Kirjoittaja Aihe: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?  (Luettu 27919 kertaa)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #45 : 02.07.2019, 18:14 »
"Sallimme" toisillemme asioita ja vapautta, mutta myös rajoitamme niitä omia vapauksiamme, koska rakastamme toisiamme.

Ja pitää muistaa että myös avoimessa suhteessa voi pettää, rikkoa itseä ja toista, mutta onko se avoimen suhteen vika vai vika siinä että se alkuperäinen ei toimi. Siittä ei löydy kunnioitusta?

Lihavoitu osa on hyvin sanottu - vapaus ja vastuu, välittämistä voi osoittaa paljon rajoittamalla omaa tekemistä ja pelaamalla sovittujen sääntöjen mukaan, sekä miettimällä että miltä mikäkin valinta toisesta saattaisi tuntua, vaikka se olisi sääntöjen puitteissa.

Tätä mä kyllä vähän nyt ihmettelen. Miksi olla avoimessa suhteessa edes,jos lähtökohtaisesti mietitään että sallitun vapauden käyttäminen voi tuntua toisesta jotenkin ikävältä  :o. Ja jätetään sitten sallitut asiat tekemättä. Ei kuulosta kovin toimivalta. Itse ajattelen että avoimessa suhteessa ollaan siksi että se tuntuu kummastakin mukavalta. Myös se,että toinen on jonkun muun kanssa. Jos rakastat jotakuta, miksi kieltäisit häneltä mitään?
Meillä avoin suhde toimii nimenomaan siksi, että kummastakin on kivaa kun toinen myös käyttää niitä sallittuja vapauksia. Ei vaan se,että tietää niiden vapauksien olevan olemassa. Mustasukkaisuus ei tietenkään tälläiseen suhteeseen mahdu, vaan pitää osata olla iloinen toisen puolesta.

Alkuperäiseen lainaukseen viitaten, emme rajoita vapauksiamme, koska rakastamme toisiamme.

AlmostAverageJoe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Maybe I just want you to support my bad habits.
  • Galleria
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #46 : 02.07.2019, 20:11 »
Tätä mä kyllä vähän nyt ihmettelen. Miksi olla avoimessa suhteessa edes,jos lähtökohtaisesti mietitään että sallitun vapauden käyttäminen voi tuntua toisesta jotenkin ikävältä  :o. Ja jätetään sitten sallitut asiat tekemättä. Ei kuulosta kovin toimivalta. Itse ajattelen että avoimessa suhteessa ollaan siksi että se tuntuu kummastakin mukavalta. Myös se,että toinen on jonkun muun kanssa. Jos rakastat jotakuta, miksi kieltäisit häneltä mitään?
Meillä avoin suhde toimii nimenomaan siksi, että kummastakin on kivaa kun toinen myös käyttää niitä sallittuja vapauksia. Ei vaan se,että tietää niiden vapauksien olevan olemassa. Mustasukkaisuus ei tietenkään tälläiseen suhteeseen mahdu, vaan pitää osata olla iloinen toisen puolesta.

Alkuperäiseen lainaukseen viitaten, emme rajoita vapauksiamme, koska rakastamme toisiamme.

Ehkä yhden lyhyen viestin pohjalta ei kannata pohtia, että kannattaako toisen ihmisen elää avoimessa suhteessa tai onko toisen parisuhde toimiva. Ja mulle ei ainakaan asiat ole varsinaisesti mustavalkoisia ja viittasin tilanteisiin jotka vaatii tilannetajua: jokin teko voi olla "sääntöjen puitteissa", mutta joskus tiettynä hetkenä ja tietystä syystä tuntua huonolta toisesta.

Heippis

  • Vieras
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #47 : 02.07.2019, 21:58 »
[quote author=MissMary link=topic=22443.msg444414#msg444414
Tätä mä kyllä vähän nyt ihmettelen. Miksi olla avoimessa suhteessa edes,jos lähtökohtaisesti mietitään että sallitun vapauden käyttäminen voi tuntua toisesta jotenkin ikävältä  :o. Ja jätetään sitten sallitut asiat tekemättä. Ei kuulosta kovin toimivalta. Itse ajattelen että avoimessa suhteessa ollaan siksi että se tuntuu kummastakin mukavalta. Myös se,että toinen on jonkun muun kanssa. Jos rakastat jotakuta, miksi kieltäisit häneltä mitään?
Meillä avoin suhde toimii nimenomaan siksi, että kummastakin on kivaa kun toinen myös käyttää niitä sallittuja vapauksia. Ei vaan se,että tietää niiden vapauksien olevan olemassa. Mustasukkaisuus ei tietenkään tälläiseen suhteeseen mahdu, vaan pitää osata olla iloinen toisen puolesta.

Alkuperäiseen lainaukseen viitaten, emme rajoita vapauksiamme, koska rakastamme toisiamme.
[/quote]

Näitä vapauksien rajoittamisia voisi sanoa esimerkiksi se että vaikka saa mennä ja tulla vapaasti niin välillä valitseekin jäädä kotiin sen "primäärin" kanssa, koska haluaa antaa aikaa ja panostusta siihenkin suhteeseen

Olen eri mieltä siitä että mustasukkaisuus ei kuuluisi osaksi tätä. Se kun ei sulje pois sitä että on onnellinen ja iloinen toisen puolesta. Syntyneet mustasukkaisuuden tunteet pitää vain tiedostaa ja osata käsitellä. Samalla voi hyvinkin oppia sen mitä itse kokee kaipaavansa ja haluavansa. Oppii uutta itsestään ja kumppaneistaan.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #48 : 02.07.2019, 22:52 »
En omaa valmiita ratkaisuja jokaiselle toimivan avoimen suhteen osalta, mutta voin kertoa esimerkkejä siitä, kuinka suhteesta saadaan toimimaton avoin suhde.

- Kerro kaikille paitsi kumppanillesi, että elät avoimessa suhteessa.

- Jos kumppanisi on nainen ja bi, salli hänelle suhteet naisten kanssa vain silloin, kun olet itse mukana seksuaalisessa toiminnassa. Treffeille ei kannata vaivautua, tutustuminen on merkityksetöntä, koska suhteen naisosapuoli hoitaa paitsi tutustumisen, myös turhan lätinän kuten jälkihoidon sekä muun jäkätyksen.

- Mikäli kyllästyt kumppaniisi, voit kyllä hakea seuraa kertomatta siitä hänelle, sillä ethän voi pettää ollessasi avoimessa suhteessa. Olkoonkin, ettei kumppanisi vieläkään tiedä siitä.

- Olet dominoiva osapuoli, mutta et ole viime aikoina halunnut dominoida kumppaniasi. Suutu, koska kumppanisi haluaa tutustua johonkuhun toiseen dominoivaan mieheen. Se olet sinä joka dominoi, sitten vaikka ensi vuoden syyskuussa.

- Jos milloinkaan eroatte, muista kertoa kaikille että suhteenne oli kyllä avoin.

Jotenki tutulta kuulostaa. Lisätään vielä se, että oikeastaan se olikin vaan on-off exä  :o

latexbun

  • Vieras
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #49 : 02.07.2019, 23:07 »
En omaa valmiita ratkaisuja jokaiselle toimivan avoimen suhteen osalta, mutta voin kertoa esimerkkejä siitä, kuinka suhteesta saadaan toimimaton avoin suhde.

- Kerro kaikille paitsi kumppanillesi, että elät avoimessa suhteessa.

- Jos kumppanisi on nainen ja bi, salli hänelle suhteet naisten kanssa vain silloin, kun olet itse mukana seksuaalisessa toiminnassa. Treffeille ei kannata vaivautua, tutustuminen on merkityksetöntä, koska suhteen naisosapuoli hoitaa paitsi tutustumisen, myös turhan lätinän kuten jälkihoidon sekä muun jäkätyksen.

- Mikäli kyllästyt kumppaniisi, voit kyllä hakea seuraa kertomatta siitä hänelle, sillä ethän voi pettää ollessasi avoimessa suhteessa. Olkoonkin, ettei kumppanisi vieläkään tiedä siitä.

- Olet dominoiva osapuoli, mutta et ole viime aikoina halunnut dominoida kumppaniasi. Suutu, koska kumppanisi haluaa tutustua johonkuhun toiseen dominoivaan mieheen. Se olet sinä joka dominoi, sitten vaikka ensi vuoden syyskuussa.

- Jos milloinkaan eroatte, muista kertoa kaikille että suhteenne oli kyllä avoin.

Jotenki tutulta kuulostaa. Lisätään vielä se, että oikeastaan se olikin vaan on-off exä  :o

Kirjoitan toki omista kokemuksistani ja menneistä seurustelusuhteistani. Mikäli sinulla on ollut vastaavanlaisia kokemuksia on-off eksästäsi, on asia toki ikävä.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #50 : 03.07.2019, 15:01 »
En omaa valmiita ratkaisuja jokaiselle toimivan avoimen suhteen osalta, mutta voin kertoa esimerkkejä siitä, kuinka suhteesta saadaan toimimaton avoin suhde.

- Kerro kaikille paitsi kumppanillesi, että elät avoimessa suhteessa.

- Jos kumppanisi on nainen ja bi, salli hänelle suhteet naisten kanssa vain silloin, kun olet itse mukana seksuaalisessa toiminnassa. Treffeille ei kannata vaivautua, tutustuminen on merkityksetöntä, koska suhteen naisosapuoli hoitaa paitsi tutustumisen, myös turhan lätinän kuten jälkihoidon sekä muun jäkätyksen.

- Mikäli kyllästyt kumppaniisi, voit kyllä hakea seuraa kertomatta siitä hänelle, sillä ethän voi pettää ollessasi avoimessa suhteessa. Olkoonkin, ettei kumppanisi vieläkään tiedä siitä.

- Olet dominoiva osapuoli, mutta et ole viime aikoina halunnut dominoida kumppaniasi. Suutu, koska kumppanisi haluaa tutustua johonkuhun toiseen dominoivaan mieheen. Se olet sinä joka dominoi, sitten vaikka ensi vuoden syyskuussa.

- Jos milloinkaan eroatte, muista kertoa kaikille että suhteenne oli kyllä avoin.

Jotenki tutulta kuulostaa. Lisätään vielä se, että oikeastaan se olikin vaan on-off exä  :o

Kirjoitan toki omista kokemuksistani ja menneistä seurustelusuhteistani. Mikäli sinulla on ollut vastaavanlaisia kokemuksia on-off eksästäsi, on asia toki ikävä.

Nimenomaan tarkoitin omia kokemuksiani..ikävää että sinullekin sellaista sattunut  :-\

Puris

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Galleria
    • Fetlife
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #51 : 03.07.2019, 20:28 »

Näitä vapauksien rajoittamisia voisi sanoa esimerkiksi se että vaikka saa mennä ja tulla vapaasti niin välillä valitseekin jäädä kotiin sen "primäärin" kanssa, koska haluaa antaa aikaa ja panostusta siihenkin suhteeseen

Olen eri mieltä siitä että mustasukkaisuus ei kuuluisi osaksi tätä. Se kun ei sulje pois sitä että on onnellinen ja iloinen toisen puolesta. Syntyneet mustasukkaisuuden tunteet pitää vain tiedostaa ja osata käsitellä. Samalla voi hyvinkin oppia sen mitä itse kokee kaipaavansa ja haluavansa. Oppii uutta itsestään ja kumppaneistaan.

Tässä musta kiteytyy niitä hyviä puolia. Ihmisiähän on toki erilaisia mutta avoin suhde ei mun mielestä tarkoita että juostaan hulluna vieraissa. Suurimmalla osalla erilaiset seksuaalisuuden ilmentymät tuntuu menevän kausissa, silloin on hyvä kun niitä pääsee toteuttamaan. Pitkäaikaisina toteuttamattomina asioina ne johtavat ahdistukseen. Avoimessa suhteessa joka toimii on mahdollisuus purkaa näitä ja pitää kummankin psyyke kunnossa. Silloin myös tulee tosiaankin jäätyä sen primäärin luokse kun ei ole pakottavaa tarvetta seikkailla.

Mustasukkaisuus on tervettä jos sen pystyy käsittelemään, vielä siistimpää jos saa kicksejä jostain mitä toinen tekee ja pientä mustasukkaisuutta siitä. Jos toinen toteuttaa itseään ja on sen jälkeen onnellinen niin ei se ole sinulta pois, ehkä pienesti ajallisesti mutta tuo takaisin paljon enemmän.

Avoin parisuhde ei todellakaan ole kaikille eikä henkilöille jotka sitä väärin perustein salaa ylläpitävät. Avoimmuus ja keskustelu on erittäin tärkeää, sekä puida negaatiot läpi. Mielestäni nuo kariutuu itsekkyyden ja menettämisen pelon takia. Myös ajatusmallit pitäisi käydä läpi hyvin tarkkaan. Ihastumisen mahdollisuudet ovat isommat puhtaasti sen takia että ihan oikeasti tapaa enemmän muita ihmisiä. Jos suhde silloin jatkuu mennään enemmän polysuhteeseen.



AlmostAverageJoe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Maybe I just want you to support my bad habits.
  • Galleria
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #52 : 12.07.2019, 09:18 »
Näitä vapauksien rajoittamisia voisi sanoa esimerkiksi se että vaikka saa mennä ja tulla vapaasti niin välillä valitseekin jäädä kotiin sen "primäärin" kanssa, koska haluaa antaa aikaa ja panostusta siihenkin suhteeseen

Tätä koitin itsekin sanoa. "Avoin suhde" on kuitenkin konsepti, joka ei ole kaikilla ihmisillä samanlainen - ja itselle tällaiset valinnat on ajoittain tärkeitä. Nää asiat menee osittain myös sinne toisen ihmisen arvostamisen ja kunnioittamisen puolelle, sekä siihen, että mitä elämässään priorisoi.

Hieman tuon pointin vierestä: Avoin suhde suo vapauksia, ja niiden vapauksien käyttäminen on täysin ok tietysti, mutta itse katson asiassa myös sitä puolta, että mikä motivoi käyttämään niitä vapauksia ja varsinkin sitä, että miten selvästi noudattaa niitä sovittuja periaatteita - joskus kun tilanteella haetaan ainoastaan itselle hyötyä.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #53 : 12.07.2019, 19:15 »
Musta on kummallinen ajatus, että toiselle annettu "panostus" on toiselta jotenkin pois. Tai että primäärisuhde jäisi jotenkin vähemmälle huomiolle, jos välillä käy leikkimässä muiden kanssa. Harvemmin pariskunnat nyt 24/7 hengaavat yhdessä muutenkaan, että se haittaisi kauheasti jos on tunnin pari silloin tällöin poissa. Ja että jos ei koko ajan ole kumppaninsa kanssa,niin jotenkin ei arvostaisi tätä. Onhan ihmisillä kaikenlaisia harrastuksiakin, niin ei tule koko aikaa vietettyä yhdessä muutenkaan. Aika epäkypsältä kuulostaa ajatus että avoimella suhteella haettaisiin vaan itselle hyötyä. Toki niin voi olla, jos toinen on ajautunut avoimeen suhteeseen kumppanin painostuksesta, tai muuten tahtomattaan. Tarkoitus onkin että kumpikin sitä haluaa, ja kumpikin saa siitä jotain. Jos tuntuu itsestä siltä, ettei arvosta tai kunnioita kumppaniaan kun leikkii muiden kanssa, niin sittenhän sitä ei kannata tehdä.

On ihan mahdollista olla suhteessa jossa primäärikumppania arvostetaan ja kunnioitetaan, ja vietetään aikaa hänen kanssaan, ja samalla leikkiä muiden kanssa.

Ei rakkaus ole kuin kakku, josta kun jaat paloja muille, ei ole enää yhtään palaa annettavana omalle kumppanille.

AlmostAverageJoe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Maybe I just want you to support my bad habits.
  • Galleria
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #54 : 12.07.2019, 19:31 »
Musta on kummallinen ajatus, että toiselle annettu "panostus" on toiselta jotenkin pois. Tai että primäärisuhde jäisi jotenkin vähemmälle huomiolle, jos välillä käy leikkimässä muiden kanssa. Harvemmin pariskunnat nyt 24/7 hengaavat yhdessä muutenkaan, että se haittaisi kauheasti jos on tunnin pari silloin tällöin poissa. Ja että jos ei koko ajan ole kumppaninsa kanssa,niin jotenkin ei arvostaisi tätä.

Niin minustakin. Ja minä en viestissäni sanonut että asia olisi näin, enkä nähnyt sitä lainaamassani viestissä myöskään. Mä ainakin puhuin aivan eri asiasta.

Heippis

  • Vieras
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #55 : 12.07.2019, 22:28 »
Eihän kukaan ole puhunut että 24/7 olisi yhdessä. Puhutaan aivan samoista asioista, tosin mun tapauksessa kyse ei eh ole enää avoimesta suhteesta vaan polyydestä eikä kyse ole muutamasta tunnista silloin tällöin vaan jatkuvista vuorokausista poissa. Tällöin astuu eri tavoin kuvaan se "päätinkin jäädä kotiin, kun ei olla nähty kunnolla viikkoon, sen sijaan että lähden tuonne toisaalle taas."

Helmi77

  • Vieras
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #56 : 12.07.2019, 23:30 »
Tässä istun vatsa täynnä kinkkua ja punaviiniä. Olo on loistava, ei hajuakaan edes orastavasta krapulasta eikä edes väsytä. Mielessä pyörii asioita tältä illalta, joululahjasta voisi sanoa vai miten sen ottaa?!

Olisin kiinnostunut kuulemaan ihmisten mielipiteitä avoimesta suhteesta. Miten se toimii? Mitä pitää välttää ja mitkä käytännöt ovat toimivia?
Tiedän ihmisiä jotka ovat avoimessa suhteessa olleet ja sitä kokeilleet. Suoraan sanoen en tiedä ketään muuta jolla se olisi toiminut kuin yhden ravintolassa tapaamani vanhemman rouvan joka aikanaan kertoi olevansa iltaa viettämässä baarissa kaverinsa kanssa kun mies on mennyt tapaamaan toista naistaan. Tuo kuvio heillä oli toiminut jo vuosia. Paremmin tuntemani avoimen suhteen kokeilijat, niin täällä baarissa kuin vaniljamaassakin, ovat kaikki päätyneet eroon. Varmasti on myös toimivia kuvioita mutta kuka osaisi kertoa mitkä ovat ne oikeat säännöt ja liikut.

Tiedän että joillakin avoimuus on ollut ihan hurjaa. On kerrottu kaikki omalle puolisolle ja juteltu "toisen naisen" (tai miehen) kanssa puhelimessa kun toinen istuu vieressä sohvalla. Omaan korvaan tuollainen on aika rankkaa ja ahdistavaa. Itse kuvittelisin toimivan jutun menevän yksinkertaisesti niin että jos jonkun kanssa jotain on niin se vain tapahtuu. Miksi siitä pitäisi kertoa omalle puolisolle kun se kuitenkin satuttaa? Jos sovitaan että sivusuhteet ja hypyt ovat sallittuja niin miksi niistä pitäisi raportoida? Omassa tapauksessa tämä on nyt avoin tilanne, sääntöjä ei ole sovittu vaan niitä haetaan.

Jos tällainen jollakin toimii niin kerrotko omat mielipiteesi toimivaan kuvioon. Jos se taas ei toiminut niin sinullakin on asiantuntemusta, minkä koit olevan se kompastuskivi?
Mikäli avoin kirjoittelu ei ole sinun juttusi niin otan mielelläni myös yksityisviestejä. Kiitos kaikille jo etukäteen  ^-^

Ei ole omakohtaista kokemusta. Mutta tietämäni ihmiset jotka sanovat olevansa avoimessa tai polysuhteessa tai avoimessa polysuhteessa ovat olleet pahimpia valehtelijoita ja manipuloijia. Itse arvostan rehellisyyttä kaikenlaisissa suhteissa.  Ja nämä ihmiset ovat valitettavasti antaneet todella negatiivisen kuvat mistään avoimista suhteista. Joo ja tiedän, kaikki eivät ole samanlaisia ja joillakin asiat toimii.

AlmostAverageJoe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Maybe I just want you to support my bad habits.
  • Galleria
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #57 : 13.07.2019, 11:05 »
Kannattaa keskustella, että mitkä ”käytännöt” saa olon tuntumaan mukavalta ja mitä on miellyttävä seurata. Ja pitäkää niistä kiinni.

Joillekin ihmisille ”avoin suhde” on mukava tekosyy touhuta mitä tykkäävät, mutta rehellinen ja muita kunnioittava ihminen saa kyllä avoimen suhteen toimimaan maalaisjärjellä.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #58 : 13.07.2019, 13:48 »
Eihän kukaan ole puhunut että 24/7 olisi yhdessä. Puhutaan aivan samoista asioista, tosin mun tapauksessa kyse ei eh ole enää avoimesta suhteesta vaan polyydestä eikä kyse ole muutamasta tunnista silloin tällöin vaan jatkuvista vuorokausista poissa. Tällöin astuu eri tavoin kuvaan se "päätinkin jäädä kotiin, kun ei olla nähty kunnolla viikkoon, sen sijaan että lähden tuonne toisaalle taas."

Aivan aivan. Itse en siis ole poly ollenkaan, siihen ei rahkeet riitä, joten kirjoitan vain avoimen suhteen näkökulmasta. Jossa muut suhteet ovat lähinnä satunnaisia leikkiseuralaisia (vaikka voivatkin olla samoja tyyppejä jopa vuosien ajan).

Helmi77, tuollaisessa toiminnassa syypää ei ole suhdemuoto sinänsä. Jos henkilö on mulkku, niin hän on sitä myös ihan monosuhteessa.

Helmi77

  • Vieras
Vs: Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?
« Vastaus #59 : 13.07.2019, 17:39 »
Eihän kukaan ole puhunut että 24/7 olisi yhdessä. Puhutaan aivan samoista asioista, tosin mun tapauksessa kyse ei eh ole enää avoimesta suhteesta vaan polyydestä eikä kyse ole muutamasta tunnista silloin tällöin vaan jatkuvista vuorokausista poissa. Tällöin astuu eri tavoin kuvaan se "päätinkin jäädä kotiin, kun ei olla nähty kunnolla viikkoon, sen sijaan että lähden tuonne toisaalle taas."

Aivan aivan. Itse en siis ole poly ollenkaan, siihen ei rahkeet riitä, joten kirjoitan vain avoimen suhteen näkökulmasta. Jossa muut suhteet ovat lähinnä satunnaisia leikkiseuralaisia (vaikka voivatkin olla samoja tyyppejä jopa vuosien ajan).

Helmi77, tuollaisessa toiminnassa syypää ei ole suhdemuoto sinänsä. Jos henkilö on mulkku, niin hän on sitä myös ihan monosuhteessa.

Juurikin näin, vika on mulkuissa ihmisissä eikä suhdemuodossa. Sattunut vaan kohdalle pelkästään kusipäitä ihmisiä joita tiedän tällaisista suhdemuodoista. Ja sen vuoksi saanut ikävän kuvan. Vaikka itseä kiinnostaakin kyseiset suhdemuodot niin tämä kyseisten ihmisten antama kuva rehellisyydestä ja luottamuksesta ym salailusta piilottelusta valehyelusta ja epämääräisyyksistä on kyllä saanut miettimään että onko se se todella noin vaikeaa ja törkeää.
Tuskin kaikilla kuitenkaan on,  ja tiedän sen. Jotku vaan on mulkkuja niinkö todettiin ja sellasia vaan ikäväksi sattunut kohdalle useampia.