen irtoaminen kokonaan vaatii temppuilua, jotta joku muu asia (hidastin, nauha tms) avaa portin, mutta on niitäkin sattunut.